În această săptămână, turneul Musica Poetica ajunge în Moldova, prilejuind publicului bucuria unei reîntâlniri live cu muzica atât de specială făcută de Maria Răducanu, poate cea mai tulburătoare voce românească de azi, împreună cu Maxim Belciug, chitaristul Încântărilor.
Primul concert va avea loc marți, 17 octombrie 2017, cu începere de la ora 19.00, în sala mare a Teatrului Luceafărul din Iași (str. Grigore Ureche nr. 5), iar cel de-al doilea miercuri, 18 octombrie 2017, ora 19.00, la Suceava, fiind găzduit de Tetrul Municipal “Matei Vișniec” (str. Dragoș Vodă nr. 1).
O ocazie de neratat pentru cei aflați în zonă, cu atât mai mult cu cât intrarea este liberă, iar Maria Răducanu și Maxim Belciug ajung atât de rar în fața moldovenilor.
“Faptul că nu exist, oficial, în calitate de cântăreață face parte din destinul meu. O vreme a fost un complex, dar cu timpul devine o virtute. Ar fi teribilism să spun c-o cultiv. Dar nu-mi mai cer de mult scuze pentru lumea în care trăiesc”, spunea cândva Maria Răducanu, într-un interviu.
A cântat în multe țări, de pe 3 continente (Statele Unite, Franța, Germania, Marea Britanie, Portugalia, Albania, Suedia, Ungaria, Polonia, Cehia, Italia, Luxemburg, Nigeria, Gabon), vocea sa unică fiind apreciată pentru modul uluitor în care reușește să atingă miezul lucrurilor, devenind universală, dincolo de idiomuri, stiluri sau mode.
Căci, așa cum scria Matei Florian undeva, “Maria Răducanu ştie să cânte tristeţea mai bine ca oricine altcineva, inflexiunile ei capătă parfumul deschiderii aceleia tipic ruseşti, intensitatea vibraţiei ei pare a fi totuna cu tânguirea, la fel cum armonia chitării lui Maxim Belciug poate fi atât de desăvârşită, încât să se confunde cu simplitatea şi curăţenia.”
Concertele fac parte din turneul Musica Poetica, pe care cei doi artiști îl au programat în cursul lunii octombrie în cadrul unui proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. La ambele evenimente, intrarea este liberă.
“Gaze” / “Privire”, în regia Farnooshei Samadi, povestea unei femei iraniere care în drumul spre casă este martora unui eveniment neplăcut, este scurtmetrajul câștigător al ediției cu numărul 9 Timishort Film Festival.
Juriul, format din Maja Šuša, directorul artistic al „Bašta fest” (Serbia), Shai Levy, director de imagine (Germania), Ana Maria Pîrvan (producător, România), Seán Breathnach (regizor, Irlanda) și Flavia Dima (critic de film) a oferit și două mențiuni filmelor “Nagrada” / “Premiul” (r: Lidija Mojsovska, Macedonia) și “Valentina” (r: Estevão Meneguzzo, André Felix, Brazilia).
Premiul pentru cel mai bun film românesc a fost câștigat de către filmul “Offstage”, în regia lui Andrei Huțuleac. O mențiune specială a câștigat Andreea Borțun, pentru “Anatema”. Premiul pentru Cel mai bun scurtmetraj românesc este oferit de Institutul Cultural Român și este în valoare de 1000 de euro.
Mai jos, lista completă a câștigătorilor Timishort Film Festival:
Competiție internațională
Trofeul Timishort pentru cel mai bun film: GAZE
Mențiunile speciale ale juriului: THE AWARD, VALENTINA
Competiție națională
Premiul pentru cel mai bun film românesc: “OFFSTAGE”
Mențiunea specială a juriului: “ANATEMA”
Videorama
Premiul Videorama pentru cel mai bun film experimental: “PENÚMBRIA”
Mențiunea specială a juriului: “GREEN SCREEN GRINGO”
TimiKids
Premiul publicului: “HE GIRL AND THE SUN”
Premiul publicului: “POLSKA WARRIOR”
Cea de-a 9-a ediție a Timishort, cel mai important festival de scurtmetraje din vestul României, a avut loc anul acesta în perioada 12-15 octombrie, la Timișoara. Timp de 4 zile, timișorenii au avut ocazia de a vedea peste 80 de scurtmetraje împărțite în 8 secțiuni, 4 dintre ele fiind competiționale: o competiție internațională, una națională, o competiție dedicată filmelor experimentale (Videorama) și competiția de scurtmetraje dedicată filmelor pentru copii (Timikids).
