Ieri, la Festivalul Internațional de Film de la San Sebastian a avut loc premiera mondială a filmului românesc “Pororoca”, cel mai recent film semnat de regizorul Constantin Popescu (cunoscut pentru filme precum “Portretul luptătorului la tinerețe”, “Principii de viață”).
Din distribuția filmului fac parte actorii Bogdan Dumitrache și Iulia Lumânare, ambii lăudați pentru prestația actoricească foarte bună.
Presa spaniolă a primit cu entuziasm prezența echipei pe covorul roșu, iar cronicile la superlativ apărute astăzi în publicațiile din Spania plasează filmul românesc printre favoritele la marele trofeu al festivalului, Golden Seashell.
Cronica din Fotogramas începe chiar cu acest titlu: “Pororoca – puternicul cinema românesc inundă festivalul cu un film solid ce are șanse de câștig la trofeul Concha de Oro (sau, cel puțin, premiul pentru Cel mai bun actor)”. Canalul TV TCM îl nominalizează pe actorul Bogdan Dumitrache ca “principal candidat la trofeul pentru Cel mai bun actor”, numește filmul ca fiind “colosal” și spune despre “Pororoca” că este “cel mai bun film văzut până în acest moment în secțiunea oficială”. Tot despre șansele lui Bogdan Dumitrache la trofeul pentru Cel mai bun actor vorbește și cinematrix.es.
Revista de cinema eam Magazine spune despre film că este “o demonstrație de mizanscenă, ce subliniază talentul unui cineast care distruge spiritul rigid obișnuit al cinemaului practicat de conaționalii săi și ce atinge un pisc inedit al excelenței în cinemaul recent european”, în timp ce EcoDiario vorbește despre modul în care regizorul reușește, prin Pororoca, “să își scufunde publicul într-o silențioasă putere a vinei”.
Despre vină, neputință și nebunie vorbește și El Diario Vasca, care spune despre Constantin Popescu că “demontează prin Proroca o poveste în care durerea și disperarea prefațează năruirea emoțională a protagoniștilor”. Cei de la Inperdibles spun despre “Pororoca” că este “o dovadă a excelentului cinema românesc, povestea unei obsesii duse la extrem, cu o regie excelentă ce poartă semnătura lui Constantin Popescu”.
Juriul Festivalului Internațional de Film de la San Sebastian din acest an este prezidat de John Malkovich și îi are ca membri pe actrițele Dolores Fonzi și Emma Suárez, regizorul William Oldroyd, producătorul Paula Vaccaro, scenaristul Jorge Guerricaechevarría și André Szankowski, director de imagine. Gala de premiere va avea loc sâmbătă, 30 septembrie.
“Pororoca” spune povestea lui Tudor (Bogdan Dumitrache) și a Cristinei (Iulia Lumânare). Cei doi duc o viaţă de cuplu obişnuită, fără alte griji aparente, altele decât cele inerente, legate de creşterea şi educaţia copiilor: Maria (5 ani) şi Ilie (7 ani).
Într-o duminică dimineaţă, Tudor iese cu copii în parcul din apropierea blocului. Într-o clipă de neatenţie a tatălui, Maria dispare. Împreună cu alţi părinţi, Tudor o caută frenetic prin zonă. 30 de minute mai târziu, Tudor anunţă poliţia. Maria este considerată, oficial, dispărută.
“Pororoca” este o producție Scharf Film, Irrévérence Films, susținut de CNC România, Centre national du cinéma et de l’image animée, Aide aux Cinémas du Monde, Institut Français, cu sprijinul Eurimages.
Scenariul și regia sunt semnate de Constantin Popescu. Din distribuția filmului fac parte: Bogdan Dumitrache, Iulia Lumânare, Adela Mărghidan, Ştefan Răuş, Constantin Dogioiu, Elvira Deatcu, Ioana Flora, Adina Lucaciu, Emanuel Pârvu, Izabela Neamţu, Dragoş Olaru, Angel Popescu, Mircea Gheorghiu. Imaginea este semnată de Liviu Mărghidan, montajul – Corina Stavilă, sound design – Mihai Bogos.
“Pororoca” va fi distribuit în cinematografele din România de către Bad Unicorn.
