Home Blog Page 20

Jack Savoretti: “eșecul te face să lupți pentru ceea ce pierzi.”

Un interviu deschis și profund, cu Jack Savoretti; confesiuni despre muzică, eșecuri și alte fericiri din viața unui artist, de Sori Țigăeru in pregatirea concertului de pe 24 septembrie 2024 de la Arenele Romane.

EMOȚIILE

O camera liniștită, un laptop cu o conexiune reconfortant de puternică la internet și câteva momente bune de așteptare. Apoi îți dai seama că adrenalina e sus, iar în minte revezi frânturi algomerate ale propriei vieți. Fix acolo, în acel moment, înțelegi că tot ce s-a întâmplat, de fapt, până acum, te-a pregătit pentru următoarele cele mai importante 30 de minute din ultimii ani. Și toate ăstea îți pictează un zâmbet de mulțumire pe față.

Undeva prin 2017, în încercarea de a căuta muzică nouă pentru ceva elan și inspirație la viață, Sori Țigăeru îl descoperea pe Jack Savoretti și al său cântec “Tie Me Down”. La o primă vedere, în videoclipul alb negru minimalist, Jack impresiona cu un look de bad boy răzvrătit, așezat pe un scaun, cu o chitară la purtător, totul într-un set up ușor industrial. Două cadre mai târziu și Jack începe să cânte unul dintre cele mai “de semnătură” din repertoriu. Și, mai abitir, cu al său timbru vocal răgușit, sucește capete, dar mai ales, ciulește urechi, oriunde s-ar afla. Stadioane, grădini, roof-top-uri de blocuri și te miri pe unde îsi mai duce talentul. Pentru că Jack avea să devină printre cele mai căutate voci europene ale ultimilor ani.

Suntem în 2024 sau, mai bine zis, suntem după 7 albume de studio, faimoasele duete cu Zucchero și Kylie Minogue, iar dacă bunul nostru domn Pavarotti ar mai fi trăit, suntem siguri că l-ar fi adus lângă el pe vreo scenă de faimos amfiteatru roman, cu o orchestră voluminoasă în spate. Căci Jack este o voce aparte, o voce care te va încânta de la primele versuri, unde chiar el, cu o sinceritate debordantă, își pune pe masă toate emoțiile trăite.

Trecute de orele 14 și pe un ecran al unui laptop pregătit să ajute la împlinirea unei dorințe la care nici nu visam, deodată îmi apare în față un zâmbet larg.

  • Hello, sunt Sori. Mai ții minte, la primul concert în România, când te-ai oprit și ai citit cartoanele din spatele sălii? Eu eram.
  • Ah, wow, tu ești! A fost tare momentul. Hello, mă bucur să ne cunoaștem!

Pe vremea când scriam cartoane pentru concerte sau status-uri pe rețele sociale, status-uri în care doream să atrag atenția asupra unui potential concert în România, nici nu visam la așa ceva. Un interviu cu Jack SavorettiSau o discuție despre psihologia vieții, mai bine zis. 

Deși spune că este un om privat, Jack găsește cumva echilibrul perfect și te vrăjește cu deschiderea sufletului său, dar și cu lejeritatea cu care își povestește creația, apoi muzica sau  eșecurile care au stat la baza carierei și, nu în ultimul rând, familia, cel mai de preț cadou pe care l-a primit de la viață.

Vă las cu Jack și câteva întrebări pe care se pare că, preț de ceva ani, le-am pregătit în subconștient, fără să știu că acest moment va veni.

PREZENTUL

  • Deci, vă întoarceți la București pe 24 septembrie?
  • Da, abia aștept, cântăm la Arenele Romane, un loc foarte cool. Data trecută când am fost la București am fost foarte surprinși cât de uimitor a fost publicul, chiar nu ne așteptam să vină atâta lume. De data asta venim cu toată formația și va fi un show tare.
  • Hai să vorbim un pic despre cele mai recente albume. Dacă “Europiana” (2021) a fost cel care a adus sunetele retro și old-school înapoi în prezent, care este povestea lui “Miss Italia” (2024), care este intenția albumului?
  • “Miss Italia este un album pe care am vrut, am ales și pe care a trebuit să-l fac. Tatăl meu s-a dus acum doi ani și jumătate și a fost prima dată în viața mea când m-am simțit, cu adevărat, îndurerat. N-am știut exact cum să mă descurc în această ipostază, pentru că durerea aceasta nu este emoțională sau psihologică. E o chestie fizică și, pur și simplu, o simți. Singurul lucru pe care l-am găsit vindecător a fost muzica italiană. Probabil că are de-a face cu faptul că tatăl meu este/a fost Italian și identitatea italiană avea strânsă legătură cu el. Dacă mă gândeam la Italia, mă gândeam la tata și invers. Iar când a venit momentul dispariției lui, am avut nevoie să mă reconectez, iar muzica italiană a fost la îndemână. Și, următorul lucru, imediat după ce s-a dus, am fost în Italia și mi-a plăcut enorm să fiu acolo. Îl simțeam peste tot: toți bărbații arătau, sunau și miroseau ca el. Totul era familiar și m-a făcut să stau acolo oricât a fost posibil. Și apoi să învăț să scriu/compun în limba italiană. Deci cam asta s-a întâmplat. N-am avut niciodată intenția de a merge acolo ca să fac un album Italian. E doar ceva ce am făcut și, mai apoi, după 6 luni, mi-am dat seama că se întâmplă ceva cu asta și eu chiar vreau să fac o colecție, un album în italiană. A fost o experiență uluitoare.
  • Și numele albumului?
  • E un joc de cuvinte, la bază este vorba despre “I Miss Italia”. Câteodata mă gândesc că țara asta e subiectul judecății superficiale, însă mie nu îmi e dor de pizza sau de pasta, ci de Italia, adevărata Italie.
  • Știi, Jack, noi spunem câteodată că România este frumoasă pentru că este aproape de Italia. 
  • Eu iubesc România, de altfel am făcut și un road-trip foarte mișto data trecută. Am condus de la București la Cluj, unde am avut turneu și am trecut prin Transilvania. Da, a fost un drum extraordinar, mai ales pentru că nu sunt autostrăzi si am mers prin satele dintre munți. Și ne-a făcut foarte mare plăcere. Am fost foarte impresionat. Eu am mai fost, de fapt, la București, când eram adolescent, prin organizația City of Hope. Organizația lucra și ajuta copiii străzii din București. Era, probabil, 1998-1999 și un foarte diferit București față de cel de acum. Se vedea că orașul se chinuia să se dezvolte post erei Ceaușescu. Dar a fost frumos când m-am întors să găsesc acest oraș incredibil, vibrant și tânăr. Chiar iubesc Bucureștiul. Dar frumos a fost și că am apucat să vedem o parte din țară. Într-adevăr uimitor de frumos.
  • Da, chiar ne-am dezvoltat în ultimii ani, mai ales pe scena culturală și prin toată țara se mișcă lucruri. Întorcându-ne la faptul că tu ai fost activ recunoscător moștenirii tale italiene, hai să facem un mic exercițiu. Pentru că știu că o parte a legăturii tale cu muzica pornește de la momentele în care, puști fiind, stăteai pe bancheta din spate a mașinii părinților și ascultai muzică. Ce i-ai spune acum acelui puști?
  • Că totul va fi OK și că toate trec. Și să se țină de treabă fără să-i fie frică. Spre norocul meu, nu îmi e frica de eșec. L-am privit în ochi și l-am gustat, nu e chiar atât de rău. Dar când eram tânăr eram îngrozit de ideea eșecului. Așa că probabil, dacă nu ajungeam aici, jucam fotbal sau făceam ceva sport, pentru că asta a fost prima mea dragoste, dar îmi era atât de frică să pierd, încât mă făcea să urăsc ceea ce făceam. Cu muzica a fost diferit pentru că am eșuat foarte repede și devreme. Și nu m-a deranjat. Am învățat mult mai multe din eșecuri decât din success.

