|
FROSTMOON ECLIPSE LANSEAZA UN BOXSET ANIVERSAR SI ANUNTA UN NOU ALBUM IN 2025
Myrath @ Dirty Fest Bucuresti 2024
Dragilor, suntem foarte bucurosi sa va anuntam al doilea coheadliner international al festivalului DIRTY FEST : MYRATH ! Formata in 2001 in Tunisia, trupa s-a evidentiat rapid prin stilul lor unic, combinand elemente de heavy metal melodios si progressive cu influente orientale. Astfel, Myrath (ce in araba inseamna Mostenire) a fost prima trupa tunisiana care a semnat vreodata cu o casa de discuri straina, pana in acest moment lansand 6 albume de studio, ultimul anul acesta, sub denumirea “Karma”. Dupa ce au cutreierat lumea in lung si lat si au urcat pe scenele celor mai mari festivaluri international, Myrath revin in Romania la DIRTY FEST !
Abonamentele la festival (categoria Presales 2) se pot achizitiona pe
https://www.ambilet.ro/tc-events/dirty-fest-2024-bucuresti-516562/
* * *
[ENGLISH]
Dear friends, we are very excited to announce the second international co-headliner of DIRTY FEST BUCHAREST: MYRATH! Formed in 2001 in Tunisia, the band quickly stood out with their unique style, combining elements of melodic heavy metal and progressive with oriental influences. Thus, Myrath (which means “Heritage” in Arabic) became the first Tunisian band to ever sign with a foreign record label, having released 6 studio albums to date, with the latest one this year, titled “Karma.” After touring the world and performing on the stages of the biggest international festivals, Myrath returns to Romania at DIRTY FEST!
Festival tickets (Presales 2 category) can be purchased a thttps://www.ambilet.ro/tc-events/dirty-fest-2024-bucuresti-516562/
For our friends from abroad, there are many flights connections to Bucharest if you consider a city break with Dirty Shirt 🙂
Dirty Shirt
STARS BALLET GALA pe 7 Septembrie la Opera Naţională Bucureşti
Stele internaționale ale baletului se vor reuni pe 7 Septembrie, de la ora 19.00 pe scena Operei Naționale din București la STARS BALLET GALA. Artiști invitați: António Casalinho – prim-solist Bayerisches Staatsballett, Margarita Fernandes – solistă Bayerisches Staatsballett, Rosa Pierro – First Foloist Aalto Ballet Essen, Artem Sorochan – Principal Dancer Aalto Ballet Essen, Sierra Glasheen – Artist with the Royal Ballet, Caspar Lench – Artist with the Royal Ballet, Dinu Tamazlacaru – Principal Dancer Staats Ballet Berlin, Nnamdi Nwagwu – International Contemporary Guest Artist and Coreographer. Bilete pe Bilet.ro
Acest eveniment de excepție aduce pe scenă dansatori de renume mondial împreună cu tineri balerini înscriși la workshopul intensiv din perioada 2-7 Septembrie – International Summer School, organizat de Fondazione Moreart prin Tommaso Renda și Ilenia Montagnoli.
Tineri balerini din toate colțurile Europei și până în SUA au avut ocazia să studieze în cadrul workshopului sub îndrumarea unor profesori de la cele mai prestigioase academii de balet din lume precum Accademia Teatro alla Scalla, European School of Ballet Amsterdam, John Cranko School, Berlin Ballet Company, Staatiche Ballet Schule Berlin, Stuttgart Ballet.
Spectacolul este organizat de Fondazione Moreart în colaborare cu Ballet Workshops și Casa de Balet București.
Nu ratați această ocazie unică de a fi martori la un spectacol ce aduce împreună excelența baletului clasic și energia vibrantă a dansului contemporan, într-o seară care va rămâne cu siguranță în memoria iubitorilor de dans!
Bilete pe Bilet.ro
Tenorul ŞTEFAN von KORCH în premieră în Grădina Urbană a Palatului Bragadiru pe 22 August în concertul “Din Napoli în Micul Paris”
După un concert cu sala plină în Auditoriumul din Zaragoza Spania şi debut, cu două reprezentaţii de Carmina Burana la Festivalul Palermo Classica din Italia, tenorul ŞTEFAN von KORCH vine în premieră în Grădina Urbană a Palatului Bragadiru pentru concertul “Din Napoli în Micul Paris, în care i se alătură acordeonistul Emy Drăgoi.
