Cristina Vasiu si What’s Up lanseaza single-ul si videoclipul “Hot de Inimi” – melancolia unei ‘povesti ca un vis’ si entuziasmul unei revederi.
Single-ul “Hot de inimi” este compus de catre baietii de la Deepcentral, George Calin si Doru Todorut, alaturi de What’s Up si Loredana Cavasdan si produs in studioul Hitcentral.
“Hot de inimi, piesa la care s-a muncit in studio-ul baietilor de la Deepcentral, ajunge in sfarsit la urechile voastre. Iubesc piesa asta si tremur de emotie de fiecare data cand o cant! Imi doresc din suflet sa ajunga in inimile voastre, pentru ca fiecare dintre noi a trait, la un moment dat, o ‘poveste ca un vis’.
Am avut placerea sa lucrez cu o echipa de oameni extrem de talentati, si nu pot decat sa ma inclin in fata lor si sa le multumesc. Sunt mandra de colaborarea cu What’s Up, este un om talentat si muncitor, pentru ca piesa asta nu ar fi sunat niciodata atat de bine, fara povestea lui!”, declara Cristina Vasiu.
“Nu mi se prea potriveste mie titulatura de ‘Hot de inimi’, dupa cum puteti vedea nu joc eu rolul din poveste. Lasand gluma, m-am bucurat foarte mult de aceasta colaborare, o stiu pe Cristina si ii stiu vocea inconfundabila, inca din momentul in care a participat la ‘Vocea Romaniei’, declara What’s Up.
Videoclipul este regizat de catre Catalin Bugean si a fost filmat pe parcursul a 12 ore, intr-o locatie poetica din centrul Bucurestiului. Intensitate, sensibilitate, fragilitate sunt elementele unei povesti cinematografice, inspirate din iubire, de lipsa ei, si din dorinta unui nou inceput, povestea dintre personajul interpretat de catre Cristina si cel interpretat de catre actorul Daniel Achim.
De la participarea din cadrul emisiunii-concurs Vocea Romaniei si pana in prezent, Cristina Vasiu a lansat piese ca “Nu pot uita” (feat Mika Moupondo), “Nowhere” (piesa care marcheaza participarea artistei in cadrul Eurovision Romania), 2.2 Story (alaturi de DJ Sava) sau colaborarea cu DiezZ pentru piesa “Scurtmetraj”.
What’s Up a colaborat recent cu Dorian Popa pentru piesa “Buze”, cu peste 13 milioane de vizualizari pe YouTube. Fie ca vorbim despre piesele solo sau de colaborari cu alti artisti, releasurile lui What’s Up aduna milioane de vizualizari pe YouTube si ocupa primele locuri in topurile muzicale.
Eveniment cu tradiție de 24 de ani, Jeunesses International Music Competition Dinu Lipatti este cel mai prestigios concurs internațional de muzică clasică derulat în România. Organizat anual din 1994, concursul include alternativ pian, vioară, flaut.
În perioada 13 – 20 mai 2017 are loc concursul de flaut.
Înscrierile sunt deschise până la 1 martie 2017. Valoarea totală a premiilor se ridică la 10.000 Euro. Muzicienii interesați găsesc regulamentul și condițiile de participare pe site-ul jmEvents.ro și www.dinulipatti.ro.
Unul dintre programele de succes ale jmEvents, concursul Jeunesses International Music Competition Dinu Lipatti are misiunea de a descoperi, a premia și a promova valorile noii generații a muzicii clasice, de a sprijini tinerii artiști în construirea unei cariere de succes și de a oferi o platformă de dialog multicultural, care încurajează performanța.
Concursul este un eveniment de ținută, care s-a remarcat în peisajul cultural autohton și internațional prin calitatea muzicală prezentată, prin numărul record de participanți, dar și datorită carierelor de succes și recunoașterii mondiale ulterioare de care s-au bucurat de-a lungul timpului laureații săi – Remus Azoiței, în prezent Prof. la Royal Academy of Music în London, Alexandru Tomescu, câștigatorul viorii Stradivarius, Rita Meier – solistă a Operei Zurich, fiind doar câteva exemple în acest sens.
În prezent, câștigătorii sunt incluși cu prioritate în programele naționale și internaționale derulate de jmEvents – Turneul Laureaților, Summer Music Academy Sinaia, EUROPAfest Summer Edition, PROMS – Jazz & Classic.