O prețioasă reverență adusă Mariei Tănase, refrene ale ei, redefinite contemporan într-un excelent experiment acustic condus de violoncelistul Adrian Naidin, vor răsuna pe scena Teatrului Național din București, Sala Studio, luni, 16 octombrie, de la ora 20.00.
Probabil una dintre cele mai valoroase compoziții jazz imaginate în maiestuasa umbră a Măiastrei, un proiect de excelenţă, aplaudat pe scene prestigioase şi inclus pe coloana sonoră a unui film internaţional aspirant la Oscar, spectacolul “Pân’la rai” a fost prezentat cu casa închisă în ediții extraordinare găzduite de teatrele și filarmonicile din țară.
Găzduit în ediție specială la Teatrul Național din București, spectacolul “Pân’la rai” explorează teme vechi, valoroase și profunde, în cea mai pură cheie a jazz-ului european contemporan. Vino să auzi Ciuleandra așa cum nu a mai fost cântată vreodată!
“Violoncelistul Adrian Naidin e un tăvălug, un vârtej, un bulgăre de foc … muzica clocotește în el, are un neastâmpăr de Ariel, e ca un om-orchestră, cântă în același timp mai multe cântece și povestește ce cântă, făcând educație muzicală publicului, ca un rapsod sui-generis.
Vocea lui frumoasă, pe care ar invidia-o orice cântăreț de operă, nu este doar o voce naturală, este o voce cultivată, extrordinar de rafinată, iar esența acestui artist este Poezia. Îl cântă ca nimeni altul pe Nichita Stănescu, dar și pe alți poeți. Dincolo de toate, Adrian Naidin se cântă mai ales pe sine…” (Jurnalul Bucureștiului)
Mărioara de la Gorj, strălucitoare în straie contemporane, își recapătă focul într-un amestec de tradițional și avangardă strunit de arcușul lui Adrian Naidin. Îi sporește frumusețea pianistul Sorin Zlat, singurul român premiat în cei 30 de ani de prestigioasă istorie a celui mai important concurs de jazz din Statele Unite, The Great American Jazz Piano Competition.
Iar percuțiile lui Gabriel Bălașa, delicate sau prăvălite în rafale, îi adaugă sens și mistere. Ține ritmul Eugen Amarandei, unul dintre cei mai tehnici și mai inspirați dintre contrabasiștii României. Cu rădăcini adânci în filonul tradițional românesc, artiștii dialoghează și interferează, trecând prinpropriile experiențe și întâlniri muzicale, pentru a se regăsi în cele mai interesante zone ale jazz-ului actual european.
Vă așteptăm luni, 16 octombrie, de la ora 19.30, la Teatrul Național din București, SALA STUDIO, să auziți Ciuleandra așa cum n-ați mai auzit-o vreodată!
• Biletele costă 60 de lei, și au fost puse în vânzare la Casieria Teatrului Național din București și online, pe bilete.ro și startickets.ro.
Strălucitor în partiturile clasice, plin de forță și har în folclor, Adrian Naidin l-a inspirat pe regizorul grec Mihalis Kakogiannis, iar muzicianul leton Mischa Maisky, supranumit “Paganini al violoncelului”, îl numără printre cei mai talentați dintre ucenicii săi.
La lansarea proiectului “Pân’la rai” au fost prezenți reprezentanții echipei care a realizat filmul independent “The Necessary Death of Charlie Countryman“ – o producție de suflet al americanului Shia LaBeof, film care a intrat în cursa pentru Oscar în 2014.
Seduși de Mărioara de la Gorj, înnebuniți de ritmul sacadat al Ciuleandrei și mângâiați de doinele șoptite, producătorii de la Voltage Production şi Bona Fide Productions au inclus “cânticele” imaginate de Adrian Naidin pe coloana sonoră a filmului “The Necessary Death of Charlie Countryman”.
Ca în fiecare an, colaborarea dintre Festivalul Naţional de Teatru şi Societatea Română de Radiodifuziune este una de excepţie, justificând pe deplin titlul de „Partener de Tradiţie” pe care Radioul public şi l-a căpătat de-a lungul timpului.
Pe lângă programele comune şi mediatizarea de mare anvergură prin cele patru posturi principale ale Radio România (Actualităţi, Cultural, Internaţional, Bucureşti FM), Redacţia TEATRU a SRR oferă în perioada de desfăşurare a FNT un adevărat festival în Festival, prin difuzarea în întreaga ţară a 42 de producţii realizate de Teatrul Naţional Radiofonic.