În seara de 22 August publicul va fi învăluit în farmecul canzonetelor napoletane şi cântecelor tradiţionale italiene. Secvenţe muzicale celebre pline de vivacitate, pasiune şi culoare vor transpune publicul în însorita Italia, evocând atmosfera autentic italiană dar şi şarmul Bucureştiului interbelic, pentru o seară ce va aduce în suflete bună dispoziţie şi bucurie.
Tenorul Ştefan von Korch detaliază: “Mă bucur să fiu pentru prima oară la Palatul Brgadiru şi vă invit la o seară vibrantă, ce va include titluri clasice care au traversat deceniile şi canzonete renumite ce nu mai au nevoie de nicio prezentare.”
https://www.youtube.com/watch?v=nQWz5hxBTgM
Biletele se găsesc pe IaBilet.ro şi Teatrul Godot.ro
Activitatea intense continuă pentru tenorul Ştefan von Korch şi după concertul de la Palatul Bragadiru: solistul va cânta la Braşov, în concertul O Sole Mio, pe 30 August la Sala Patria, alături de baritonul Adrian Mărcan şi pianistul Alexandru Burcă şi va continua seria de concerte Musical Extravaganza, pe care o găzduieşte la Sala Dalles, după următorul program:
18 Septembrie – O SOLE MIO – cu tenorul ŞTEFAN von KORCH, baritonul ADRIAN MĂRCAN şi pianistul ALEXANDRU BURCĂ
16 Octombrie – VIVO PER LEI – cu tenorii ŞTEFAN von KORCH şi ALIN STOICA şi pianistul ALEXANDRU BURCĂ
Despre protagonişti
** ŞTEFAN VON KORCH (Tenor)** (www.stefanvonkorch.com)
Cu o carieră în ascensiune, națională şi internaţională, Ştefan von Korch a debutat în această vară în Carmina Burana pe scena prestigiosului Festival Palermo Classica, a concert alături de Orchestra Reino de Aragon în Spania, a fost invitat în recital la Lipova Symphonic City Maria Radna open air şi este amfitrionul seriei de concerte Musical Extravaganza, găzduite lunar la Sala Dalles din capitală.
De la începutul anului a interpretat pe scena Filarmonicii din Târgu-Mureş lucrarea vocal simfonică Stabat Mater, una din bijuteriile repertoriului lui G. Rossini considerată o demonstraţie de virtuozitate pentru orice tenor, a performat în Carmina Burana la Craiova Summer Fest, dar şi la Opera din Iaşi, în spumosul rol Camille de Jolidon, din Văduva veselă 2.0 regizată de Andrei Șerban şi la Opera Română din Timişoara în montarea Văduvei Vesele semnate de Mario Di Carlo.
În decursul anului 2023 tenorul a făcut să vibreze inimile spectatorilor cu interpretări magistrale ale partiturii specifice vocii sale din Carmina Burana, pentru care este considerat un etalon şi a fost singurul solist român într-un turneu de 27 de oraşe în China. Alte repere din cariera sa includ roluri de marcă în opere şi operete prezentate pe cele mai mari scene din România: “Bărbierul din Sevilla”, “Elixirul dragostei” şi “Falstaff” (Opera Naţională Bucureşti), “Rigoletto,” “Văduva veselă” şi “Văduva veselă 2.0” (Opera Naţională din Iaşi), “I Puritani” (premieră naţională) “Rigoletto” şi “Bărbierul din Sevilla” (Opera Română Cluj-Napoca) şi altele.
În anul 2022 şi-a completat repertoriul cu rolul titular din premiera europeană a spectacolului “Traiano in Dacia,” de Giuseppe Nicolini, pusă în scenă la Opera Română din Cluj-Napoca, iar palmaresul său mai include roluri în 3 premiere naţionale absolute: opera “I Puritani” la Opera Română din Cluj-Napoca (2016) unde a interpretat cea mai înaltă partitură scrisă pentru voce masculină, opera “La Sonnambula,” de Vicenzo Bellini (2018) şi prezenţa pe scena Sălii Radio din Bucureşti în premiera natională absolută a lucrării vocal-simfonice “Messa di Gloria” de Rossini (2019).