Timishort este organizat de Asociația Română a Filmului Independent (ARFI) din Timișoara cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Timișoara, al Consiliului Județean Timiș și al Centrului Național al Cinematografiei.
Partener: Institutul Cultural Român.
Parteneri media: Digi24, TVR Timișoara, Tananana, Radio România Cultural, dinfilme.ro, Zile și Nopți, cinefan.ro, aarc.ro, Asociația de Dezvoltare a Filmului Românesc.
Duminică, 15 octombrie, la decernarea premiilor Festivalului Național de Comedie de la Galați, actrița Andreea Bibiri a primit Premiul pentru cea mai bună interpretare feminină, pentru rolul Maria din spectacolul “O femeie singură” de Dario Fo și Franca Rame, produs de Teatrul de Artă București.
Pe 23 și 27 octombrie, spectacolul se joacă în cadrul Festivalului Național de Teatru, la București, în sala din strada Sfântul Ștefan nr. 21.
În luna august, pentru rolul din același spectacol, Andreea Bibiri a fost nominalizată la Premiul pentru cea mai bună actriță, la UNDERCLOUD – Festival de Teatru Independent de Orice.
Spectacolul “O femeie singură” a avut premiera în toamna anului 2016, în cadrul Maratonului Teatrului Independent – Bucharest Fringe. Regia îi aparține lui Daniel Grigore-Simion, scenografia este semnată de Adrian Pitica, iar conceptul și grafica afișului îi aparțin Adelinei Pitica.
Despre textul celor doi dramaturgi italieni, motivație și provocare, regizorul Daniel Grigore-Simion afirma: “Provocarea mea personală a fost modul de abordare a personajului, a textului, a actriței și, evident, a publicului. Iar provocarea s-a numit sinceritate. Pentru că Maria, protagonista piesei lui Dario Fo și a lui Franca Rame, este cea mai sinceră persoană din lume, cea mai inocentă, naivă, cea mai caldă.
Maria întruchipează suma femeilor abuzate fizic, verbal sau non-verbal, este exponentul a 2000 de ani de ignoranță și nedreptate. Nu sunt neapărat un feminist, dar sunt adeptul egalității de șansă, al dreptului fiecăruia de a fi stăpân pe corpul și pe acțiunile sale.”
În ciuda poveștii – mai degrabă dramatică –, Andreea Bibiri spune că spectacolul “O femeie singură” descrețește bine frunțile, pentru că „textul este scris cu foarte mult umor și nu poți să nu ții cont de el – totuși e scris de Dario Fo care a fost un mare comedian. Eu m-am distrat foarte tare lucrându-l.”
În luna octombrie, spectacolul “O femeie singură” poate fi văzut la Teatrul de Artă București, în cadrul Festivalului Național de Teatru – 23 octombrie, orele 22.00 și 27 octombrie, orele 18.00, iar biletele sunt disponibile pe MyStage.ro.
Teatrul EXCELSIOR prezintă joi, 19 octombrie, de la ora 19:00, premiera spectacolului “Visul unei nopți de vară” de William Shakespeare, regizat de Vlad Cristache.
Unul dintre numele reprezentative ale tinerei generații de regizori, Vlad Cristache se află la cea de-a doua sa colaborare cu Teatrul EXCELSIOR, după ce în anul 2015, a semnat regia spectacolului The History Boys. Povești cu parfum de liceu, una dintre cele mai aplaudate și premiate producții din repertoriul teatrului.
Preocupat de universul adolescentin și de problematica maturizării, dar și de felul în care lumea celor tineri interferează cu cea a adulților, Vlad Cristache a ales, de această dată, un titlu din dramaturgia shakespeariană. A rezultat un spectacol ancorat în prezent, glisând între erotism, candoare și comic exploziv, în care jocul de-a „teatru-în-teatru” își dezvăluie savoarea până la ultima lacrimă de râs.
“Visul unei nopți de vară” reflectă societatea noastră, cu contrastele și derapajele ei, care aproape că nu ne mai șochează, cu controversele interminabile despre o mereu nouă generație, despre teatru și viață ca o înlănțuire de vise întâmplate aievea și despre comedie ca mecanism demistificator, pe cât de exploziv pe atât de inofensiv.