Spiritul Thaliei va pătrunde astfel în fiecare casă, dând efervescenţei teatrale ce va cuprinde Capitala între 20 și 30 octombrie o anvergură literalmente naţională.
Anul acesta, selecţia pieselor de teatru radiofonic propusă se conturează în jurul personalităţii celui căruia îi este dedicată cea de-a 27-a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru: actorul Victor Rebengiuc.
„Fără îndoială că una dintre cele mai importante şi mai semnificative prezenţe artistice, la Teatrul Naţional Radiofonic, este, de mai multe decenii încoace, aceea a maestrului Victor Rebengiuc.
Cinstim opera lui Victor Rebengiuc! – acesta este genericul simbolic, sub care se desfăşoară programele teatrale radiofonice, spectacolele sonore, al căror protagonist este marele actor, pe toată durata Festivalului Naţional de Teatru.
Talentul său copleşitor, uriaşa disponibilitate a mijloacelor artistice, capacitatea de a conferi culoare şi autenticitate celor mai diverse stări, situaţii, întâmplări, au făcut ca Victor Rebengiuc să fie distribuit, în spectacolele radiofonice, încă de la începuturile sale actoriceşti, întruchipând, doar prin inflexiunile glasului, împletite cu tăceri pline de semnificaţii ori cu emoţii nerostite, zeci şi sute depersonaje, făcându-le să trăiască în mintea şi-n sufletul ascultătorilor…
Eroi de prim-plan, din diferite zone ale dramaturgiei româneşti şi universale, tipologii de facturi deosebite au căpătat realitate sonoră, prin măiestria fără egal a lui Victor Rebengiuc, prin atenţia la valoarea cuvântului rostit, prin jocul său profund, implicat, nuanţat…
De aceea, cinstim azi şi mereu opera lui Victor Rebengiuc şi-i aducem, prin programele teatrale pe care le-am gândit, spre a fi difuzate la Radio România în această perioadă, un semn de adâncă preţuire, de mare respect şi de nesfârşită iubire.”
(Atila Vizauer – redactor-şef al Redacţiei TEATRU – Radiodifuziunea Română)
Iată şi programul producţiilor de teatru radiofonic ce vor fi difuzate pe frecvenţele Radio România Cultural şi Radio România Actualităţi, între 20 – 29 octombrie 2017, în cadrul FNT:
ON AIR. TEATRU RADIOFONIC (Cinstim opera lui Victor Rebengiuc!)
Sâmbătă, 21 octombrie
09.00 Radio România Cultural
Prinţesa Curcubeu, de Maurice Baring
Traducerea şi dramatizarea: Adina Bardaş
Regia artistică: Vasile Manta – (2017)
14.00 Radio România Cultural
Toţi cei care cad, de Samuel Beckett
Traducerea: Carmen Suzana Cismaş
Regia artistică: Attila Vizauer – (2006)
Duminică, 22 octombrie
09.00 Radio România Cultural
Piticul bucătar, de Wilhelm Hauff
Adaptarea liberă: Sanda Socoliuc
Regia artistică: Vasile Manta – (2003)
14.00 Radio România Cultural
Călina roşie, de Vasili Sukşin
Dramatizarea radiofonică: Paul Tumanian
Regia artistică: Leonard Popovici – (1991)
19.00 Radio România Cultural
O zi din după amiaza lumii, de William Saroyan
Dramatizarea radiofonică: Liliana Ursu
Regia artistică: Leonard Popovici– (1987)
Luni, 23 octombrie
00.30 Radio România Cultural
Macbeth, de William Shakespeare
Adaptarea şi regia artistică:
Titel Constantinescu – (1990)
5.00 Radio România Cultural
Biografia unei capodopere.