Despre EMY DRĂGOI – Acordeonist
Originar dintr-o familie cu vechii tradiţii muzicale, Emy Drăgoi este un maestru al acordeonului, aclamat pentru abordările de pe scena de jazz dar şi pentru versatilitatea ieşită din comun. Repertoriul său cuprinde sfera swing, manouche, valse musette, rock, dar şi reinterpretări ale muzicii Mariei Tănase, folclor românesc, muzică clasică, şi muzica retro a anilor interbelici, cântate în maniere ce transmit energie debordantă, armonie, fantezie, ritm şi melodicitate pură.
Ateliere educative şi tururi ghidate la TEATRUL NAŢIONAL DE OPERETĂ ŞI MUSICAL ION DACIAN în cadrul proiectului „Lăsați-mă să cânt” în Era Modernă – Renașterea Operetei Românești
Teatrul Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian îşi îmbogățește activitatea cu ateliere educative-interactive şi tururi ghidate în cadrul proiectului „Lăsați-mă să cânt” în Era Modernă – Renașterea Operetei Românești. Următorul atelier aducativ-interactiv şi tur ghidat are loc pe 22 August de la ora 10.30, iar accesul este asigurat prin achiziţia unui bilet de 1 leu, ce va fi rambursabil ulterior evenimentului, disponibil pe Ticketstore.ro.
Proiectul cultural „Lăsați-mă să cânt” în Era Modernă – Renașterea Operetei Românești finanţat de Ministerul Culturii şi implementat de Asociaţia Start Creativ în parteneriat cu Teatrul Național de Operetă și Musical “Ion Dacian” se va derula până în luna decembrie a acestui an şi va avea multiple componente formative şi performative, după cum detaliază Adriana Carare Expert informare și promovare Start Creativ: “până în data de 5 decembrie 2024, vom organiza și desfăşura pentru publicul larg 4 ateliere educative și interactive, cu accent pe digitalizare, ce vor viza meseriile de scenă și rolul fiecăreia în producerea unui spectacol și istoria operetei în România ca o mișcare pe axa timpului cu accent pe dragostea pentru muzică clasică, istorie, în context European, dublate de tururi ghidate și 2 evenimente – spectacol-conferință the making-off al spectacolului-concert, precum și 2 spectacole-concert.”
Radu Petrovici, Managerul interimar al Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian:
completează: “ne bucurăm să vă invităm în data de 22 august 2024 la un nou atelier educativ și interactiv dublat de tur ghidat în care să descoperiți mai multe despre opereta bucureșteană! Nu pierdeți ocazia de a intra în lumea magică a spectacolului și de a înțelege mai bine procesul creativ din spatele scenei, descoperind toate secretele care fac ca spectacolul să prindă viață.”
Turul ghidat este o experienţă captivantă ce dezăluie participanţilor viaţa de dincolo de cortină:
cei prezenţi vor păși în culisele Teatrului și vor vedea activitatea desfășurată înainte de ridicarea cortinei, vor descoperi zonele rezervate artiștilor, costumele spectaculoase, spațiile pentru machiaj și perucherie. Următorul atelier aducativ-interactiv şi tur ghidat are loc pe 22 August de la ora 10.30, iar biletele se găsesc pe Ticketstore.ro sau la casa de bilete a Teatrului, din Bd. Octavian Goga nr 1.
Proiectul „Lăsați-mă să cânt” în Era Modernă – Renașterea Operetei Românești, proiect cultural finanțat de Ministerul Culturii îşi are originea în dorința de a transmite generațiilor viitoare plăcerea de a alege opereta ca și gen muzical şi de a cultiva dragostea pentru spiritul românesc, aşa cum a fost el evocat de marele nostru muzician, compozitorul Ciprian Porumbescu, în panseul: “Un asemenea popor, plin de viață și de inteligență nu poate să dispară niciodată!”
Ateliere educative şi tururi ghidate la TEATRUL NAŢIONAL DE OPERETĂ ŞI MUSICAL ION DACIAN în cadrul proiectului „Lăsați-mă să cânt” în Era Modernă – Renașterea Operetei Românești
Teatrul Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian îşi îmbogăţeşte activitatea cu ateliere educative-interactive şi tururi ghidate în cadrul proiectului „Lăsați-mă să cânt” în Era Modernă – Renașterea Operetei Românești. Următorul atelier aducativ-interactiv şi tur ghidat are loc pe 22 August de la ora 10.30, iar accesul este asigurat prin achiziţia unui bilet de 1 leu, ce va fi rambursabil ulterior evenimentului, disponibil pe Ticketstore.ro.
