Home Blog Page 373

Asociaţia CineCultura demarează în România un proiect european de educaţie cinematografică pentru elevi

“Acţiune! Cercetare: o nouă metodologie europeană pentru cultură cinematografică” (AREM) este un proiect european ce îşi propune realizarea unei metodologii şi găsirea unor instrumente comune prin care cultura cinematografică, ca tip de educaţie non-formală, să poată fi implementată în şcolile din ţările europene, în ciclul gimnazial. În proiect sunt implicate asociaţii din Italia, Croaţia, Slovenia şi România.

Proiectul, care se adresează elevilor cu vârsta între 10 şi 14 ani, are ca punct de plecare conceptul de Film Literacy care defineşte un program de educaţie şi cultură cinematografică ce îi ajută pe copii să înţeleagă faptul că filmul şi transformarea textului în imagini au un sens; totodată, îi încurajează pe copii să vizioneze filme, dar îi şi inspiră să creeze propriile filme.

Obiectivul principal al proiectului este acela de a dezvolta o metodologie comună pentru activităţi de cultură cinematografică, bazată pe activităţi şcolare care să fie adaptabile în diferite contexte. Proiectul va promova, de asemenea, înţelegerea reciprocă interculturală între cele 4 ţări partenere prin utilizarea, ca instrument de cercetare, a unor filme despre problemele interculturale şi a migraţiei în Europa, răspunzând, astfel, provocărilor lansate de către Comisia Europeană în ceea ce priveşte dezvoltarea educaţională în Europa.

În această primă etapă a proiectului, care este implementat în 4 şcoli, câte una pentru fiecare ţară parteneră, 8 filme de scurtmetraj şi un film de lungmetraj vor fi proiectate pentru copiii, părinţi şi profesori, în cadrul a 5 sesiuni de lucru, fiecare sesiune fiind formată dintr-o serie de trei laboratoare pe parcursul cărora elevii se vor familiariza noţiunile limbajului cinematografic şi vor participa, totodată, la o serie de activităţi practice.

În urma rezultatelor acestor sesiuni de lucru, comune pentru cele patru ţări, se va întocmi metodologia de predare, care va reprezenta baza dezvoltării, pe termen lung, a proiectului de predare a noţiunilor de cultură cinematografică pentru elevi.

În România, proiectul se derulează la COLEGIUL NAŢIONAL „VICTOR BABEŞ” din
BUCUREŞTI, în perioada februarie – mai a.c.. Liceul a fost înfiinţat în anul 1976 şi a funcţionat până în anul 1990 ca liceu sanitar, perioadă în care a pregătit cadre medii sanitare. Din anul 1991, liceul a căpătat un profil teoretic şi a făcut parte, alături de Şcoala Postliceală Sanitară (instituţie vecină în incinta aceleiaşi curţi), din Grupul Şcolar „ Dr. Victor Babeş”.

Din februarie 1999, liceul funcţionează ca unitate de învăţământ autonomă, sub denumirea de Liceul Teoretic „Victor Babeş”, având specializările: ştiinţe ale naturii, matematică-informatică, filologie. Începând cu anul şcolar 1999-2000 există şi clase de gimnaziu. În noiembrie 2006, prin Ordinul Ministrului Educaţiei, a primit titulatura de Colegiul Naţional „Victor Babeş”, cu clasele V-XII, sub conducerea prof. Rodica Kirsteuer, în calitate de director.

Invitaţi pentru a susţine laboratoarele din cadrul acestui proiect sunt profesori de la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale” (UNATC): Radu Igaszag, Doru Niţescu, Mihai Orăşanu, Oana Borş, lor adăugânduli-se, pe parcursul derulării proiectului, şi alţi invitaţi speciali.

AREM este un proiect realizat cu susținerea Europa Creativă – Programul MEDIA al Uniunii Europene”, iar partenerii internaţionali implicaţi în realizarea acestui proiect sunt:

MILANO FILM NETWORK, o asociaţie non-profit din Milano, care reuneşte experienţa şi resursele a şapte festivaluri de film din Milano: Festival del Cinema Africano d’Asia e America Latina, Festival MIX Milano, Filmmaker, Invideo, Milano Film Festival, Sguardi Altrove Film Festival, Sport Movies & Tv Fest). Staff-ul asociaţei este compus din profesionişti din domeniul audiovizualului, cu o experienţă solidă şi îndelungată.

OTOK, INSTITUTE FOR DEVELOPMENT OF FILM CULTURE este o organizaţie non-profit, înfiinţată în 2003, şi este producătorul principal al Festivalului Internaţional de Film Isola Cinema, care are loc anual în Izola şi Ljubljana, Slovenia, din anul 2004. În 2013, Institutul a introdus un program de film de învăţământ intitulat „Submarine – Otok pentru Copii”, dezvoltat special pentru copii şi tineri.