Juriul concursului cuprinde experți internaționali recunoscuți în domeniu, cu largă experiență în identificarea și educarea noilor talente din lumea muzicii clasice.
Alături de competiție, evenimentul include ateliere de măiestrie muzicală sub conducerea unor profesori de la academii europene de prestigiu.
Între 13 si 20 mai, flautiști din întreaga lume vor concerta pe cele mai importante scene din București și Sibiu, iar Finala Concursului va include evoluția celor mai buni muzicieni din concurs alături de orchestra filarmonicii.
Directorul concursului, Dl. Luigi Gageos încurajează apropierea tinerilor români de cultură, în cadrul evenimentului permițându-se studenților și elevilor accesul liber la manifestări, în limita locurilor disponibile, dar și prin implicarea unui număr de 20 tineri voluntari în derularea evenimentului.
Jazz Syndicate Live Sessions prezinta concertul trompetistului Avishai Cohen, in data de 15 noimebrie, la Sala Radio din Bucuresti.
Concertul face parte din turneul de promovare al mult asteptatului album Into the Silence, lansat in februarie 2016, sub egida ECM.
Votat timp de trei ani consecutiv drept “Rising Star” de catre prestigioasa publicatie DownBeat Jazz Magazine – Avishai Cohen a devenit recunoscut la nivel mondial ca un muzician ce poseda un sunet individual si un spirit iscoditor, un creativ interpret-compozitor, deschis la mai multe genuri de jazz, precum si un activ sef de formatie sau sideman.
The New York Times l-a descris ca fiind “un trompetist extravagant si inzestrat, relaxat si sentimental… combinand cu dexteritate sensibilitatea si flerul”, in timp ce Chicago Reader l-a considerat “probabil cel mai interesant muzician de jazz israelian din lume”.
Pe langa aclamata activitatea muzicala cu trioul Triveni, trompetistul inregistreaza si sustine turnee mondiale alaturi de Mark Turner Quartet, sau 3 Cohens Sextet – bandul de familie din care mai fac parte sora lui, clarinetist-saxofonista Anat, si fratele saxofonist Yuval.
Avishai Cohen a fost, de asemenea, un membru marcant al prestigiosului San Francisco Jazz Collective, cap de afis la Village Vanguard sauCarnegie Hall, si a aparut pe coperta prestigioasei DownBeat Jazz Magazine, in ianuarie 2012. Din 2015, Avishai Cohen a fost numit si director artistic al Festivalului International de Jazz de la Ierusalim.
Despre Into the Silence
In februarie 2016, trompetistul Avishai Cohen a lansat si a inceput turneul de promovare pentru mult asteptatul si unanim aclamatul album ECM “Into the Silence“, produs de Manfred Eicher. O colectie de compozitii expansive si impresionante pentru quartet de jazz (trompeta, pian, bas, tobe cu saxofon tenor pe cateva piese), “Into the Silence” reprezinta o reflectie asupra momentelor finale ale vietii tatalui sau, David, cu o remarcabila retinere, gratie si umilinţa.
Mai jos, cateva recenzii primite de Into the Silence:
The New York Times: “Cohen este un musician de jazz multicultural, iar printre predecesorii sai se numara Miles Davis. Exact ca Davis, Cohen isi poate folosi trompeta pentru a reda cele mai pregnante sentimente umane.”
All About Jazz: “E muzica frumoasa, si in mod clar are o unitate rezultata atat din spiritul constant al compozitiei, cat si din abordarea spontana a interpretarii.”
The Guardian: “Exista doi Avishai Cohenin circuitul de jazz: faimosul basist si compozitor pe de o parte, si mai tanarul trompetist din New York, care e responsabil pentru aceasta fascinanta compozitie – Into the Silence. Trompetistul Avishai Cohen este un maestru al instrumentului si un compozitor de originalitate vivida. Into the Silence este o reflectie asupra mortii tatalui sau, de multe ori solemna, dar niciodata anosta, minunat inregistrata.”
