Club Manufactura Timisoara va invita la o seara de neuitat de gypsy jazz impletit cu ritmuri traditionale maghiare, LIVE cu orchestra Canarro din Budapesta, miercuri in 25 aprilie 2018, de la ora 20.00.
Aparuta in 2002 in Budapesta, muzica fascinanta a trupei Canarro imbina stiluri diferite, de la gypsy jazz si django swing, la bossa-nova, tango si folk. Specialitatea lor este mixul de Django Reinhardt cu tendinte muzicale traditionale maghiare.
In esenta Canarro e mai mult decat un grup muzical, e mai degraba o mana de prieteni foarte buni, profesionisti intr-ale muzicii, cu diferite experiente si traditii muzicale, care (in)canta impreuna de mai bine de 15 ani.
Fiind singurii din Ungaria care abordeaza un astfel de mix muzical, in 2016 si 2017 au cantat alaturi de Tcha Limberger in cadrul festivalului “Musique de l’Europe”.
Actorul german Arndt Schwering-Sohnrey va sustine la Bucuresti un workshop intensiv de actorie de film intre 27 si 29 aprilie 2018. Workshop-ul este organizat de atelierul Let It Go Acting Studio.
Cum se lucreaza cu Quentin Tarantino? Cum se pregatesc actorii de talie internationala si care sunt secretele meseriei de actor, practicate la cel mai inalt nivel?
Actorul german Arndt Schwering-Sohnrey, cunoscut pentru rolurile sale din “Inglorious Basterds” al lui Quentin Tarantino si “A Dangerous Method” in regia lui David Cronenberg, vine in Romania.
Alaturi de Darius Sobhan Sarbandi, un cunoscut life coach si acting coach german, Arndt va sustine un workshop intensiv de actorie de film in zilele de 27,28 si 29 aprilie 2018.
Membru al Academiei Germane de Film, Arndt Schwering-Sohnrey este unul dintre cei mai curtati profesori de actorie din Europa, predand in Anglia si Germania metode si tehnici ce se studiaza si se practica la Los Angeles, capital mondiala a filmului.
Workshop-ul este organizat de atelierul Let It Go Acting Studio iar inscrierile se pot face la adresa de mail letitgoactingstudio@yahoo.com sau la numarul de telefon 0770 286 218, precum si pe site-ul letitgostudio.eu.
În An Centenar, Gala Premiilor UNITER ajunge la Alba Iulia. Un loc istoric în care prezentăm teatrul românesc de azi.
Spectacolul Galei are loc în data de 7 mai, cu începere de la ora 20.00, într-un decor istoric, patrimoniul-simbol al Cetăţii Alba Carolina.
Până atunci, vă invităm să-i cunoaştem pe artiştii participanţi. Pe www.uniter.ro şi pe pagina de facebook, vă aşteptăm cu informații noi, ştiri, interviuri, testimoniale video, mesajele de susținere pentru nominalizați, votul publicului, gânduri despre Centenar.
Astăzi, 11 aprilie, lansăm campania de promovare a artiştilor aflaţi în competiţie la Gala Premiilor UNITER. O campanie interactivă ce oferă posibilitatea publicului să fie mai aproape de concurenţi şi să-i susţină cu un simplu click.
Vă invităm să participaţi activ la toate etapele campaniei:
Artiştii în competiţie!
Pentru tine cine e câştigătorul? Susţine-ţi favoritul din 23 aprilie pe site-ul uniter.ro
În 7 mai află câştigătorul
Lansăm astăzi prezentările video pentru fiecare dintre cele 11 categorii de premii – „Artiştii în competiţie!”. Din 23 aprilie concurenții din acest an ai Galei beneficiază de susținerea colegilor lor în testimoniale video și vă invităm să le fiți alături susținându-i până în 7 mai, când vom afla cu toții câștigătorii în direct.
Tot din 23 aprilie pagina de facebook şi site-ul UNITER vor răspândi mesaje prin care artiştii îi încurajează pe cei aflaţi în competiţie pentru trofeul UNITER.