Activităţile derulate în acest program includ proiecţii însoţite de materiale pedagogice şi discuţii; ateliere de producţie de film; întâlniri pentru educaţie în domeniul filmului şi cursuri pentru profesori; diseminarea şi promovarea în Slovenia a filmelor realizate de copii în cadrul atelierelor.

ASOCIAŢIA CROATĂ DE FILM a fost, iniţial, o asociaţie formată din grupuri de film non-profesionale care operează în Croaţia, din 1928. Sub patronajul Asociaţiei operează 162 de cluburi de film pentru tineret şi 44 de asociaţii cu statut juridic, împreună cu un număr mare de autori independenţi din domeniul filmului.

Asociaţia coordonează şi sprijină activitatea cluburilor şi a asociaţiilor, reviste de film şi cărţi despre film, organizează cursuri şi ateliere de lucru pentru copii şi adulţi, încurajează şi oferă asistenţă tehnică în realizarea educaţiei media, organizează, la nivel naţional, festivaluri internaţionale de copii, tineri şi film de amatori, în general, distribuie şi prezintă un program de filme clasice (în propriul cinematograf de artă).

ASOCIAŢIA CINECULTURA organizează, începând din vara anului 2013, „Caravana filmului românesc – Capodopere ale cinematografiei naţionale”, împreună cu MDV Audio Studio şi Digifilm Design. Succesul proiectului demarat în 2013, a convins organizatorii să realizeze, în anul următor, o secţiune numită “Caravana filmului românesc – Cartea şi filmul“, care a completat proiectul original.

Caravana s-a axat pe aspectul educaţional, prin prezentarea, pentru generaţiile tinere, a filmelor româneşti realizate înainte de succesele actuale ale noului val de regizori, ca modalitate de a arăta o tradiţie de calitate neîntreruptă în realizarea de filme. Acest proiect se adresează copiilor (preşcolari şi elevi de la şcoala primară la liceu) şi tinerilor cu vârsta peste 18 ani, cu scopul de a stabili o legătură vizibilă între cinematografie şi literatură.

Caravana vizează educarea prin sublinierea asemănările şi deosebirile dintre carte şi film. Filmele prezentate publicului au fost inspirate de romane şi povestiri româneşti.

Adda lanseaza single-ul si videoclipul “Se vede pe fata ei”

Adda incepe anul in forta cu noul ei single “Se vede pe fata ei”, in care artista abordeaza o tema sensibila, insa extrem de des intalnita in societatea de astazi: casatoria din interes.

Se vede pe fata ei” este o piesa sincera, cu un mesaj curajos, care atrage atentia catre lucrurile cu adevarat importante din viata.

Inspirata de oamenii din jur si societatea de astazi, Adda a scris versurile, dar s-a ocupat si de productia piesei alaturi de nume importante din industria muzicala: Marius Moga, Smiley, Serban Cazan, George Idriceanu, Lucian Nagy sau Yogi (Ionut Marius Vasilache).

“Cand am scris piesa, m-am gandit la lumea de plastic in care traim. Parca au uitat cu totii ca cel mai important lucru este dragostea. In goana dupa faima si bani, oamenii fac greseli teribile si, din pacate, asta se intampla si din cauza educatiei. Piesa este o poveste, mi-am imaginat o conversatie intre mama si fiica. Vreau sa le transmit fetelor sa isi asculte mereu inima”, a declarat Adda.

Din echipa de creatie a videoclipului au facut parte: SAN (regie si scenariu), Catalin Rizea (productie si scenografie), Ana Mironescu (make-up artist), Raluca Topescu (hairstylist) si Andra Moga (styling). Povestea a fost gandita si creionata de Adda, impreuna cu SAN (Anton Sandu); fiecare detaliu a fost ales cu atentie, de la #Mireasa cu rochie din bancnote, pana la Fructul Interzis.

Printre surprizele de pe platoul de filmare, s-a aflat si un sarpe, simbolul vicleniei si al inselaciunii, ce a intregit cu succes povestea creionata de Adda.

Artista si compozitoare, originara din Targu Mures, Adda a scris versuri inca din adolescenta, insa nu s-a asteptat niciodata ca piesa ei, “Minti murdare”, urcata pe YouTube de un coleg, sa ii deschida drumul in lumea muzicii. Deoarece mesajul ei a ajuns la atat de multe suflete, Adda a inceput sa fie urmarita de mii de oameni in online. A crezut in visul ei si a muncit constant, iar astazi are propria casa de productii, Baladda Records, locul unde iau nastere toate piesele pe care le lanseaza.

