Zilele toamnei culminează la Ploiești cu a 5-a ediție a Festivalului de fotografie //SECVENȚE.
Clubul de Turism și Arte Escamonde Ploiești și Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului, sprijiniți de Muzeul de Științele Naturii Prahova, au plăcerea de a vă invita să redescoperiți fotografia, prin expoziții, conferințe și ateliere tematice.
Pentru acest an am ales ca subiect principal al festivalului “Viața orașului”, cu ale lui infinit de multe secvențe. Fotografi de pe tot mapamondul și-au luat angajamentul în a vă surprinde și impresiona prin forme, culori și mai ales momente. În sprijinul lor vin alți artiști fotografi, care vor contribui cu fotografii de peisaj, natură, portrete sau fashion.
Palatul Culturii, veche cetate a științei și a artelor, o să fie plin de evenimente artistice. Ne vom întâmpina vizitatorii cu “Strada Artelor“, un eveniment cultural care va inunda treptele palatului cu scurte reprezentații artistice, cu mici meșteri artizanali, cu expoziții, culoare și sunet.
Sala Pașilor Pierduți va găzdui și în acest an principalele expoziții ale festivalului, iar printre înaltele ei coloane vom avea multe curiozități dedicate celor care își vor aloca suficient timp pentru explorare și cunoaștere. Conferințele vor avea loc în sălile aceluiași palat, iar orașul Ploiești va găzdui pe ale sale străzi ateliere de fotografie și expoziții de fotografie.
Când emoțiile și lumina zilei se vor tempera, muzica va prelua tonul artistic al evenimentului. Vă invităm să asistați la serate muzicale de blues și jazz susținute de interpreți celebri.
În seara de sâmbătă vom lansa micile noastre dorințe spre cer. Lampioanele vor lumina iarăși cerul orașului.
Vă propunem un concept cu totul și cu totul nou, rețeta unei experiențe inedite: peste 200 grame de parfum interbelic se presara 100 grame de arome îmbietoare ale preparatelor unui chef bucătar iscusit.
Se amestecă bine până ce se obține un produs omogen urmând ca apoi acesta să fie asezonat cu porții serioase de râsete copioase și cu talentul și vitalitatea unor actori desăvârșiți. Plating-ul va fi conceput conform ultimelor tendințe ale teatrului independent.
Așa că, Restaurantul Elisabeta vă invită la „Poftă de teatru”, într-un spațiu neconvențional în care orice gurmand de teatru se poate înfrupta atât din cultură, cât și din mancăruri selecte.
Primul spectacol din cadrul noului concept, din această stagiune, comedia “Crimă la Howard Johnson’s“, promite râsete copioase și distracție pe cinste. Autorii textului sunt Ron Clark și Sam Bobrick, iar regia este semnată de Marius Gîlea. Actorii, Alexandra Ioniță, Conrad Mericofer, și Marius Gîlea dau viată acestei comedii pline de situatii neprevăzute și neașteptate, abordarea este una tipică stilului american.
Energie bună, umor de calitate, și actori remarcabili! O cameră de hotel… intenții criminale. Cine este victima și cine este criminalul? Dar când rolurile se inversează? Vă așteatpă un spectacol în care întâmplările incredibile și umorul actorilor vă vor face să râdeți pe săturate!
Totul se derulează în perioada interbelică, iar reperul central al piesei este clasicul triunghi conjugal, soțul, soția și amantul. Miza este o tentativă crimă, iar locul – o cameră a Hotelului Howard Johnson. Planul de desfășurare pare simplu și rapid: atragerea victimei într-o cursă și lichidarea ei, pentru ca cei doi făptași să poată trăi fericiți, până la adânci bătrâneți. Numai că, desigur, socoteala de acasă nu se potrivește cu cea de la…hotel.
În același timp, muzica de calitate a “Săftiței”, inspirată din unica atmosferă a anilor interbelici din zona balcanică vă cheamă la joc. În același timp, vă așteptăm cu bunătăți alese, de care vă puteți bucura pe săturate. Eleganța saloanelor noastre încărcate cu mai bine de un secol de istorie, alături de dedicarea noastră, garantează o seară memorabilă.