În viziunea lui Vlad Cristache, “Visul unei nopți de vară” devine o poveste care nu poate fi spusă altfel decât într-un spectacol în care spiritul ludic se ia la întrecere cu el însuși. Cu o lectură proaspătă asupra binecunoscutei piese shakespeariene, regizorul reinterpretează raporturile dramatice dintre cele trei planuri care se ciocnesc misterios în degingolada visului din miezul unei nopți de vară.
Lumea „zeilor” este lumea celor care abuzând de putere, îi transformă pe „muritori” în marionete ale lipsei lor de măsură. În lumea celor patru îndrăgostiți se reflectă universul adolescenților de astăzi, care vor să experimenteze viața cu propriul trup și suflet, exact așa cum este ea, nefiltată de deciziile celor mari.
Lumea meșterilor se oglindește în lumea frustă a oricărui grup de „meseriași”/ muncitori care descoperă că pot evada din rutină și standardizare prin nebunia de a face teatru. Și care dezvăluie, de fapt, esența mecanismului teatral: meșteșug + pasiune.
Pentru ca Visul să devină realitate și apoi iarăși Vis, Vlad Cristache a lucrat alături de actori din tânăra generație, lăsându-se inspirat de energia lor creativă și de personalitatea artistică a fiecăruia. Din distribuție fac parte Aida Avieriței (Puck), Oliver Toderiță (Egeu), Emilian Oprea (Tezeu/ Oberon), Camelia Pintilie (Hipolita/ Titania), Alina Rotaru (Hermia), Marian Olteanu (Lysander), Andreea Alexandrescu (Helena), Lucian Ionescu (Demetrius), Dan Rădulescu (Mitru Chitră), Alexandru Bogdan (Culea Fundulea/ Piram), Rareș-Florin Stoica (Stan Suflete/ Thisbe), Mihai Mitrea (Dudă Flămânzilă/ Luna), Ion Bechet (Gogu Botgros/ Zidul), Ștefan Mihai (Cuibărică/ Leul), Tudor Roșu (Efebul).
În “Visul unei nopți de vară” comedia își iese din matcă, într-un spectacol intens, în care entuziasmul și sinceritatea molipsitoare a jocului întâlnesc soluțiile regizorale și scenografice îndrăznețe și ingenioase, convenții răsturnate, histrionism cât cuprinde, într-un spectacol care, la final, ar trebui apreciat ca atare, exact așa cum ne îndeamnă și Puck: un vis în miezul unei nopți de vară.
Aseară ediția a 4-a a Platformei Internaționale de Teatru București s-a încheiat la POINT Art Hub cu premiera spectacolului “Bun de export”, scris de Alex Tocilescu și regizat de Catinca Drăgănescu și cu discuția de după spectacol, din care a reieșit că generațiile de azi au reactivat pe deplin dilema “a pleca sau a nu pleca din țară”, chiar dacă într-un alt context socio-economic decât în regimul comunist.
”Europa?” a fost firul roșu al Platformei Internaționale de Teatru București #4 care a avut loc între 12 și 15 octombrie 2017. Timp de patru zile foarte pline am văzut spectacole, am discutat cu artiștii care le-au făcut, am ascultat poveștile adevărate ale unor oameni obișnuiți din România, am avut întâlniri profesionale și informale, ne-am întrebat și am încercat să găsim împreună răspunsuri despre ce mai înseamnă azi, la zece ani după ce România a aderat la UE, să fii european, despre cât de mult și în ce fel aparținem unei culturi europene, despre locul nostru, al fiecăruia, într-o lume care se schimbă tot mai repede.
“Am încheiat evenimentul cu speranța că semnul de întrebare din tema aleasă în acest an s-a șters măcar puțin pentru cei care au participat. Iar faptul că ei au fost în bună măsură foarte tineri mă bucură enorm și îmi confirmă faptul că și generațiile de azi sunt interesate de teatru, cu condiția ca și teatrul să țină cont de ce îi interesează pe ei.
De aceea am început deja să ne gândim la cea de a 5-a ediție a Platformei care va avea loc într-un an foarte special pentru România, iar pariul nostru va fi cum să le vorbim celor mai tineri români, prin teatru și fără festivisme, despre ce înseamnă centenarul pentru o țară”, a declarat la încheierea Platformei Cristina Modreanu, curatoarea acesteia.