In seara de 15 noiembrie, pe scena Salii Radio vor urca Avishai Cohen – trompeta; Yonathan Avishai – pian; Yoni Zelnik – bass; Jonathan Blake – baterie;
Evenimentul “Avishai Cohen – Into the Silence“, face parte din seria de concerte Jazz Syndicate Live Sessions, in cadrul careia anul acesta vor mai concerta:
JACK DEJOHNETTE TRIO feat. Ravi Coltrane – 03 Noiembrie 2016, Sala Radio
Luna Amară a lansat albumul “Aproape” prin doua concerte la Clubul Țăranului din București in zilele de sâmbătă si duminica, 22 si 23 octombrie. CD-ul poate fi cumparat din magazinele Carturesti, Humanitas, Muzica, precum si online pe Getmusic.ro si eMag.ro.
“Dupa debutul turneului la Londra, unde ne-am simtit extraordinar si ne-am bucurat sa aducem muzica noastra celor plecati de acasa in cautarea unei vieti mai bune, dubla lansare de la Bucuresti a insemnat un weekend plin de emotii pentru noi.
Pentru prima data am folosit o alta asezare a scenei, in mijlocul salii, astfel ca publicul ne-a putut vedea si altfel, din alte unghiuri, cu alta perceptie. Cvartetul a fost o noutate nu doar pentru voi, ci si pentru noi si ne-am bucurat cu atat mai mult cu cat, in cea de-a doua seara de lansare, i-am avut alaturi de noi pe Feras si Noma, doi sirieni cu care soarta a fost mai blanda si acum sunt aici, departe de razboi, studiind muzica in Romania.
Feras ne-a marturisit ca a invatat limba romana ascultand Pietre in Alb, ceea ce pentru noi este probabil cel mai mare compliment pe care cineva de alta nationalitate l-a putut face muzicii noastre… Va multumim mult si asteptam cu nerabdare sa ne vedem cu voi la urmatoarele concerte!” – Mihnea Blidariu
Duminică, 30 octombrie, de la ora 20.00, se va juca în cadrul celei de a XXVIa ediții a Festivalului Național de Teatru, spectacolul “Dansând în noapte” de Patrick Ellsworth, după filmul “Dancer in the Dark” al lui Lars von Trier.
Producția Teatrului “Sică Alexandrescu” din Brașov este un demers regizoral semnat de Vlad Massaci, un discurs artistic despre natura sacrificiului, despre arta de a vedea în esența lucrurilor chiar atunci când lumina ochilor se stinge.
Un spectacol de teatru ce sparge barierele stilistice, dar care păstrează, intrinsec, prin poveste, dimensiunea emoţionantă a celebrului film al lui Lars von Trier.
Mădălina Ciotea, interpreta personajului principal este deținătoarea unui instrumentar de stări și nuanțe interpretative care tranmsmit o încărcătură maximă de adevăr și care emoționează publicul prin capacitatea de a-și asuma o identitate scenică care bulversează prin puritate și forță.
Spectacolul a obținut în 2015 nu mai puțin de 3 premii în cadrul Festivalului de Dramaturgie Contemporană ediția a XXVI-a, Brașov: Premiul pentru cel mai bun spectacol, Premiul pentru cea mai bună regie – Vlad Massaci, iar Mădălina Ciotea a primit Premiul special al juriului pentru rolul Selma.
“Veniţi să vedeţi o femeie pe care întunericul nu o poate opri din a dansa cu viaţa”, spune Mădălina Ciotea, înterpreta Selmei.
Spectacolul se va juca (duminică, 30 octombrie, ora 20:00) la Sala Studio a Teatrului Național “I.L.Caragiale” București, iar biletele se pot achiziționa de pe platforma www.mystage.ro.
Complexitatea selectiei de la Festivalul National de Teatru (si a fenomenului teatral al inceputului de secol XXI) se oglindeste cumva si in lista numelor care semneaza regia celor opt spectacole programate azi, invitate din Cluj, Timisoara, Bucuresti si Paris-Franta: trei regizori (intre care unul consacrat in film), trei coregrafi, un actor-regizor si un scenograf. Ei sunt: Carolyn Carlson, Alexandru Dabija, Radu Jude, Razvan Mazilu, Horatiu Malaele, Ana Margineanu, Dominique Serrand si Helmut Stürmer(asistat de Silviu Purcarete).
Lansarea de carte de astazi va propune o veritabila premiera in Romania: „Commedia dell’ arte. O istorie a spectacolului in imagini”, volum coordonat de David Esrig.