DEVENIREA

  • Da, cred că ai avea să-i spui câteva fostului manager care te-a lăsat complet fără nimic în buzunare. Ăla da moment de tensiune și eșec.
  • Da, am văzut eșecul, l-am gustat, dar nu aș fi cine sunt azi dacă nu aș fi trecut prin momentul acela. Apreciezi mai mult lucrurile atunci când le pierzi. Ca faimoasa expresie: nu știi ce ai până când nu mai ai. Eșecul te face să lupți pentru ceea ce pierzi sau să înțelegi că poate ar fi mai bine să te relaxezi și să renunți. Și îți schimbă perspectiva. Întotdeauna le spun copiilor să dea greș cât de devreme se poate în viață. De fapt e cam singurul sfat pe care îl ofer lor. Pentru că dacă ești primul care va da eșec, tot tu vei fi cel care va ști ceva ce nimeni altcineva nu știe. Va fi ca o super putere.
  • Chiar voiam să te întreb care este super puterea ta, da.
  • Eșecul, ha ha. Cu litera “E” mare de tot inscripționată pe tricou.
  • A mea este să fac cearcăne.

(se râde tare)

  • Jack, ce crezi că este, de fapt, succesul și cum relaționezi tu cu el?
  • Bună întrebare, foarte bună. Ce e succesul? Probabil că nici nu știu. De fapt, succesul este un lucru privat și se întâmplă când nimeni nu se uită. Poate fi una dintre cele mai ciudate știri sau, la cealaltă extremă, copilul tău râzând. Sau acele mici, mici momente în care ești doar tu cu tine și te gândești că ți-a ieșit ceva foarte bine. Că ai reușit. Succesul nu se regăsește în marile premii sau topuri de muzică. Astea sunt pentru munca de echipă. Dar succesul individual îți șoptește în ureche și este un lucru foarte privat. Intim, chiar. Si tocmai din acest motiv nu cred că pot explica ca și când aș arăta spre punctul literei “i” și aș zice “uite, acela este succesul”. Sunt câteva momente mici și private în care chiar simt că am success. Simt că am făcut bine.
  • Ai avut vreodată un moment în care ai simțit că astrele s-au aliniat și toate lucrurile erau aranjate la locul lor?
  • Da, cu siguranță! Au fost multe, să știi, și pot apărea, spre exemplu, în mijlocul unei sesiuni de scris versuri. Sau în timpul unui concert sau show, când se întâmplă chimia în formație și apare magia. Nu există linie de finiș pentru acest feeling, e ceva continuu. Și chiar ăsta este un mare success, să înțelegi că nu există o linie de finiș pentru asta. E ca un ocean cu valuri care tot vor reveni și reveni. Așa că dacă te-ai liniștit în privința acestui lucru, și ăsta poate fi numit un moment de success.
  • Da, eu le denumesc “momente de grație”. Ce crezi despre echilibrul dintre viața persoanălă și cea profesională? Ți-a fost de inspirație?
  • Da, este probabil cel mai greu lucru din acest job. Bine, ce fac eu nu poate fi numit “job”. Muncesc mult și e muncă grea, dar nu-i pot spune “job”.
  • Da, nu e, că tu le cânți străinilor, de fapt (așa cum a spus fetița sa acum câțiva ani și așa s-a născut numele albumului “Singing to Strangers”).
  • Dar munca grea nu este să cânți, ci să faci acei străini să vină la concrete (se râde). Încă de pe la 20 de ani mi-am spus că, dacă voi munci foarte, foarte tare și mult, nu va fi nevoie să-mi iau un job. Cam asta era filozofia mea. Așa m-am și protejat, lucrând foarte mult. Însă asta poate însemna și că lipsești de acasă. Așa că găsitul acestui echilibru este cam cel mai important lucru din viața mea. Și se schimbă continuu, pentru că si copiii au nevoie de tine treptat. Câteodată mult, câteodată deloc. Iar în unele zile chiar trebuie să muncesc, altfel am da de belele. În alte zile pot alege să fac nimic.
  • Și cum te simți legat de asta?
  • E greu, dar toată lumea trece prin asta, nu e doar despre mine sau în muzică, este în orice domeniu. Să găsești echilibrul este adevărata provocare a vieții. Și e bine că este așa, pentru că eu nu sunt ambițios de la mama natură. Sunt foarte, foarte satisfăcut și am zero așteptări. Am eu multe defecte, dar singurul lucru bun la mine este că n-am așteptări. Totul mă suprinde sau mă impresionează. Totul. Problema este, însă, că nu toată lumea funcționează la fel ca mine. Așa că îmi place să am ceva din afara sinelui care să mă împingă spre a face câte ceva. Și, lăsând gluma la o parte, responsabilitatea face asta. Pusul mâncării pe masă și faptul că trebuie să fiu un exemplu bun pentru copiii mei. Oricum, nu cred că aș fi fost unde sunt acum dacă nu aveam copii. Sau aș fi făcut ce fac acum, dar la un ritm mult, mult mai ușor și nu la fel de intens. Motivul pentru care mă trezesc dimineața sunt ei. Ei mă țin “în priză”.
  • Ce altceva ar mai fi pe lângă asta?
  • Mai este un aspect: această muncă este rezultatul unei întregi echipe. Am responsabilitatea și față de ei. E numele meu pe albume, dar sunt și ei și trebuie sa mă asigur că, mai întâi de toate, au ce pune pe masă. Ăsta nu este un joc, din nou, este vorba despre viețile oamenilor. Si iubesc această responsabilitate! Este ca un privilegiu care, doar câteodată, te și înfioară. Pentru că noi nu facem ceva de care oamenii nu se pot lipsi. Toată lumea poate supraviețui la fel de bine și fără un nou album Jack Savoretti. Și trebuie să găsești un motiv pentru care oamenilor le-ar păsa. Trebuie să-l găsești, nu să-l inventezi sau sa fie fals. Nu vrei să fie soarta sau marketing-ul motivul pentru care reușești, ci vrei ceva care contează. Și când faci ceva care chiar contează, vrei să arăți lumii întregi ce ai făcut. Dar dacă nu prea e ok ce ți-a ieșit, nu-ți vine să arăți. Nu merită. Vrei să faci ceva care are valoare. Și, așa cum am spus, eu nu am această așteptare, dar când găsești ceva care merită, este minunat să poți să spui echipei tale și prietenilor “hei, veniți să vedeti ce am găsit, trebuie să vedeti asta!”.  De fapt, cam asta este, pentru mine, cea mai bună parte a întregului concept. Când cauți după comori și găsești ceva, apoi împarți cu toată lumea.