Pentru Adda, anul 2016 a fost un an plin pe toate planurile. S-a casatorit, a devenit mama, iar profesional, a mai lansat urmatoarele episoade din serialul muzical “Starile Addei”, “Du-te”, “Sa imi vindeci inima”, “Raza mea de soare”, featuring-ul cu Liviu Teodorescu pentru melodia “Cu barca pe apa”, colaborarea pentru “Matematica iubirii” sau “Oglinda, oglinjoara”.

Simion Bogdan-Mihai prezintă: Şamanul Mut, sezonul IV Episodul 3: Cântări ţărăneşti din munţii Gorjului

Invitaţi:

Nicu Bâlteanu (vioară)

Gigel Pobirci (chitară)

Adrian Pobirci (contrabas)

Ion Pobirci (braci)

Intrare: 20 RON

Open doors: 20.30h

Facebook event

Biletele sunt disponibile în avans, la barul din club Control și online pe

 

https://eventbook.ro/music/bilete-samanul-mut-s-4-e-3-cantari-taranesti-muntii-gorjului

Şamanul Mut (sezonul IV)

Episodul 3: Cântări ţărăneşti din munţii Gorjului

Cu vreo şapte – opt decenii în urmă, muzica Gorjului era la mare modă în întreaga arie sudică a României. Pe atunci, cântările din această regiune mai aveau încă trăsături frapante, pe care nimeni nu le putea ignora sau confunda: glasurile lăutarilor şi lăutăreselor erau colorate cu atacuri de glotă şi treceau pe neaşteptate de la emisia de cap la cea de piept, frazele melodice ale violoniştilor se încheiau, ca niciunde în România, cu glissando-uri descendente „miorlăite”, armonizările grupurilor acompaniatoare, simple dar eficace, erau de o ambiguitate tonală plină de farmec, melodiile doinelor şi sârbelor erau generoase, libere şi cu un profil unic în ţară.

Printr-o selecţie de piese din câteva sate diferite, concertul va încerca să contureze peisajul muzicilor de petrecere pe care la produc lăutarii gorjeni acum, la mijlocul deceniului secund al sec. XXI. Selecţia de la acest concert va înlătura piesele care – prin trasee melodice particulare, prin armonizări şi prin virtuozitatea instrumentală inconsistentă pe care o etalează – trimit explicit la repertoriul şi stilul de execuţie ale ansamblurilor folclorice.

În acelaşi timp, trebuie spus că de la sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial şi până astăzi, lăutarii au continuat să absoarbă masiv în muzica lor elemente munteneşti, bănăţene, balcanice şi occidentale şi au condimentat rezultatul sonor cu un sos de tehnologie modernă. Muzica inclusă în concertul de faţă este o muzică învechită fără excese (insistându-se pentru un anume tip de instrumentar), care poate aminti încă de strălucirea Gorjului de altădată.

Discursurile oficiale despre folclor afirmă că doina este genul muzical-poetic emblematic pentru cultura ţărănească a românilor, dar această afirmaţie nu mai este acoperită de realitate de peste 50 de ani. Una din microregiunile în care acest tip de cântare este încă vie este Gorjul de azi.

Pe măsură ce îşi încheia cariera, doina era sacralizată de activiştii culturali comunişti, adică: mai întâi reprodusă imperfect după modele originale, apoi turnată în tipare rigide, edulcorată, încredinţată sub această nouă formă ansamblurilor folclorice şi soliştilor vocali şi instrumentişti de muzică populară şi sprijinită prin vorbiri apologetice.

Cândva la mare preţ, doinele sunt astăzi cerute şi ascultate cu precădere de bătrâni. Acesta este şi motivul pentru care, în timpul din urmă, doina locală a căpătat o particularitate semnificativă: versurile ei au început să se adreseze aproape exclusiv oamenilor de pe panta descendentă a vieţii.

În afară de doine, există în Gorj şi cântări lirice mai senine în care predomină versurile de dragoste. Aceste melodii de joc alcătuiesc împreună o categorie muzicală relativ largă, dominată de sârbe – rezervorul de vitalitate al gorjenilor, dansurile prin care ei se exprimă cu o energie explozivă.

