Home Blog Page 49

ARTmania Festival – ziua 2

 

Foto: Valentin Diaconescu

ArtMania “Cantati impreuna cu copiii vostri” – cronica unui festival pe care nu ai fi dorit sa-l ratezi

Adina & Vali

Ora 4.30 in dimineata zilei de 28.07.2023. Nu e nevoie ca alarma sa sune prea mult. Nu suntem deloc persoane matinale, dar astazi este o zi speciala. Am asteptat-o un an…. Lasam in urma Bucurestiul, un an cu multe provocari si incercari si ne indreptam cu multa bucurie, vise si multe asteptari spre Sibiu: o noua editie a Artmania Festival ne asteapta.

Regasim cu drag centrul vechi al Sibiului cu atmosfera sa calda, primitoare, incarcata de istorie. Ne invartim ceva vreme dupa un loc de parcare, greu de gasit, timp in care salutam deja in stanga si in dreapta prieteni mai vechi si mai noi.

Precum copiii mici, nerabdatori, lasam bagajele si primul drum este in Piata Mare. Totul este pregatit. Cu bucurie exuberanta ne luam cuminti bratarile de acces si mai imbratisam un rand de prieteni.

Repetitiile sunt in toi, muzica razbate timid in atmosfera asezata a centrului Sibiului. Tragem si noi cu ochiul la sound check-ul Emperor. Am asteptat mult sa-i vedem. Cu sufletul la gura, suntem nerabdatori sa ii vedem diseara.

Ediţia din acest an a festivalului Artmania, cea de-a saisprezecea, este realizată cu sprijinul Granturilor SEE 2014 – 2021 in cadrul Programului RO-CULTURA. Granturile SEE reprezintă contribuţia Islandei, Principatului Liechtenstein şi Regatului Norvegiei la reducerea disparităţilor economice şi sociale în Spațiul Economic European şi la consolidarea relaţiilor bilaterale cu cele 15 state beneficiare din estul şi sudul Europei şi statele baltice.

Astfel, timp de 3 zile, pe langa concertele sustinute de cele 14 trupe internaţionale şi din România, pe cele 2 scene amplasate in Piata Mare, se deruleaza o serie de evenimente culturale intr-un spatiu comod, confortabil, discret amenajat in Piata Huet, invecinata cu Piata Mare, – de la ritualuri, prelegeri despre mitologia nordică, până la concerte si proiecţii de filme norvegiene.

Prima zi de festival a inceput pe scena mare cu concertul elvetienilor de la Samael, Concertul ne-a plimbat prin mai toata discografia lor, din 1988 pana in 2017, ne-a purtat de la black metal la electronic/industrial metal intr-un show electrizant in care fratii Xy si Vorph au umplut scena si au molipsit publicul cu dinamismul lor.

Ne-am mutat apoi la scena mica (Voice of Odin Stage) pentru a urmari concertul de instrumental progressive metal al romanilor de la Asemic, ca apoi, sa revenim la  scena mare pentru mult asteptatii Pain of Salvation. Suedezii au revenit pe scena mare a festivalului dupa 7 ani, aducand in fata publicului ultimul lor album – “Panther”. Aratosi, simpatici, energici, iubiti de public, intr-un permanent dialog cu acesta, intr-un concert demn de o formatie care de apoape 30 de ani este in fruntea formatiilor de rock progresiv. Ne-au incantat cu Restless Boy, Accelerator si Wait de pe noul album (Panther), dar si cu hit-uri mai vechi – The Perfect Element, Meaningless, Reasons.

Vocea lui Odin (Voice of Odin Stage) a fost luata cu asalt apoi de simpaticii si energicii brasoveni de la W3 4R3 NUM83R5, care au incalzit atmosfera festivalului pentru capul de afis din seara de vineri – Emperor. Fani sau nu ai black metal, headliner-ul din prima seara a festivalului a adus bucuria intalnirii cu o trupa indelung asteptata in Romania. Infiintata in 1991 în Notodden, Norvegia de către Vegard “Ihsahn” Tveitan și Tomas “Samoth” Haugen, formația a creat subgenul symphonic black metal și este considerată a fi una dintre cele mai influente și copiate formații black metal. Ne-am bucurat de profesionalismul desavarsit al artistilor, de oportunitatea de a fi martori la prima lor aparitie scenica in Romania, pandind din umbra inflexiuni ale vocii colosale ale lui Ihsahn, tanjind in taina la audienta pieselor pe care le sustine cu formatia eponima Ihsahn.

N-am fost prea inpirati in a ne cauta un loc ideal in Piata in care sa si vedem, dar sa si regasim sunetul formatiei pe care il stiam de acasa. Abia in a doua seara a festivalului am descoperit locurile din care se auzea cel mai bine in Piata. Ramanem cu regretul de a nu fi fost suficient de inspirati sa ne mutam in cautarea unui loc din care sa fi auzit asa cum ne doream. Spunem ca ramanem cu regretul, pentru ca spatiul de concert a fost foarte generos, in sensul ca, in toate serile, a fost loc suficient sa te strecori si pana in fata, dar si sa te retragi, ori sa cauti locuri din care sa vezi bine, sa si auzi clar, si sa nu stai inghesuit.

Dincolo de asta, atmosfera festivalului a fost destinsa prin standuri aproape suficiente pentru bauturi. Spun aproape suficiente pentru ca adesea erau cozi destul de lungute, in conditiile in care ar fi fost loc, in acelasi spatiu special destinat, pentru mai multe persoane care sa deserveasca doritorii insetati. Cu alte cuvinte, era loc de un pic mai bine.