Maurice Ravel: Bolero
Scenariul radiofonic: Eugen B. Marian
Regia artistică: Dan Puican – (1983)
21.00 Radio România Cultural
A fost odată ca niciodată. Victor Rebengiuc vă spune o poveste la Radio România Cultural: Tinereţe fără bătrâneţe şi viaţă fără de moarte, de Petre Ispirescu
22.30 Radio România Cultural
Teatru radiofonic serial (ep.1) – Biografia, un joc, de Max Frisch
Adaptarea radiofonică: Paul B. Marian
Regia artistică: Dan Puican – (1990)
23.05 Radio România Actualităţi
Alexandru Lăpuşneanu, de Mihai Eminescu
Adaptarea radiofonică: Georgeta Răboj
Regia artistică: Vasile Manta – (2005)
Marţi, 24 octombrie
00.30 Radio România Cultural
Mercier şi Camier, de Samuel Beckett
Adaptarea şi traducerea: Constantin Abăluţă
Regia artistică: Cristian Munteanu– (1993)
05.00 Radio România Cultural
Biografii, memorii. Joseph von Sternberg
Scenariul radiofonic: Cristina Corciovescu
Regia artistică: Dan Puican – (1983)
19.00 Radio România Cultural
Biografii, memorii.
Nicolae Steinhardt: Jurnalul fericirii
Scenariul radiofonic şi regia artistică: Cezarina Udrescu – (1998)
20.00 Radio România Cultural
Vă place Brahms?, de Françoise Sagan
Dramatizarea şi regia artistică: Leonard Popovici – (1989)
21.00 Radio România Cultural
A fost odată ca niciodată. Victor Rebengiuc vă spune o poveste la RRC:
Băiatul care a înţeles ce este frica – poveste din folclorul turcesc
22.30 Radio România Cultural
Teatru radiofonic serial (ep.2) –
Biografia, un joc, de Max Frisch
Adaptarea radiofonică: Paul B. Marian
Regia artistică: Dan Puican – (1990)
23.05 Radio România Actualităţi
Moartea unui comisvoiajor, de Arthur Miller
Traducerea şi adaptarea: Alf Adania
Regia artistică: Dinu Negreanu – (1960)
Miercuri, 25 octombrie
00.30 Radio România Cultural
Pe aripile vântului,
de Margaret Mitchell
Dramatizarea: Nicolae Neagoe
Regia artistică: Dan Puican – (1987)
05.00 Radio România Cultural
Biografii, memorii.
George Niculescu-Basu
Scenariul radiofonic: Elena Petrovici şi Constantin Teodori
Regia artistică: T. Constantinescu – (1984)
21.00 Radio România Cultural
A fost odată ca niciodată. Victor Rebengiuc vă spune o poveste la Radio România Cultural:Câinele negru din pădurea sălbatică – poveste din folclorul irlandez
22.30 Radio România Cultural
Teatru radiofonic serial (ep.3) –
Biografia, un joc. de Max Frisch
Adaptarea radiofonică: Paul B. Marian
Regia artistică: Dan Puican – (1990)
23.05 Radio România Actualităţi
Vedere de pe pod, de Arthur Miller
Adaptarea: Răzvan Ionescu
Regia artistică: Leonard Popovici– (1985)
Joi, 26 octombrie
00.30 Radio România Cultural
Regele gol, de Evghenii Şvarţ
Traducerea: Doina Criş şi Ion Vărădeanu
Adaptarea radiofonică: Vasile Manta
Regia artistică: Leonard Popovici– (1990)
05.00 Radio România Cultural
Biografii, memorii.
