Moonwalkers, proiect format din Cezara Rotaru si Andrei Rotaru, lanseaza – “Hideaway”, o piesa dance, cu influente trap. Single-ul a fost compus si produs de cei doi artisti, iar versurile au fost scrise de Emanuela Oancea.
”Proiectul muzical a inceput acum 5 ani cand ne-am cunoscut pentru o colaborare care a evoluat foarte mult. Dintr-o conexiune profesionala, am creat o frumoara relatie de prietenie si iubire, iar de cateva saptamani, am devenit un cuplu cu acte in regula.
Piesa “Hideaway” este o descriere perfecta a relatiei noastre: ne ascundem, ne cautam, ne completam unul pe celalalt si ne pretuim. Prin mesajul acestei piese am vrut sa impartasim cu voi o frumoasa poveste de dragoste. Speram sa va placa!”, declara Moonwalkers.
In urma cu 5 ani, Andrei si Cezara au colaborat pentru piese precum “One More Time”, “It’s Over” (feat. Gabriela Artene). In prezent, cei doi artisti lucreaza impreuna la inca doua piese, ce urmeaza sa fie lansate pana la sfarsitul anului.
Duminică, 14 mai, te așteptăm între orele 15:00 – 17:00 în grădina de la Bohemia Teahouse (Str. Poiana Narciselor nr. 1) pentru întâlnirea Schimb De Cărți din luna mai.
Ne vom bucura împreună de soare și cărți, discuții relaxate despre ultimele descoperiri în materie de literatură și noi prieteni.
Spune-ne ce carte ai mai citit în ultima lună, ce carte ne recomanzi și poate vei descoperi noi titluri de care să te bucuri ca un pasionat de cărți veritabil.
Intrarea este liberă. Schimbul nu este definitv (poți retrage cărțile când dorești) și nici obligatoriu (dacă vrei doar să ne cunoști, poți participa fără să aduci căți 😉 ).
Schimb de Cărți este un proiect bookblog.ro care se desfășoară de șase ani în București și în alte orașe din țară (Galați, Cluj, Sibiu, Hunedoara, Oradea și Suceava). Acest proiect susține lectura printr-o serie de întâlniri lunare în cadrul cărora cititorii pot face schimb de cărți între ei și pot discuta, într-un cadru cât mai liber și cât mai puțin rigid, despre cărți, autori sau edituri. Intrarea este liberă și oricine poate participa.
Schimb de Cărți este un proiect în continuă dezvoltare, așa încât cei care doresc să aducă întâlnirile Schimb de Cărți în orașul lor pot trimite un e-mail la adresa andreea@bookblog.ro pentru mai multe detalii.
Cea de-a XXV-a ediţie a GALEI PREMIILOR UNITER a avut loc luni, 8 mai la Teatrul Naţional „Mihai Eminescu” din Timişoara.
Premiile pentru anul 2016:
Premiul pentru debut:
Iustinian Turcu pentru rolul Georg din spectacolul Martiri la Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu – Secţia Germană
Premiul pentru cel mai bun spectacol de teatru radiofonic:
Biblia Neagră a lui William Blake, scenariul şi regia artistică Ilinca Stihi, producţie a Societăţii Române de Radiodifuziune
Premiul pentru cel mai bun spectacol de teatru TV:
Vandalul de Hamish Linklater, regia şi adaptarea Andreea Vulpe, coproducţie a Societăţii Române de Televiziune (Casa de Producţie a TVR) – Teatrul UNTEATRU
Premiul pentru cel mai bun actor în rol secundar:
Gheorghe Visu pentru rolul Nozdrióv, moşier din spectacolul Suflete moarte la Teatrul de Comedie Bucureşti
Premiul pentru cea mai bună actriţă în rol secundar:
Ana Ciontea pentru rolul Koróbocika, Nastasía Petróvna, moşiereasă din spectacolul Suflete moarte la Teatrul de Comedie Bucureşti
Premiul pentru critică de teatru:
Doina Papp
Premiul pentru cel mai bun actor în rol principal:
Andrei Huţuleac pentru rolul Wolfgang Amadeus Mozart, compozitor din spectacolul Amadeus la Teatrul Metropolis Bucureşti
Premiul pentru cea mai bună actriţă în rol principal:
Ana Ularu pentru rolul A din spectacolul O intervenţie la Teatrul ACT Bucureşti
Premiul pentru cea mai bună scenografie:
Dragoş Buhagiar pentru scenografia spectacolului Cafeneaua la Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” Iaşi
Premiul pentru cea mai bună regie:
Yuri Kordonsky pentru regia spectacolului În adâncuri la Teatrul Maghiar de Stat Cluj
Premiul pentru cel mai bun spectacol:
Amadeus, direcţia de scenă Victor Ioan Frunză la Teatrul Metropolis Bucureşti
Nominalizările au fost făcute de un juriu de selecţie alcătuit din criticii de teatru: Monica Andronescu, Alice Georgescu şi Mircea Morariu.
Juriul final, care a desemnat câştigătorii, a fost format din Alexandru Darie – regizor, Luana Drăgoiescu – scenograf, Dana Dogaru – actriţă, Florica Ichim – critic de teatru, Maria Sîrbu – jurnalist cultural.