FAMILIA

  • Jack, zi-mi o treabă, cine este Giovanni Savoretti atunci când nu este Jack Savoretti?
  • Îmi pare rau că n-am vreo poveste măreață să-ți spun, dar cred că ei doi sunt cam aceeași persoană. Bine, e o linie fină, cred. Atunci când am început aveam o “persona” pe care o foloseam ca protecție. Dar era doar o protecție. Și eram foarte tăcut și timid pe scenă, până când soția mea, de fapt nu era încă soția mea și venea la concertele mele, m-a tras deoparte și m-a întrebat simplu: “De ce faci asta?!” și am întrebat-o: “Cum adică!?”. Ea mă întreba de ce pun masca tipului liniștit pe scenă, iar eu îi spuneam că așa sunt eu. Și ea a refuzat să creadă, motivându-mi că eu sunt omul care nu tace din gură, cel care pleacă mereu ultimul de la petrecere, mereu distractiv și viu. De ce aș face asta, de ce m-aș ascunde?! Iar eu nici măcar nu realizasem, nu mă gândisem la asta. Era doar o masca pe care o foloseam.
  • Cum ai renunțat la asta?
  • Îmi amintesc ca la următorul show am fost eu, cel adevărat, iar lucrurile au fost super ok. Nu m-am mai îngrijorat, n-am mai pus presiune pe mine. Dacă am vrut să spun ceva, am spus, dacă nu, nu. Atât de simplu. De fapt, toată cariera mea a început să se schimbe când și eu am început sa fiu mai natural. Nu doar cariera, ci viața, cu totul. Dar, în același timp, sunt un tip reținut/privat. Îmi place să impart, dar nu-mi place sa mă folosesc de viața mea privată în scop artistic. Chiar și cu albumul “Miss Italia” m-am gândit în repetate rânduri dacă, oare, mă folosesc de moartea tatălui meu ca să reușesc!? Nu, eu doar impart această experiență. Dar imediat ce simt că mă folosesc de asta, mă retrag. Oricum, tata s-ar fi bucurat să ne audă vorbind despre el acum, ar fi savurat asta din plin!
  • Bun, acum că, să zicem că ai ajuns la momentul carierei tale în care deja ești faimos, acest cuvât care nu ne place, chiar aș vrea să te întreb care sunt cele mai mișto lucruri la această faimă (în afară de lucrurile pe care le primești gratis, haha)?
  • Da, sunt super norocos, chiar primesc o groază de chestii gratis. Mereu le spun prietenilor mei că sunt cel mai sărac om pe care-l știu ei, dar cu cele mai frumoase lucruri. Cele mai bune tricouri, cele mai bune haine, ni se tot dau tot felul de nebunii gratis. Nimeni nu mai plătește muzicienii în ziua de azi, dar ne dau chestii mocca. Nu mă plâng, nu mă plâng! Serios vorbind acum, aprecierea cred că este un sentiment frumos. N-am făcut niciodată asta pentru faimă, dar îmi place aprecierea și pot fi două lucruri diferite. Oamenii pot fi faimoși făcând absolut nimic și asta, pentru mine, e foarte ciudat. Trăim vremuri în care oamenii sunt faimoși pe bune, dar nimeni nu știe cu ce se ocupă ei, de fapt. Înțeleg de ce ai vrea să fii faimos, chiar înțeleg, dar, pentru mine, e foarte ciudat. Pentru ca să fii faimos îți dă un sentiment al valorii, dar dacă ceea ce faci nu are valoare, asta se poate simți ca un gol, ca un vacuum.
  • Și la tine cum e?
  • Eu sunt foarte norocos pentru că sunt privat și nu sunt recunoscut foarte des pe stradă. Dar si atunci când asta se întâmplă, aproape de fiecare data, oamenii care mă opresc au câte o poveste legată de mine sau muzica mea. Cineva vine si zice “Tu ești Jack Savoretti? Putem face o poză?” și nu va fi doar atât. Întotdeauna îmi vor spune ceva de felul “împreună cu soția mea am găsit o piesă de-a ta când călătoream” sau “tatăl meu mi-a arătat muzica ta când îmi făceam bagajele”. Mereu vor avea o poveste conectată la muzică. Si asta este foarte cool și apreciez tare. De fapt, asta este diferența dintre apreciere și faimă, că sunt recunoscut pentru ceva ce am făcut, nu pentru că sunt doar eu. E ciudat. Singura faimă pe care am avut-o a fost că eu sunt tipul care face muzica pe care ție-ți place să o asculți.

REALIZĂRILE

  • Da, este vorba că lași ceva în urma ta și contează enorm. 
  • Exact! Bine zis! Nu vreau să fiu dramatic acum și să folosesc cuvântul “moștenire”, dar chiar așa este. Tată fiind, te cam gândești la chestiile ăstea. L-am luat pe fiul meu în turneu cu noi săptămânile trecute și, pentru 2 nopți, a venit cu formației bus-ul să lucreze. Are 9 ani. A fost foarte bun! Și a venit la mine și mi-a zis “Tati, tati, ești faimos!” și i-am spus “Nu, dragule, doar le place muzica mea”. A zis “Cool!” Da, ei îmi știu muzica, dar eu cu ei nu m-am cunoscut niciodată.
  • În ultimii ani ai adăugat partea de storytelling produsului “Jack Savoretti”. Cum crezi că influențează asta totul?
  • Cumva a devenit cel mai important lucru, pentru că nu vreau să scot albume sau melodii pe bandă rulantă. Vreau să am un motiv solid să le fac și, când mă uit acum spre ele, mă gândesc că fac un film sau scriu o carte, pentru că povestea din spate contează foarte mult pentru mine. Pentru că nu vreau doar să vând muzică, ci să creez o experiență deosebită din care muzica mea să facă parte. Deci storytelling-ul contează.
  • Când exact a început  treaba asta?
  • S-a cam întâmplat din greșeală când am compus “Singing to strangers” (2019), atunci mi-am dat seama de ideea albumului, apoi în “Europiana” (2021) care a fost un cu totul alt concept și acum în “Miss Italia” (2024), aceste trei albume fiind diferite de albumele vechi. Ca o colecție de cântece, dar care nu aveau un concept mare în jurul lor. Erau ca mici fotografii ale etapelor vieții mele de atunci. Unde acum chiar mă bucur de storytelling. Face totul să fie mai interesant, mai plin, cel puțin pentru mine, la fel și pentru public. Așa că atunci când trebuie să fac un interviu, este ceva mai mare și mai mult decât o singură melodie. Este o întreagă experiență. “De ce ar trebui să îmi pese că e o piesă nouă?”, te-ai putea întreba. “Păi uite de ce: acest cântec reprezintă o experiență, dacă vrei să mergi în această călătorie, poți avea parte de mai multe”. Fundamental, storytelling-ul a devenit cam partea mea preferată din ceea ce fac. Și nu neapărat storytelling despre cântece, ci și cum am pus totul cap la cap.
  • Ai menționat albumele tale din trecut și, așa cum am observat de-a lungul anilor, subiectul comun al tuturor celor 7 albume a fost dragostea. Acum, dacă m-aș gândi să conectez conceptul de “dragoste matură” cu unul dintre albumele tale, care ar fi acela și de ce? 
  • Probabil că “Harder than easy” (2009) care a fost al doilea album al meu. Un album pe care ar fi trebuit să-l fac acum, haha. L-am făcut cu 20 de ani mai repede, ceea ce este foarte ciudat, pentru că este cel mai înțelept album pe care l-am scris. Nu știu de ce. E ceva despre a fi la acea vârstă. Oare câți ani aveam când l-am scris, poate 23-24 ani?! Și eu sunt convins că, la un anumit nivel creativ, cam pe acolo este vârful creației tuturor. Și când spun “creativ”, nu mă refer la faptul că ești bun la storytelling, dar atunci ești atât de detașat de orice altceva, încât preiei sindromul personajului principal. Ești cel mai important din Univers, înțelegi?  Devii buricul pământului, haha. Aproape narcisist, într-un mod ciudat. Și ești atât de ocupat cu tine, nu ai nicio responsabilitate și este doar despre tine și atât. Și, dintr-un poetic punct de vedere, este ceva minunat în asta, de fapt. Eu nu scriam pentru public, nu scriam pentru așteptări, ci eram foarte absorbit de propria persoană, eram într-o autosuficiență personală. Scriam pentru că asta se întâmpla în interiorul meu, nimic altceva. Și apoi, nu zic că pierzi starea asta, dar devii mai generos, mai înțelept. Unii oameni deprind talentul de a manipula starea asta, dar la vârsta aceea e totul despre tine și atât. Deci “Harder than easy” (2009) este un album foarte, foarte autentic. Acesta ar fi albumul la care te-aș trimite. Așa cum ai zis mai devreme, dacă voiai să știi cine este Giovani Savoretti atunci când nu e Jack Savoretti, ascultă albumul ăsta. De altfel și cel mai puțin de success album pe care l-am făcut vreodată, haha.
  • Hai, că ești OK. Uite, eu am avut o emisiune la un radio din București și insistam să pun muzică de pe acel album. Nu mă plătea nimeni pentru asta, dar tot puneam, haha. 