Au existat standuri de vin si bauturi spumoase, cafea si ceai, mancare pentru vegani si non vegani, in oferte relativ variate si preturi decente pentru un festival. In cadrul ARTmania Festival 2023, modalitatea de plată pentru produsele și serviciile oferite în cadrul evenimentului au fost Tag-urile Payvent, sub forma unor carduri. Exceptand o mica aglomeratie la inceput de festival, cardurile au putut fi achizitionate, incarcate, respectiv recuperata valoarea necheltuita foarte facil. Util este faptul ca oricand aveai posibilitatea verificarii disponibilului avut pe card, atat la puntele de vanzare, cat si la punctele de emitere/incarcare carduri.

Cortul de merchandise a fost permanent aglomerat, iar tricourile festivalului cu headlinerii s-au epuizat imediat. Alaturat acestuia ne-a ispitit (rau) standul de muzica cu viniluri si cd-uri si cortul Carturesti, axate in mod special pe albume ale trupelor care au cantat in festival. Standurile au functionat si peste zi, cand arealul festivalului era deschis, accesibil tuturor – trecatori, curiosi, turisti…

Nu ne-am putut abtine a doua zi sa nu tragem cu ochiul la sound check si la Meet and great -ul formatiei TesseracT. De mult nu am vazut doi oameni mai fericiti ca cei doi mexicani care au obtinut autografele membrilor trupei favorite – TesseracT – pe steagul mexican.

Seara a doua a inceput cum nu se putea mai bine cu concertul trupei de avant-garde progressive metal – Vulture Industries. Dornici sa ii revedem si curiosi in ceea ce priveste reprezentatia solistului Bjornar Nilsen am fost rasplatiti peste masura . A fost carismatic, creativ, expresiv si dornic de interactiune cu publicul. Am savurat fiecare moment al celor aproape 55 de minute cat norvegienii au stat pe scena. Un fel de a spune, pentru ca, evident ca Bjornar a coborat in Piata, a dansat cu publicul, a cantat sustinut de public pe gardul ce desparte foto pit-ul de public, de unde s-a intors pe scena fluturand steagul Romaniei daruit din public – obicei mai vechi al unui fan fidel al festivalului.

Show-ul a continuat cu simpaticii Koi Koi. Formatie de indie-rock din Serbia care  ne-a delectat cu ritmurile antrenante si energia plina de umor a trupei. Desi au cantat in sarba, asta nu a impiedicat pe nimeni sa simta si sa intre imediat in vibe-ul atmosferei, spre deliciul solistului care nu s-a putut abtine sa nu comenteze cu umor despre faptul ca nu intelegeam nimic din ceea ce cantau.  Dragii de ei, daca ar fi stiut cum a rasuflat linistita jumatate de Piata cand au inceput sa cante in sarba… De la initialele statului (RS) mai toti am fost confuzi crezand ca este o trupa din Rusia, asta dupa ce, mai toti ne-am plimbat si am donat la standul din incinta festivalului al Music Saves UA, o initiativa de strangere de fonduri lansata de Asociatia Ucraineana a Evenimentelor Muzica pentru a oferi ajutor umanitar imediat persoanelor din Ucraina afectate de razboiul din aceasta tara.

Dupa sarbii de la Koi Koi, ne-am retras imediat la scena mare unde am fost nerabdatori sa ii savuram pe britanicii de la TesseracT. În geometrie, un tesseract este analogul cu patru dimensiuni al cubului; teseractul este la cub la fel cum cubul este la pătrat. In Piata Mare din Sibiu lucurile totusi nu au fost atat de complicate, britanicii oferind-ne o calatorie muzicala complexa, prin mai toata discografia lor, de la Concealling Fate (2010) pana la War of Being si Natural Disaster sau piese de pe albumul War of Being, care va fi lansat pe 15 Septembrie 2023.

Dupa o scurta pauza, care ne-a facut sa ne gandim la trupa care, din pacate, nu a putut participa la festival – White Walls, am fost rechemati spre scena mare de un anunt insistent al headliner-ului din aceasta seara – mult asteptatii Porcupine Tree– cum ca spectacolul din aceasta seara este unul phone free. Recunosc ca, in ultimii ani, a devenit foarte obositor sa astepti ca cei din fata ta sa termine de fotografiat/filmat ca sa te poti bucura mai departe de ceea ce se intampla pe scena.

Dupa multe asteptari, nu pentru ca au intarziat, ci pentru ca a fost practic trupa cea mai dorita in cadrul acestui festival, aflata si ea in premiera in Romania, ne intalnim, in sfarsit cu britanicii de la Porcupine Tree. Nici unul dintre noi nu este un fan al progressive metal si suntem mai degraba ascultatori de Steve Wilson, fapt pentru care am savurat concertul sub clar de luna al lui Steve Wilson din 2018, totusi asistam cu curiozitate si interes la spectacolul oferit de cei de la Porcupine Tree. Sunet foarte bun (am invatat sa ne invartim in Piata, pana obtinem ceea ce ne dorim-sic!), profesionisti desavarsiti, muzica provocatoare atat emotional, spiritual, intelectual, insa… un public amortit, o prezenta scenica adormitoare.

Nu pot sa scriu decat ca a fost frumos, dar a lipsit ceva…Drept pentru care, pe drumul de intoarcere de la festival, pe dealurile inverzite dintre Sibiu si Sighisoara, in drum spre cetatea Biertan, locul nostru drag dintre cele doua festivaluri pe care le iubim – Artmania si Rockstadt – am ascultat din nou Porcupine Tree. Parca alta atmosfera, parca altfel intra muzica… sa nu fie oare genul de muzica de ascultat noaptea?! E doar o parere subiectiva, am cunoscut plimbandu-ne prin centrul vechi un cuplu de new-york-ezi, de origine indiana, veniti la festival special pentru Porcupine Tree, asta dupa ce fusesera si la concertul anterior sustinut de trupa cu cateva zile inainte. Si apropos de straini, anul acesta am avut impresia unei diversificari a publicului obisnuit. Mult mai multi straini, ceea ce ne-a bucurat, si cumva arata masura in care festivalul creste, se dezvolta. Aceasta poate si pentru ca organizatorii festivalului impreuna cu sponsorii si partenerii au creat o atmosfera relaxanta, un spatiu de concert generos, kids friendly, cu zone de pufuri si divese activitati antrenante/relaxante – video booth, roata norocului, versiunea VR a jocului ”Air Guitar”, slot cu premii.