13 premianţi, 31 de nominalizaţi şi peste 300 de invitaţi din Bucureşti şi din ţară sunt aşteptaţi în data de 7 mai în Cetatea Alba Carolina pentru a sărbători performanţa în Teatrul românesc.
Spectacolul-eveniment va începe la orele 20.00 şi va fi transmis în direct pe TVR1 și Radio România Cultural, livestreaming pe www.tvr.ro și www.uniter.ro, și preluat de pagina de facebook a UNITER.
ASER dă startul înscrierilor pentru Ingenius, cel mai complex proiect studențesc dedicat domeniilor creative.
Proiectul va avea loc în perioada 2-18 mai, când participanții pot expora The Marketing Universe în etape precum Open Days în companii și agenții, traininguri, dar și prin provocări din partea organizațiilor.
Ingenius își propune să vină în ajutorul studenților pasionați de domeniile creative prin crearea unui context practic în care aceștia să își poată consolida cunoștințele. Participanții vor avea posibilitatea să exploreze mai multe arii alături de specialiști din domeniile: Marketing, Advertising, PR, Branding, Digital și Social Media.
De asemenea, studenții înscriși în proiect vor beneficia de o experiență de educație non-formală, bazată pe lucru practic și networking.
Cei ce vor să participe la proiect trebuie doar să aplice până la data de 23 aprilie și pot câștiga una dintre cele 30 de burse de participare. După înscriere, va urma o discuție față în față, pentru a ne cunoaște mai bine și pentru a ne spune mai multe despre pasiunea ta pentru domeniul creativ. La sfârșitul proiectului, norocoșii participanți vor fi răsplătiți pentru eforturile lor prin certificare Ingenius.
Dacă ești pregătit să accepți una dintre cele mai intense provocări ASERiste de anul acesta, te așteptăm să completezi formularul de înscriere în proiect până pe 23 aprilie pe http://aser.ro/ingenius/. Î
Fanii muzicii electronice din București sunt invitați să vizioneze documentarele “The Man from Mo’Wax” – despre viața și cariera legendarului DJ și producător britanic James Lavelle – și “We Are Modeselektor” – povestea celebrului proiect electronic german și a prieteniei dintre Gernot Bronsert și Sebastian Szary.
Prezentat de DokStation, singurul festival de documentare muzicale din București, The Man from Mo’Wax (2016, r: Matthew Jones) este povestea vieții extraordinare și carierei lui James Lavelle – figură enigmatică dar influentă în muzica underground britanică, DJ, producător, proprietar de label, unul dintre exponenții de seamă ai curentului trip-hop și membru constant al trupei U.N.K.L.E.
În film își mai fac apariția: DJ Shadow, Thom Yorke, Joshua Homme, Grandmaster Flash, Ian Brown și 3D (Massive Attack).
Realizat din editarea a circa 700 de ore de filmări, unele din arhiva personală, datând din trei decade, documentarul prezintă evoluția lui Lavelle, de la primul DJ set, susținut la vârsta de numai 14 ani, la înființarea label-ului Mo’Wax la 18 ani și apoi lansarea celebrului album U.N.K.L.E. – Psyence Fiction, la 22 de ani. Rezultatul este povestea necenzurată a unui artist inovator, cu idei mărețe și puterea de a depăși obstacole.
The Man from Mo’Waxpoate fi vizionat vineri, 13 aprilie, de la ora 19.30, la Control Club (Constantin Mille, 4). Accesul va fi liber, în limita locurilor disponibile.
Prezentat de Telekom Electronic Beats, We Are Modeselektor (2013, r: Romi Agel, Holger Wick) este portretul prieteniei ce-i leagă pe Gernot Bronsert și Sebastian Szary, artiștii cunoscuți pentru melanjul unic de IDM, glitch, electro house și experimental techno. Originari dintr-un mic orășel german, cei doi au reușit să-și facă muzica celebră în întreaga lume.
Care este originea primelor piese Modeselektor? Unde se află Monkeytown? De ce e mai distractiv să călătorești cu autocarul decât cu avionul? Acestea sunt doar câteva din întrebările la care documentarul We Are Modeselektor își propune să răspundă.