Invitaţi:

Nicu Bâlteanu (vioară)

Gigel Pobirci (chitară)

Adrian Pobirci (contrabas)

Ion Pobirci (braci)
Parteneri media: Radio Guerrilla, GoldFM, TANANANA, Radio Seven, ROCK FM , Smart FM, Radio România Cultural, rfi Romania, Eclecticfm.ro, Radio BucureștiFM, Romanian Rock Radio, Radio Trib, RadioIndieGen.ro, ȘapteSeriZile si Nopti,Romania Libera, Adevărul, Jurnalul NaționalSUNETEDecât o Revistă, BeWhere, Arte și Meserii, Ziarul Studențesc Carevasăzică, IQads, Feeder, Metropotam.ro, InfoMusic.ro, Unsitedemuzica.ro, Mahmur.info, Musicnights.ro, Urban.ro,Bestmusic.roAnyplace.ro, iConcert.ro, Orasulm.eu, JurnalRock, RockOutRockstage.ro, MaximumRock, Metalhead.ro,alternativ.ro, muzicabuna.ro, studentie.ro,  Mixtopia.ro, sub25.ro, subAsfalt.ro121.ro, kudika.ro, getlokal.ro, b365.ro,9am.ro, Modernism.roafterhours.ro, vinsieu.ro, letsrock.ro, bestial.ro, rockout.ro, RoEvents, InYourPocket,cooperativaurbana.ro.

Teo Trandafir debutează în dublajul de animaţie, din 3 martie, în “Balerina”

Una dintre cele mai apreciate prezentatoare TV din România, care poate fi urmărită zilnic în cadrul emisiunii ,,Teo Show” de la Kanal D, Teo Trandafir a decis să îşi pună în aplicare talentul actoricesc şi a acceptat provocarea de a-şi împrumuta vocea profesoarei de dans, Odette, din mult-aşteptata animaţie 3D “Balerina”, care, pe 3 martie, va avea premiera pe marile ecrane din toată ţara.

,În copilărie, mi-am dorit să devin astronom pentru început şi mi-am dat seama că matematica nu ar fi neapărat pentru mine…După care mi-am dorit să devin cântăreaţă, dupa care mi-am dat seama că nu am talent şi atunci mi-am dorit să devin ceea ce am şi devenit şi anume filolog.

<Balerina> este visul oricărui copil, acela de a pleca de niciunde şi a ajunge undeva, acolo unde şi-a propus. Prin muncă şi durere uneori se întâmplă să-ţi împlineşti visul în aşa fel încât oameni care la început nu te-au apreciat să fie nevoiţi să-şi încline capul”, a declarat Teo Trandafir despre aspiraţiile sale din copilărie şi personajul interpretat în <Balerina>”.

Animaţia 3D “Balerina” prezintă aventura lui Felicie, o tânără orfană care are o singură pasiune: dansul. Alături de Victor, cel mai bun prieten al său care îşi doreşte să devină un inventator renumit, pun la cale un plan extrem de îndrăzneţ pentru a fugi din orfelinat direct la Paris, Oraşul Luminilor şi al tuturor posibilităţilor.

Felicie va trebui să lupte mai mult ca niciodată, să se autodepăşească şi să înveţe din greşeli astfel încât să poată transforma în realitate cel mai nebunesc vis al său… Într-o bună zi va deveni cea mai graţioasă balerină de la Opera din Paris.

Distribuit de Freeman Entertainment, filmul 3D “Balerina” are premieră pe marile ecrane din România din 3 martie.

https://www.youtube.com/watch?v=IP2XjIoY8gI&feature=youtu.be

URMA @ BT Live # 12 // Club Control

Joi 23 februarie, URMA revine pe scena din Control cu prilejul unui concert încadrat în seria BT Live, fiind una dintre cele mai valoroase reprezentante ale alternativului românesc.

În cadrul acestui performance, URMA va cânta, în premieră, noi piese de pe viitorul material discografic, intitulat ”inima!ism”.

Open doors: 20.30h
Intrare: 30 lei
Biletele sunt disponibile în avans în Control ( la bar) sau online pe
https://eventbook.ro/music/bilete-urma-bt-live-13-club-control

Apreciată și recunoscută pentru calitatea producțiilor sale discografice și a complexitații showurilor sale, URMA ne va întâmpina pe 23 februarie cu un repertoriu care va include piese noi de pe viitorul album, din care nu vor lipsi însă nici píesele consacrate în primii ani („Buy Me With A Coffee”), sau cele descoperite pas cu pas pe parcursul călătoriei lor muzicale descrise de cel de-al 4lea álbum al trupei `Lost End Found` ( ”Terminus”, ”All Wrong”, ”Cine Iubeste și Lasă”).

Arsenalul acustic folosit de URMA în cadrul celor 4 albume lansate până în prezent, include și instrumente de suflat, precum flaut, saxofon sau trompetă, care completează îmbinarea armonioasă a chitarilor acustice, conturând un trademark muzical al trupei. Se regăsesc de asemenea sonorități diverse semnate de instrumente tradiționale din diferite culturi, cum ar fi cavalul, saz-ul, oud-ul, timbalele, djembe sau darbouka.

www.facebook.com/urmabook

Seria de concerte BT Live inițiată în 2016 de Banca Transilvania în parteneriat cu clubul Control, reuneşte câteva dintre cele mai valoroase şi reprezentative nume ale muzicii alternative româneşti.