Si pentru ca orice om care este recunoscator ca poate sa participe la un astfel de eveniment, intelege si ca nu toti suntem la fel de nororcosi, in cadrul festivalului au fost prezenti pe langa Music Saves UA, despre care v-am vorbit mai sus, Fundatia Hope and Homes for Children care a colectat donatii pentru sustinerea proiectelor fundatiei de construire de case familiale pentru copiii institutionalizati si de sprijinire a celor proveniti dn familii vulnerabile.

Act for Tommorow a fost si ea prezenta in Piata Mare instaland puncte de colectare si premiere in cadrul festivalului si vorbind participantilor despre importanta colectarii selective, modalitati de a avea grija de mediul inconjurator si protejarea si utilizarea corecta a resurselor.

 

Revenind la “resursele” noastre, ziua a treia de festival a inceput cu emotii. A plouat intens, pana aproape de aparitia pe scena a suedezilor de la Port Noir. Tot rock progresiv – amprenta clara a acestei editii a festivalului.

Pe scena mica, Voice of Odin (nu pot rata ocazia sa ii spun numele, ca prea se cheama frumos!) au continuat spectacolul RoadkillSoda, si o bine meritata pauza de la rock progresiv. Am mai degustat si un pic de stoner. Zbucium, agitatie, energie. Byst nu s-a dezmintit, ne-a tinut in priza si ne-a incantat cu show-ul atat de iubit de public, presarat cu sarituri neasteptate in public.

Nerabdare mare pentru Haken. Foarte asteptat show-ul londonezilor, care au mai participat la festival si in 2018. Revenim la rock progresiv si ascultam piese noi, de pe albumele lansate intre cele doua intrevederi cu publicul roman – Virus (2020) si Fauna (2023), dar si piese mai vechi, pe care le regasim si pe setlistul din 2018. Sunt pentru  a 3 x in romania

Ceva nerabdare si curiozitate a fost si pentru Sirenia, care a continuat atmosfera festivalului de la scena mica. Prieteni si ei mai vechi ai festivalului, dupa ce au participat la editia din 2010, n-au avut prezenta scenica cea mai dorita. Prefer sa cred ca era sunetul defect, nu ca a falsat atat de neprofesionist solista Alessia Scolletti. Pacat, chiar asteptam o gura de gothic intre atata prog. De necaz a inceput si ploaia, iar noi ne-am plimbat prin Piata pana la concertul trupei care urma sa incheie festivalul, Wardruna.

Am apreciat faptul ca politica festivalului a permis accesul gratuit persoanelor cu dizabilitati si insotitorilor acestora, dar mai ales am apreciat faptul ca si aceste persoane au accesat facilitatea oferita. Cum de asemenea am admirat parintii care, favorizat de faptul ca intrarea copiilor sub 10 ani a fost gratuita, au preferat sa vina insotiti de ei la eveniment, copii care evident erau obisnuiti cu genul de muzica promovat de festival si care au dat un aer proaspat atmosferei.

Am avut timp sa observam si faptul ca, desi fumatul era permis in zona de concerte, fiind in spatiu public deschis, totusi, nu s-au aruncat pe jos chiar toate chistoacele tigarilor care au fost fumate. Felicitari celor care isi arunca chistoacele la cosul de gunoi (si ele tot gunoaie sunt, ba chiar foarte toxice) si de doua ori felicitari celor care, inainte sa-si aprinda o tigara in mijlocul unei multimi, se gandesc de doua ori si amana momentul. Dislike celor care considera ca e un drept al lor sa-ti sufle cu nonsalanta fumul in nas pe principiul ca legea permite – “nu-mi pasa ca tot ce-a fost in plamanii mei este acum pe fata ta si urmeaza sa fie si in plamanii tai”. M-am exprimat elegant.

Eeiii.. cu fumuri sau fara, am ajuns, pe o ploaie zdravana la ultima trupa a festivalului ARTmania 2023 – nimeni altii decat norvegienii de la Wardruna. Reveniti la festival dupa prezenta lor pe scena din 2019, de aceasta data se intorc cap de afis pentru seara de duminica.

Norvegienii ne-au invitat pe toti la gura focului, creind atmosfera vetrei satului viking prin intermediul proiectiilor video de pe scena, pe niste panze texturate speciale. Foarte frumoasa, calda si primitoare atmosfera, in ciuda ploii de afara. Instrumente istorice si traditionale nordice, cum ar fi: tobe din piele de cerb, flaut, kraviklyra, tagelharpa, harpa de gura, cornul de capra si alte instrumente, insotite de sunete din natura ce au legatura cu acestea: copaci, pietre, sunete de animale, apa, foc si multe altele, ne introduce incet, incet in ambianta muzicii nordice vechi. Sufletele se linistesc, suntem martorii unor ritualuri si traditii vechi care ne fac pe fiecare sa ne intoarcem catre sine.

Atmosfera traditionala nordica creata pe scena se continua si in public. Foarte multi fani ai trupei au venit costumati in stil nordic, unii cu horn-uri, coarne, in stil viking, fiecare cum a simtit sa traiasca atmosfera trupei favorite. Desi ploua zdravan, si deja era noapte si destul de rece, unul dintre fani traia muzica la bustul gol, dezvelind un superb tatuaj cu un urs feroce in pozitie de atac.