Proiectul cultural „Lăsați-mă să cânt” în Era Modernă – Renașterea Operetei Românești finanţat de Ministerul Culturii şi implementat de Asociaţia Start Creativ în parteneriat cu Teatrul Național de Operetă și Musical “Ion Dacian” se va derula până în luna decembrie a acestui an şi va avea multiple componente formative şi performative, după cum detaliază Adriana Carare Expert informare și promovare Start Creativ: “până în data de 5 decembrie 2024, vom organiza și desfăşura pentru publicul larg 4 ateliere educative și interactive, cu accent pe digitalizare, ce vor viza meseriile de scenă și rolul fiecăreia în producerea unui spectacol și istoria operetei în România ca o mișcare pe axa timpului cu accent pe dragostea pentru muzică clasică, istorie, în context European, dublate de tururi ghidate și 2 evenimente – spectacol-conferință the making-off al spectacolului-concert, precum și 2 spectacole-concert.”
Radu Petrovici, Managerul interimar al Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian:
completează: “ne bucurăm să vă invităm în data de 22 august 2024 la un nou atelier educativ și interactiv dublat de tur ghidat în care să descoperiți mai multe despre opereta bucureșteană! Nu pierdeți ocazia de a intra în lumea magică a spectacolului și de a înțelege mai bine procesul creativ din spatele scenei, descoperind toate secretele care fac ca spectacolul să prindă viață.”
Turul ghidat este o experienţă captivantă ce dezăluie participanţilor viaţa de dincolo de cortină:
cei prezenţi vor păși în culisele Teatrului și vor vedea activitatea desfășurată înainte de ridicarea cortinei, vor descoperi zonele rezervate artiștilor, costumele spectaculoase, spațiile pentru machiaj și perucherie. Următorul atelier aducativ-interactiv şi tur ghidat are loc pe 22 August de la ora 10.30, iar biletele se găsesc pe Ticketstore.ro sau la casa de bilete a Teatrului, din Bd. Octavian Goga nr 1.
Proiectul „Lăsați-mă să cânt” în Era Modernă – Renașterea Operetei Românești, proiect cultural finanțat de Ministerul Culturii îşi are originea în dorința de a transmite generațiilor viitoare plăcerea de a alege opereta ca și gen muzical şi de a cultiva dragostea pentru spiritul românesc, aşa cum a fost el evocat de marele nostru muzician, compozitorul Ciprian Porumbescu, în panseul: “Un asemenea popor, plin de viață și de inteligență nu poate să dispară niciodată!”
ROCKSTADT 2024- ZIUA 4 – 2 AUGUST
de Adina Iliescu
Dimmu Borghir, Saxon, Delain, Abbath, Dark Tranquillity, Solstafir, Therapy?, Venom Inc, Saturnus sunt câteva dintre numele zilei a 4 a ROCKSTADT 2024. Dacă ziua 2 a fost predominată de trupele americane, cea de-a treia de cei 4 teutoni, astăzi este ziua nordicilor și a britanicilor.
Am intrat deja în cea de-a doua jumătate a festivalului. Suntem obosiți, dar entuziaști. Am venit ceva mai târziu astăzi, pentru că ne drămuim resursele fizice. Am ratat Strigoi, Helga, Bodysnatcher, Cynic. Am ajuns spre sfârșitul concertului celor de la Anaal Nathrakh.
ANAAL NATHKRATH – UK
Nu îi mai văzusem și nici nu știam despre ei până să fie anunțați la Rockstadt 2024. I-am ascultat și mi-au plăcut, așa că se aflau pe lista mea de trupe pe care n-ar trebui să le ratez.
Intr-adevăr, mi-au plăcut foarte mult. Muzica lor este un amestec de grindcore, black metal, death metal, industrial și alte genuri. Un ritm agresiv, în sensul de dinamic. Mi-ar plăcea să îi revăd.
SATURNUS – DANEMARCA
Am mers spre scena mică însoțită de o colegă fotograf care însoțea una din trupele de astăzi, Aborted dacă rețin exact. Nu auzise de Saturnus, dar a venit cu noi văzându-ne cât suntem de nerăbdatori să ajungem să-i vedem. A fost foarte mirată de câtă lume era deja la scena mică. Da, Saturnus sunt iubiți în România.