We Are Modeselektor poate fi vizionat sâmbătă, 14 aprilie, de la ora 19.30, la Control Club (Constantin Mille, 4). Accesul va fi liber, în limita locurilor disponibile.
În cele două zile consecutive, 13 și 14 aprilie, Telekom Electronic Beats prezintă nume mari ale muzicii electronice internaționale: DJ-ul și compozitorul de muzică electronică din Anglia, George Evelyn, omul din spatele celebrei trupe britanice Nightmares On Wax, și Modeselektor, duo-ul german de muzică electronică format din Gernot Bronsert și din Sebastian Szary.
Line-up-ul va fi completat de artiștii locali Golan, YellLow, Otherside & Temple Invisible. Detalii pe pagina de Facebook Control Club și pe platforma Telekom Electronic Beats, www.electronicbeats.ro.
Lume, lume, soro lume… Subcarpați şi Culese din Cartier au dat o tură prin sat şi s-au reîntâlnit cu Basska (Adelin, Curcanu, Persanu, Sarmis şi Vapor).
Cei cinci membrii ai formatiei Basska, alături de Bean MC, scot la rampă “Oraşul meu”, prima piesă de pe viitorul album Basska.
„Eram de mult cu ochii pe băieți și mă bucur că avem ocazia să lucrăm împreună. E timpul. După 7-8 ani de experiență în producție cu trupele, suntem în punctul în care putem să concretizăm cu ei un sound nou și un album care o să zguduie festivalurile. Sound-ul lor o să facă asta. Abia aștept să rupem împreună niște scene.” – Bean MC
Videoclipul urmărește ritmul vieţii urbane, dominată de-o stare frenetică: dinamică şi competiţie, agitaţie și praf, haos și aglomeraţie. Pe jos, cu bicicleta sau cu taxiul – nu are importanță. Numai câțiva duc la capăt cursa contratimp în care orașul ne atrage, dar nimeni nu câștigă cu adevărat.
“Oraşul meu” este soundtrack-ul acestei curse continue. Mesajul, relevant pentru întreaga comunitate urbană, aduce alături de băieți trei generații născute și crescute în București: Bean, tatăl său, care joacă rolul taximetristului, și Micha, fiul lui Bean, a cărui voce completează piesa.
Finalul videoclipului este însoțit de un teaser. Stați cu ochii pe băieți, urmează și alte indicii.
Basska și Bean MC transmit un mare „Shout out!” pentru echipa de producție: Faust (regie, editare video și montaj), Bogdan Zoom (lumini), Andi Singer (colorizare), Afo (FX) și pentru cei care s-au implicat în realizarea videoclipului: Dilimanjaro, Moş Martin, Mihai Bracău și Daniel Hurmuz. „BIG UP!” pentru clubul Expirat, care a pus la dispoziție spațiul și a fost, ca întotdeauna, o gazdă de excepție.
Pe băieții din Basska îi puteți vedea la concertele și festivalurile din țară, următorul eveniment fiind Sărbătoarea Primăverii, un concert găzduit de familia Culese din Cartier, sâmbătă, 14 aprilie, la Arenele Romane. Informații despre eveniment sunt disponibile aici: https://www.facebook.com/events/2054779438140247/
COMA lansează single-ul & videoclipul “Bine”, în cadrul unui concert ce se va desfășura pe 11 aprilie, cu casa închisă, în Club Control, începând cu ora 20:00.
Noua piesa COMA – “Bine” – va avea premiera radio în această seară, în emisiunea Playground cu Despot si Hefe @ Rock FM, începând cu ora 21:00, și va fi disponibilă pentru ascultare și descărcare pe toate platformele digitale, după concertul din Control, aici:
“Bine” este o piesă cu mesaj puternic, completat și desăvârșit prin anexarea unui videoclip aparte, ce este integrat în proiectul VIDEO CONTENT.
Noua piesă a trupei COMA dorește a se prezenta publicului larg sub forma unui semnal de alarmă, ce vizează un fenomen grav, cu repercusiuni sociale, mentale, atitudinale și emoționale, ignorat uneori de adulți: bullying-ul.