Este o restituire si o completare necesara pentru cultura teatrala romaneasca, intrucat acest tratat, aparut in premiera absoluta acum 30 de ani in Germania, se bucura si azi de o apreciere unanima, regasindu-se in majoritatea bibliografiilor de la facultatile de arta.
Evenimentul se va desfasura in prezenta autorului – David Esrig, invitat special al Festivalului – si a traducatorului cartii, Victor Scoradet.
Va invitam, desigur, si la deja obisnuitele auditii on-air a trei spectacole de teatru la microfon, produse de Teatrul National Radiofonic si difuzate ca in fiecare zi a Festivalului pe frecventele Radio Romania Cultural.
Masterclass-ul condus de celebra coregrafa Carolyn Carlson, dedicat actorilor-dansatori, coregrafilor si balerinilor din Romania – continua astazi, oferind participantilor oportunitatea unica de a asista, alaturi de echipa coordonata de marea artista, la o repetitie deschisa pentru spectacolul „NOW” realizat de Carolyn Carlson Company din Franta, care se va juca in aceasta seara la Sala Studio a TNB.
„De ce aceasta opera? Ea se adreseaza acestor case si locuri de neuitat in care locuim, martori ai aspiratiei ardente a umanitatii la siguranta si ai atasamentului pe care-l traim fata de fortele misterioase ce stau la baza realitatii tangibile a valorilor noastre profane si sacre. O recunoastere a vietilor noastre cotidiene revelate. Imensitatea minuscula a prezentei noastre in Univers.” (Carolyn Carlson)
Iata programul orar al evenimentelor ce se vor desfasura in cea de-a saptea zi a Festivalului National de Teatru:
Joi, 27 octombrie
LANSARE DE CARTE
16.00 Libraria Carturesti Verona
Commedia dell’arte de David Esrig
Editura Nemira, Colectia Yorick
SPECTACOLE
18.00 Teatrul National „I.L.Caragiale” din Bucuresti, Sala Atelier
Scene dintr-o casnicie de Ingmar Bergman
Regia: Radu Jude
Scenografia: Iuliana Vilsan
Produs de: Teatrul National „Mihai Eminescu” Timisoara
Durata: 2h 30 min fara pauza
Spectacol cu traducere in limba engleza
Nerecomandat persoanelor sub 16 ani
18.00 Teatrul Bulandra, Sala „Liviu Ciulei”
Linoleum de Vladimir si Oleg Presniakov
Regia: Alexandru Dabija
Decorul si costumele: Adriana Grand
Produs de: Teatrul National „Lucian Blaga” Cluj-Napoca
Durata: 2h fara pauza
Spectacol cu traducere in limba engleza
Nerecomandat persoanelor sub 14 ani
18.00 Teatrul de Comedie, Sala „Radu Beligan”
La Pulce, dupa „Puricele in ureche” de Georges Feydeau
Adaptarea scenica si regia: Horatiu Malaele
Decorul: Lia Mantoc
Costumele: Anca Raduta
Produs de: Teatrul de Comedie, Bucuresti
Durata: 1h 45 min fara pauza
Spectacol cu traducere in limba engleza
20.00 Teatrul Mic
Anul disparut.1989 de Peca Stefan
Regia: Ana Margineanu
Scenografia: Anda Pop
Produs de: Teatrul Mic, Bucuresti
Durata: 1h 50 min fara pauza
Spectacol cu traducere in limba engleza
20.30 Teatrul Odeon, Sala Majestic
Fuchsiada dupa Urmuz
O instalatie teatrala imaginata de Helmut Stürmer, asistat de Silviu Purcarete
Costumele: Corina Gramosteanu
Mastile: Ilona Varga-Járó
Decorul si light-design-ul: Helmut Stürmer
Produs de: Teatrul German de Stat Timisoara
Durata: 1h 10 min fara pauza
Spectacol in limba germana cu traducere in limbile romana si engleza
Nerecomandat persoanelor sub 12 ani
21.00 Teatrul National „I.L.Caragiale” din Bucuresti, Sala Studio
Acum
Coregrafia: Carolyn Carlson
Scenografia, foto si video: Maxime Ruiz
Costume: Chrystel Zingiro