Cu multa caldura, Einar Selvik ne vorbeste despre importanta redescoperirii, mentinerii traditiilor si, in general, a lucrurilor bune care au fost si care nu mai sunt, ori sunt pe cale sa dispara. Foarte delicat si intelept ne reaminteste faptul ca nu este mai buna, mai valoroasa sau mai importanta o traditie, ori o cultura fata de alta, important este sa ne regasim si sa nu uitam sa simtim, sa interactionam, sa comunicam, sa ne redescoperim. “Cantati cu copiii vostri!” cel mai frumos si cel mai plin de sens indemn pe care l-am auzit de multa vreme incoace.

Am ajuns la clasicul “Oare asta e felul vostru de a spune ca mai doriti inca un cantec?”, felul specific in care Einar Selvik ne instiinteaza ca povestea se apropie de sfarsit.

O poveste frumoasa spusa de cei de la Wardruna, simtita din plin, cu tot sufletul, in aceasta seara, traita si inteleasa net superior mai bine decat acum 4 ani cand aceeasi trupa a concertat in plina zi, pe lumina, intr-o Piata agitata, cu un public care nu a avut rabdarea introspectiei.

Spectacolul se incheie cu „Helvegen”, un cantec despre moarte, despre amintirea acelora care nu mai sunt, despre durerea lasata de disparitia celor dragi si despre puterea de a trece peste si de a purta in suflet ceea ce a fost si nu mai e.

Apoi trupa paraseste scena, lasandu-ne singuri cu Einar si lira sa – voce si instrument, la fel ca in vechime, pun capat spectacolului Wardruna si editiei ARTMania 2023.

Nu prea ne vine sa parasim Piata. Ne miscam lent, greoi. Mai vrem! Ne prefacem ca mai avem de vorbit ceva important cu prieteni si ne miscam incet prin Piata. S-a terminat. Partea buna este ca vom reveni la anul.

Ne-am tot gandit, in fiecare seara a festivalului – pur si simplu nu te poti abtine, privind cum defileaza diverse tricouri cu tot felul de trupe favorite ale spectatorilor – la urmatoarea trupa pe care ai vrea sa o vezi in Piata Mare “daaa, as vrea sa revad aici show-ul celor de la Solstafir. Sigur, si pe cei de la Dark Tranquillity as vrea sa ii revad aici. Rammstein?…Gojira…Wow! Cum ar fi?! Black Label Society? Mmmm… Breaking Benjamin?…Voi la ce v-ati gandit cat ati fost acolo?

Sa ne vedem cu bine la anul!

Galerii foto : Valentin Diaconescu (Dieratte)

ziua 2 

ziua 3

 

 

Galerie Foto: Rockstadt Extreme Fest 2023

Galerie foto Rockstadt Extreme Fest 2023
Foto: Mihai Voicu

ROCKSTADT EXTREME FEST 2024 VA AVEA LOC ÎN PERIOADA 30 IULIE – 4 AUGUST 2024

Rockstadt Extreme Fest va avea loc in perioada 31 iulie – 4 august 2024, in aceeasi locatie, pe Terenul de Biatlon de la baza Cetatii Rasnov, spatiu unde zeci de formatii internationale vor concerta pe parcursul a 5 zile. Abonamentele pentru cele 5 zile de festival au urmatoarele preturi:

550 lei – primele 2000 de bucati
650 lei – urmatoarele 1500 de bucati

Primele trupe confirmate sunt Arkona, Bipolar Architecture, Cattle Decapitation, Ho99o9, Insomnium, Kvelertak, Massacre, My Dying Bride, Paradise Lost, Suffocation, The Black Dahlia si Venom Inc..

Peste 55.000 de spectatori la spectacolele Operei Vox din ultimul an: Regalul Vienez în topul preferinţelor

Peste 55.000 de iubitori de opera şi balet s-au bucurat de spectacole de prestigiu în stagiunea 2022-2023, grație producțiilor puse în scenă de Opera Vox ce au străbătut țara in turnee de mare succes. Spectacolele de balet “Cocoșatul de la Notre-Dame” și “Carmen” şi concertele “Regal Vienez” şi “3 Tenori Italieni” au fost piesele de rezistență ce au cucerit spectatorii în stagiunea ce tocmai s-a încheiat 

În timp ce ne bucurăm de briza mării sau de răcoarea învăluitoare a zonelor de munte, gândul zboară retrospectiv spre cele mai ample turnee ale acestui an, turnee ce au oferit publicului din toată țara șansa să se bucure de spectacole de înaltă calitate artistică, sub patronajul Operei Vox.

Luna martie, aflată sub farmecul feminității, a fost momentul ideal pentru a prezenta publicului o poveste de un romantism aparte: “Cocoșatul de la Notre Dame” a adus lacrimi de emoție în ochii privitorilor în fiecare din cele 12 săli în care s-a jucat baletul pus în scenă de Opera Vox și Teatro D’Opera Italiana. Peste 9000 de spectatori s-au bucurat de o montare în spirit clasic, plină de fantezie și culoare, semnată de Vlad Sebastian. În rolurile principale au strălucit Alin Rîpă și Ioana Cristina Terebesy. In capitală interesul mare al publicului a stat la baza deciziei de a avea două reprezentaţii în aceeaşi zi, numărul total de spectacole al turneului ajungând astfel la 13.

Luna cireșilor înfloriți a oferit un nou dar iubitorilor de dans din 9 orase, de data aceasta cu o punerea in scenă în manieră neo-clasică a baletului Carmen. Acordurile lui Bizet, adaptate pentru balet de Rodion Schendrin, au fost cadrul muzical în care prim-balerini de top de la Opera Vox şi Teatro d’Opera Italiana au istorisit într-o viziune coregrafică captivantă povestea plină de suspans și dramatism a frumoasei și intens disputatei Carmen. Peste 6000 de spectatori au fost cuceriți, mulți dintre aceștia în orașe ce s-au bucurat în premieră de acest gen de spectacol. Şi acest spectacol s-a jucat de două ori în aceeaşi zi în Bucureşti, astfel că turneul a însumat 10 reprezentaţii.