În cadrul Galei au mai fost acordate: Premiile Senatului UNITER, Premiul oferit de către Preşedintele UNITER, Premiul Mecena, Premiul British Council (premiu găzduit), Premiul pentru cea mai bună piesă românească a anului 2016.
PREMIILE SENATULUI UNITER
Premiu de Excelenţă: VICTOR IOAN FRUNZĂ
Premii pentru întreaga activitate:
Actriţă: MARIANA MIHUŢ
Actor: DIONISIE VITCU
Regizor: SILVIU PURCĂRETE
Scenograf: LUANA DRĂGOIESCU
Critică şi istorie teatrală: MARIANA VOICU
PREMII SPECIALE
Premiul special pentru proiecte inedite şi realizări remarcabile acordat Teatrului Naţional „Mihai Eminescu” din Timişoara pentru realizarea Sălii 2 (Manej)
Premiul special acordat scenografei EUGENIA TĂRĂŞESCU-JIANU pentru o carieră excepţională în teatrul de păpuşi şi marionete
Premiul special acordat Facultăţii de Teatru din cadrul Universităţii de Arte „George Enescu” din Iaşi pentru contribuţia întregului corp universitar la dezvoltarea vieţii teatrale şi culturale naţionale
Premiul special acordat actriţei IRENE FLAMANN CATALINA pentru o viaţă dedicată Teatrului Naţional „Mihai Eminescu” din Timişoara
Premiul Preşedintelui: acordat doamnei SIMONA NEUMANN, director executiv al Asociaţiei „Timişoara 2021, Capitală Europeană a Culturii”
Premiul Mecena: acordat domnului MIRCEA STOIAN, conducătorul firmei SC GAUSS SRL
Premiul special British Council (premiu găzduit): acordat doamnei MARINA CONSTANTINESCU, directorul artistic al Festivalului Naţional de Teatru, pentru activitatea de sprijinire şi promovare a relaţiilor culturale româno-britanice
Premiul pentru cea mai bună piesă românească a anului 2016, concurs organizat de UNITER sub egida Casei Regale a României: “Masa puterilor noastre” de Petre Barbu
Juriul Concursului de dramaturgie „Cea mai bună piesă românească a anului 2016” a fost compus din criticii Marina Constantinescu, Dan C.Mihăilescu şi Marian Popescu.
Cum a dat un pic caldura cum au inceput festurile si avem de unde sa alegem pana spre toamna. Munte, mare sau pasune, muzici bune peste tot.
Nu de mult spuneam ca sonerul deabea ia amploare si pe la noi desi in alte parti este la mare cautare. Cineva a ascultat si de iubitorii neaosi ai genului si le-a daruit un festival de 3 zile de stoner, piperate cu ceva progresive rock si work-shopuri din diverse domenii.
In continuare va invitam sa vizionati o galerie foto a festivalului.
Cum a dat un pic caldura cum au inceput festurile si avem de unde sa alegem pana spre toamna. Munte, mare sau pasune, muzici bune peste tot.
Nu de mult spuneam ca sonerul deabea ia amploare si pe la noi desi in alte parti este la mare cautare. Cineva a ascultat si de iubitorii neaosi ai genului si le-a daruit un festival de 3 zile de stoner, piperate cu ceva progresive rock si work-shopuri din diverse domenii.
Soundart Festival a inceput in prima seara de joi a lunii Mai, cand vremea calduta te imbie sa stai afara cu prietenii si sa bei o bere. Zis si facut. Ne-am strans pe terasa din spate a clubului Quantic si am admirat oamenii la munca.
Nici nu stiu cand in mijloc a aparut un totem sa apere festul de ploaie si rele, ca eu ma uitam la cei ce faceau bratari din piele (Handmade Revolution), sau la Mihai Vartejaru | Arta Cartii, cu coperti pentru carti din acelas material.
Flamestorm – Fire & Light Shows s-au jucat putin cu focul cand soarele a apus, UNARTE ne-au invatat sa modelam lutul, iar noi ne-am lasat dusi acasa tarziu in noapte, cu gandul la cele trei zile cu trupe una si una.
In prima zi de fest am avut Exivious headliner si destul de multa lume s-a aflat in sala la ei. Am dansat de mama focului pe ritmuri de Progressive Metal si Jazz Fusion olandeze. Suna bine instrumental, nu au vocal. Nici nu trebuie.
Inaintea lor i-am ascultat pe constantenii de la White Walls. Au profitat baietii de ocazie si au cantat parca mai cu foc decat alta data, poate datorita faptului ca au un nou tobar in persoana lui Theo Scrioșteanu. Eugen a fost in forma maxima si ne-a incantat auzul cu vocea lui. Instrumentisti buni, voce extraordinara, ritm, asta este White Walls.
Primele doua trupe de vineri au fost Fakir Thongs si Groove Therapist, primii cantand ceva stoner rock cu iz psihedelic; iar atenienii din a doua tupa, niste rock progresiv destul de saltaret, chiar funky si pe doua voci.