Produs de: Théatre National de Chaillot. In colaborare cu: Carolyn Carlson Company. O coproductie: Ballet du Nord – Centre Chorégraphique National Roubaix Nord-Pas de Calais / L’Atelier à spectacle / La scène conventionnée de l’Agglo du Pays de Dreux
Durata: 1h 20 min fara pauza
Spectacol de teatru-dans, text in limba engleza cu traducere in limba romana
22.00 Teatrul National „I.L.Caragiale” din Bucuresti, Sala Pictura
Pour toujours (In vecii vecilor)
Regia, decorul si coregrafia: Dominique Serrand
Costumele: Carmencita Brojboiu
Produs de: Teatrul Maghiar de Stat Cluj
Durata: 1h 30 min fara pauza
Spectacol de dans
22.00 CREART
Mon Cabaret Noir
Conceptul, regia, coregrafia si costumele: Razvan Mazilu
Produs de: Teatrelli – CREART (Centrul de Creatie, Arta si Traditie al Municipiului Bucuresti)
Durata: 1h 30 min fara pauza
Nerecomandat persoanelor sub 16 ani
ON AIR. TEATRU RADIOFONIC
19.00 Radio Romania Cultural
Fuchsiada dupa Urmuz
Scenariul radiofonic, rostirea vorbelor si regia artistica: Gavriil Pinte
Produs de: Teatrul National Radiofonic
Arta Popescu
O biografie poetica de Gavriil Pinte dupa opera antuma si postuma a poetului Cristian Popescu
Cea de-a sasea seara de Festival va fi animata de opt trupe de teatru invitate din Cluj, Iasi, Timisoara si Bucuresti, in spectacole regizate de: Felix Alexa, László Bocsárdi, Pál Frenak, Mariana Camarasan, Andreea si Andrei Grosu, Silviu Purcaretesi Helmut Stürmer.
Lansarile de carte la care va invitam astazi incearca sa contureze un complex portret de artist – cel al cunoscutului regizor si scenarist roman de teatru si film Alexa Visarion.
Dupa succesul repurtat aseara cu cele trei remarcabile performance-uri reunite in spectacolul “Short Stories”, aflat sub semnatura coregrafica (si chiar in interpretarea) celebrei senioare a dansului Carolyn Carlson – invitata speciala a Festivalului, astazidebuteaza la Palatul Universul si Masterclass-ul sustinut de renumita artista, o intalnire dedicata actorilor-dansatori, coregrafilor si balerinilor din Romania.
Si deloc in ultimul rand, va propunem sa luati parte la o sarbatoare si o sarbatorire a unui fenomen cultural: Teatrul ACT. Pe Calea Victoriei, la numarul 126, va asteptam sa transformam impreuna un vernisaj intr-un eveniment, pornind de la titlul simplu si sugestiv al expozitiei pe care Festivalul National de Teatru o inaugureaza: “Teatrul ACT. 18 ani”.
“Teatrul ACT a fost de la inceput un fel de dar – si ca spatiu, si ca intentie, si ca temperatura – s-a tot confirmat in timp. Si lucrul asta l-a facut ireductibil. Teatrul ACT – nu mai poti sa il stergi din istoria recenta, chiar daca il darami, chiar daca il negi. El nu mai poate fi sters. E o fapta si gata”. (Marcel Iures)
„Optsprezece ani? Mult si putin. Dar mereu altfel… Va propunem aceasta expozitie de afise ca pe o istorie in imagini. O refacere vizuala a destinului si identitatii Teatrului Act”. (Marina Constantinescu)
Iata programul orar al evenimentelor ce se vor desfasura in cea de-a sasea zi a Festivalului National de Teatru:
LANSARE DE CARTE
16.00 Libraria Carturești Verona
Portret de artist – Alexa Visarion
Alexa Visarion sau destinul vocatiei – editie coordonata de Elena Saulea
Editura Junimea
si
Univers filmic – Alexa Visarion. Jurnal de spectator de Vasilica Balaita
Editura Artes
VERNISAJ
17.00 Teatrul ACT, foaier, Calea Victoriei 126
Teatrul ACT 18 ani
O productie a Festivalului National de Teatru
SPECTACOLE
17.00 si 21.00 Teatrul Bulandra, Sala „Toma Caragiu”
Pelicanul de August Strindberg
Regia: Felix Alexa
Scenografia: Carmencita Brojboiu
Produs de: Teatrul Maghiar de Stat Cluj
Durata: 1h 10 min fara pauza