Deși alura occidentală a acestui cuvânt pare să îl separe printr-o oarecare distanță de societatea românească, fenomenul denumit de acesta este cât se poate de real și prezent în școlile din țara noastră.
Videoclipul single-ului “Bine” va putea fi urmărit pe canalul oficial de YouTube al trupei COMA, după concertul din acestă seară (https://www.youtube.com/user/comaofficial).
Vineri, 20 aprilie 2018, de la ora 20.00, vă invităm la o seară de Groove Metal cu noul album al trupei CRIMENA, LIVE în club Manufactura din Timișoara.
CRIMENA este o trupă de Groove Metal violent din Craiova, înființată la sfârșitul anului 2012. Pâna în momentul de față au lansat un EP (neoficial) în 2015 numit Genesis VI:XIII precum și un album full length CHAPTER ONE: Divine Betrayal în 2016.
Cel din urmă a fost lansat sub casa de discuri grecească The Leaders Records, cei care au fost responsabili și pentru primele materiale discografice ale celor de la Jinjer.
Acum revin in Timișoara cu noul album – Revelations, care prezintă de departe una dintre cele mai dure povești reale.
Al Di Meola si revenirea unui chitarist fabulos in aceasta toamna pe data de 27 noiembrie la Sala Palatului, intr-un eveniment dedicat noului material discografic, “Opus”, aparut la finele lunii februarie, si interpretat la Bucuresti sub umbrela fericirii.
”Acest album marcheaza o noua era in viata mea. Pentru prima data, am compus muzica fiind complet fericit. Am o relatie minunata cu sotia mea, am o fetita si o familie frumoasa, care ma inspira in fiecare zi. Cred ca se simte asta in muzica mea”, a declarat chitaristul.
Portile Salii Palatului se vor deschide incepand cu ora 18.30!
Al Di Meola, pionierul unui nou stil de muzica instrumentala, o combinatie unica de sonoritati jazz si tonuri fusion cu elemente latino, transforma acordurile-i in bijuterii muzicale nepretuite.
“Cu Opus am vrut sa-mi perfectionez abilitatilele compozitionale. In mod evident, evolutia aceasta ma transforma, mai degraba, intr-un compozitor-chitarist decat intr-un chitarist-compozitor”, a conchis Di Meola.
Unsprezece piese minunate, pe care va invitam sa le ascultati live in aceasta toamna si pe care le puteti “rasfoi” printr-un click, aici:
O continua sursa de inspiratie, o cariera fabuloasa de peste 40 de ani, Al Di Meola ramane un veritabil muzician. Elegant si discret, un chitarist de jazz-fusion ce nici pana in acest moment nu poate fi masurat si intrecut, este artistul inovator, care mereu se afla in cautarea sineului prin muzica.
Al Di Meola se afla printre chitaristii ce au revolutionat stilul interepretativ, i-a influentat pe: Yngwie Malmsteen (alaturi de care a aparut pe albumul solo al claparului Derek Sherinian, “Black Utopia”, din 2003), pe Richie Sambora (ex – chitaristul Bon Jovi) si cu viteza sa pe John Petrucci de la Dream Theater.
A colaborat cu: Chick Corea, Paco de Lucia, Santana, John McLaughlin, Jimmy Page, Stevie Wonder, violonistul Jean Luc Ponty, Luciano Pavarotti, Paul Simon, Phil Collins, Santana, Larrv Coryell, Steve Winwood, Wayne Shorter, Herbie Hancock, Gonzalo Rubalcaba, Jaco Pastorius, Les Paul, Steve Vai, Frank Zappa, Milton Naciemento, Egberto Gismonti, Jimmy Page, Tony Williams, Stanley Clarke, Stevie Wonder si multi multi altii.