Marius Mihalache revoluționează muzica acestor vremuri prin abordarea diversificată a mai multor stiluri, cu iscusința unui maestro. Țambalul, prietenul său de o viață, dă tonul unui repertoriu vast, de la muzica clasică, folclor, muzică romanes, jazz și până la etno jazz. Sub egida Balkanic Project, melodiile sale ne vor ajuta să redescoperim spiritul românesc interbelic.
Alături de Marius, pe scenă, va fi și soția sa, Arabela Nicolau, a cărei voci ne va purta înapoi în timp, pe vremea anilor ‘20, și ne va surprinde prin inflexiuni ce au dus la nașterea stilului abordat de întreaga trupă astăzi.
În aceeași măsură, Lorin, fiul lui Marius, va invoca la tobe, prin ritmuri antrenante, spiritul „balkanic” unic al trupei.
Titlul concertului, Săftița, este inspirat din folclorul românesc, pe care interpreții l-au adus pe ritmurile balkanice. Este un mix de sintetizatoare psihedelice alăturate țambalului, cavalului, flautului și alte instrumente clasice din folclorul românesc. Muzica tradițională românească combinată cu sonorități moderne face ca mesajul și esența folclorului nostru să fie transpuse într-un limbaj contemporan, universal.
Se prevede a fi o seară minunată, unică, interbelică, întrucât vom fi purtați în mahalaua curții vechi, acolo unde Săftița umbla desculta pe străzile pline de muzică și amor, cântând despre viața frumoasă a vremii, despre sufletele fanariote și dansurile primitive balkanice…
Babilon, cel mai nou proiect muzical semnat Cat Music, lanseaza primul single din cariera: “Monstrii de sub pat”. Piesa este produsa de EpiQ, iar videoclipul este regizat de Alex Ceausu.
“«Monstrii de sub pat» a fost inspirata de temerile de zi cu zi ale oamenilor. Toti avem frici, fara sa conteze daca suntem copii sau nu. De aceea, speram sa va placa si credem ca va veti regasi cu usurinta in aceasta piesa.
Videoclipul creeaza o intreaga poveste care te infricoseaza, dar te si linisteste vizual. Mi-a placut mult cum imaginea unei locatii luxoase a fost transpusa intr-un tablou sters si infricosator”, declara Vladi, solistul trupei Babilon.
Filmarile au avut loc intr-o cladire istorica din centrul Bucurestiului si au durat aproape 24 de ore.
Pe 3 octombrie, Babilon a urcat pe scena Media Music Awards si a prezentat in premiera “Monstrii de sub pat” in fata a mii de oameni. Babilon este un proiect format din Vladi (voce), Radu (chitara), Dragos (chitara bass) si Flavius (toba), unii dintre cei mai tineri artisti semnati Cat Music, care aduc un sound fresh in industria muzicala.
Elev la liceul teoretic Jean Monnet din capitala, Vladi canta din 2011 si este pasionat de moda si arta. Radu a inceput sa cante in urma cu 12 ani si face productie audio in echipa EpiQ. Flavius canta de la varsta de 5 ani si este tobosar in trupa Pheonix, iar Dragos canta de 8 ani si a facut parte din doua trupe.
Joi 12 octombrie, Implant pentru Refuz și Fluturi pe Asfalt sunt protagonistele celui de-al doilea episod din noua serie BT Live @ Control, care își propune să aducă pe aceeași scenă o trupă consacrată și o trupă tânără, care să preia ștafeta.
Cu ocazia acestui concert, trupa Implant pentru Refuz va lansa videoclipul piesei “A singular call”, materialul video cu numarul 4 de pe albumul `Cartography`.
După o vară efervescentă, BT Live a revenit în club Control (Str. Constantin Mille, nr. 4) cu un nou concept și o nouă serie de concerte!
În urmă cu 1 an, Banca Transilvania şi Control Club își uneau forțele pentru a-și reafirma susținerea muzicienilor români prin inițiativa BT Live. Dovedind că are cea mai dinamică și non-conformistă abordare de pe piața bancară, Banca Transilvania a purtat povestea live-urilor ”powered by Banca Transilvania” prin toate colțurile țării, atât prin prezența la cele mai importante festivaluri autohtone, cât și pe calea undelor radio prin sprijinirea creațiilor muzicale din cele mai diverse genuri și a performance-urile live sub umbrela BT Live.