Jack, ne apropiem de finalul interviului nostru care, până la urmă, s-a dovedit a fi mai mult       o discuție prietenească și foarte deschisă, decât un simplu interviu. Abia aștept să te întorci     cu formația ta la București, din păcate eu nu voi fi prezentă, însă-mi trimit prietenii ȘI CARTONUL cu siguranță. 

  • Haha, cool, Sori, îți promit că vom reveni și vor fi mai multe concerte în România. 
  • Bun, contam pe asta. Salutări familiei, să fiți bine și ne auzim curând!
  • Mulțumesc, Sori!

Jack Savoretti la Arenele RomaneBilete la concert gasiti aici: Bilete Jack Savoretti la Arenele Romane

INVITAŢIE LA VALS – Concert Extraordinar pe 13 Decembrie la Teatrul Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian

O frumoasă INVITAŢIE LA VALS pentru seara de 13 Decembrie este lansată de ORCHESTRA TEATRULUI NAȚIONAL DE OPERETĂ ȘI MUSICAL ION DACIAN, în formulă de salon şi tenorul ȘTEFAN von KORCH. Concertul extraordinar, cu selecții din Strauss, Lehar și Shostakovich va avea loc la Teatrul Național de Operetă și Musical Ion Dacian pe 13 Decembrie de la ora 19.00.

 

Prin această INVITAŢIE LA VALS, Teatrul Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian îşi deschide porţile, în perioadă magică a sărbătorilor de iarnă, către un univers muzical şi cultural aparte, un spectacol-concert unic în Bucureşti, cu repertoriu somptuos şi strălucitor, ce evocă atmosfera de neuitat a selectelor serate muzicale, ce îmbogăţeau viaţa culturală din Germania, Austria şi Elveţia la sfârşitul secolului trecut.

Spectacolul INVITAŢIE LA VALS pune în lumină tradiţia orchestrei de salon, respectând etalonul specific şi repertoriul inconfundabil bazat pe selecţii din Strauss, Lehar, sau Shostakovici, prin măiestria interpretativă a Orchestrei Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian, ce va fi prezentă pe scenă într-o formulă esenţializată, reprezentativă pentru standardul European de salon.

Atmosfera festivă fi îmbogăţită de participarea unor solişti-invitaţi de prestigiu. Voci de referinţă, pe plan naţional şi internaţional, vor da strălucire serii cu interpretări deosebite şi cu un repertoriu de sezon fermecător.

Tenorul Ştefan von Korch este cea dintâi voce ce se alătură Orchestrei Teatrului  Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian în spectacolul INVITAŢIE LA VALS. După un an cu apariţii aplaudate pe scene din Spania şi Italia şi multiple succese naţionale, solistul va îmbogăţi programul serii cu o selecţie de secvenţe muzicale menite să aducă în suflete lumina şi bucuria sărbătorilor ce vor veni.

Biletele Early Bird sunt disponibile, pentru un timp limitat, pe Ticketstore.ro şi la casa de bilete a Teatrului Naţional Ion Dacian din Bulevardul Octavian Goga nr 1, astfel:

Despre invitaţi

** ŞTEFAN VON KORCH (Tenor)** (www.stefanvonkorch.com)

 

Cu o carieră în ascensiune, națională şi internaţională, Ştefan von Korch a debutat în această vară în Carmina Burana pe scena prestigiosului Festival Palermo Classica, a concert alături de Orchestra Reino de Aragon în Spania, a fost invitat în recital la Lipova Symphonic City Maria Radna open air şi este amfitrionul seriei de concerte Musical Extravagnza, găzduite lunar la Sala Dalles din capitală.

De la începutul anului a interpretat pe scena Filarmonicii din Târgu-Mureş lucrarea vocal simfonică Stabat Mater, una din bijuteriile repertoriului lui G. Rossini considerată o demonstraţie de virtuozitate pentru orice tenor, a performat în Carmina Burana la Craiova Summer Fest, dar şi la Opera din Iaşi, în spumosul rol Camille de Jolidon, din Văduva veselă 2.0 regizată de Andrei Șerban şi la Opera Română din Timişoara în montarea Văduvei Vesele semnate de Mario Di Carlo.

În decursul anului 2023 tenorul a făcut să vibreze inimile spectatorilor cu interpretări magistrale ale partiturii specifice vocii sale din Carmina Burana, pentru care este considerat un etalon şi a fost singurul solist român într-un turneu de 27 de oraşe în China. Alte repere din cariera sa includ roluri de marcă în opere şi operete prezentate pe cele mai mari scene din România: “Bărbierul din Sevilla”, “Elixirul dragostei” şi “Falstaff” (Opera Naţională Bucureşti), “Rigoletto,” “Văduva veselă” şi “Văduva veselă 2.0” (Opera Naţională din Iaşi), “I Puritani” (premieră naţională) “Rigoletto” şi “Bărbierul din Sevilla” (Opera Română Cluj-Napoca) şi altele.

În anul 2022 şi-a completat repertoriul cu rolul titular din premiera europeană a spectacolului “Traiano in Dacia,” de Giuseppe Nicolini, pusă în scenă la Opera Română din Cluj-Napoca, iar palmaresul său mai include roluri în 3 premiere naţionale absolute: opera “I Puritani” la Opera Română din Cluj-Napoca (2016) unde a interpretat cea mai înaltă partitură scrisă pentru voce masculină, opera “La Sonnambula,” de Vicenzo Bellini (2018) şi prezenţa pe scena Sălii Radio din Bucureşti în premiera natională absolută a lucrării vocal-simfonice “Messa di Gloria” de Rossini (2019).

Saddayah anunta numele noului EP

La sase ani distanta de cand a fost lansat primul album, Saddayah revine cu un nou material.
“Lila” este numele EP-ului ce care va iesi pe 18 octombrie 2024. Mai multe detalii în curând.

Formată la sfârșitul anului 2013 de Gabriel Marincu (chitară) și Theo Ionescu (tobe), Saddayah a debutat live în 2014, în Ploiești.
Patru ani mai târziu are loc lansarea primului album, “Apopheny of Life”, material semnat de LoudRage Music.
“Apopheny of Life” a avut parte de un răspuns excelent și de o distribuție generoasă, albumul fiind apreciat cu recenzii foarte bune în revistele de profil din străinătate, CDurile fiind distribuite în peste 30 de țări.
Muzica Saddayah are bazele în death metalul tradițional, dar tehnicitatea trupei a dus în decursul anilor spre o direcție proaspătă, o combinație melodică de death metal cu influențe progresive și black metal. Rezultatul a fost pe măsură: nenumărate concerte în România și în străinătate.
Numele trupei este inspirat de un cuvânt din limba javaneză, cuvânt care inseamnă “psihoză”.

.

Miercuri, 28 august, incepe concursul GALA TANARULUI ACTOR 2024 la Alba Iulia

Anul acesta, Gala Tânărului Actor HOP, program de tradiție al UNITER inițiat de Ion Caramitru, a ajuns la ediția cu numărul 27. Tema acestei ediții aflate sub direcția artistică a regizorului Erwin Șimșensohn este Identitatea actorului autentic – amprenta unicității sale.

 

Concursul Galei Tânărului Actor HOP 2024 se desfășoarăpentru al patrulea an consecutiv la Alba Iuliaîn zilele de 28, 29 și 30 august începând cu ora 18.00, la Teatrul de Păpuși „Prichindel”, cu transmisiune live pe www.galahop.uniter.ro.

INTRAREA ESTE LIBERĂîn limita locurilor disponibile!

 

Competiția de la Alba Iulia reunește 35 de actori care vor demonstra că dețin toate instrumentele și atuurile pentru obținerea trofeelor HOP.