Bogdan Petriceicu Haşdeu
Scenariul radiofonic: Nicoleta Toia
Regia artistică:Cristian Munteanu – (1974)
19.00 Radio România Cultural
O noapte furtunoasă, de I.L.Caragiale
Adaptarea radiofonică şi regia artistică: Alexa Visarion – (1974)
21.00 Radio România Cultural
A fost odată ca niciodată. Victor Rebengiuc vă spune o poveste la Radio România Cultural: Cagliuso de Gianbattista Basile
22.30 Radio România Cultural
Teatru radiofonic serial (ep.4) –
Biografia, un joc, de Max Frisch
Adaptarea radiofonică: Paul B. Marian
Regia artistică: Dan Puican – (1990)
23.05 Radio România Actualităţi
Scrisoarea, de Nataşa Tanska
Traducerea: Jean Grosu
Coloana sonoră şi regia artistică:
Vasile Manta – (2005)
Vineri, 27 octombrie
00.30 Radio România Cultural
Ultima etapă, de Maria Erich Remarque
Adaptarea: Laurenţiu Fulga
Traducerea: Laurenţiu Fulga şi Al. Dobre
Regia artistică: Mihai Zirra – (1956)
05.00 Radio România Cultural
Biografii, memorii. Niccolo Paganini
Scenariul radiofonic: Radu Gheciu
Regia artistică: Dan Puican – (1982)
21.00 Radio România Cultural
A fost odată ca niciodată. Victor Rebengiuc vă spune o poveste la Radio România Cultural: Căpcăunul păcălit – poveste populară grecească
22.30 Radio România Cultural
Sherlock Holmes şi cei şase napoleoni, de Arthur Conan Doyle
Dramatizarea: Eugen B. Marian
Regia artistică: Dan Puican – (1982)
23.05 Radio România Actualităţi
Egoistul, de Françoise Dorin
Adaptarea radiofonică: Angela Plati
Regia artistică: Dan Puican – (1990)
Sâmbătă, 28 octombrie
00.30 Radio România Cultural
Deşertul tătarilor, de Dino Buzzati
Adaptarea radiofonică: Catinca Muscan
Regia artistică: Cristian Munteanu – (1991)
05.00 Radio România Cultural
Biografia unei capodopere.
Filmul Vrăjitorul din Oz, de Victor Fleming
Scenariul radiofonic: Cristina Corciovescu
Regia artistică:Titel Constantinescu – (1984)
09.00 Radio România Cultural
Pasărea galbenă
Scenariul radiofonic: Ana Ripka Rus, după un basm suedez
Regia artistică: Vasile Manta – (2002)
14.00 Radio România Cultural
Măsură pentru măsură, de William Shakespeare
Adaptarea şi regia artistică: Titel Constantinescu – (1984)
Duminică, 29 octombrie
00.30 Radio România Cultural
Omor în catedrală, de T.S. Eliot
Traducerea şi adaptarea radiofonică: Dan A. Lăzărescu
Regia artistică: Titel Constantinescu – (1993)
05.00 Radio România Cultural
Biografia unei capodopere.
Camil Petrescu: Jocul ielelor
Scenariul radiofonic: Constantin Paraschivescu
Regia artistică:Cristian Munteanu – (1975)
09.00 Radio România Cultural
Cei trei fii de împărat şi porunca părintească, de Ion Luca Caragiale
Barei, castigatoarea Spaniei la Eurovision Song Contest, lanseaza noul single, “I Dont Need To Be You”, alaturi de MediaPro Music / Universal Music Romania.
Piesa este compusa de catre artista, alaturi de Ruben Villanueva, iar videoclipul este filmat in Spania si aduce in prim plan o tema sociala, emotionanta si de impact – bullyingul.
Nu este prima piesa cu versuri in limba spaniola a carismaticei artiste. Barei a lansat pana in prezent piese ca “Play” (2012), “Foolish NaNa” (2013, “Wildest Horses” (2014), dar si un album full in limba spaniola – Billete Para No Volver”.
In 2016, Barei a fost reprezentanta Spaniei la Eurovision Song Contest cu piesa “Say Yay”, care a adunat un numar impresionant de streamuri pe Spotify – peste 10 milioane.
Single-ul recent, “I Don’t Need To Be You”, a ajuns in topurile muzicale din Spania, pe primele pozitii si a fost licentiat in mai multe tari din Europa.
Originara din Spania, Barei a inceput de la o varsta frageda sa studieze chitara, limbajul muzical si pianul. Provine dintr-o familie pasionata de lumea artistica si care a lucrat in industria cinematografica. In plus, Barei este si compozitoare si, pe langa piesele proprii, a colaborat cu numerosi artisti din Spania, precum Malu, Antonio Jose, Maria Aguado.
Vineri, pe 29 septembrie, Clubul Taranului are iar in meniu muzică românească populara si lautareasca, dar interpretata mai altfel.
Old Spirits Reunion, adică Ioana Ernea (voce), Radu Sinaci (violoncel), Pavel Zurka (contrabas) şi Raubel Torres Gonzalez (percuție) vin cu piese cântate cândva în cele mai cu ştaif localuri bucureştene de Maria Tănase, Ileana Sărăroiu, Romica Puceanu, Gabi Luncă, Gică Petrescu şi alte voci inconfundabile ale muzicii româneşti. reinterpretate pe ritmuri de blues, bossanova, tango, swing şi jazz manouche.