Implant pentru Refuz a crescut de-a lungul celor peste 21 de ani de existență printr-un sunet mereu proaspăt și versuri atent conectate la realitate. Cu o muzică pe deopotrivă sensibiliă și plină de energie, IPR scrie o poveste complexă în cultura muzicii contemporane din țara noastră, punând suflet în întreaga sa creație și împărţind puternice sentimente cu fanii săi.
Istoria trupei Implant Pentru Refuz a început în anul 1995, în Timișoara. Trupa a scos 8 albume, fiecare dintre ele reprezentând o treaptă evolutivă, ce encripta fiecare reușită și fiecare eșec într-un nou sound, o noua direcție, un nou postament pentru viitoarele creații.
În martie 2015, Implant Pentru Refuz au lansat cel de-al 7-lea album din cariera – “Cartography”, lansarea fiind urmată de un turneu național de promovare a albumului în douăsprezece orașe din țară. Toamna aceluiași an a adus la lumină încă un LP, ce poartă numele ACUSTIC (LIVE@UNIRII5), un material născut din înregistrarea performance-ului acustic din grădina de la Unirii5.
Componența actuală a formației Implant Pentru Refuz îi reunește pe Octavian Horvath – voce, Valentin Popescu – chitara, Razvan Nicov – chitara, Czifrak Stefan – chitara-bas, Alexandru Hera – tobe.
Implant Pentru Refuz au cântat în deschiderea unor proiecte internaționale de mare renume precum: Korn, Megadeth, Soulfly, 25 ta Life, Clowfinger, Deftones, Sick of it all, Cradle Of Filth, The Exploited, Dog Eat Dog, Kultur Shock.
Ca și ultimele clipurile pieselor “Nori de gând”, “Seven shades” și “Diluviu”, videoclipul piesei “A singular call”, care va fi lansat în club Control pe 12 octombrie, este realizat de Electronic Resistance. Clipul îl are ca protagonist pe Flavius Cernescu, pe care trupa îl descrie ca pe ”un supraom, care s-a cățărat pe cele mai înalte construcții din Europa Centrală și de Est și odată ajuns în vârf s-a plimbat cu monociclul pe marginile lor și a executat și alte acrobații, ca și când gravitația n-ar exista deloc pentru el, ca și când s-ar fi aflat pe o bordură din fața blocului.”
Fluturi Pe Asfalt s-au format în anul 2009 în Cluj Napoca, iar după o perioadă de acomodare și cimentare a stilului, au debutat pe scenă undeva la începutul anului 2010.
Odată cu lansarea albumului de debut RECONSTITUIRE (2012), formația s-a menținut ca un secret bine păstrat în rândul comunității underground din România.
La aproximativ trei ani după albumului „Reconstituire”, Fluturi pe Asfalt a scos la lumina un material discografic intitulat „Munți sub Mări”, Înregistrat în Studioul de Bază din Iași alături de Vladimir Ivanov (BlueCat Studio/ Pinholes). Albumul „Munți sub Mări” conține 8 piese ce aduc diversitate în stilul grupului, pastrand insa elementele specifice spectrului post-rock/post-metal.
De-a lungul timpului, trupa clujeana a urcat pe scena alaturi de formații consecrate în underground-ul autohton, dar și nume de pe scena internațională de post-rock și post-metal precum Gifts From Enola, Mental Architects sau Tides From Nebula.
Parteneri media: HitMusic Channel, Music Channel, Utv, Radio Guerrilla, GoldFM, TANANANA, ROCK FM , Smart FM, Radio România Cultural, rfi Romania, Eclecticfm.ro, Radio BucureștiFM, Romanian Rock Radio, Radio Trib, RadioIndieGen.ro, Zile si Nopti, Adevărul, Jurnalul Național, SUNETE, Arte și Meserii, Metropotam.ro, InfoMusic.ro, Mahmur.info, Urban.ro, Bestmusic.ro, Anyplace.ro, iConcert.ro, Orasulm.eu, JurnalRock, RockOut, Rockstage.ro, MaximumRock, Metalhead.ro, alternativ.ro, muzicabuna.ro, studentie.ro, Mixtopia.ro, sub25.ro, subAsfalt.ro, letsrock.ro, bestial.ro, rockout.ro, RoEvents, InYourPocket, cooperativaurbana.ro
Sambata, 7 octombrie 2017, orele 21:00, trupa clujeana Relative lanseaa albumul “Positive” la Timisoara in clubul Manufactura, avandu-i ca invitati pe maghiarii de la Kazah.