Comuniunea imediată dintre publicul entuziast și trupă, dar și bucuria revenirii pe scena Rockstadt a dat un vibe de zile mari artiștilor.
Pentru mine, e pentru prima data când văd Saturnus în plină zi, pe lumina naturală, nu noaptea în vreun club. Sincer, mă gândeam că asta o să scadă din farmecul concertului. A fost exact contrariul.
Toată imensitatea spațiului vibra de încărcătura emoțională transmisă de muzică și oameni, trecând dincolo de marginile pădurii, dincolo de munți, împrăștiindu-se în lume.
Parcă nici pe cei de la Saturnus nu i-am mai văzut pănâ acum atât de încântați, atât de încărcați în timp ce ne dăruiau din creația lor. Cred că și pentru ei experiența Rockstadt 2024 a fost una pe care și-o vor aminti. Am filmat pentru voi Christ Goodbye. Enjoy!
Dacă tot vă zic mereu că e frumos la scena mică, acesta este culoarul de trecere între scenele mari și scena mică. Schelele care se văd în spate aparțin scenei mici. Uitați-vă ce frumusețe de pădure în spate! Artiștii cântă cu fața la o mare de public, dar și având în ochi minunăția asta!
Pădurea de-a stanga și de-a dreapta scenei mici! Acum imaginați-vă și niște muzică! E superb!
IMMINENCE – SUEDIA
Imminence nu fac parte dintre trupele pe care le ascult. Nici nu i-am remarcat când am ”răsfoit” printre trupele de care nu auzisem, înainte să vin la REF.
Când ești la un festival atât de mare, cu atât de multe trupe (înțeleg că sunt 108 trupe pe afiș anul acesta, din care, până acum doar una nu a venit – Arkona), în general ai favoriții tăi, ai trupe mari, general recunoscute, ai genul tău de muzică la care ești atras să mai descoperi lucruri noi, în rest ai o atitudine nu prea deschisă, ca să zic așa, de tipul ”Ei, ce poate să fie nou aici?!”
În cazul lui Imminence, combinația de metalcore și vioară, sincer, mi s-a părut foarte interesantă. Atitudinea trupei și energia emanată era altfel – ceva nou, inedit, provocator.
Deci, iată, multe lucruri pot fi noi, interesante și atractive dacă ai deschiderea să le observi și să le cunoști.
HAVOK – USA
După răsfățul de ieri cu The Big Teutonic 4, astăzi avem parte de o mostră de trash american. Nu unul dintre The Big American 4, ci o trupă mai proaspătă, înființată în 2004.
Au cântat un mix de piese de pe mai toate albumele lor. Cântecele lor abordează teme precum corupție, putere versus mase umane ușor manipulabile.
Au sunat bine, iar prestația lor a fost apreciată de public. Vă puteți convinge și singuri.
ORDEN OGAN – GERMANIA
Ne întoarcem la scena Brașov unde îi întâlnim pe Orden Ogan. Ne lăsăm conduși într-o aventură cu case bântuite, fantome și monștrii.
V-ați dat desigur seama, Orden Ogan este o formație de power metal. Se simt și ceva influențe de folk metal pe alocuri.
M-a intrigat numele lor. Nu reușeam deloc în capul meu să leg lucrurile. Așa că am aflat că înseamnă Ordinul Fricii. Orden este cuvântul german pentru ”Ordin”, iar Ogan înseamnă ”frică” în celtica veche.
La sfîrșitul show-ului ne-au răsfățat cu un tun cu confetti verde, portocaliu și negru.
ABORTED – BELGIA
Aborted sunt pentru prima data în România și au făcut senzație. Stilul de muzică abordat este predominant grindcore și death metal.
Foarte energici, ca și piese lor. Sperăm să mai auzim de ei!
DARK TRANQUILLITY – SUEDIA
Concertul celor de la Dark Tranquillity este un moment așteptat cu drag și nerăbdare (de către mine). Mikael Stanne este plin de energie și de voie bună.
Nu știu dacă acestea provin de la faptul că scena este amplasată cu fața spre cetatea Râșnov, care arată pur și simplu magnific, în lumina de apus.