Parada marilor turnee a continuat în a doua jumătate a lunii mai, de data aceasta cu accentul pe muzică: prezentat în premieră în 17 orașe din România, concertul

3 Tenori Italieni a atras și încântat publicul, ce a umplut sălile de spectacol. Neprețuitul dar al muzicii clasice italiene a ajuns în România, în interpretarea tenorilor Domenico Menini, Alessandro Goldoni și Angelo Forte. De-a lungul celor 18 concerte găzduite în 17 oraşe aproape 12.000 de spectatori au cântat refrenele celebrelor canțonete “Funiculi Funicula” sau “O Sole Mio”, au ascultat cu răsuflarea tăiată emoționanta arie “E lucevan le stele” și au aplaudat frenetic “Nessun Dorma”.

Orchestra Operei Vox, Orchestra Teatro D’Opera Italiana și Corul Operei Vox au fost parte integrantă a turneului, sub bagheta lui Bogdan Costache. Tânărul și talentatul muzician și-a asumat dublul rol de dirijor și solist violonist, într-o abordare curajoasă și inedită inspirată de Johan Strauss şi ulterior de André Rieu, ce a fost imediat apreciată de public. “Prezența pe afiș a celor doi baritoni Alfio Graso – o legendă a patrimoniului liric mondial și Fernando Araujo – profesor la Academia Mozarteum din Salzburg transpune evenimentul în rândul celor despre care se va vorbi multă vreme printre iubitorii de muzică cultă“, a punctat Managerul Operei Vox, Ioan Vrășmaș.

Ce urmează în stagiunea 2023 -2024: turneu în Malaezia şi Regal Vienez în România

 

Iar dacă acum în miez de vară privim în urmă la turneele primei jumătăți a anului, Opera Vox anunță cu bucurie că în stagiunea de toamnă – iarnă pornește din nou la drum: în luna octombrie orchestra reunită a Teatro D’Opera Italiana și Opera Vox concertează în Malaezia, în onoranta postura de orchestra oficială în cadrul Borneo Opera Festival, cel mai mare Festival de operă din Asia. Apoi, în luna decembrie revine pe marile scene din țară, în deja tradiționalul turneu Regal Vienez.

Ioan Vrăşmaş manager Opera Vox: “Ediţia de anul trecut a Regalului Vienez a însumat 33 de concerte în 22 de oraşe, în multe dintre ele Opera Vox susţinând la cererea publicului câte două reprezentaţii. Peste 30.000 de spectatori au aplaudat două orchestre reunite şi solişti din teatre de opera de tradiţie. Publicul i-a aplaudat pe legendarul bariton Alfio Grasso, soprana Ginevra Rizzi stea a Teatrului de Operă din Roma, tenorul Ştefan von Korch, apreciat în ţară şi peste hotare şi tenorul Marius Boroş. Deja lucrăm la un nou program, pentru acest eveniment cu care ne vom prezenta în faţa publicului în perioada sărbătorilor, iar pe afiş se vor regăsi nume sonore de la Opera de Stat din Viena, Arena din Verona, Opera din Roma, sau Teatrul Scala din Milano.

Regalul Vienez va cuprinde arii celebre din opere şi operete ce vor face deliciul publicului în interpretarea unor soliști de marcă din teatre de operă din țară sau străinătate. Programul va fi completat de spectaculoase momente coregrafice pe ritmurile valsurilor și polcilor binecunoscute ale lui Strauss iar printre punctele de vârf ale spectacolului se vor regăsi Dunărea albastră, Brindisi din Traviata și bineînțeles Radetzky March, alături de multe alte surprize. Detalii și programul turneului vor fi anunțate în curând.

IMPRESIONANTA OPERĂ ARTISTICĂ A COMPOZITORULUI ENNIO MORRICONE, ÎNTR-UN CONCERT FASCINANT LA ATENEUL ROMÂN “Muzică de Oscar. Legendare coloane sonore” cu orchestra Le Muse, sub bagheta maestrului Andrea Albertini.

 Întâmpinăm primăvara anului 2024 cu muzică de Oscar! Şi nu oricum, ci cu minunate coloane sonore ale inegalabilului compozitor italian ENNIO MORRICONE, piese care vor răsuna, din nou, în superba sală a Ateneului Român pe data de 20 aprilie 2024 in compania orchestrei “Le Muse”, sub bangheta maestrului Andrea Albertini.

SPECIAL GUEST va fi şi de data aceasta soprana de renume mondial -Susanna Rigacci-, cea care l-a insoțit timp de 20 de ani pe fascinantul compozitor în admirabila sa călătorie muzicală. Vocalistă va fi încântătoarea Angelica Depaoli.

Portile pentru public se vor deschide de la ora 18.30!

Nota: este interzis accesul copiilor care nu au 3 ani împliniti. Minorilor cu vârsta de 3 ani împliniţi li se va permite accesul în incinta locatiei doar pe baza unui bilet valid. Organizatorul nu îşi asumă responsabilitatea pentru supravegherea copiilor.

Splendidul eveniment este un omagiu adus lui Ennio Morricone, orchestra interpretand o selecție fină a unora dintre cele mai cunoscute coloane sonore ale marelui compozitor italian. Muzica absolut încâtătoare și unică este imbogatită cu proiectii din filme, cu fotografii, proiectate în timpul concertului, si care contribuie la crearea unei imagini clare despre genialitatea lui Ennio Morricone.