Spectacol in limba maghiara cu traducere in limbile romana si engleza
Nerecomandat persoanelor sub 14 ani
18.00 Teatrul National „I.L.Caragiale” din Bucuresti, Sala Pictura
Prin vis, scenariul de Varga Mátyás
Regia, spatiul scenografic, costumele si coregrafia: Pál Frenak
Produs de: Teatrul National „Mihai Eminescu” Timisoara
Durata: 1h fara pauza
Spectacol de dans
Nerecomandat persoanelor sub 16 ani
18.00 Teatrul ACT
Apa de mina de Csaba Székely
Un proiect coordonat de Oana Stoica
Scenografia: Vladimir Iuganu
Produs de: Teatrul ACT, Bucuresti si Scena9
Durata: 1h 30 min fara pauza
Nerecomandat persoanelor sub 16 ani
Spectacol cu traducere in limba engleza
19.00 Teatrul Odeon, Sala Majestic
Fuchsiada dupa Urmuz
O instalatie teatrala imaginata de Helmut Stürmer, asistat de Silviu Purcarete
Costume: Corina Gramosteanu
Masti: Ilona Varga-Járó
Decor si light-design: Helmut Stürmer
Produs de: Teatrul German de Stat Timisoara
Durata: 1h 10 min fara pauza
Spectacol in limba germana cu traducere in limbile romana si engleza
Nerecomandat persoanelor sub 12 ani
20.00 Opera Nationala Bucuresti
Cafeneaua de Carlo Goldoni
Regia: Silviu Purcarete
Scenografia: Dragos Buhagiar
Produs de: Teatrul National „Vasile Alecsandri” Iasi
Durata: 2h 20 min cu pauza
20.00 Teatrul Metropolis, Sala Amfiteatru
Efectul razelor gamma asupra craitelor lunatice de Paul Zindel
Regia: Mariana Camarasan
Scenografia: Vladimir Turturica
Produs de: Teatrul Metropolis, Bucuresti
Durata: 2h fara pauza
Nerecomandat persoanelor sub 14 ani
21.00 Teatrul Bulandra, Sala „Liviu Ciulei”
Clasa noastra de Tadeusz Słobodzianek
Regia: László Bocsárdi
Decorul: József Bartha; Costumele: Zsuzsanna Kiss
Produs de: Teatrul National „Lucian Blaga” Cluj-Napoca
Daca iti era dor de un pogo cinstit sau doar sa dai din cap pe niste hardcore si punk, ne vedem in Quantic pe 8 noiembrie, alaturi de Straight Opposition, Killer Victim, Take No More si Radio Shakedown.
Italienii de la Straight Opposition au la activ peste cateva sute de concerte, plimbandu-se constant prin cluburile din Europa in ultimii 12 ani, adica din 2004, cand trupa s-a infiintat. Aflandu-se undeva la granita celor de la Sick Of It All, Biohazard si Minor Threat, dar cu un twist mai modern, in zona Hatebreed si Turmoil, Straight Opposition expira si inspira atitudinea si sound-ul pur hardcore.
Killer Victim este exemplul perfect de trupa care sustine ideea de DIY. Cu un sound agresiv si dinamic, dar un mesaj pozitiv, impotriva extremismului, autoritatii, religiei si discrimiarii de orice fel, trupa activeaza din anul 2014 si a cantat cu trupe ca Downfall of Gaia, Comeback Kid, Negative Approach, Oathbreaker, The Rodeo Idiot Engine, I Am A Curse si multi altii. In 2015, trupa a suferit cateva schimbari de line-up, insa dupa un an de lucru s-au reapucat de treaba cu membrii si piese noi.
Dupa cum le spune si numele, Take No More sunt o trupa fresh si raw, care duce mai departe spiritul in-your-face al tineretii, prin muzica, desigur. Desi se numara printre fetele noi ale underground-ului romanesc, Take No More se bucura deja de un EP, lansat la inceputul anului trecut. In plus, acestia au lansat in luna martie a acestui an un noul single, “Into despair”, care a anuntat odata cu el si pregatirea unui nou EP.
Si ca sa incepem seara cum trebuie, ne incalzim cu niste punk cu influente old school, adica cu Radio Shakedown, care, la fel ca si Straight Opposition, vin tot din Pescara, Italia, si alaturi de care se plimba prin Europa de Est in turneu.