Radu, un violoncelist absolut genial, membru al Orchestrei de Cameră Radio, cu colaborari numeroase cu artisti importanti (cea mai recentă cu Grigore Leşe) trece cu mare uşurinţă de la un gen muzical la altul, făcându-i o imensă plăcere să facă asta cu talent şi umor şi în proiectul său Playthoven.
Pavel este membru al Orchestrei Operei Române din Bucuresti şi al Orchestrei de Cameră Radio, face parte şi din proiectul de jazz manouche Hot Club de Bucharest şi vine în acest proiect cu un simţ al foclorului născut şi crescut mai ales în Banatul Sârbesc.
Despre Raubel, basist de fel, cu numeroase concerte în Europa şi în țară, alături de Biu Marquetti, Analia Selis, Wladimir Pesantez, Orchestra Sălii Radio,Tasha Rodriguez şi mulţi alţii, nu trebuie decât să spunem că este originar din Havana, Cuba, ca să vă daţi seama cam cum va fi partea de percuţie.
Ioana a început să cânte tango argentinian cu mulţi ani în urmă, fiind invitată să cânte apoi la festivaluri de gen din ţară şi nu numai. Ea a trecut apoi la muzica sud-americană, fondând proiectul Habanegra, şi a continuat pe aceeaşi linie a muzicii tradiţionale cu muzică românească şi balcanică. De formaţie actriţă, ea face în aşa fel încât fel încât povestea fiecarei melodii devine a ei si o trăieşte alături de public.
Surpriza serii va fi faptul ca alaturi de ei va canta si binecunoscutul Adrian Naidin.
Direct din mansarda celui mai mai de anvergura proiect live, Giulia si bandul sau ne aduc o varianta pe cat de sensibila, pe atat de powerful a piesei “Ne vedem noi”.
Si suprizele se vor tine lant. Giulia a pregatit si un medley cu piese de la trupa Candy, care se va lansa peste cateva zile pe canalul de YouTube al MediaPro Music.
Live-ul “Ne vedem noi” a fost filmat alaturi de band-ul artistei, in mansarda locatiei Simbio Bucuresti, iar din echipa de productie “ULive” au facut parte: Iustin Surpanelu (regie), Robert Ionicioiu (DOP), Monograf Studio si Anca Adriana Minu (scenografie), Silviu Mindroc (post-productie video).
ULive Session a inceput cu piese de la Dorian Popa, Peter Pop, Ioana Ignat si Lora si, in fiecare saptamana continua cu versiuni noi de la Alina Eremia, Lora, Dorian Popa, Ami, Liviu Teodorescu, Giulia, Sore, Peter Pop, Ioana Ignat si Ligia; peste 35 de momente muzicale, piese proprii, cover-uri, interpretari acustice, single-uri noi, totul ambalat intr-un concept video alb-negru, curajos si incitant.
Intra aici sa asculti noua versiunea piesei “Ne vedem noi“:
Universal Music este singurul label major prezent in industria muzicala romaneasca. Universal Music Romania si-a castigat pozitia de lider de piata inca de la infiintare, in 2006, datorita strategiei sale de marketing inovatoare. Pe langa activitatile sale clasice de casa de discuri, de productie, distributie si promovare de continut muzical.
Universal Music Romania este si o companie de marketing, implicata constant in dezvoltarea de strategie de brand, bazata pe asocierea cu industria de entertainment, prin realizarea unor parteneriate strategice.
Parte a Universal Music Romania, MediaPro Music a fost infiintata acum 20 ani si detine un catalog local important, ce include peste 5000 de piese si un portofoliu de peste 50 de artisti locali precum: Loredana, Andra, Holograf, Alina Eremia, Stefan Banica, Nicole Cherry, Dorian Popa, Lora, Ami, Sore, Giulia etc. Cu zeci de artisti de top, albume de succes si premii muzicale, sute de hituri si concerte, MediaPro Music este una dintre cele mai importante prezente din industria muzicala locala.
Pe 28 septembrie, BT Live revine în Control cu un nou concept, o noua serie de concerte „powered by Banca Transilvania” care va reuni pe aceeași scenă o trupă consacrată și o trupă tânără căreia i se predă ștafeta.