De la comedii ce au făcut înconjurul lumii până la capodopere din dramaturgia universală, toate se regăsesc în repertoriul Teatrului Elisabeta. În această săptămână, cei care sunt dornici de timp de calitate pot participa la trei comedii cu succes internaţional dar şi la o tragicomedie de excepţie cu profund iz rusesc.
“O căsnicie liniştită” este prima comedie din această săptămână desfăşurându-se miercuri, 18 octombrie, ora 20:00. “O căsnicie liniştită” este una dintre cele mai de succes piese ale dramaturgiei britanice iar Noël Coward – cel mai jucat autor englez, după Shakespeare iar spectacolul a primit, de-a lungul timpului, numeroase premii, printre care şi “Tony Awards”, premiu ce recunoaşte excelenţa în teatrul profesionist american.
Distribuţia spectacolului este formată din Corina Dănilă, Silviu Biriş, Doina Antohi şi Ştefan Ruxanda.
Sinopsis “O căsnicie liniştită“:
“O căsnicie liniştită” este o comedie vârtej despre iubirea reaprinsă, pasiune şi…conflict. Amanda şi Elyot, divorţaţi unul de celălalt după un mariaj tumultos, liniştiţi după cei 5 ani scurşi de la ultima lor întâlnire, îşi reîncep viaţa conjugală cu alţi parteneri. Ghinionul (sau poate norocul), face ca în prima noapte din luna de miere, aceştia să nimerească acelaşi hotel, acelaşi etaj, camere alăturate.
Reîntâlnirea lor de pe terasă se finalizează cu o evadare la Paris, în ciuda proaspetelor jurăminte de dragoste faţă de actualii lor soţi.”O căsnicie liniştită” este o satiră socială neconvenţională, o comedie romantică de excepţie.
Regia, traducerea şi adaptarea piesei este semnată de Ştefan Ruxanda iar scenografia de Anca Cernea.
“Boeing Boieng” este comedia ce deţine un record Guinnes Book pentru cea mai jucată piesă franţuzească la nivel mondial fiind pusă în scenă de cele mai mari teatre de pe mapamond. În România, comedia a intrat în cea de-a cincea stagiune înregistrând un număr de peste 45.000 de spectatori.”Boeing Boieng” va stârni râsetele cu lacrimi vineri, 20 octombrie, ora 19:00.
Sinopsis”Boeing Boieng” :
Arhitectul Bernard, personajul principal al piesei este un burlac convins şi un playboy veritabil care îşi trăieşte viaţa în compania a trei stewardese superbe, dar care nu au habar una de cealaltă. Numai că un nou model de avion Boeing introdus pe piaţă dă peste cap toate orarele de zbor şi aduce împreună în acelaşi oraş, iar apoi în aceeaşi casă cele 3 logodnice stewardese.
Bernard încearcă să redreseze situaţia implicându-l pe bunul său prieten de la ţară, Robert. Timidul Robert uită însă ce minciuni trebuie să spună şi cui, şi astfel se iscă o înlănţuire de situaţii comice care te fac să râzi cu lacrimi şi fără să te mai poţi opri până la finalul piesei.
Din distribuţia fac parte: Bogdan Stanoevici, Marius Gîlea, Maria Buză, Monica Davidescu/Dana Marineci, Raluca Ghervan, Tania Popa.
“Dezbracă-te, vreau să-ţi vorbesc!” se va desfăşura joi, 19 octombrie, ora 19:00. Această comedie este o adaptare după piesa “Don’t dress for dinner” a dramaturgului francez Marc Camoletti fiind aplaudată, de-a lungul timpului, în cele mai importante teatre din lume, jucată în prezent în peste 22 de ţări.
Sinopsis “Dezbracă-te, vreau să-ţi vorbesc!“:
Crezând că soţia lui, Jacqueline, va fi plecată pe perioada weekendului, Robert, unul dintre protagoniştii piesei, pune la cale un rendez-vous romantic cu amanta lui, Suzanne. Angajează o bucătăreasă iscusită să le prepare bucate alese şi drept alibiul perfect, îl invită şi pe amicul său Bernard.