Preselecția în urma căreia au fost aleși a avut loc în zilele de 16, 17 şi 18 iulie la Teatrul Excelsior din București. Membrii juriului de preselecție, actorul și regizorul Radu Iacoban, actorul Adrian Nicolae și actrița Mihaela Velicu au urmărit momentele artistice a peste 100 de tineri actori înscriși la secțiunile INDIVIDUAL și GRUP, de la toate marile universități de teatru din România.

 

„În diversitatea de forme și mijloace de expresie prezente astăzi în spațiul teatral, cred că e vital ca tinerii actori să fie sprijiniți în acest proces extrem de anevoios care se numește căutarea/ definirea unei identități artistice. Mi-am dorit nu doar să „vânez” actori / actrițe extrem de talentați, dar și să intru în contact cu această generație, să îi cunosc și să le creez un context în care să aibă șansa să reflecteze asupra lucrurilor care consideră ei că îi pun în valoare, asupra unei dramaturgii care îi preocupă și, nu în ultimul rând, asupra cărui tip de teatru sau teatralitate cred ei că aparțin. Tema le-a permis nu doar să se exprime pe ei înșiși în cel mai direct și lipsit de influențe mod posibil dar, cred și sper să îi determine pe mai departe să acorde o importanță specială cuvântului plin de semnificație și gând (de aici și ideea probei impuse) și, nu în ultimul rând, să le reamintesc că, prin ei înșiși, sunt suficienți, că actoria este un proces de prezență, gând și intuiție, instrumente care nu te părăsesc niciodată.”Erwin Șimșensohn,regizor, director artistic al Galei HOP 27.

 

Juriul final esteformat din: Raluca Aprodu (actriță), Gianina Cărbunariu (regizoare), Vlad Cristache (regizor), Alina Epîngeac (critic de teatru), Claudiu Groza (critic de teatru), Andrei Măjeri (regizor) și Adrian Titieni (actor).

Vor fi două probe de concurs, proba liberă la alegere și proba impusă, constând într-un moment artistic din texte de Shakespeare.

 

După cele trei zile de competiție HOP, în seara zilei de sâmbătă31 august,de la ora 18.00, în sala Teatrului de Păpuși „Prichindel”,invităm publicul din Alba Iulia, precum și pe toți participanții la eveniment să se bucure de întâlnirea cu spectacolul THRILL ME, cu Dragoș Ioniță și Andrei Mărcuță, actori care, la rândul lor, au fost în anii trecuți participanți la HOP. Timp de o oră și jumătate, vor urmări povestea lui Leopold și a lui Loeb, o producție marca Touchstone Creative & Teatrul Metropolis București. THRILL ME este un musical de Stephen Dolginoff, în regia lui Ionuț Grama și a lui Dragoș Muscalu, costume de Vladimir Turturica și Iolanda Mutu, lighting design de Andrei Delczeg.

Accesul la spectacol este liber, în limita locurilor disponibile.

GALA DE PREMIERE A GALEI HOP 2024va avea loc în seara zilei de 31 august, ora 20.00. Atunci vom afla atât numelelaureaților HOP 2024, cât și cine sunt preferații publicului. Nu uitați că vă puteți vota favoriţii pe https://galahop.uniter.ro/vot-2024/!

Votul este deschis doar în data de 31 august, de la ora 00.00 la 17.00!

 

Actorii aflați în competiția finală vor concura pentru următoarele premii:

  • Premiul „Ştefan Iordache”, Marele Premiu al Galei HOP
  • Premiul pentru cea mai bună actriţă, secţiunea individual
  • Premiul pentru cel mai bun actor, secţiunea individual
  • Premiul „Cornel Todea” pentru cea mai bună trupă de actori
  • Premiul „Sică Alexandrescu”, Premiul special al juriului

Alte premii, găzduite în Gala HOP:

  • Premiul „1/10 pentru FILM la TIFF”
  • Premiul pentru prestanţă, rostire scenică şi expresie corporală, acordat de actrița

DORINA LAZĂR.

 

„… parcursul nostru ca oameni de teatru aflați într-un proces continuu de învățare înseamnă o sumă de întâlniri cu alți oameni, fie că ne sunt mentori, fie regizori, dramaturgi, scenografi, compozitori, coregrafi sau, pur și simplu, colegi, aceste întâlniri-contacte ne amprentează, ne modelează corpul și mintea. Pe nesimțite, toate acestea se coagulează formând identitatea noastră artistică și ne definesc, mai târziu, ca artiști maturi, ca aparținători ai acestei mari familii care se cheamă teatru. Astfel de întâlniri asumate ne ajută să ne distingem unii de alții ca personalități creatoare de teatru. Alteori, aceste întâlniri-ciocniri ne obligă să ne redefinim, să ne reformulăm și chiar să ne schimbăm direcția de mers. Vă doresc ca acest HOP să vă fie un loc al experiențelor definitorii, al regăsirii personale, al momentelor esențiale care îți marchează drumul și rămân, acolo, în suflet.Vă invit să transformați aceste întâlniri din cadrul Galei HOP de anul acesta în posibile direcții de explorat, în posibile direcții de mers pe propria hartă sau pe harta teatrului.

Transformați Gala HOP în Gala HOPE.” Dragoș Buhagiar, scenograf, președinte UNITER

 

*

 

GALA HOP. Gala Tânărului Actor, program permanent al UNITER şi singular în peisajul festivalier autohton, este un concurs care are ca scop promovarea şi lansarea tinerilor absolvenţi din învăţământul superior artistic.

Informații despre ediția 2024 a Galei HOP găsiți aici:

https://galahop.uniter.ro/

 

 

 

Agenda culturală a Palatului Bragadiru: muzică interbelică şi teatru pe 29 şi 31 August şi 1 Septembrie

Agenda culturală a Palatului Bragadiru: muzică interbelică şi teatru pe 29 şi 31 August şi 1 Septembrie

Palatul Bragadiru propune iubitorilor de frumos concerte attractive şi întâlniri memorabile cu nume mari ale teatrului, după următorul program:

29 august ora 20:00 | Teatrul Godot | Adresă: Calea Rahovei 147-153

La fereastra cu pisică
Daniela Nane | Octavian Ene | Alexandru Burcă

Trei artiști talentați – actrița Daniela Nane, tenorul Octavian Ene și pianistul Alexandru Burcă – vă propun să retrăiți atmosfera boemă interbelică printr-un concert de muzică veche și poeme de dragoste, intitulat „La fereastra cu pisică”. Spectacolul va include refrene celebre precum „Zaraza”, „Mână, birjar”, „Vrei să ne-ntâlnim sâmbătă seara” și multe altele, alături de poeme semnate de autori apreciați precum Eminescu, Coșbuc, Prevert și Rilke.

31 august ora 20:00 | Teatrul Godot | Adresă: Calea Rahovei 147-153

Double Fiesta

Așa cum titlul deja divulgă, este vorba despre o petrecere. Ocazia este irelevantă, fiecare spectator fiind liber să își clădească propria experiență, bazată pe felul în care se recunoaște pe sine și pe alții prin această “petrecere-oglindă”.

“Double Fiesta” este un spectacol de teatru fizic bazat pe un material coregrafic foarte elaborat, care, preț de 59 de minute, este menit să exprime fina tranziție de la sobrietate/control/conștiință de sine la ebrietate/agresivitate/stare de transă.

01 septembrie ora 19:00 | Teatrul Godot | Adresă: Calea Rahovei 147-153

PROFU’
de Jean-Pierre Dopagne

„Mergem la teatru uneori să auzim adevărul. Un adevăr pe care şi noi îl gândim, dar nu avem curajul să-l rostim” (Jean-Pierre Dopagne, Profu`)

Despre adevăr ne învață Răzvan Vasilescu într-un spectacol–confesiune ce relatează drama unui profesor de literatură condamnat să își înfrunte destinul, din nou și din nou, în fața spectatorilor.