Spectacolul suedezilor se desfăsoară cu un colaj de proiecții pe pânza din spatele scenei și pe ecranele de pe frontispiciu.
Sonorizarea este foarte bună. Entuziasmul la cote foarte ridicate și pe scenă și pe teren. Puteți să vă convingeți!
Printre melodiile cântate: ”Encircled”,” The Last Imagination”, ”Atoma”, ”Phantom Days”, ”Lost to Apathy”, ”ThereIn”…
DELAIN – OLANDA
Laserul care ne înoțește noaptea la concerte, proiectează pe dealul cetății Delain – We Are the Others.
Aflăm după prima piesă că solista este din România, drept pentru care dialogul cu publicul urmează să se desfășoare în limba română.
Ei cântă un amestec de Heavy Metal, Progressive Metal, Goth Metal, Power Metal. Ca gen de muzică și abordare amintesc de Within Tempation și Nightwish. De altfel, Martijn Westerholt fondatorul trupei Delain este și membru fondator al Within Tempation.
Deși a început să picure, coafura rezistă, ca să zic așa. Nimeni nu pleacă.
Spre sfâșitul show-ului ne surprind și ei cu tunuri cu confetti roșii și albe.
DEICIDE – USA
Deicide este o formație de death metal din Florida, USA. Este una dintre cele mai vândute trupe de acest gen, având o activitate continuă din 1987. Concertul din cadrul festivalului face parte din European Summer Tour 2024.
Au avut un show plin de fortă și un public pe măsură. Printre piesele cântate: ” When Satan Rules His World”, ”Carnage in the Temple of the Damned”, ”From Unknown Heights You Should Fall”, ”Once Upon the Cross”, ” In Hell I Burn”, ” They Are the Children of the Underworld”, ”Dead by Dawn”.
ABBATH – NORVEGIA
Hail the Mighty Ravendark – Abbath. Cei de la Abbath încep în forță. Au măști pictate pe față, la fel ca și fanii lor devotați.
Acum este seară și chipurile se disting mai greu în întuneric. Dar cam așa arătau fanii trupei Abbath, ca în fotografia de mai sus.
Ca o paranteză, am remarcat anul acesta, parcă mai mult decât în oricare din edițiile anterioare, multe ținute tragetate pentru show-ul anumitor trupe, ori costumații haioase, care să iasă în evidență și să aducă o notă de destindere, multe ținute gotice, măști, coronițe, dreaduri, machiaje tematice. Asta a adus o notă de farmec aparte acestei ediții de festival.
Revenind, la Abbath, de-a lungul show-ului se folosesc tunuri de fum și flăcări.
Ce credeți? La un moment dat, hop și ploaia! N-a speriat pe nimeni! Eram mascați!
Important de menționt este faptul că setlistul Abbath a fost din repertoriul Immortal. Menționăm printre piesele abordate:”Sons of the Northern Darkness”, ”One by One”, ”Damned in Black”, ”Tyrants”, ”Withstand the Fall of Time”, ”At the Heart of Winter”…
VENOM INC – UK
Istoria Venom Inc. datează din aprilie 2015, când trupa Mpire of Evil (cu foștii membri Venom Jeffrey Dunn și Tony Dolan) a cântat la festivalul Keep It True din Germania.
La concert, Dunn și Dolan l-au invitat pe toboșarul Anthony „Abaddon” Bray, un alt fost membru Venom, să cânte câteva piese vechi Venom la festival. Această acțiune spontană a dus la formarea Venom Inc..
Venom Inc. este de fapt, reîncarnarea formației Venom în formula anilor 1989-1992, fără basistul și vocalul Conrad Lant (titularul formației Venom). În prezent la tobe este Marc Jackson. Au cântat ”Metal We Bleed”, ”Welcome to Hell”, „Black Metal”, „Countess Bathory”.
SAXON – UK
Ride Like a Wind – Saxon – ne întoarcem la școala veche de heavy metal englez. Uimitor, admirabil Biff Byford!
Aflu de la o prietenă că a murit Nicu Covaci! Off, Doamne! O pierdere pe care nu pot s-o procesez! Nu îmi iese din cap analogia cu ”ride like a wind”. Un spirit liber care acum chiar că nu mai are frâu, zăbală… Drum lin în lumină, Nicu Covaci! Mulțumim pentru tot!