Marea sa dezamăgire vine în momentul în care află că soţia lui, se hotărăşte să rămână acasă. Se dovedeşte că şi ea la rândul ei trăieşte o intensă poveste de amor cu nimeni altul decât ”alibiul”, adică Bernard. Cu toate răsturnările de situaţie şi quiproquo-urile, piesa ajunge să aibă mai multe întorsături decât un tirbuşon.
Evident că în acest ritm ameţitor, se alege praful de planul iniţial al lui Robert. Care este soluţia ieşirii din această situaţie imposibilă, va trebui să aflăm cu toţii la faţa locului.
Distribuţia spectacolului este formată din Bogdan Stanoevici, Marius Gîlea, Maria Buză, Monica Davidescu, Anca Dinicu şi Marcelo Cobzariu.
“Vassa Jeleznova” este prima tragi-comedie din repertoriul Teatrului Elisabeta şi se va desfăşura duminică, 22 octombrie, ora 19:00. Spectacolul este bazat pe textul romanului “Mama” al dramaturgul rus Maxim Gorki, nominalizat de 5 ori la premiile Nobel pentru Literatură. Spectacolul aduce în atenţia iubitorilor de divertisment de calitate mai multe inovaţii teatrale.
Sinopsis “Vassa Jeleznova” :
“Vassa Jeleznova” este prima piesă clasică jucată exclusiv de actori de comedie, bucurându-se de interpretarea excepţională a Adrianei Trandafir, Lucian Ghimiși, Alexandra Velniciuc, Orodel Olaru, Mirela Stoian, Raluca Ghervan şi Doru Ana.
Vassa Jeleznova, interpretată remarcabil de Adriana Trandafir, este o puternică femeie de afaceri, care încearcă să îşi protejeze averea şi copiii chiar cu preţul unei crime. Sau poate două…Vassa Jeleznova trăieşte într-o lume dură şi coruptă în care cei puternici îi sacrifică fără scrupule pe cei slabi, iar ea a ales să fie puternică.
Capodopera lui Gorki, în viziunea regizorală a lui Şerban Puiu, devine o piesă poliţistă cu iscusite accente de comedie extrem de actuală şi pentru faptul că se petrece în lumea afacerilor. Spectacolul beneficiază de muzica originală a lui Horia Ghiţă, interpetată live, ceea ce adaugă atmosferă şi ritm unui spectacol modern şi antrenant.
Un moment special al programului de manifestări culturale oferite publicului în cadrul Festivalului Naţional de Teatru îl va reprezenta dialogul public organizat pe scena Ateneului Român, ce va reuni două personalităţi de prima mărime ale lumii artistice contemporane, doi oameni care trăiesc de mai bine de 50 de ani cu, din şi prin teatru, aducându-şi – fiecare în felul său – contribuţii esenţiale la dezvoltarea artei scenice.
Este vorba de eminentul om de cultură George Banu – profesor, teoretician și reputat critic al teatrului european şi de inegalabilul Ion Caramitru – actor, regizor, director al Teatrului Naţional Bucureşti.
Drumurile lor în teatru încep din acelaşi punct: 1964, Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale”, clasa profesor Beate Fredanov. Acesta va fi şi momentul de pornire al istoriilor despre teatrul contemporan ce vor putea fi auzite în Conferinţa George Banu în dialog cu Ion Caramitru, organizată sâmbătă 28 octombrie, ora 18.00 pe scena Ateneului Român.
„Va fi o întâlnire – ca un arc peste timp. Vom reface drumul parcurs împreună, dar şi separat, după absolvirea Institutului de artă Teatrală şi Cinematografică, unde am fost colegi. Va fi o trecere în revistă a destinelor noastre teatrale, a descoperirilor, împlinirilor, sau întâmplărilor prin care am trecut, ca artişti şi ca oameni liberi”. (Ion Caramitru)
„Un moment, teatrului i s-a prezis dispariţia – prezicere azi infirmată – dar am înţeles atunci că, dacă el, ca artă, ar putea să-și piardă impactul, să fie marginalizat, teatralitatea în schimb e cosubstanţială omului, ea îl definește. Shakespeare, continuându-i pe greci și romani, a spus-o constant : „lumea e o scenă” și noi, actorii săi neobosiţi. Pe Scena lumii am încercat să identific fie artiști de geniu, fie politicieni contaminaţi de teatru.