Biletele sunt puse în vânzare via iabilet.ro si eventim.ro, la următoarele categorii de prețuri:

  1. VIP:  629 lei;
  2. Categoria I: 529 lei;
  3. Categoria II: 429 lei;
  4. Categoria III: 329 lei.
  1. The Hateful Eight (2015, Quentin Tarantino);
  2. Sand Fantasy: Saharan Dream (1990, Alberto Negrin), Mosè (1974, Gianfranco de Bosio), Angelica Depaoli;
  3. Fantasy of Seduction: La Califfa (1970, Alberto Bevilacqua), Metti una sera a cena (1969, Giuseppe Patroni Griffi) – Angelica Depaoli;
  4. Sacco e Vanzetti (1971, Giuliano Montaldo), The Ballad of Nick & Bart, Here’s To You – Angelica Depaoli;
  5. Mission (1986, Roland Joffè), The Fall, Ethnic Time;
  6. Sicilian medley – La piovra (1984, Damiano Damiani), The Sicilian Clan (1969 Henri Verneuil), Indagine su un cittadino al di sopra di ogni sospetto (1970, Elio Petri);
  7. Suite Tornatore (Giuseppe Tornatore), The Legend of 1900 (1998), Nuovo cinema Paradiso (1988)
  8. Once Upon a Time in America (1984, Sergio Leone);
  9. A Fistful of Dollars (1964, Sergio Leone);
  10. Once Upon a Time in the West (1968, Sergio Leone) – sprana Susanna Rigacci;
  11. A Fistful of Dynamite (1971, Sergio Leone) – sprana Susanna Rigacci;
  12. The Good, the Bad and the Ugly (1966, Sergio Leone), The Ecstasy of Gold – sprana Susanna Rigacci.
DESPRE ENNIO MORRICONE

Ennio Morricone (n.10 noiembrie 1928 – d. 06 iulie 2020) este unul dintre cei mai cunoscuți și mai influenți compozitori din istoria filmului, din toate timpurile. Versatilul compozitor, orchestrator, dirijor și trompetist a murit la vârsta de 91 de ani, contribuind cu muzică la peste 500 de filme și seriale.
Marele Ennio Morricone a compus multe dintre cele mai faimoase coloane sonore din lume. Filmografia sa include peste 70 de filme premiate, toate peliculele lui Sergio Leone de la “A Fistful of Dollars”, filmele lui Giuseppe Tornatore de la “Cinema Paradiso”, dar si pelicule ca: “The Battle of Algiers”, “Animal Trilogy”, “1900”, “Exorcist II”, “Days of Heaven”, “La Cage aux Folles I, II, III”, “Le Professionnel”, “Once Upon a Time in America”, “The Mission”, “The Untouchables”, “Mission to Mars”, “Bugsy”, “Disclosure”, “In the Line of Fire”, “Bulworth”, “Ripley’s Game” si “The Hateful Eight”.

Partitura sa pentru “The Good, the Bad and the Ugly” (1966) este considerată una dintre cele mai recunoscute și mai influente coloane sonore din istorie. A fost inclusa în Hall of Fame.

https://www.youtube.com/watch?v=J9EZGHcu3E8
https://www.youtube.com/watch?v=0B0M1lVuFo4

A mai colaborat cu reputati regizori, precum Sergio Corbucci, Duccio Tessari, Sergio Sollima, John Carpenter, Bernardo Bertolucci, Mauro Bolognini, Giuliano Montaldo, Roland Joffé, Roman Polanski și Henri Verneuil.

În 1977, Ennio Morricone a compus tema oficială pentru Cupa Mondială FIFA 1978. Si a continuat sa creeze inclusiv muzică pentru producții TV europene, precum “Marco Polo”, “La piovra”, “Nostromo”, “Fateless”, “Karol” și “En mai, fais ce qu’il te plait”.

https://www.youtube.com/watch?v=wtng11JJaac
https://www.youtube.com/watch?v=ssoQbusZ7os&list=PL71A59CFDF6C1A649

Muzica lui Morricone a fost refolosită în seriale de televiziune, inclusiv “The Simpsons” și “The Sopranos”, și în multe filme, inclusiv “Inglourious Basterds” și “Django Unchained”.
Pe parcursul carierei sale, Morricone a compus muzica si pentru alti artisti, printre care: Paul Anka, Mina, Milva, Zucchero si Andrea Bocelli.
În anul 2007, a primit premiul de onoare al Academiei Americane de Film „pentru contribuțiile sale magnifice și multiple la arta muzicii de film”, fiind al doilea compozitor de muzică de film care primește acest premiu (după Alex North).

În 2016, Morricone este decernat cu primul său premiu Oscar, pentru partitura sa din filmul lui Quentin Tarantino „The Hateful Eight”.
Printre alte realizări ale sale se numără trei premii Grammy, trei Globuri de Aur, șase BAFTA, zece David di Donatello, unsprezece Nastro d’Argento, două Premii de Film European, premiul de onoare Leul de Aur și premiul Polar Music Prize în 2010.

DESPRE ORCHESTRA LE MUSE

Orchestra ‘Le Muse’ va prezinta un concert în care vă veti bucura de cele mai cunoscute compoziții din povestea internațională a cinematografiei și scrise de inegalabilul compozitor Ennio Morricone.

„Le Muse” este un ansamblu instrumental feminin, alcătuit din muzicieni care s-au remarcat în cadrul celebrului grup „Rondò Veneziano”.
În proiectul „Ennio Morricone. Muzică de Oscar”, orchestra este compusă din muzicieni recunoscuți, pentru ca sonoritatea temelor originale propuse în cadrul concertului să fie reprezentată în cel mai bun mod. Vocalistă va fi Angelica Depaoli si invitata specială, celebra Susanna Rigacci.

Ansamblul este dirijat de maestrul Andrea Albertini. Repertoriul propus de „Le Muse” a selectat din bogata opera a maestrului Morricone, alegând unele dintre cele mai faimoase coloane sonore din anii ’60 și până în prezent, inclusiv o secventa din celebrul serial “Caracatița” si coloana sonoră care a câștigat premiul Oscar, în 2016, “The Hateful Eight”.