Bilete pe TeatrulGodot.ro şi Iabilet.ro

PROGRAMUL Galei Tânărului Actor – HOP 2024, ediția a 27-a

Concursul Galei Tânărului Actor HOP 2024 se va desfășura în perioada 28-30 august începând cu ora 18.00, la Teatrul de Păpuși „Prichindel” din Alba Iulia, cu transmisiunelive pe www.galahop.uniter.ro.

Dar pentru tinerii artiști, programul începe mai devreme. În zilele premergătoare concursului (25-27 august), actorii selectați vor participa,sub coordonarea regizorului Erwin Șimșensohn, directorul artistic al Galei, la ateliere de formare coordonate de actorul Lucian Ionescu și coregrafa Cezara Blioju la Casa de Cultură a Studenților din Alba Iulia. Apoi, în zilele de concurs, vor avea loc și alte întâlniri și discuții cu profesioniști din lumea teatrului, directori de teatru și regizori invitați.

 

După cele trei zile de competiție HOP, în seara zilei de sâmbătă31 august,de la ora 18.00, în sala Teatrului de Păpuși „Prichindel”,invităm publicul din Alba Iulia, precum și pe toți participanții la eveniment să se bucure de întâlnirea cu spectacolul THRILL ME, cu Dragoș Ioniță și Andrei Mărcuță, actori care, la rândul lor, au fost în anii trecuți participanți la HOP.

Timp de o oră și jumătate, vor urmări povestea lui Leopold și a lui Loeb, o producție marca Touchstone Creative & Teatrul Metropolis București. THRILL ME este un musical de Stephen Dolginoff, în regia lui Ionuț Grama și a lui Dragoș Muscalu, costume de Vladimir Turturica și Iolanda Mutu, lighting design de Andrei Delczeg. O poveste bazată pe o întâmplare adevărată care a zguduit Chicago-ul anilor 1920, un musical de cameră în două personaje, cu un subiect tulburător, dificil de digerat, acompaniat de o muzică minunată, fragilă, puternică.

(Atenție! Spectacolul conține efecte stroboscopice și de lumină care pot afecta persoanele care suferă de epilepsie fotosensibilă sau care au alte fotosensibilități.)

Accesul la spectacol este liber, în limita locurilor disponibile.

Mult așteptatul moment al serii, DECERNAREA PREMIILOR GALEI HOP 2024 este programat de la ora 20.00. Este momentul premierii oficiale a tinerilor actori, când vom afla atât numele laureaților HOP 2024, cât și cine sunt preferații publicului. Nu uitați că vă puteți vota favoriţii pe www.galahop.ro! Votul este deschis doar în data de 31 august, de la ora 00.00 la 17.00!

*

Mai multe informații despre actorii aflaţi în competiţie aflați accesând: https://galahop.uniter.ro/vot-2024/

 

PROGRAMUL COMPETIȚIEI  HOP 2024

 

Gazda: Teatrul de Păpuși „Prichindel” Alba Iulia

(intrarea liberă, în limita locurilor disponibile)

transmisiune live pe www.galahop.uniter.ro de RoEvents.

 

Miercuri, 28 august, ora 18.00

Proba la alegere, secțiunea Individual:

Maria Moroșan:Prima faciede Suzie Miller

Leonard Chionac: Vlog nou: Fetele, adaptare după personajul Louis Lewanski din filmul „La bête” (2023)

Ioana Cojocărescu: Probă Magda, text propriu cu inserții din „Pescărușul” de A.P. Cehov

Andreea Alice Preda: Acorduri,text propriu cu inserții din „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, „Macbeth” și „Hamlet” de William  Shakespeare

Bogdan Ifodi: #m-amnascutdinnou,adaptare după un scenariu de Aleksandr Petrov

Anamaria Popa: Râs nervos,adaptare după „Laughing Wild” de Christopher Durang

Miruna Gabriela Olteanu: Despre efectul dăunător al tutunului, după A.P. Cehov

Mihai Mocanu: Sufleorul fricii,adaptare după Matei Vișniec

Andra Colidiuc: Firul Ariadnei, text propriu cu inserții din „Pearl” de Ti West

 

Proba impusă:

Antonia Scutaru: VIOLA, A douăsprezecea noapte, Actul II, Scena 2

Theodora Pintilie: KATARINA, Îmblânzirea scorpiei, Actul V, Scena 2

Cătălin Vîlcu: HAMLET, Hamlet, Actul II, Scena 2

Alexandra Bob: JULIETA, Romeo și Julieta, Actul IV, scena 3

Bogdan Tulbure: MACBETH, Macbeth, Actul II, Scena 1

Ileana Ursu: HELENA, Visul unei nopți de vară, Actul I, Scena 1

Adrian Rîmboacă: HAMLET, Hamlet, Actul II, Scena 2

Ada Andreea Bicfalvi: VIOLA, A douăsprezecea noapte, Actul II, Scena 2

Iosif Paștina: RICHARD AL III-LEA, Richard al III-lea, Actul I, Scena 2

Roxana Bîclea: LADY MACBETH, Macbeth, Actul I, Scena 5

Andrei Pleșa: CLAUDIUS, Hamlet, Actul III, Scena 3

Denisa Tudora: JULIETA, Romeo și Julieta, Actul IV, scena 3

 

 

Proba la alegere, secțiunea Grup:

POARTĂ-MĂde Giorgia Aimeri, cu Nicholas Bohor, Alexandra Catrina, Luca Fumuru și Larisa Oasenegre

 

 

Joi, 29 august, ora 18.00

 

Proba la alegere, secțiunea Individual:

Bianca Archip: Divina androginie a sufletului,după „Yentl” de Leah Napolin şi Isaac Bashevis Singer

Cătălin Vîlcu: Truscott,monolog din „Jaful” de Joe Orton

Daria Pentelie: O hotărâre… pentru toată viața,după „Femeia mării” de Henrik Ibsen

Ada Andreea Bicfalvi: Când vrei să nu te gândești la nimic, la ce te gândești?,povestiri adaptate după „Terasa Fericirii” de Lavinia Bălulescu

Darie Doklean: Murdărie,adaptare după „Sex, Drugs, Rock & Roll” de Eric Bogosian

Roxana Bîclea: Cel mai fericit moment din viața mea,text propriu

Catinca Hanțiu: Fata cu flori din soare,text propriu, adaptare după „Vara în care mama a avut ochii verzi” de Tatania Țibuleac și „Viața ca un peron” de Octavian Paler

Eduard Crucianu: Thom Pain – bazat pe… nimic,adaptare după „Thom Pain” de Will Eno, traducere proprie

Bianca Marinescu: More is less,text propriu, cu inserții din „Richard al III-lea” de William Shakespeare

 

 

Proba impusă:

Cătălina Romaneț: HELENA, Visul unei nopți de vară, Actul I, Scena 1

Ștefan Voicu: RICHARD AL III-LEA, Richard al III-lea, Actul I, Scena 2

Anamaria Popa: LADY MACBETH, Macbeth, Actul I, Scena 5

Robert Brage: HAMLET, Hamlet, Actul II, Scena 2

Miruna Gabriela Olteanu: VIOLA, A douăsprezecea noapte, Actul II, Scena 2

Gabriel Muncuș: RICHARD AL III-LEA, Richard al III-lea, Actul I, Scena 2

Andreea Alice Preda: JULIETA, Romeo și Julieta, Actul IV, scena 3

Luca Fumuru: SHYLOCK, Neguțătorul din Veneția, Actul III, Scena 1

Larisa Oasenegre: KATARINA, Îmblânzirea scorpiei, Actul V, Scena 2

Alexandra Catrina: JULIETA, Romeo și Julieta, Actul IV, scena 3

Sorin Manea: MACBETH, Macbeth, Actul II, Scena 1

Maria Moroșan: LADY MACBETH, Macbeth, Actul I, Scena 5

 

 

Proba la alegere, secțiunea Grup:

OBSESIV-IMPULSIV, adaptare după „Sex, Drogs, Rock’n Roll” de Eric Bogosian și „Love/ Sick” de John Cariani, cu Theodora Pintilie și Andrei Pleșa