Accesul elevilor intre 16 si 18 ani este gratuit pe baza buletinului si a carnetului de elev. Consumul bauturilor alcoolice de catre minori este interzis indiferent daca sunt insotiti sau nu de catre un major. Persoanele care nu respecta acest detaliu cat si persoanele care vin la eveniment in stare de ebrietate vor fi invitate afara.
Celebra cântăreață Lara Fabian revine în atentia admiratorilor săi din România cu un nou concert de excepție, ce va fi prezentat în data de 11 decembrie pe scena Sălii Polivalente din Craiova, începand cu ora 19:30.
Cel mai important concert al anului din Craiova se bucura de un real succes, fapt dovedit de reacția excelentă a publicului spectator din orașul gazdă, precum și a admiratorilor artistei ce provin din alte orașe ale țării noastre, care și-au cumpărat deja biletele dorite.
Astfel, două dintre categoriile de bilete au fost vândute în totalitate, fiind epuizate locurile corespunzătoare categoriilor 5 (120 lei) și 6 (70 lei).
Persoanele care nu doresc sa piardă ocazia de lua parte la un concert 100% LIVE, în interpretarea excepțională a Larei Fabian, mai au la dispoziție bilete ce pornesc de la prețul de 30 lei și variază în funcție de poziționarea locurilor față de scenă, după cum urmează: Cat.8 – 30 lei, Cat.7 – 50 lei, Cat.4 – 150 lei, Cat.3 – 195 lei, Cat.2 – 260 lei, Cat.1 – 299 lei și VIP – 395 lei.
Acestea se pot cumpăra de pe www.bilete.ro sau de la casa de bilete a Sălii Polivalente Craiova, Teatrul Național Craiova, Iberico, Big Ben, din magazinele Inmedio, Germanos și oficiile Poștei Române.
La concertul Larei Fabian din Craiova sunt așteptați 6.000 de spectatori. Timp de aproximativ două ore, spectatorii vor fi martorii unor momente muzicale surpriză, o vor putea aplauda pe îndrăgita artistă pentru interpretările excepționale ale melodiilor de succes, precum “Je T’aime”, ”Je suis malade”, ”I will love again” sau ”Adagio”.
De asemenea, vor putea continua tradiția, ridicând în aer mii de luminițe calde sau inimi tipărite cu mesaje de admirație. Cu decoruri ample, lumini mirifice sau proiecții relevante, adaptate fiecărei melodii, concertul Lara Fabian de la Craiova va fi păstrat pentru totdeauna în inimile craiovenilor ca fiind o amintire deosebit de placută.
Lara Fabian a vândut peste 32 de milioane de discuri în întreaga lume devenind astfel, cea mai bine vândută artistă de origine belgiană din toate timpurile. Faimoasa cântăreață a dovedit cu talentul și pasiunea sa pentru muzică și compoziție că poate crea conexiuni extrem de puternice între oamenii de pe întreg mapamondul, indiferent de vârstă sau naționalitate.
Iar, bucuria de a împărți oamenilor un strop din magia muzicii, nu cunoaște limite. Vocea suavă a Larei Fabian, ascultată în concerte live, induce spectatorilor senzații aparte, ce deschid larg porțile sufletului în care tronează universul iubirii.
“Tout ce qui m’est arrivé est plus qu’un roman c’est une épopée, l’Illiade et l’Odysse et il faudrait un Homère pour la raconter. Je ne l’entreprendrai pas aujourd’hui et je ne veux pas vous attrister.
Je suis dans un gouffre. Je vis dans un monde si curieux, si estrange. Du rêve que fut ma vie, ceci est le cauchemar.” (Camille à Eugene Blot, Asile de Montdevergues)
“Camille Claudel. Femeia artist cunoscută mai mult pentru relaţia ei cu Rodin (căruia i-a fost elevă, confidentă, amantă şi muză) şi-a depăşit timpul şi a fost dată uitării chiar de oamenii cei mai apropiaţi ei. Un destin remarcabil, atât prin forţa cu care a pătruns şi a reuşit în lumea artistică, cât şi prin tragismul care i-a marcat sfârşitul.