Mai multe informatii:

  1. Website: www.themusicofenniomorricone.com
  2. Youtube: https://youtu.be/oYh1RmLUmLI

PALAYE ROYALE revine la Arenele Romane din București pe 20 noiembrie

PALAYE ROYALE revine la Arenele Romane din București pe 20 noiembrie, într-un concert ce face parte din turneul DEATH OR GLORY, dedicat promovării albumului omonim. În deschidere: I See Stars si Huddy. Biletele pentru publicul general se pun în vânzare pe 24 iulie, la bilete.emagic.rotickets.emagic.roiaBilet și Entertix.

Trio-ul din Los Angeles Palaye Royale și-a anunțat cel mai mare turneu European de până acum – „Death or Glory” – de promovare a albumului cu același nume, programat pentru lansare pe 30 august prin Sumerian Records. Turneul va include și Arenele Romane (cort încălzit), pe 20 noiembrie. Biletele se pun în vânzare pe 24 iulie, ora 11:00, la bilete.emagic.rotickets.emagic.roiaBilet și Entertix la categoria unică acces general.

“Death or Glory” oferă o perspectiva intrigantă asupra unei călătorii muzicale transformatoare și grandioase. Considerat un fel de imn al rezilienței și descoperirii de sine, albumul concretizează evoluția artistică a trupei și angajamentul acesteia de a împinge limitele glam-rock, art-punk și brit-pop într-un sunet distinctiv propriu. Albumul va include single-urile “Showbiz” și “Just My Type”, precum și alte zece piese noi.

Vorbind despre album, trupa a declarat: „Death or Glory sunt acele fracțiuni de secundă pline de nesiguranță, în timp ce te prăbușești, neștiind dacă vei zbura sau te vei lovi de pământ. Este locul unde haosul întâlnește armonia și unde ne găsim luptând între ego și autodistrugere, succes și disperare și, nu în ultimul rând, între moarte și glorie.

Palaye Royale este format din frații Remington Leith (voce), Sebastian Danzig (chitară) și Emerson Barrett (tobe). “Death or Glory” a fost un proces catartic care i-a readus la rădăcinile lor, combinându-și cunoștințele muzicale profunde cu o abordare inovatoare. Piesele de pe album au fost compuse într-o perioada de introspecție, inspirate din experiență vastă și evoluția lor artistică. Fiecare piesă de pe album este meticulos lucrată, evidențiind conexiunea profundă a trupei cu muzică și cu fanii lor. Palaye Royale a adunat peste 400 de milioane de stream-uri și peste 35 de milioane de vizualizări pe YouTube și este considerată una dintre cele mai inovatoare trupe din rock-ul contemporan.

Un eveniment organizat de Emagic și Live Nation, powered by Rock FM.

COLDPLAY ANUNȚĂ DATELE EUROPENE 2024

TRUPA CONFIRMĂ A TREIA PARTE A TURNEULUI EUROPEAN, CU  SHOWURI DE STADION CE VOR ATINGE NOI RECORDURI, ȘI CONCERTE ÎN PREMIERĂ ÎN BUCUREȘTI, ATENA ȘI HELSINKI

Photo Credit: Anna Lee Media

Pentru mai multe imagini click AICI.

“CEL MAI IMPRESIONANT SHOW LIVE AL TUTUROR TIMPURILOR”

The Times

După succesul extraordinar al turneului European Coldplay din vara aceasta – ce a culminat seara trecută cu cel de-al patrulea show la Amsterdam – trupa a anunțat astăzi a treia parte a turneului Music Of The Spheres World Tour, cu date programate în Europa în lunile iunie, iulie și august 2024.

Pe lista concertelor sunt incluse și primele showuri ale trupei în România, Grecia și Finlanda, precum și primul show la Roma de la concertul din 2003 și prima vizită în Budapesta după evenimentul din 2008.

 

Fanii care doresc să aibă primii acces la bilete se pot înregistra acum la presale– care va începe marți, 25 iulie – pe Coldplay.com

De asemenea, pentru evenimentul de la București, pe site va fi disponibilă și o campanie de presale destinată clienților BCR.

Campania de presale pentru București va începe la ora 09:00, precum și pentru Atena, Budapesta, Lyon, Roma și Helsinki, și la 10:00 pentru Düsseldorf, Munich, Viena și Dublin.

Vânzarea pentru publicul general începe vineri, 28 iulie, la 10:00 pentru toate orașele.

De la primul concert al turneului, “Music Of The Spheres World Tour”, ce a avut loc în martie 2022, Coldplay a vândut peste 7.5 milioane de bilete – cea mai mare cifră de vânzări a unui turneu în ultimii doi ani. Turneul a primit review-uri pozitive atât de la fani, cât și de la critici și a primit titlul de “Favourite Touring Artist” în cadrul premiilor AMA din 2022, precum și titlul de “Turneul Anului”, oferit de iHeart Radio Awards în 2023.

Luna trecută, un raport al Institutului de Tehnologie din Massachusetts a dezvăluit că acest turneu Coldplay a produs până acum cu 47% mai puține emisii de CO2 decât turneul precedent din 2016/ 2017 (în urma unei comparații de la show la show) și că până în prezent au fost plantați deja 5 milioane de copaci în toata lumea (câte un copac pentru fiecare participant la concertele trupei).

Evenimentul de la București, ce va avea loc pe 12 iunie 2024, la Arena Națională, este organizat de Emagic și Live Nation.

Powered by BCR și Mastercard.