Într-o perioadă în care compozițiile muzicale originale și complexe nu primesc aprecierea meritată, Banca Transilvania suține spiritul artistic românesc, dovedind că are cea mai dinamică și non-conformistă abordare de pe piața bancară.

www.bancatransilvania.ro

Parteneri media: Radio Guerrilla, GoldFM, TANANANA, Radio Seven, ROCK FM , Smart FM, Radio România Cultural, rfi Romania, Eclecticfm.ro, Radio BucureștiFM, Romanian Rock Radio, Radio Trib, RadioIndieGen.ro, ȘapteSeri, Zile si Nopti, Romania Libera, Adevărul, Jurnalul Național, SUNETE, Decât o Revistă, BeWhere, Arte și Meserii, Ziarul Studențesc Carevasăzică, IQads, Feeder, Metropotam.ro, InfoMusic.ro, Unsitedemuzica.ro, Mahmur.info, Musicnights.ro, Urban.ro, Bestmusic.ro, Anyplace.ro, iConcert.ro, Orasulm.eu, JurnalRock, RockOut, Rockstage.ro, MaximumRock, Metalhead.ro, alternativ.ro, muzicabuna.ro, studentie.ro, Mixtopia.ro, sub25.ro, subAsfalt.ro, 121.ro, kudika.ro, getlokal.ro, b365.ro, 9am.ro, Modernism.ro, afterhours.ro, vinsieu.ro, letsrock.ro, bestial.ro, rockout.ro, RoEvents, InYourPocket, cooperativaurbana.ro.

Ultimele bilete la preț promoțional pentru concertele Poem si Until Rain din Quantic!

Prog-ul este un gen nu foarte ascultat în România, așa că de ce să nu încercăm să schimbăm acest lucru?

Pe 12 mai, Quantic va răsuna de muzică progressive metal, alături de Poem si Until Rain, două trupe grecești numai bune de ascultat live!

Biletele la prețul promotional de 29 lei aproape s-au epuizat, așa că ultimele pot fi cumpărate de pe www.ambilet.ro.

Imediat după terminarea acestora, biletele vor costa 35 lei, respective 45 lei în ziua evenimentului.

Event: A Prog Night with Poem & Until RainQuantic

Poem
Fondată în anul 2006, Poem este o trupă originală din Atena, Grecia, a cărei stil poate fi clasificat atât progressive, cât și alternative rock, cu nunanțe de alternative metal.

De-a lungul timpului, trupa a concertat alături de nume cunoscute, precum Ozzy Osbourne, Opeth, Pain of Salvation, Paradise Lost, Burst, Mekong Delta, Cilice, Leprous și mulți alții, concertând atât în Grecia, cât și în multe alte țări Europene, printre care și România (Rockstadt Extreme Fest).

Poem are la activ două albume, „The Great Secret Show” (2009) și „Skein Syndrome”, lansat în martie 2016, aflându-se în prezent în plin turneu european.

Until Rain
Cu un mix de elemente de prog, melodic și experimental metal, Until Rain este o trupă formată în anul 2008 în Thessaloniki, Grecia, ce are la activ trei materiale discografice, „The Reign Of Dreams” (2009) „Pandemic” (EP, 2011), “Anthem to Creation” (2013).

În perioada 2015-2016, Until Rain a cântat la mai multe festivaluri printre care Prog Power Europe (Netherlands) și Metal Over Malta (Malta), terminând înregistrările pentru cel de-al patrulea album al trupei, care va fi lansat în luna aprilie a acestui an.

Eveniment organizat de Maximum Rock și Promusic Events

Sursă: Promusic Events / Maximum Rock Magazin

Muzica, așa cum o face Ada Milea, este actorie pură

Teatrul Nottara a programat pentru miercuri, 15 februarie 2017, de la ora 19:00, la Sala Horia Lovinescu – “Alcool”, un spectacol realizat de către regizorul Mihai Măniuțiu pe versurile lui Ion Mureșan și muzica Adei Milea.

“Tare Ada Milea! Un cocktail de efervescență, pasiune, umor, generozitate, răbdare și rigoare. Dependența e subînțeleasă.

Am fost fascinat de felul în care ne-a apropiat de compozițiile ei și de faptul că muzica, așa cum o face ea, este actorie pură”, spune Gabriel Răuță, unul dintre actorii ce fac parte din distribuția spectacolului.