 

 

 

 

 

 

Vineri, 30 august, ora 18.00

 

Proba la alegere, secțiunea Individual:

Denisa Tudora: Lose yourself,după Katherine Chandler

Bogdan Tulbure: Casting,text propriu, inspirat din„Audiția” de Eric Bogosian

Cătălina Romaneț: Liniște, după monodrama „Umami” de Teodora Savu

Gabriel Muncuș:Vreau să fiu vedetă!, după „Apocalipsa gonflabilă” de Saviana Stănescu

Antonia Scutaru:Botoșani, după „Genul Acuzativ” de Mimi Brănescu

Sorin Manea: Telegrama, după Aldo Nicolaj

Alexandra Bob: Boala,text propriu cu inserții din „O fetiță înfiorător de banală” de Ioana Toloargă și „Boala” de Marin Sorescu

Robert Brage:Oglinda, după „Am avut o livadă” de Yann Verburgh și „Mii de scuze” de Neil Labute

Ileana Ursu: Eu sunt un pescăruș!, poem-manifest-dramatic, text propriu, cu inserții din A.P. Cehov

 

Proba impusă:

Andra Colidiuc: VIOLA, A douăsprezecea noapte, Actul II, Scena 2

Mihai Mocanu: CLAUDIUS, Hamlet, Actul III, Scena 3

Bianca Archip: HELENA, Visul unei nopți de vară, Actul I, Scena 1

Bogdan Ifodi: SHYLOCK, Neguțătorul din Veneția, Actul III, Scena 1

Catinca Hanțiu: HELENA, Visul unei nopți de vară, Actul I, Scena 1

Leonard Chionac: SHYLOCK, Neguțătorul din Veneția, Actul III, Scena 1

Daria Pentelie: LADY MACBETH, Macbeth, Actul I, Scena 5

Darie Doklean: MACBETH, Macbeth, Actul II, Scena

Bianca Marinescu: KATARINA, Îmblânzirea scorpiei, Actul V, Scena 2

Nicholas Bohor: RICHARD AL III-LEA, Richard al III-lea, Actul I, Scena 2

Ioana Cojocărescu: KATARINA, Îmblânzirea scorpiei, Actul V, Scena 2

Eduard Crucianu: CLAUDIUS, Hamlet, Actul III, Scena 3

 

Proba la alegere, secțiunea Grup:

MĂIEȘTRII, adaptare după „Visul unei nopți de vară” de William Shakespeare, cu Adrian Rîmboacă, Iosif Paștina, Ștefan Voicu și Cătălin Vîlcu

 

Sâmbătă, 31 august

 

ora 18.00 – spectacol invitat:

Thrill Me –Povestea lui Leopold și a lui Loeb –  un musical de Stephen Dolginoff,traducerea Ionuț Grama, regia Ionuț Grama & Dragoș Muscalu, costumele Vladimir Turturica și Iolanda Mutu, lighting design Andrei Delczeg. Cu Dragoș Ioniță și Andrei Mărcuță. Co-producție: Touchstone Creative &Teatrul Metropolis București/ 1h30min /16+

 

ora 20.00:DECERNAREA PREMIILOR HOP 2024

Partenerii GALEI HOP – GALA TÂNĂRULUI ACTOR 2024

 

 

Producători:

Asociația UNITER – Uniunea Teatrală din România

Consiliul Județean Alba

Teatrul de Păpuși „Prichindel” Alba Iulia

Teatrul de Stat Constanța

 

Proiect cultural finanțat de: Ministerul Culturii

 

Parteneri:

Primăria Municipiului Alba Iulia

Casa de Cultură a Studenților Alba Iulia

TIFF – Festivalul Internațional de Film Transilvania

Teatrul EXCELSIOR

ITI – Institutul Internațional de Teatru, Secţia Română

 

Partener media principal: Radio Guerrilla

 

Partener cultural: Radio RFI România

 

Parteneri media:

Radio România Cultural

Ziarul Metropolis

www.happ.ro

LiterNet

Revista Teatrul azi

Daily Magazine

BookHub

Zile și Nopți

 

Sponsori:

DORNA

Costa Coffee

 

Eveniment transmis LIVE de: RoEvents

 

Partener de monitorizare: mediaTrust

 

Apariţie surpriză a tenorului ŞTEFAN von KORCH la Noaptea Dansului 2024 – cel mai mare eveniment de dans urban din ţară

Tenorul Ştefan von Korch a încântat publicul prezent pe 24 August la Noaptea Dansului, dând curs invitaţiei de a fi prezent cu un moment live în cel mai mare eveniment de dans urban din România, derulat pe Calea Victoriei în cadrul programului Străzi deschise şi iniţiat de Dana Samoil Istrate şi Dragoş Samoil – fondator  al şcolii Tangopasion.

Ştefan von Korch a performat în faţa Muzeului Naţional de Istorie şi a surprins publicul cu o interpretare a piesei “Che vuole questa musica stasera,” interpretată chiar în mijlocul perechilor de dansatori, într-un moment spectaculos.

 

https://youtu.be/D18biGZTiR0?feature=shared

Tenorul spune: “a fost o apariţie inedită, în care am avut publicul extraordinar de aproape şi în care am simţit şi energia extraordinară a comunităţii de dansatori, printre care m-am bucurat să mă aflu. 

Momentul surpriză vine după spectacolul fusion “Din Napoli în micul Paris” derulat recent la Palatul Bragadiru alături de Emy Drăgoi, dar şi după concertul cu sala plină din Auditoriumul din Zaragoza Spania şi debutul, cu două reprezentaţii de Carmina Burana la Festivalul Palermo Classica din Italia. Ativitatea intensă continuă pentru tenorul Ştefan von Korch solistul va cânta la Braşov, în concertul O Sole Mio, pe 30 August la Sala Patria, alături de baritonul Adrian Mărcan şi pianistul Alexandru Burcă şi va continua seria de concerte Musical Extravaganza, pe care o găzduieşte la Sala Dalles, după următorul program:

18 Septembrie – O SOLE MIO – cu tenorul ŞTEFAN von KORCH, baritonul ADRIAN MĂRCAN şi pianistul ALEXANDRU BURCĂ

16 Octombrie – VIVO PER LEI – cu tenorii ŞTEFAN von KORCH şi ALIN STOICA şi pianistul ALEXANDRU BURCĂ

 

Despre ** ŞTEFAN VON KORCH (Tenor)** (www.stefanvonkorch.com)

Cu o carieră în ascensiune, națională şi internaţională, Ştefan von Korch a debutat în această vară în Carmina Burana pe scena prestigiosului Festival Palermo Classica, a concert alături de Orchestra Reino de Aragon în Spania, a fost invitat în recital la Lipova Symphonic City Maria Radna open air şi este amfitrionul seriei de concerte Musical Extravaganza, găzduite lunar la Sala Dalles din capitală.

De la începutul anului a interpretat pe scena Filarmonicii din Târgu-Mureş lucrarea vocal simfonică Stabat Mater, una din bijuteriile repertoriului lui G. Rossini considerată o demonstraţie de virtuozitate pentru orice tenor, a performat în Carmina Burana la Craiova Summer Fest, dar şi la Opera din Iaşi, în spumosul rol Camille de Jolidon, din Văduva veselă 2.0 regizată de Andrei Șerban şi la Opera Română din Timişoara în montarea Văduvei Vesele semnate de Mario Di Carlo.

În decursul anului 2023 tenorul a făcut să vibreze inimile spectatorilor cu interpretări magistrale ale partiturii specifice vocii sale din Carmina Burana, pentru care este considerat un etalon şi a fost singurul solist român într-un turneu de 27 de oraşe în China. Alte repere din cariera sa includ roluri de marcă în opere şi operete prezentate pe cele mai mari scene din România: “Bărbierul din Sevilla”, “Elixirul dragostei” şi “Falstaff” (Opera Naţională Bucureşti), “Rigoletto,” “Văduva veselă” şi “Văduva veselă 2.0” (Opera Naţională din Iaşi), “I Puritani” (premieră naţională) “Rigoletto” şi “Bărbierul din Sevilla” (Opera Română Cluj-Napoca) şi altele.