Azi, împreună cu Ion Caramitru, Hamlet-ul exemplar al generaţiei mele, vorbim despre relaţia când ascunsă, când flagrantă între jocul scenic și jocul politic. Ele deseori se confundă și o atestă ironic celebrul dialog al lui Ronald Regan: „Cum poate deveni un actor președintele Americii?”, fu el intrebat. „Cum poate deveni cineva președinte fără a fi actor?”, răspunse Regan ca un veritabil personaj shakespearian.
Teatralitatea dincolo de platou poate fi detestată sau admirată, dar ea va fi mereu prezentă pe Scena lumii unde lui Obama i se reproșează că seamănă cu prinţul danez, iar Trump pare a fi descendentul direct al lui Ubu rege. Teatrul ne ajută să citim lumea și oamenii. Scena lumii e o carte a vieţii!” (George Banu)
Accesul la Conferinţa George Banu în dialog cu Ion Caramitru se va face pe bază de bilete, care pot fi procurate începând cu data de luni 16 octombrie, de la Casa de bilete a Ateneului Român.
Vă așteptăm în Festival !
Urmăriţi-ne pe www.fnt.ro, www.mystage.ro şi pe pagina de Facebook a Festivalului Naţional de Teatru.
Din 13 octombrie, odată cu lansarea animaţiei “My Little Pony: Filmul” pe marile ecrane, Cătălina Grama (Jojo) intră în coloratul univers Equestria, unde îi dă voce poneiului Rarity şi face echipă cu Adela Popescu şi Radu Vâlcan, în versiunea în limba română a filmului.
O experienţă amuzantă care i-a reamintit de importanţa şi frumuseţea prieteniei în viaţa de zi cu zi, Cătălina Grama declară despre incursiunea sa în lumea pozitivă şi colorată din “My Little Pony: Filmul“: ,,Eu devin Rarity, un personaj cu care pot spune ca am în comun foarte multe lucruri. Poneiul meu e cel mai frumos dintre toţi: alb cu mov. Este şi fashionist.
Sunt o raritate de ponei şi în viaţa reală. Mi se potriveşte perfect personajul. În general, din desenele animate mi-ar plăcea să aduc partea bună a lucrurilor şi poate că nu ne-ar strica nici în lumea reală puţină prietenie în plus, generozitate şi atitudinea asta pozitiva faţă de toate lucrurile care ne înconjoară şi cred că asta aş aduce din Equestria.”, a concluzionat artista.
Chiar de la începutul anilor 1980’s, franciza My Little Pony, bazată pe extrem de populara linie de jucării Hasbro, a populat imaginația copiilor cu locuitorii ecveștri plini de culoare și curaj din lumea cea magică și vastă a poneilor cunoscută sub numele de Equestria. Pe măsură ce au apărut diverse ecranizări ale universului din My Little Pony până la premiera din 2010 a serialului de mare succes My Little Pony: Friendship Is Magic (Micul Meu Ponei: Prietenia este Magică) creat de Lauren Faust, poneii au strâns noi generații de tineri fani.
Dar pentru a face saltul la marele ecran, felul în care arată lumea din My Little Pony a trebuit să fie adaptat de regizorul Jayson Thiessen și scenariștii Meghan McCarthy, Rita Hsiao, Michael Vogel, și Joe Ballarini. Această privire mai aprofundată în lumea plină de jocuri a poneilor este însoțită de animații dinamice și o abordare vizuală sofisticată care o pune pe Mane 6 și pe prietenii ei într-o lumină mai bogată, mai bine definită.
“My Little Pony: Filmul” aduce în prim plan pe marile ecrane momentul în care o forţă întunecată ameninţă armonia din minunatul tărâm Ponyville, aşa că cele şase prietene curajoase – Twilight Sparkle, Applejack, Rainbow Dash, Pinkie Pie, Fluttershy şi Rarity – pornesc într-o memorabilă aventură dincolo de Equestria, unde vor întâlni atât personaje noi încântătoare, cât şi provocări dificile. Însă mai mult decât orice, acestea vor demonstra din nou că prietenia este magică şi are puterea de a salva lumea.
“My Little Pony: Filmul” îşi aşteaptă fanii la cinema, de vineri, 13 octombrie, cu poveste magică despre curaj și prietenie.