Primul episod aduce sub lumina reflectoarelor una dintre cele mai apreciate reprezentante ale rock-ului alternativ românesc The Mono Jacks și tânăra trupă transilvănenă Greetings Sugar.
În urmă cu 1 an, Banca Transilvania şi Control Club își uneau forțele pentru a-și reafirma susținerea muzicienilor români prin inițiativa BT Live. Dovedind că are cea mai dinamică și non-conformistă abordare de pe piața bancară, Banca Transilvania a purtat povestea live-urilor ”powered by Banca Transilvania” prin toate colțurile țării, atât prin prezența la cele mai importante festivaluri autohtone, cât și pe calea undelor radio prin sprijinirea creațiilor muzicale din cele mai diverse genuri și a performance-urile live sub umbrela BT Live.
După o vară efervescentă, BT Live revine în club Control (Str. Constantin Mille, nr. 4), începând cu 28 septembrie 2017!
The Mono Jacks sunt o colecție de gânduri și emoții puse pe note. Trupa s-a conturat la inițiativa lui Doru Trăscău, cunoscut deja publicului din activitatea cu formația ab4, în toamna lui 2008, susținând primul lor concert chiar pe scena clubului Control.
După un debut excelent cu un prim disc Now In Stereo lansat în 2010 și un răspuns entuziast la single-urile „Maria” și „Woman”, formația a adunat în palmares o impresionantă activitate concertistică atât în cluburi din întreaga țară, cât și la mari festivaluri naționale și internaționale precum Sziget, Exit Festival, Eurosonic Noorderslag, ARTMania, TIFF.
Succesul piesei “Gândurile” inclus pe EP-ul Fortunes, a atras după sine un experiment îndrăzneț pentru The Mono Jacks, trupa lansând în mai 2012 EP-ul Gândurile Remixed cu reinterpretări ale acesteia realizate de artiști precum Brazda lui Novac, The Pixels sau L’Orchestre de Roche.
După o perioadă de pauză, The Mono Jacks revin în 2015 într-o componență proaspătă, cu o suită de single-uri noi precum „Tablou”, „Drumul” sau piesa „Un sfert de secundă”, lansată în ianuarie 2017, ce se va regăsi pe viitorul album de studio la care trupa lucrează în prezent.
Fondată în septembrie 2016, trupa transilvăneană Greetings Sugar te invită într-o călătorie muzicală profundă, cu vibrații variate.
Având-o pe Lydia Lunch drept producătoare și Bill Gould (Faith No More) fiind implicat in mixajul mult-așteptatului album de debut, Greetings Sugar abordează genul de muzică apreciată de fanii Nick Cave & The Bad Seeds, Joy Division si Talking Heads, dar care a reușit să-I captiveze și pe amatorii Tame Impala, Arcade Fire si The National.
Pentru cei care nu știau până acum, RoadkillSoda lansează un nou album în această toamnă. Albumul, intitulat “Mephobia”, va conține 11 piese. Acestea au fost trase live în studio în aceeași încăpere, cu toți membri formației deodată.
Prometheus
Bipolar
Consequences
Easy
Casualty
Legless
Order
Dip
Backhander
Tonight
Trust
“Mephobia” este cel de-al 5 lea material discografic al formației. Acesta a fost înregistrat în studioul formației Vița de Vie, mixat împreună cu Adi Despot și a fost masterizat în New York la MASTERvargas studio.
Abumul “Mephobia” va fi disponibil prin Universal Music Romania în formatele dublu vinyl, cd, cât și pe platformele online de streaming.
RoadkillSoda a lansat și un teaser pentru noul album, care poate fi urmărit aici:
Won Won Myeong și Yutaka Nakata – doi dintre renumiții dansatori și coregrafi colaboratori ai Companiei Carolyn Carlson – revin în România în cadrul Festivalului Național de Teatru pentru a susține, timp de o săptămână, un workshop de dans contemporan.
Workshop-ul se va desfășura în perioada 20 – 26 octombrie 2017 și este dedicat dansatorilor, coregrafilor și actorilor români, cu vârsta de peste 18 ani.