“Am lucrat cu mare plăcere la Alcool. Chiar dacă afirmația mea sugerează oareșice plăceri bahice, ea se referă, în realitate, la întâlnirea, pe absolută trezie, cu atât de captivantele cântece compuse de Ada Milea, pe versurile totodată abrupte și translucide ale poetului Ion Mureșan. Nu e prima oară când stilul Adei Milea, felul în care ea raportează cuvântul la sonurile muzicale mă cucerește și mă inspiră. Acestei întâlniri i se adaugă aceea cu o trupă exemplară de actori ‒ o trupă, aș zice, ideală pentru acest spectacol.

Expresivitatea corporală, în același timp noduroasă și fluidă a Vavei Ștefănescu, finețea poantilistă, cu reale sugestii de abis interior, a jocului lui Alexandru Jitea, naivitatea însorită, plină de culoare, a personajului creat de Ioana Calotă, melancolia umbroasă, cu bine dozate accente jubilatorii, a lui Gabriel Răuță, abureala plină de farmec a Crenguței Hariton, intervențiile decis-scorpionice, de forță, ale Adei Navrot ‒‒ alături de prestația impecabilă a muzicienilor Ada Milea, Bobo Burlăcianu, Alexandru Neagu și Vladimir Ivanov ‒ mi-au prilejuit o mare bucurie. Ceea ce le doresc și spectatorilor!”
Mihai Măniuțiu, regizorul spectacolului

Pe zi ce trece… se înmulţesc adresele pe care trebuie să le uit.
Pe zi ce trece… se împuţinează casele în care sunt primit.
O, dacă aş fi… doctor, contabil, sau secretar…
dacă aş fi doctor, contabil, sau secretar…aş mai bea un pahar.

“Montată sau nu, muzica Adei Milea are o doză de teatralitate intrinsecă născută din jocul de cuvinte, de sunete, de instrumente, de voci. Cântecele sunt aproape piese cu personaje, sunt povești care nu sună niciodată la fel și pe care le poți vizualiza cu ochii minții fie că ești într-un bar la subsol, în aer liber sau într-o sală de teatru” (Oana Bogzaru, Yorick.ro)

Biletele pentru spectacolul “Alcool” se pot achiziționa online, direct de pe site-ul Teatrului Nottara (www.nottara.ro) dar și în format fizic, de la casa de bilete a teatrului, la următoarele prețuri: 29.16 lei, 34.56 lei și 47.52 lei.

Alcool 
pe versurile lui Ion Mureșan
Regia: Mihai Măniuțiu
Scenografia: Adrian Damian
Coregrafia: Vava Stefanescu
Muzica originală: Ada Milea
Light-design: Cristi Șimon

Cu: Ada Milea, Vava Ștefănescu, Ada Navrot, Crenguţa Hariton, Ioana Calotă, Gabriel Răuţă, Alexandru Jitea, Bobo Burlăcianu, Alex Neagu, Vladimir Ivanov.

Durata spectacolului: 60 minute.

Teatrul Nottara 
Stagiunea 2016-2017

www.nottara.ro / www.facebook.com/alcool.spectacolul

Scarlet Aura sustine concertul de lansare a albumului “Falling Sky” pe 27 Aprilie!

Trupa de melodic metal Scarlet Aura aduce în România spectacolul de lansare a noului album “Falling Sky” in club Quantic din Bucuresti pe 27 Aprilie!

Invitatii speciali, momentele surpriza dar si play-listul pe masura promit publicului o seara de exeptie!
Semnat cu casa de discuri din Germania “Pure Rock Records” – albumul “Falling Sky” a fost adus in atentia publicului de catre Scarlet Aura odata cu turneul sustinut alaturi de Tarja Turunen in Octombrie anul trecut, conține 11 melodii dintre care un bonus track – radio edit si a fost produs de celebrul Roy Z – producătorul lui Bruce Dickinson, Helloween, Rob Halford si al altor mari artisti.
Track – list:
1. Immortal In Your Eyes
2. Colour Blind
3. You`re Not Alone
4. My Own Nightmare
5. Chasing White Horses
6. Falling Sky
7. Silent Tears
8. Shamanic Eye
9. Fortune Teller
10. Riding like the wind
11. Silent Tears – radio edit

Albumul “Falling Sky” poate fi achizitionat urmand urmatoarele linkuri:
1. PureRockRecordsShop-http://www.puresteel-shop.com/SCARLET-AURA-Falling-Sky-2
2. i-tunes – https://itunes.apple.com/us/album/falling-sky/id1164447272
3. Amazon – https://www.amazon.de/dp/B01K0TPG8Q/ref=dm_rogue_cd
4. Direct de la managementul trupei, cu autografe: contact@scarletaura.net

Scarlet Aura s-a înființat în 2013 sub numele de “AURA” și a lansat în 2014 primul disc “The Rock Chick”, a castigat prima editie in Bulgaria a “Black Sea Battle of the Bands” din cadrul “Kavarna Rock Fest”, a cantat alături de trupe ca Accept, Nazareth, Helloween, Europe, schimbându-și numele la cerința agenției de management care a explicat nevoia unei denumiri unice in piața muzicala.