Sprijin artisti: 15 lei
Trupa clujeana Relative (pagina de facebook https://www.facebook.com/relativeband/) cu influente de rap metal / hardcore punk a lansat de curand cel de al 3-lea album intitulat “Positive“.
Albumul isi propune sa emita un sound care sa trezeasca o energie joviala, un amuzament pe seama interpretarii saracaciase a realitatii, invitand in acelasi timp la o upgradare mentala, si nu la degradare (prin incurajarea unor emotii disfunctionale ca agresivitate, manie, disperare, tristete, atasament fata de fosti parteneri etc).
E mai mult o rebeliune strategica si mai putin instinctiva contra propriilor limite mentale, decat una vis-à-vis de sistem.
Adrian Naidin aduce pe scena Teatrului Naţional din Bucureşti una dintre cele mai valoroase compoziții jazz imaginate în maiestuoasa umbră a Măiastrei Maria Tănase: spectacolul “Pân’la rai” explorează teme vechi, valoroase și profunde, în cea mai pură cheie a jazz-ului european contemporan.
Veţi auzi “Ciuleandra”, “Mărioara de la Gorj”şi multe alte refrene de suflet, așa cum nu au mai fost cântate vreodată! Spectacolul va avea loc pe 16 octombrie de la ora 20.00, la Sala Studio. Bilete la casa de bilete a Teatrului Naţional, şi online pe startickets.ro, bilete.ro, mystage.ro şi blt.ro.
Conceptul ce onorează fabuloasa moştenire muzicală a Mariei Tănase include refrene ale Măiastrei, redefinite contemporan într-un excelent experiment acustic condus de violoncelistul Adrian Naidin. Proiectul aplaudat deja pe scene prestigioase şi inclus pe coloana sonoră a unui film internaţional aspirant la Oscar, spectacolul “Pân’la rai” ajunge în premieră pe scena Naţionalului bucureştean, după ce a fost prezentat cu casa închisă în teatrele și filarmonicile din țară.
Strălucitor în partiturile clasice, plin de forță și har în folclor, Adrian Naidin l-a inspirat pe regizorul grec Mihalis Kakogiannis, iar muzicianul leton Mischa Maisky, supranumit “Paganini al violoncelului”, îl numără printre cei mai talentați dintre ucenicii săi.
La lansarea proiectului “Pân’la rai,” au fost prezenți reprezentanții echipei care a realizat filmul independent “The Necessary Death of Charlie Countryman“ – o producție de suflet al americanului Shia LaBeof, film care a intrat în cursa pentru Oscar în 2014. Seduși de Mărioara de la Gorj, înnebuniți de ritmul sacadat al Ciuleandrei și mângâiați de doinele șoptite, producătorii de la Voltage Production şi Bona Fide Productions au inclus “cânticele” imaginate de Adrian Naidin pe coloana sonoră a filmului “The Necessary Death of Charlie Countryman”
“Violoncelistul Adrian Naidin e un tăvălug, un vârtej, un bulgăre de foc … muzica clocotește în el, are un neastâmpăr de Ariel, e ca un om-orchestră, cântă în același timp mai multe cântece și povestește ce cântă, făcând educație muzicală publicului, ca un rapsod sui-generis.
Vocea lui frumoasă, pe care ar invidia-o orice cântăreț de operă, nu este doar o voce naturală, este o voce cultivată, extrordinar de rafinată, iar esența acestui artist este Poezia. Îl cântă ca nimeni altul pe Nichita Stănescu, dar și pe alți poeți. Dincolo de toate, Adrian Naidin se cântă mai ales pe sine…” (Jurnalul Bucureștiului)
Mărioara de la Gorj, strălucitoare în straie contemporane, își recapătă focul într-un amestec de tradițional și avangardă strunit de arcușul lui Adrian Naidin. Îi sporește frumusețea pianistul Sorin Zlat, singurul român premiat în cei 30 de ani de prestigioasă istorie a celui mai important concurs de jazz din Statele Unite, The Great American Jazz Piano Competition.