Înscrierile se fac la adresa office@uniter.ro, în limita locurilor disponibile, prin trimiterea unui e-mail care să conțină: nume, vârstă, contact, dar și experiența sau legătura celui care aplică cu dansul (cuprinsă fie într-un CV, fie într-o mini-biografie, fie în demo – la alegerea candidatului).
Data limită a înscrierilor: 12 octombrie 2017
Workshop-ul de dans contemporan inițiat de Festivalul National de Teatru se va finaliza în data de 26 octombrie, cu un performance public, rezultat al cercetării și studiului participanților alături de cei doi coregrafi.
Accesul publicului se va face începând cu orele 21:00, în spațiul Centrului Coregrafic Independent LINOTIP (str. Ion Brezoianu, nr. 23-25, et. 1, București).
Despre artiștii invitați:
Won Won Myeong
Won Won Myeong s-a născut la Seul (Coreea de Sud), în 1976. În prezent trăieşte în Suedia. Lucrează ca artist şi mentor, mereu în căutare de idei pentru diverse proiecte, în diverite părţi ale lumii.
A absolvit Institutul de Arte din Seul (1996-1998) şi Universitatea Naţională de Artă din Coreea (1998-2002), perioadă în care a intrat în contact cu dansul ca formă de artă, a cunoscut diverse forme de dans şi a început să caute material şi să-şi dezvolte propriile metode.
Din 2001, în calitate de artist, a lucrat cu Sungsoo Ahn Pick up Group (Seul), Bill Coleman (Toronto), Carolyn Carlson (Paris), Wim Vandekeybus/Ultima Vez (Bruxelles), Marie Chouinard (Montreal).
În 2015, a reluat colaborarea cu Carolyn Carlson, pentru Burning (solo), pe muzica lui Meredith Monk, spectacol prezentat şi în cadrul Festivalului Naţional de Teatru din România, ca parte a proiectului Short Stories, al Companiei Carolyn Carlson. De curând, Won s-a alăturat Companiei Tero Saarinen din Helsinki şi a fost artist invitat al companiei Mia Habib din Oslo.
Activitatea sa de mentorat se regăseşte în multitudinea de ateliere pe care le susţine în toată lumea, bazate pe conceptul său de Harmonious Man („Omul armonios”), care aduce împreună aspectul emoţional şi pe cel mental, în încercarea de a înţelege care sunt metodele cele mai potrivite pentru a te pregăti pe interior înainte de a te antrena fizic pentru mişcările de dans.
Metodele au fost dezvoltate de-a lungul carierei sale de dansator, dar şi prin studii şi cercetări bogate.
Yutaka Nakata
Născut în Japonia, Yutaka Nakata a învăţat dans clasic la Şcoala Teatrului de Balet Nakata din Himeki. La vârsta de 16 ani, a avut ocazia de a ajunge la Şcoala teatrului Naţional de Balet din Melbourne, Australia, unde a învăţat diferite forme de dans. Formarea l-a purtat spre Academia Teatrului La Scala din Milano, pe care a absolvit-o în 2001, specializarea Dans modern.
Între 2002 şi 2007 a făcut parte din Teatrul de Balet din München, condus de Philip Taylor. A dansat pe coregrafii de Philip Taylor, JiríKylián, Carolyn Carlson şi alţii. În acelaşi timp, a încorporat în coregrafiile sale tehnici de arte marţiale, precum Tai-Chi şi Muay-Thai de la şcoala Ajan Lao.
Lucrează cu Carolyn Carlson din 2007 şi este unul dintre dansatorii principali ai creaţiilor acesteia. A fost permanent interesat de sport, căţărat, înot etc. Universul său s-a îmbogăţit din momentul în care a descoperit spaţiul vast din studioul de dans al mamei sale. În copilărie, marile sale preocupări erau însuşirea de mişcări noi şi crearea propriilor mişcări (improvizaţie).
În 2001, a început să creeze coregrafii, pentru a-şi exprima „călătoria interioară”. Yutaka Nakata este sigur pe sine şi crede în propriul destin. Se lasă ghidat de dorinţa de a rămâne sincer şi de a le permite dansatorilor să-i umple creaţiile cu propriile emoţii, cu propria substanţă.
Pentru el, viaţa este un mozaic colorat în care fiecare îşi pune amprenta. Aşa cum reiese dintr-una din creaţiile sale de început, frumuseţea se naşte din combinaţia de trăsături particulare.