Biletele se gasesc pe startickets.ro la urmatoarele categorii de preturi:
Al Di Meola (pe numele real Al Laurence Dimeola), nascut pe data de 22 iulie 1954, in New Jersey, SUA, este un chitarist de jazz, jazz-rock, jazz-fusion american, de origine italiana. Unul dintre marii tehnicieni ai chitarei, comparabil cu John McLaughlin, ca tehnica si cu Carlos Santana, ca izvor de inspiratie.
“Este singurul artist care a putut sa depaseasca limitele chitarei si sa ajunga mai departe, cu o stapanire incredibila si o indemanare pur si simplu uimitoare”, a declarat istoricul in arta chitarei Robert Lynch.
A cantat alaturi de formatia lui Chick Corea, Return to Forever, in anii de studentie la Berklee Colege of Music, Boston (1974-1976). A cantat, de asemenea, in orchestra cu Stanley Clark, Ian Hammer, Paul Simon, John McLaughlin si Paco de Lucia. Cateva dintre albumele sale reprezinta culmi neintrecute intre stilul foarte elegant, extrem de tehnic, de sorginte latino-americana si spaniola: “Elegant Gipsy” (1971), “Casino” (1978), “Splendido Hotel” (1980).
La inceputul anilor ‘80, Di Meola este nevoit sa renunte treptat la chitara electrica, din cauza unor probleme de sanatate (tinitus), auzul sau fiind totodata extrem de sensibil la sunetele inalte si puternice. Abia in 2006, Al Di Meola s-a reintors la chitara electrica, a redescoperit-o! In 1996, Al Di Meola formeaza un nou trio impreuna cu Jean-Luc Ponty si Stanley Clarke, numit “The Rite Of Strings”. Aceasta colaborare este imediat urmata de proiectul “Al Di Meola New World Sinfonia″ alaturi de muzicieni celebri din Argentina, Cuba si Israel.
Talentul si contributia sa adusa muzicii si culturii internationale i-au oferit chitaristului american cu sange latin una dintre cele mai prestigioase distinctii acordate de Guitar Player Magazine, Al Di Meola clasandu-se de patru ori pe primul loc in topul celor mai buni chitaristi de jazz ai tuturor timpurilor, o performanta de necontestat nici pana in acest moment.
DISCOGRAFIE:
1976 Land of the Midnight Sun
1977 Elegant Gypsy
1978 Casino
1980 Splendido Hotel
1981 Friday Night in San Francisco
1981 Electric Rendezvous
1982 Tour de Force: Live
1983 Scenario
1983 Passion, Grace & Fire
1985 Cielo e Terra
1985 Soaring Through a Dream
1987 Tirami Su
1990 World Sinfonia
1990 Di Meola Plays Piazzolla
1992 Kiss My Axe
1993 Heart of the Immigrants
1994 Orange and Blue
1995 Rite of Strings
1996 The Guitar Trio: Paco de Lucia/John McLaughlin/Al Di Meola
1998 The Infinite Desire
Winter Nights
2000 The Grande Passion
2002 Flesh on Flesh
2005 Cosmopolitan Life
2006 Vocal Rendezvous
2006 Consequence of Chaos
2007 Diabolic Inventions and Seduction for Solo Guitar, Vol. 1: Music of Astor Piazzolla
2007 Live in London
2008 Melodia Live in Milano
2008 He and Carmen
2010 One Night in Montreal
2011 Pursuit of Radical Rhapsody
2013 All Your Life: A Tribute to the Beatles Recorded at Abbey Road Studios, London
Cu ocazia concertului pe care îl va susține vineri, 20 aprilie, la Sala Palatului din București, îndrăgitul violonist și compozitor Edvin Marton va interpreta în premieră mondială piese de pe noul său album, la o vioară Stradivarius evaluată la 7 milioane de dolari.
Conform etichetei originale, vioara la care cântă în prezent Edvin Marton a fost realizată în anul 1699.
Aceasta reprezintă un exemplu perfect al instrumentelor de tip „long pattern” produse de Antonio Stradivari între 1690 și 1700.
Perfecțiunea meșteșugului și eleganța plină de stil a acestor viori este evidențiată în cazul Ex Auer prin alegerea făcută în ceea ce privește lemnul. Modelul natural al acestuia, combinat cu lacul de culoarea rubinului, îi subliniază frumusețea și liniile perfecte. Este impresionant cum efectul sclipitor dat de email persistă după atâția ani.