Paul Claudel fratele ei mai mic, spunea că ar fi fost înzestrată cu toate darurile ; considerată genială, inteligentă, cultivată, de o frumuseţe izbitoarea – a fost dăruită acestei lumi pentru a revela frumosul. Camille Claudel a adus sculptura într-un punct în care echilibrul sfida zborul. Nu a fost insă lăsată să zboare.
Nu o permiteau prejudecăţile timpului, Nu se cădea, Nu era voie… Camille Claudel a luptat cu fiecare NU al timpului ei… devenind ea însăşi un NU, refuzând să mai lucreze, să mai existe. A trebuit să treacă aproape un secol pentru a se i se recunoaşte geniul.“ (Liana Ceterchi)
“Dragă Camille, sculptura ta a devenit manifestul sculpturii moderne. Acolo ai devenit … tu însăţi, eliberată de influenţa lui Rodin, la fel de talentată în inspiraţie şi în măiestrie artistică. Cu tine părăsim falsele aparenţe în favoarea lumii ideale a gândirii. Eşti genială! Cum de ne-ai putut lipsi de atâta frumuseţe?” (Eugene Blot/Georgette Garbès Putzel)
“Camille Claudel s-a născut purtând în ea povara genialităţii, iar geniile sunt victimele timpului în care trăiesc. Camille a fost o deschizătoare de drumuri in arta sculpturală a sfâşitului secolului XIX şi a începutului secolului XX. Într-o societate profund patriarhală, în care femeia era înghesuită în roluri limitative de soţie, mamă şi eventual amantă, Camille a îndrăznit să spună NU! Ea îşi dorea să sculpteze!
Camille Claudel: la sculpture à la folie!
Camille Claudel şi Auguste Rodin: pasiunea la patru mâini!
Cine pe cine a influenţat?
Cine de la cine a ,,furat“ idei?
Cine s-a folosit de celălalt mai mult?! “
(Edith Negulici)
DE CE CAMILLE CLAUDEL?
După Anne Frank, Rose, Charlotte Salmon, Zelda Fitzgerald, Mata Hari, Vivien Leigh, Camille Claudel mi se pare în ordinea firească a lucrurilor. Mă fascinează să urmăresc destinul acestor femei artist înfruntând normele impuse de epoca şi de societatea în care trăiau, înfruntând prejudecăţile, având o viziune care depăşea timpul lor.
Până la un punct traiectoria lor se aseamănă şi Dragostea este de fiecare dată o mare răscruce şi un factor determinant în carierele lor. Îmi dau seama că vorbind despre ele, vorbesc de fapt despre cuplu. Se spune că în spatele unui bărbat mare stă o femeie deosebită şi cred că şi reciproca este cel puţin la fel de valabilă.
Am fost cuprinsă de mândrie aflând că există la Muzeul Naţional de Artă al României două lucrări ale lui Camille Claudel Sculptorul Rodin (gips patinat) şi Tors de femeie (bronz) şi mi-aş dori ca prin acest spectacol să fac cunoscut publicului şi acest lucru. Mi-aş dori astfel ca publicul ţromân să aibă ocazia să descopere viaţa acestei artiste excepţionale care s-a luptat pentru promovarea femeii artist .
Camille! De ce Camille Claudel?! Pentru că am simţit că nu se poate fără Camille Claudel. A fost proiectul cu care am întâmpinat cele mai “ciudate” obstacole, de la actriţe care au refuzat partitura, la directori de teatru care ne-au abandonat …
Destinul real al lui Camille s-a prelungit într-un fel straniu şi asupra spectacolului nostru: aşa cum în viaţă, ea nu a avut o casă a ei…mama ei refuzând s-o reprimească în casa părintească, Paul Claudel fratele ei care avea un castel, nu i-a oferit o camăruţă acolo…şi până la un mormânt…de care nu a avut parte -Camille are o groapă comună.
Sper ca acest spectacol să fie un “remember” mai puternic decât toate coroanele funerare. Singurele mărturii ale vieţii ei de artistă genială sunt lucrările ei superbe, sfidând TIMPUL!(Liana Ceterchi)
În distribuţie:
LIANA CETERCHI, TEODORA TOADER, CEZARA MUNTEANU
Traducerea: Edith Negulici
Un spectacol al Asociaţiei Femeilor din Teatru IF…/DACĂ …PENTRU FEMEI realizat cu sprijinul UNITER
Premiera: 1 noiembrie, ora 19.30 la Sala Elvire Popesco