Iar percuțiile lui Gabriel Bălașa, delicate sau prăvălite în rafale, îi adaugă sens și mistere. Ține ritmul Eugen Amarandei, unul dintre cei mai tehnici și mai inspirați dintre contrabasiștii României. Cu rădăcini adânci în filonul tradițional românesc, artiștii dialoghează și interferează, trecând prinpropriile experiențe și întâlniri muzicale, pentru a se regăsi în cele mai interesante zone ale jazz-ului actual european.”
“Maitreyi” revine în atenţia publicului bucureştean, pe 31 octombrie la Palatul Naţional al Copiilor.
Spectacolul se particularizează prin o inedită dramatizare dublă, realizată după romanul “Maitreyi”, de Mircea Eliade, cu intervenții din “Dragostea nu moare” de Maitreyi Devi.
El a scris “Maitreyi” după ce a fost dat afară din casa familiei Narendra Sen. Ea a scris “Dragostea nu moare” ca răspuns, revoltată de apariția romanul lui și de toate fanteziile de amor pe care el le mărturisește și care o au ca personaj central.
Fiecare a transpus subiectiv ceea ce sufletul său a trăit la o intensitate paroxistică, dincolo de reguli, prejudecăți, religie, şi cultură. Punctele de vedere ale protagoniştilor celebrei iubiri interzise se întâlnesc pentru prima data pe o scenă de teatru, în fascinanta abordare ce poartă inconfundabila amprentă regizorală a lui Chris Simion Mercurian.
În prim plan îi veţi aplauda pe: Maia Morgenstern, Raluca Aprodu/ Cabiria Morgenstern, Vlad Zamfirescu, Doru Ana. Biletele se găsesc la casa de bilete Startickets de la Palatul Naţional al Copiilor şi online pe startickets.ro, blt.ro si bilete.ro
Distribuţia completă este următoarea:
Maia Morgenstern – Maitreyi la 60 de ani ,
Raluca Aprodu/ Cabiria Morgenstern – Maitreyi la 16 ani,
Vlad Zamfirescu – Mircea Eliade,
Doru Ana – Narendra Sen, tatal lui Maitreyi,
Teodora Calagiu – Srimati Devi, mama lui Maitreyi,
Miral Solcanu – Chabu, sora lui Maitreyi in varsta de 8 ani,
Carla Maria Teaha – Lilu, verisoara lui Maitreyi,
Mihai Nitu / Tudor Aaron Istodor – Mantu, verisorul lui Maitreyi ,
Radu Micu/Dan Radulescu – Harold, prietenul lui Eliade ,
Madalina Dorobantu – servitoarea,
Coregrafia: Carmen Pesantez, scenografia: Adina Mastalier, dramatizarea şi regia artistica: Chris Simion-Mercurian.
Asociația Culturală Control N vă invită la o călătorie în timp, odată cu organizarea expoziției multimedia DISCO BTT – Discotecile Comuniste. Expoziţia îşi propune să redea, cu ajutorul unor multiple mijloace vizuale, o parte din istoria recentă a României, despre care nu există în prezent o documentaţie foarte clară, ea rămânând doar în memoria generaţiilor care au trăit-o: perioada anilor ’70-‘80.
Expoziția DISCO BTT este o creaţie artistică originală, inspirată din elementele acelor vremuri, ce îşi propune să poarte vizitatorul prin diverse spaţii neconvenţionale. Expoziția imaginează un traseu senzorial prin mai multe camere, concepute fiecare pe baza unei realități din acele vremuri.
Spaţiul expozițional e format din 8 încăperi pe care vizitatorul le parcurge, ghidat scenografic. Fiecare încăpăre reprezintă un capitol important în formarea unei imagini de ansamblu asupra a ceea ce a însemnat această perioadă din istoria comunistă. Nu există ghid, vizita e individuală, nu se formează grupuri de vizitatori, fiecare putând zăbovi oricât în oricare dintre încăperi. Expoziţia e construită cu ajutorul diverselor elemente audio-vizuale, combinate pentru a reda o emoţie concretă: muzică, proiecţii video, fotografii, decor, obiecte de recuzită, tipărituri, interviuri.