Istoria acestui interesant instrument a fost consemnată într-un document scris de lutierii parizieni Maucotel și Deschamp, pe 24 ianuarie 1939. Folosind informațiile din acest document este posibil să îi identificăm pe unii dintre foștii proprietari ai viorii. Unul dintre aceștia a fost un anume domn Mayer, despre care se crede că a lucrat ca bancher în Stockholm, dar despre care nu s-au mai găsit alte detalii.
Conform scrisorii de la Maucotel și Deschamp, Mayer a vândut la un moment dat instrumentul lui Alferaky din Odessa, descris în document ca fiind un colecționar foarte bogat. Cumpărătorul a fost, cel mai probabil, Achilles Nikolayevich Alferaky, un bogat politician și compozitor rus, cu origini grecești.
În 1888, s-a mutat la St. Petersburg și a reușit să se dedice în totalitate muzicii, compunând două opere, concerte pentru vioară, precum și alte lucrări. Se crede că Alfreki l-a cunoscut pe violonistul și compozitorul Leopold van Auer, profesor la Conservatorul din St. Petersburg prin intermediul pianistului Samuel Maykapar.
În jurul anului 1890, Alfreki i-a vândut vioara lui Leopold von Auer, care la momentul respectiv se mai afla în posesia unei alte viori Stradivarius din 1690, pe care a achiziționat-o în St. Petersburg în 1875 și pe care a vândut-o mai târziu elevului său, Victor de Gloubonoff. De asemenea, Auer a dat și vioara realizată în 1699 unuia dintre elevii săi, Nikolay Galkin. Auer nu i-a vândut-o însă și se presupune că vioara s-a întors la el după moartea lui Galkin, în 1906. În jurul anului 1930, Alexis Andreef a reușit să cumpere instrumentul de la Auer, care la momentul respectiv locuia în America.
Violonistul Andreef, director al Conservatorului Serge Rachmaninoff din Paris a oferit apoi instrumentul spre vânzare lutierilor Maucotel și Deschamp, care au realizat pe 24 ianuarie 1930 un certificat și o mică istorie a instrumentului. La cererea lutierilor, Hill & Sons of London au realizat un nou certificat pe 11 februarie 1939. Se crede că Andreef a vândut acest Stradivarius pentru a-și achiziționa altul, modelul care poartă astăzi numele de „Andrejeus”.
În 1950, instrumentul care i-a aparținut lui Auer a ajuns în mâinile violonistului Charles Enel, care a realizat la rândul lui un certificat de autenticitate, după care l-a vândut lui Joseph Benvenuti. Benvenuti a fost profesor la Conservatorul din Paris din 1945 până în 1967. După achiziționarea viorii Ex Auer 1699, a urmat cea a unei alte viori care acum este cunoscută sub numele de ex Benvenuti, ex Halphen.
După moartea lui Benvenuti, în 1967, vioara ex Auer a fost moștenită de soția sa, Diane Benvenuti. Diane a început de atunci să împrumute vioara unor tineri muzicieni, inclusiv compozitorului Jean Jacques Kantorow. Pe 14 decembrie 1984, Kantorow a reușit până la urmă să cumpere vioara la prețul de 800.000 de franci. În 2014 instrumentul a fost vândut de către Violin Assets GmbH unui colecționar privat din Germania, care preferă să rămână anonim.
În prezent, instrumentul este folosit de muzicianul Edvin Marton.
Spectacolul pe care Marton îl va aduce la București se numește „Stradivarius Concert Show” și va cuprinde interpretările unora dintre cele mai aplaudate teme muzicale, precum: Tosca Fantasy, Godfather sau Love In Venice.
În acomaniamentul Orchestrei Metropolitane București, sub bagheta dirijorului Daniel Jinga, îndrăgitul violonist Edvin Marton promite un concert memorabil alături de invitații săi și vă invită să vă îndrăgostiți de „Stradivarius Concert Show”.