Puteţi afla cum s-a descurcat Cătălina Grama (Jojo) în studioul de dublaj şi care au fost primele lui impresii despre rolul său din “My Little Pony: Filmul” vizionând clipul următor:
Am primit de multe ori intrebari stupide, iar una dintre ele este de ce ma duc la stand-up, ce imi palce? De ce rad atunci cand se rade de noi?..de ce? Simplu pentru ca viata este scurta si trista daca nu am rade de vecin sau chiar de noi, daca nu am rade pana la lacrimi de viata asta. Cum am putea trai fara sa radem din orice, din nimic.
Cosmin Nedelcu, cunoscut ca “Micutzu”, este unul dintre cei mai populari si apreciati artisti de stand-up, iar duminica seara a aratat inca o data ca are talent dar si empatie.
Alex Mocanu si Radu Bucalae au fost invitati sa deschida seara, sa ne ‘’incalzeasca’’ pentru Micutzu si au facut asta cat se poate de bine. Cand Micutzu a aparut pe scena , in ‘’toata splendoarea lui’’, deja ma durea burta de atat ras.
Desi l-am vazut prima data live, cam stiam la ce sa ma astept de la acest om calm, sobru chiar, care ne face sa ‘’murim de ras’’. Si da, am ras pe saturate.
Am avut parte si de glume cu si despre cei din public, la dorinta lor chiar deoarece Micutzu ne-a pus sa-I scriem daca vrem pe scena sa fim luati la “roast”, sa se rada de noi..mmmm…si uite cum viata este mai frumoasa daca nu iti pasa, daca poti zambi la glumele despre propria persoana.
Daca tot am ras doua ore, la final am plans. Asta pentru ca Micutzu a empatizat cu toti si cu toate. Momentul dedicat victimelor din Colectiv, atat discursul lui cat si piesa dedicata lor de Subcarpati, a stors tuturor o lacrima. Daca nu asta, macar imaginile celor 65 de tineri ce s-au derulat pe ecranul din spatele scenei, cu siguranta au facut-o. Frumos gest, dureroasa amintire, greu ca nu s-a schimbat nimic.
Si voi mai merge la stand-up, la Micutzu, la ai lui colegi. De ce? Pentru ca viata are nevoie de sare si piper, de zambete si farse.
A patra ediție a Festivalului de Film UrbanEye are loc între 1 – 5 noiembrie 2017 la Cinema Elvire Popesco și Apollo 111.
UrbanEye este un festival dedicat celor interesați de înțelegerea mediului în care trăiesc. Filmele, atent selecționate, chestionează aspecte legate de viața urbană și oferă publicului posibilitatea să descopere sau să aprofundeze noi idei și abordări ale acesteia.
De-a lungul celor trei ediții UrbanEye de până acum, programul a oferit publicului filme despre locuire, patrimoniu, sustenabilitate, design, dezvoltare urbană și multe altele.
Cea de-a patra ediție UrbanEye are loc între 1 – 5 noiembrie 2017 și pune accentul pe subiecte relevante și de actualitate, care aduc în discuție ce conferă calitatea vieții într-un oraș, importanța spațiilor publice centrate pe pietoni, dreptul la locuire, necesitatea reconsiderării patrimoniului recent și land art. Festivalul aduce în premieră în România filme despre orașe și comunități din țări precum Liban, Cuba, Rusia, India, Danemarca, S.U.A.
Programul include filme emoționante și provocatoare, printre care se numără “Taste of Cement” (2017, r. Ziad Kalthoum), despre povestea unor muncitori sirieni în exil, “Citizen Jane: Battle for the City” (2016, r. Matt Tyrnauer), despre Jane Jacobs, cea care a schimbat modul în care privim orașele, sau “Troublemakers: the Story of Land Art” ( 2015 r. James Crump) despre figurile iconice ale land art-ului.
Ca și până acum, vizionările vor fi urmate de discuții cu invitați speciali din România sau din străinătate. De notat în agendă nu sunt doar filmele, ci și evenimentele conexe: expoziția “Understanding Design”, ateliere de design și ateliere pentru cei mici, tururi ghidate.
Pentru mai multe detalii, vizitați urbaneye.ro și pagina de Facebook UrbanEye Film Festival.
Acesta este un proiect al asociației ARTA în dialog, proiect cultural finanțat în cadrul Programului cultural București – Oraș participativ și co-finanțat de Ordinul Arhitecților din România din timbrul arhitecturii.