Printre gândurile mele confuze, observ că cineva din public le-a înmânat o vestă celor de la Saxon. Plecând de la inscripția laser, Biff Buford întreabă publicul ce ar dori să audă.
”Crusader”, ”Broken Heroes”, ”Ride Like a Wind”? Publicul le vrea pe toate. Totuși vor cânta ”Crusader”. Ceva mai încolo cântă și RLW.
Puteți vedea și auzi voi înșivă cum a fost la Saxon.
DIMMU BORGIR – NORVEGIA
Ethernal in our hearts – Dimmu Borghir. Revin pe scena festivalului după 5 ani. Au mai fost la Rockstadt 2019.
Luminile de pe scenă luminează și cetatea Râșnov. Dimmu Borghir cântă cu o cetate medievală proiectată pe fundalul scenei și cu una reală în față. Rockstadt este un loc de poveste!
O imagine superbă pentru artiști, din pacate mai puțin accesibilă publicului care are cetatea în spate.
Shagrath împărtășește cu noi faptul că Dimmu Borgir serbează 30 de ani. E o bucurie să fim părtași la o asemenea aniversare!
Am ascultat ”Spellbound (by the Devil)”, ”The Insight and The Catharsis”, ”The Chosen Legacy”, ”Council of the Wolfes and Snakes”, ”Dimmu Borgir”, … ”Mourning Palace”.
THERAPY? – UK
Therapy? au întârziat. La scena trei se întârzie frecvent. Ar fi trebuit să înceapă înainte de headlineri – Dimmu Borgir.
În public se remarcă un grup gălăgios, nerăbdător, fluturând steagul Irlandei.
Nu trebuie să văd decât odată figura vocalului și mintea mea fuge rapid: MTV anul 1995! Cei de vârsta mea, știu ce zic! Oriunde te duceai rula necontenit MTV, opțiunile fiind foarte puține. Nici playlistul lor nu era infinit. Invariabil ascultai cam aceleași melodii zilnic. Printre artiști și Therapy? Așa că ascult cu nostalgie și aștept ”Diane”.
Și dacă vă întrebați: da, au cântat ”Diane”! Împreună cu publicul! Apoi ”Potato Junkie”. Andy Cairns ne mărturisește că este o zi specială pentru Therapy?. În primul rând pentru că s-au întors în România, dar și pentru că este ziua tobarului. Ca urmare l-a invitat pe Neil (tobarul) să ”drum like a motherf…” Și Neil a făcut-o, spre deliciul publicului.
A dedicat apoi ”Die laughing” mai multor artiști trecuți în neființă – Sinead O’Connor, Amy Winehouse, Curt Cobain, Jesse Pintado.
In public este o doamnă cu ghips la picior cu luminițe.
Am ascultat ”Breaking the Law”, varianta Therapy? si ”Nowhere”.
SOLSTAFIR – ISLANDA
Am ajuns la momentul mult așteptat de mine. Și nu numai. Foarte mult public a venit să vadă Solstafir. Au remarcat și ei acest lucru și au mulțumit oamenilor că au stat până la ora aceea să îi vadă.
Au mai fost și ei la Rockstadt, în 2017. Par să se simtă foarte bine pe scena mică, înconjurați de atâția oameni dornici să îi vadă.
Auzim pentru prima oară live Hin Helga Kvöl. Parcă niciodată Otta n-a sunat mai frumos decât sub cerul încărcat de stele de la Rockstadt.
Deși de ani de zile show-ul lor se încheie cu ”Goddess of the Ages” și cumva cu aceeași modalitate de a interacționa cu publicul, recunosc cinstit că aștept mereu acest moment. Parcă tot timpul are ceva nou de oferit.
Dincolo de tumultul piesei și de încărcătura emoțională deosebită pe care o crează, un farmec inegalabil al momentului este dat și de deschiderea lui „Addi” Tryggvason către public și maniera în care relaționează cu acesta.
Spuneți voi dacă nu este o imagine frumoasă pentru un final de zi de festival!
Dacă v-a plăcut ce ați citit, puteți răsfoi și ziua 1, ziua 2 sau ziua 3 de festival. În curând vă vom povesti și despre cea de-a 5 -a zi.
P.S.: Când am ajuns la cazare, cocoșii din vecini deja anunțau o nouă zi.