Biletele se gasesc în format electronic pe www.iabilet.ro, în reteaua fizica iabilet.ro – http://www.iabilet.ro/site/event/28057/ (www.iabilet.ro/retea – Magazinul Muzica, Cafe Deko, Club Vintage, Club Quantic, Hard Rock Cafe, Beraria H, Agentiile Perfect Tour, stand-ul de bilete de la Metrou Unirii 1 (langa casa de bilelete Metrorex), Magazinele Uman , IQ BOX – Telekom, reteaua de magazine Say – partener Orange, pe terminalele self-service ZebraPay din toata tara)

S-au pus în vânzare biletele pentru turneul Dirty Shirt

După o campanie de crowdfunding demarată care a reușit să strângă peste 2000 de euro și susținere primită din partea AFCN, DIRTY SHIRT  va porni primăvara aceasta, după cum bine știți, într-un turneu alături de Ansamblul Folcloric Național Transilvania și sibienii de la E-An-Na.

Începând de astăzi, biletele au fost puse în vânzare și pot fi achiziționate online pe www.ambilet.ro, conform următoarelor prețuri:

Pentru București (Arenele Romane):
– Early Bird – primele 50 de bilete -35 lei
– Normal Tickets – 45 lei
– Intrare – în seara evenimentului – 55 lei (în limita capacității locației)

Pentru concertele din țară (Baia Mare, Timișoara, Cluj Napoca, Iași, Brașov)
– Early Bird – primele 50 de bilete – 29 lei
– Normal Tickets – 35 lei
– Intrare – în seara evenimentului – 40 lei (în limita capacității locației)
*Pentru Brașov (Kruhnen Musik Halle): – biletele pot fi achiziționate doar de la locație

Călătoria FolkCore De-Tour va începe odată cu venirea primăverii, de pe 17 martie cu prima oprire în Baia Mare (Casa Tineretului), urmată de Timișoara (18 martie, Casa Tineretului), Cluj Napoca (24 martie, /Form Space), Iași (25 martie, Casa de Cultură a Studenților), Brașov (31 martie, Kruhnen Musik Halle) și o ultimă staționare în București, pe 1 aprilie (Arenele Romane). Și nu, nu e o păcăleală chiar deloc!

S-au suplimentat biletele pentru concertul Glenn Miller Orchestra

????????????
????????????

Categoria II de bilete, cea la pretul de 250 lei / bilet, a fost suplimentata! The World Famous Glenn Miller Orchestra, dirijor Wil Salden, se vor gasi pentru prima data in concert in Romania pe 11 Martie, la Ateneul Roman, cu incepere de la ora 20.00!

Portile se vor deschide de la ora 19.00!
“It’s Glenn Miller Time!”, indemnul la care toti iubitorii de muzica veche ar trebui sa raspunda prezent! Un spectacol ce fara indoiala defineste viata si cultura americana din perioada anilor ‘30-‘40, un concert ce aduna mult prea celebrele piese Sweet & Swing compuse de legendarul Glenn Miller.

Orchestra celebra cu muzicienii din Big Band, sub bagheta dirijorului Wil Salden, va prezenta un eveniment sweet & swing absolut complesitor si care va bucura toate categoriile de varste!

Momentul special al serii va avea in centrul atentiei astrul mult prea visat, cantat si recitat, LUNA: “Moonlight Serenades” & “Blue Moon”.
Inconfundabilele “In the Mood”, “Pennsylvania 6-5000”, “String of Pearls”, “Chattanooga Choo Choo”, “At Last” sunt doar alte cateva dintre evergreen-urile ce vor fi cantate live de orchestra Glenn Miller.

• Informatii despre bilete gasiti pe www.gqentertainment.ro. http://gqentertainment.ro/eveniment-glenn-miller/
• Pretul unui bilet la categoria I – 450 lei si la categoria II – 250 lei!
• Urmariti site-ul nostru!

Chiar si astazi, dupa mai mult de 75 de ani de la fondarea Glenn Miller Orchestra, universul muzical este inca imbogatit de aceste memorabile piese si aranjamente orchestrale. Asa cum Coca-Cola si Elvis Presley apartin culturii americane si implicit culturii mondiale, asa si muzica lui Glenn Miller este recunoscuta peste tot in lume, este un brand incontestabil!