În anul 2022 şi-a completat repertoriul cu rolul titular din premiera europeană a spectacolului “Traiano in Dacia,” de Giuseppe Nicolini, pusă în scenă la Opera Română din Cluj-Napoca, iar palmaresul său mai include roluri în 3 premiere naţionale absolute: opera “I Puritani” la Opera Română din Cluj-Napoca (2016) unde a interpretat cea mai înaltă partitură scrisă pentru voce masculină, opera “La Sonnambula,” de Vicenzo Bellini (2018) şi prezenţa pe scena Sălii Radio din Bucureşti în premiera natională absolută a lucrării vocal-simfonice “Messa di Gloria” de Rossini (2019).

UADA | Eternal Fire | Shrine Of Eligos | Quantic 23.08.2024

Foto: Dana Bruma

Din Napoli în Micul Paris sau La dolce Vita cu tenorul Ştefan von Korch şi acordeonistul Emy Drăgoi la Palatul Bragadiru

O seară de “dolce vita” – cam așa s-ar putea rezuma concertul Din Napoli în Micul Paris, oferit de tenorul Ștefan von Korch și acordeonistul Emy Drăgoi, publicului prezent în Grădina Urbană a Palatului Bragadiru.

 

Cei prezenți s-au bucurat deo seară plină de exuberanţă, şarm şi culoare într-un concert unic, în care canzonetele și armoniile de acordeon s-au împletit într-un program jovial și plin de viață.

După o excursie muzicală în Bella Italia, cu repere ca Funiculi Funicula dar și cu refrene din Bucureștiul interbelic, cum este Zaraza, tenorul Stefan von Korch și acordeonistul Emy Drăgoi au încheiat concertul de la Teatrul Godot   cu voie bună și drag de muzică, pe acordurile piesei Sole Mio.

https://youtu.be/91wgs7oAAxs?feature=shared

Activitatea intensă continuă pentru tenorul Ştefan von Korch şi după concertul de la Palatul Bragadiru: solistul va cânta la Braşov, în concertul O Sole Mio, pe 30 August la Sala Patria, alături de baritonul Adrian Mărcan şi pianistul Alexandru Burcă şi va continua seria de concerte Musical Extravaganza, pe care o găzduieşte la Sala Dalles, după următorul program:

18 Septembrie – O SOLE MIO – cu tenorul ŞTEFAN von KORCH, baritonul ADRIAN MĂRCAN şi pianistul ALEXANDRU BURCĂ

16 Octombrie – VIVO PER LEI – cu tenorii ŞTEFAN von KORCH şi ALIN STOICA şi pianistul ALEXANDRU BURCĂ

 

 

Despre protagonişti

** ŞTEFAN VON KORCH (Tenor)** (www.stefanvonkorch.com)

 

Cu o carieră în ascensiune, națională şi internaţională, Ştefan von Korch a debutat în această vară în Carmina Burana pe scena prestigiosului Festival Palermo Classica, a concert alături de Orchestra Reino de Aragon în Spania, a fost invitat în recital la Lipova Symphonic City Maria Radna open air şi este amfitrionul seriei de concerte Musical Extravaganza, găzduite lunar la Sala Dalles din capitală.

De la începutul anului a interpretat pe scena Filarmonicii din Târgu-Mureş lucrarea vocal simfonică Stabat Mater, una din bijuteriile repertoriului lui G. Rossini considerată o demonstraţie de virtuozitate pentru orice tenor, a performat în Carmina Burana la Craiova Summer Fest, dar şi la Opera din Iaşi, în spumosul rol Camille de Jolidon, din Văduva veselă 2.0 regizată de Andrei Șerban şi la Opera Română din Timişoara în montarea Văduvei Vesele semnate de Mario Di Carlo.

În decursul anului 2023 tenorul a făcut să vibreze inimile spectatorilor cu interpretări magistrale ale partiturii specifice vocii sale din Carmina Burana, pentru care este considerat un etalon şi a fost singurul solist român într-un turneu de 27 de oraşe în China. Alte repere din cariera sa includ roluri de marcă în opere şi operete prezentate pe cele mai mari scene din România: “Bărbierul din Sevilla”, “Elixirul dragostei” şi “Falstaff” (Opera Naţională Bucureşti), “Rigoletto,” “Văduva veselă” şi “Văduva veselă 2.0” (Opera Naţională din Iaşi), “I Puritani” (premieră naţională) “Rigoletto” şi “Bărbierul din Sevilla” (Opera Română Cluj-Napoca) şi altele.

În anul 2022 şi-a completat repertoriul cu rolul titular din premiera europeană a spectacolului “Traiano in Dacia,” de Giuseppe Nicolini, pusă în scenă la Opera Română din Cluj-Napoca, iar palmaresul său mai include roluri în 3 premiere naţionale absolute: opera “I Puritani” la Opera Română din Cluj-Napoca (2016) unde a interpretat cea mai înaltă partitură scrisă pentru voce masculină, opera “La Sonnambula,” de Vicenzo Bellini (2018) şi prezenţa pe scena Sălii Radio din Bucureşti în premiera natională absolută a lucrării vocal-simfonice “Messa di Gloria” de Rossini (2019).

Despre EMY DRĂGOI – Acordeonist

Originar dintr-o familie cu vechii tradiţii muzicale, Emy Drăgoi este un maestru al acordeonului, aclamat pentru abordările de pe scena de jazz dar şi pentru versatilitatea ieşită din comun. Repertoriul său cuprinde sfera swing, manouche, valse musette, rock, dar şi reinterpretări ale muzicii Mariei Tănase, folclor românesc, muzică clasică, şi muzica retro a anilor interbelici, cântate în maniere ce transmit energie debordantă, armonie, fantezie, ritm şi melodicitate pură.

Canzonete fermecătoare şi momente de Jazz spectaculoase pe 22 şi 23 August la Palatul Bragadiru

Calendarul muzical al Palatului Bragadiru include în această săptămână două evenimente foarte antrenante: De la Napoli în micul Paris vă invită într-un voiaj muzical plin de refrene celebre, tenorul Ştefan von Korch şi acordeonistul Emy Drăgoi. Cei doi vor crea o atmosferă efervescentă cu refrene ca ca “O Sole Mio”, “Santa Lucia” sau “Funiculi Funicula”, pe 22 August, de la ora 20.00. Iar printre captivate acorduri de jazz şi momente de improvizaţie spectaculoase va purta publicul pe 23 August trupa THQ.  

 

Din Napoli în Micul Paris – ȘTEFAN von KORCH

Data: 22 August, ora 20:00

Joi, 22 august, Grădina Urbană a Palatului Bragadiru va fi învăluită în farmecul canzonetelor napoletane și al cântecelor tradiționale italiene, interpretate de tenorul Ștefan von Korch și acordeonistul Emy Drăgoi. Secvențe muzicale pline de vivacitate și culoare vor transpune publicul în atmosfera autentică a Italiei, oferind o seară de neuitat, plină de bună-dispoziție și bucurie.

THQ Jazz Concert

Data: 23 august, ora 20:00

THQ, un band de jazz tânăr și plin de entuziasm, va urca pe scena Grădinii Urbane a Palatului Bragadiru pentru a oferi un concert memorabil. Alături de invitatul special Sebastian Mihai, un vocalist extrem de talentat, formația promite un spectacol de jazz autentic, plin de spontaneitate și pasiune. Publicul va avea ocazia să se bucure de interpretări de standarde jazz și compoziții proprii, într-o atmosferă relaxată și prietenoasă.

Bilete pe IaBilet.ro