Toate datele turneului:

IUNIE 2024

8: Atena– Stadionul Olimpic

12: București – Arena Națională

16: Budapesta – Puskás Aréna

22: Lyon – Stadionul Groupama

23: Lyon – Stadionul Groupama

IULIE 2024

12: Roma – Stadio Olimpico

13: Roma – Stadio Olimpico

20: Düsseldorf – Merkur Spiel-Arena

21: Düsseldorf – Merkur Spiel-Arena

28: Helsinki – Olympiastadion

AUGUST 2024

15: Munich – Olympiastadion

17: Munich – Olympiastadion

21: Viena – Ernst-Happel-Stadion

22: Viena – Ernst-Happel-Stadion

29: Dublin – Croke Park

30: Dublin – Croke Park

Coldplay au confirmat de asemenea că vor pune la dispoziția publicului, la o dată ulterioară, un număr limitat de bilete Infinity Tickets. Coldplay va lansa Infinity Tickets pentru fiecare concert, din dorința de a se asigura că prețurile biletelor pentru evenimentele din cadrul turneului Music Of The Spheres World Tour sunt accesibile pentru fani. Infinity Tickets vor costa aproximativ 20 EURO. Comenzile pentru aceste bilete vor fi restricționate la 2 bucăți per fan și se vor putea cumpăra doar în pereche de două locuri (situate unul lângă altul).

DHL este Partenerul Logistic Oficial al turneului Music Of The Spheres World Tour, susținând trupa în misiunea ei de a reduce emisiile directe ale turneului cu 50%.

TOATE DATELE TURNEULUI MUSIC OF THESPHERES WORLD TOUR:

SEPTEMBRIE 2023

20: Seattle, WA – Lumen Field (Support: H.E.R. + 070 Shake) SOLD OUT

22: Vancouver, BC – BC Place (Support: H.E.R. + 070 Shake) SOLD OUT

23: Vancouver, BC – BC Place (Support: H.E.R. + 070 Shake) SOLD OUT

27: San Diego, CA – Snapdragon Stadium (Support: H.E.R. + 070 Shake) SOLD OUT

28: San Diego, CA – Snapdragon Stadium (Support: H.E.R. + 070 Shake) SOLD OUT

30: Los Angeles, CA – Rose Bowl (Support: H.E.R. + 070 Shake) SOLD OUT

OCTOMBRIE2023

1: Los Angeles, CA – Rose Bowl (Support: H.E.R. + 070 Shake) SOLD OUT

NOIEMBRIE 2023

6: Tokyo – Tokyo Dome (Support: Yoasobi) SOLD OUT

7: Tokyo – Tokyo Dome (Support: Yoasobi) SOLD OUT

11: Kaohsiung – Kaohsiung National Stadium (Support: Accusefive) SOLD OUT

12: Kaohsiung – Kaohsiung National Stadium (Support: Accusefive) SOLD OUT

15: Jakarta – Gelora Bung Karno Stadium (Support: Rahmani Astrini) SOLD OUT

18: Perth – Optus Stadium (Support: Amy Shark, Thelma Plum) SOLD OUT
19: Perth – Optus Stadium (Support: Tash Sultana, Thelma Plum) SOLD OUT

22: Kuala Lumpur – National Stadium Bukit Jalil (Support: Bunga) SOLD OUT

IANUARIE 2024

19: Manila – Philippine Arena (Support: TBA) SOLD OUT
20: Manila – Philippine Arena (Support:TBA) SOLD OUT

23: Singapore – Singapore National Stadium (Support: TBA) SOLD OUT

24: Singapore – Singapore National Stadium (Support: TBA) SOLD OUT

26: Singapore – Singapore National Stadium (Support: TBA) SOLD OUT

27: Singapore – Singapore National Stadium  (Support: TBA) SOLD OUT
30: Singapore – Singapore National Stadium (Support: TBA) SOLD OUT

31: Singapore – Singapore National Stadium (Support: TBA) SOLDOUT

FEBRUARIE 2024

03: Bangkok – Rajamangala National Stadium (Support: TBA) SOLD OUT
04: Bangkok – RajamangalaNational Stadium (Support: TBA) DATA EXTRA

IUNIE 2024

8: Athena – Stadionul Olimpic

12: București – Arena Națională

16: Budapest – Puskás Aréna

22: Lyon – Groupama Stadium

23: Lyon – Groupama Stadium

IULIE 2024

12: Roma – Stadio Olimpico

13: Roma – Stadio Olimpico

20: Düsseldorf – Merkur Spiel-Arena

21: Düsseldorf – Merkur Spiel-Arena

28: Helsinki – Olympiastadion

AUGUST 2024

15: Munich – Olympiastadion

17: Munich – Olympiastadion

21: Viena – Ernst-Happel-Stadion

22: Viena – Ernst-Happel-Stadion

29: Dublin – Croke Park

30: Dublin – Croke Park

Andra Zelenak reinventeaza Cântă Cucu

Andra Zelenak, participanta la concursul Superstar Romania, unde a ajuns pana la etapa “grupe” a facut echipa cu Nimrod, Florin Hamza, Ciprian Sav, Adrian Turcu pentru a face un remake metal dupa celebra piesa Cântă Cucu. Piesa a fost inregistrata in studioul Torion Recording Studio, iar videoclipul a fost realizat de Nimrod. Acesta contine secvente filmate cu drona la Pietrele Doamnei si Cheile Turzii. Au fost alese diverse locatii pentru filmarile cu muzicienii: Florin pe dealurile Meses; Ciprian si Adi la Chinteni; Nimrod la barajul Tarnita; Andra in Cheile Turzii

 

Urmărește videoclipul:

https://youtu.be/2DAXrbUqfRA

 

Componenta:

Andra Zelenak: voce

Nimrod: chitara

Ciprian Sav: chitara

Adrian Turcu: bas

Florin Hamza: tobe

 

Urmărește Andra Zelenak:

https://www.facebook.com/andra.zelenak/

https://www.instagram.com/andrazelenak/?igshid=NGExMmI2YTkyZg%3D%3D

Torion Recording Studio:

https://www.facebook.com/TorionRecordingStudio

 

Andra Zelenak: voce

Nimrod: chitara

Florin Hamza: tobe

Ciprian Sav: chitara

Adrian Turcu: bas