 

https://www.youtube.com/watch?v=58inMDCcWkg
https://www.youtube.com/watch?v=4Hfi_YwdiEg2
https://www.youtube.com/watch?v=l_4Z9r8FEj8
https://www.youtube.com/watch?v=yqFLJeiWG-c
Despre Glenn Miller
Glenn Miller a fost cel mai bine vandut artist in perioada 1939-1943. Cu o reputatie al unui personaj destul de complicat si unul dintre cei mai talentati oameni de afaceri care a condus vreodata o orchestră de jazz, Glenn Miller este considerat si astazi unul dintre principalii artisti-cult din industria muzicala a tuturor timpurilor.

Printre cele mai cunoscute compozitii ale sale se numara „In the Mood”, „Moonlight Serenade”, „Pennsylvania 6-5000”, „Chattanooga Choo Choo”, „A String of Pearls”, „At Last”, „(I’ve Got a Gal In) Kalamazoo”, „American Patrol”, „Tuxedo Junction”, „Elmer’s Tune” si „Little Brown Jug”.

Alton Glenn Miller s-a nascut pe 1 martie 1904 in Clarinda, un orasel din Iowa, Statele Unite ale Americii. Dupa o perioada de cautari, parintii lui s-au stabilit in Tryon, Nebrasca, pe un teren concesionat de stat. Mama lui Glenn Miller canta la orga si usor, usor a pus bazele scolii locale. In 1915 familia Miller s-a transferat la Grant City, Missouri, unde Glenn a urmat scoala primara. Primul sau job a fost ca lustragiu in magazinul de incaltaminte al directorului orchestrei locale, John Mosbarger, primind si primul trombon.

In 1922 a intrat in Holly Moyer Orchestra fiind si un avantaj financiar destul de consistent pentru a-si plati studiile la Universitatea din Colorado. Dupa ce a picat mai multe examene intr-un timp destul de scurt, Glenn Miller a renuntat la universitate. Avea alte preocupari, cele artistice fiind primordiale in viata lui Glenn Miller.

Primul lui contract a fost ca trombonist si aranjor muzical al orchestrei Tommy Watkins. Nemultumit de felul cu evolua din punct de vedere muzical, s-a mutat in Los Angeles unde a obtinut un post in orchestra lui Ben Pollack, un baterist experimentat si cu fler în descoperirea de noi talente. In anul 1928 Glenn s-a mutat la New York, unde a continuat sa lucreze cu Pollack. Rapid a inceput să cante la trombon si sa scrie aranjamentele pentru Red Nichols si Paul Ash.

Miller a inceput să inregistreze cu numele sau in 1935, insa nu cu o trupa oficiala.
Formata in martie 1938, Glenn Miller Orchestra a inceput curand sa aiba succes rasunator pe Coasta de Est. In 1939, Miller a semnat un contract pentru un program care se transmitea in direct la radio, dandu-i posibilitatea sa atraga atentia ascultătorilor intr-un mod greu de imaginat in zilele noastre.

Chattanooga Choo-Choo a fost primul single care a primit certificare din partea RIAA (Recording Industry Association Of America) pentru ca a vandut peste un milion de exemplare si a obtinut oficial un disc de aur.

Muzica lui era axata pe aranjamente destul de clare, simpliste, ca sonoritatile sa fie cat mai atragatoare pentru dansatori, folosind destul de frecvent un clarinet acordat cu o octavă peste cele trei saxofoane tenor.

Succesul maret s-a datorat in primul rand firii sale intuitive. Stia care este dorinţa publicului, pe aceasta cale obtinand transmisiuni la radio, plus un succes comercial urias si vanzari record. “Da publicului ce isi doreste si va alerga spre tine”, spunea Miller adesea. Succesul acestuia ca bandleader a durat o perioada scurta, anume ceva mai mult de trei ani înainte de moartea lui fulgerătoare la varsta de patruzeci de ani, lasand pasionatilor de jazz un prim exemplu de big band si pentru aranjamentele sale muzicale care domina pana astazi.

Glenn Miller moare la varsta de 40 de ani, undeva pe data de 15 decembrie 1944, cand avionul pe care-l pilota a disparut deasupra Canalului Manecii.

The Glenn Miller Story”, drama biografica din 1954 care spune povestea cunoscutului muzician american, s-a bucurat de un mare succes si a fost nominalizat la trei premii Oscar. A castigat la categoria cel mai bun mixaj sonor, iar Coloana sonoră a ajuns pe locul intai in topul Billboard. „Povestea lui Glenn Miller” a mai fost nominalizată la premiile BAFTA (cel mai bun actor străin), Directors Guild of America, New York Film Critics Awards si Writers Guild of America.