Expozitia va putea fi vizitată în incinta Palatului Știrbei din Bucuresti (Calea Victoriei nr. 107) în perioada 21 octombrie – 11 noiembrie 2017, între orele 18,00 – 20,00 (în timpul săptămânii) și 18,00 – 22,00, sâmbăta și duminica. Programul de vizitare merge pe modelul orarului de funcționare al discotecilor din perioada comunistă, la fel ca și alte elemente supriză din cadrul expoziției, pe care vizitatorii sunt invitați să le descopere în traseul lor. Intrarea este liberă.
Conceptul expoziției DISCO BTT îi aparține regizoarei de film Iulia Rugină, cunoscută pentru filmele sale Breaking News (lansat în cinematografele din România ]n această toamnă, pe 29 septembrie), Love Building (2013) și Alt Love Building (2014).
“DISCO BTT e o călătorie. Pentru cei care au trăit perioada, e o reconectare cu lucruri și senzații pe care nu le-au mai întâlnit de mult. Pentru cei ce nu erau încă născuți cât să poată dansa vreodată în vreo discotecă studențească, e o lume nouă în care pășesc concret, din cameră în cameră, ca și cum ar fi acolo, acum 40 de ani”, spune Iulia Rugină.
Consultanța privind organizarea expoziției a fost asigurată de Sorin Lupașcu, celebru DJ în perioada discotecilor BTT. Scenografia e semnată de Andreea Popa, scenograf de film cu experiența a peste 20 de filme de lung metraj și colaborări cu regizori precum Claude Lelouche, Joel Schumacher, Cristi Puiu, Cristian Nemescu sau Nae Caranfil.
Expoziția multimedia Disco BTT – Discotecile Comuniste e un proiect organizat de Asociația Culturală Control N și co-finanțat de Adminstrația Fondului Cultural Național. Proiectul se bucură de parteneriatul cu proiectul Discotecă.
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finațării.
Artista norvegiană Mette Edvardsen, cea care a câștigat în 2016 cu spectacolul “WE TO BE” Premiul IBSEN pentru contribuția sa în artele spectacolului, este invitata eXplore festival #12. Artista va susține joi, 4 octombrie 2017, de la ora 19:30 performance-ul “We To Be”, a treia parte a unei trologii, urmată de o discuție cu publicul. Evenimentul va avea loc la Teatrul Național “I.L. Caragiale” București, Sala Media.
“Mette Edvardsen este unul dintre artiștii pe care mi-aș dori să-i avem an de an în Explore Festival, și pe care vă invit să-l descoperiți (daca nu ați făcut-o deja). Nici un alt artist nu reușește atât de bine să ne surprindă de fiecare dată, să ne provoace să privim spre viitorul artei dansului și performance-ului, cu multă eleganță și delicatețe, cu o simplitate atât de plină de conținut.
WE TO BE înseamnă o călătorie în imaginarul fiecăruia, un exercițiu pe care avem ocazia tot mai rar să îl facem, într-o lume în care imaginea și vizualul contează mai mult decât ideile, conținutul. E o recomandare personală, nu ratați întalnirea cu partea a 3-a a trilogiei din care fac parte BLACK și NO TITLE (lucrări prezentate în eXplore festival 2014).”
Andreea Căpitănescu, director artistic eXplore festival
Prin WE TO BE, Mette Edvardsen extinde scena clasică. Ea prezintă performace-ul în trei locații simultan: în cartea din care citește cu voce tare, pe scena ca un ecran de proiecție a imaginației tale, și în eter ca o emisiune radio în direct.
În WE TO BE (ultima parte a trilogiei) predomină limbajul și vocea, iar aspectele vizuale sunt transferate imaginației publicului. În prima parte, BLACK, ea a făcut obiectele invizibile să apară pur și simplu numindu-le. În NO TITLE a facut invers, indicând ceea ce nu era acolo. Ambele spectacole au fost prezentate în ediția din 2014 a eXplore festival.
Mette Edvardsen este situată în domeniul artelor spectacolului ca performer și coregraf. Deși unele dintre lucrările ei explorează alte medii sau alte formate, precum arta video, cărțile și scrierea dramatică, interesul ei este întotdeauna în relația dintre acestea cu artele spectacolului, ca practică și stare.
Stabilită în Bruxelles din 1996, ea a lucrat timp de mai mulți ani ca interpret pentru o serie de companii și proiecte, iar începând cu anul 2002 își dezvoltă propria activitate. Mette își prezintă lucrările la nivel internațional și continuă să dezvolte proiecte cu alți artiști, ca interpret și colaborator. O retrospectivă a lucrărilor sale a fost prezentată la Black Box Theatre din Oslo în 2015. În prezent este cercetător la Oslo Arts Academy.
concept și interpretare: Mette Edvardsen
light design: Bruno Pocheron
sound design: Peter Lenaerts
graphic design: Michaël Bussaer
co-producție: BUDA (Kortrijk), Black Box Teater (Oslo),
Teaterhuset Avant Garden (Trondheim), BIT – Teatergarasjen (Bergen)
■ casa de bilete a Teatrului Național “I.L. Caragiale” București
Între artă și prezența corpului, acțiuni și imaginație, referințele istorice și practicile actuale, activismul social și ecologia performanței, eXplore festival iși investighează locul pe harta orașului cu perseverență și voce critică, și transmite virusul curiozității mai departe în țară, la Iași și Arad.
Conceput ca o platformă de reflecţie şi dezbatere artistică a celor mai recente problematici şi direcţii contemporane, eXplore festival este recunoscut ca un festival inovator, care prezintă publicului din România unii dintre cei mai importanţi creatori internaţionali ai momentului – repere coregrafice pentru dansul contemporan, dar şi artişti care propun formate transdisciplinare, ce depăşesc graniţele dintre mai multe domenii de creaţie artistică, aducând în atenţia publicului subiecte importante ale societăţii contemporane.
Cu fiecare ediţie organizată, festivalul îşi propune să contribuie la promovarea dansului şi performance-ului contemporan în rândul publicului larg, având un rol major în ultimii 12 ani în dezvoltarea unui dialog între creatori şi publicul acestora. Totodată, eXplore festival stimulează şi susţine creaţia tinerilor artişti din domeniu, prin activităţi de producţie, prezentare, workshop-uri, dezbateri, conferinţe, şi filme de dans.
■ Producători: Asociația 4Culture și WASP-Working Art Space and Production.
■ Proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național –AFCN.
■ Parteneri: ARCUB Centrul de Proiecte Culturale al Municipiului București și Primăria Capitalei, Institutul Francez, Goethe Institut
■ Mulțumim: Teatrul Național “I.L.Caragiale” București, Muzeul Literaturii Române, Nuzeul Național de Artă al României.
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.
Inspirat din corespondenţa scrisă dintre Iulia Hasdeu şi tatăl său, istoricul şi savantul Bogdan Petriceicu Hasdeu, textul piesei prilejuieşte publicului o întâlnire emoţionantă cu două dintre cele mai fascinante personalităţi ale spiritualităţii româneşti.
Cine a fost cu adevărat Iulia Hasdeu?
Cum au reuşit să supravieţuiască cei doi părinţi cărora, nedrept şi prematur, destinul crunt le-a răpit unicul copil?
Să fie moartea finalul călătoriei?
Acestea sunt doar câteva întrebări al căror răspuns îl veţi descoperi în spectacolul Teatrului Elisabeta. Cei ce însufleţesc personajele, cu emoţie, cu dragoste şi cu har, sunt actorii: Tamara Roman (în rolul Iuliei Hasdeu), Ştefan Velniciuc (B. P. Hasdeu), Raluca Ghervan (mama Iuliei Hasdeu), Teodora Daiana Păcurar (Elly Scott) şi Mirela Stoian (portăreasa).
Muzica spectacolului, inspirată din notele muzicale transmise de Iulia Hasdeu de dincolo de viaţa tatălui său, poartă semnătura unui tânăr compozitor: Horia Ghiţă.
Scenografia îi aparţine doamnei Miriam Mihail. Spectacolul luminilor este asigurat de maestrul Vlad Bacalu.
Spectacolul “Iulia, o scânteie…“, creat şi regizat de Mirela Stoian, este un omagiu adus Iuliei Hasdeu, cea care, ca o scânteie, a luminat constelaţia de genii a culturii noastre, mărginindu-se apoi Universului, la doar 19 ani.
Vă aşteptăm cu drag la spectacolul de suflet al Teatrului Elisabeta, “Iulia, o scânteie…“.