SL Theory, Arashai si Unflicted au cantat in continuare pana pe la 3 dimineata, dar cum cei 10 muzicieni din Grecia si al lor progresiv/symphonic rock nu prea au avut success la mine, am purces catre casa cu parere de rau ca nu ii vad pe romanasii de la Unflicted. Desi i-am vazut nu mai departe de saptamana trecuta.
Sambata a fost “the day” cu trupe una si una, cu ritmuri variate. Am ajuns la tanc sa ascult September Code, o alta trupa de pe scenei prog. rock a Greciei, una veterana chiar, dar la care lumea nu s-a prea ingramadit desi nu au sunat chiar rau.
La RoadkillSoda lucrurile au stat mult mai bine. Au multi fani in tara si a venit ceva lume sa ii sustina la Sounart Festival, asa ca am cantat cu ei si ne-am simtit bine. Concertul lor mi-a parut mult prea scurt totusi.
Au cantat o piesa noua de pe urmatorul album electric si au avut mandale hipnotice pe fundal. Te tin in priza baietii si nu te mai saturi de ei. Schimbul de energie intre ei si public este clar vizibil. Oamenii ii stiu, le stiu versurile, sunt dinamici.
Dupa RoadkillSoda, Nightstalker au fost preferatii mei din aceasta seara si poate din intregul festival. Daca la primii, oamenii au fost poftiti sa ‘’isi rupa capetele’’, la atenieni s-a dansat pe saturate. Grunge, stoner, heavy si aproape 30 de ani de activitate. O voce placuta si un aspect hippie, foarta multe energie, Argy Galiatsatos si riffuri grele. Pionierii “heavy rock-ului”, una dintre formatiile cult ale scenei genului numit astazi stoner rock.
O multime agitata, o sala aproape plina i-a intampinat pe baietii de la Stoned Jesus, ucrainienii care au poposit in sfarsit si pe ale noastre meleaguri. Le-a placut primirea, publicul, Romania si au promis ca vor reveni.
Au sarit atat de mult pe scena ca la piesa I’m the Mountain, Igor a reusit sa isi scoata chitara din prize, dar ne-au si facut sa cantam cu ei, stiam sau nu versurile piesei. Am urmarit solo de chitara, de bas, am avut si bis si parca mai vroia lumea. Au cantat integral albumul ‘Seven Thunders Roar’ la Soundart Festival. Un line-up special pentru o seara speciala.
Brusc sala s-a golit de lume dupa recitalul ucrainienilor si nu s-au intors in numar prea mare sa vada urmatoarele 3 trupe de sambata: Risin Sabotage, Minraud si Avalanche Street, trupe ce au cantat pana pe la 3 dimineata pentru cei fara somn si chef de duca (acasa).
Duminica, seara concertelor a fost scurta. Lumea obosita dupa 3 zile de agitatie, dar trupe bune si o atmosfera placuta. Totemul nu prea a tinut ploaia departe si vantul a cam gonit lumea de pe terasa, dar in sala atmosfera a fost de-a dreptul incendiara.
Seara a inceput cu trupa Tragic. Psychedelic, doom & post-metal. Piese dark, instrumental cu riffuri lungi si o voce lugubra venita parca de undeva din adancuri. Prea mult tragic rock imi cam danueaza, dar am stat sa ii ascult cateva piese, de data aceasta.
Chaplin’s Dream sunt o trupa de progresiv din vecina Bulgarie, care tocami se pregatesc sa isi lanseze albumul de debut si au vrut sa vada cum il primesc romanasii amatori de rock. Au colorat un pic atmosfera intunecata de Tragic si de vrema la fel de tragica de afara si au fost pacuti de public.
Funky, psihedelic, cu radacini in blues-ul si hard rock-ul anilor ’70, costumatie si prestanta asisderea. Un John Lennon mioritic si un cazac la voce.
Vladi a cantat vre-o 4 piese, ca sa isi crute vocea (o voce care se potriveste manusa cu instrumetalul Wooldozer), cam 4-5 instrumentale asa cum stim ca baga bine baietii si un final cu Laura de la Gray Matters alaturi de Vadi si o piesa buna dar nerepetata deajuns.
Cu Green Yeti s-a incheiat seara si trei zile de fest. Tot din Atena si ei, o trupa tanara, doua albume si un sound interesant de doom/stoner. Am ascultat o muzica venita parca dintr-o alta dimensiune, piese extrem de lungi si riffuri lente. Suna atat usor și rau, bassul este minunat, groovy și dur , tobele suna a intuneric. Este o muzica grea dar buna.
Au fost 4 seri deosebite cu oameni minunati si trupe pe toate gusturile. Trebuia un astfel de fest, un stoner-prog fest, intr-un loc primitor precum Quantic Club.
directia 5 lanseaza piesa “Am stiut”, o poveste de dragoste plina de optimism, zambete si sentimente pe care le ai atunci cand te trezesti dimineata alaturi de jumatatea ta.
Muzica este compusa de Marian Ionescu, iar versurile sunt scrise de Florin Dumitrescu.
“Am stiut” se va regasi pe albumul “Happy Days”, material discografic ce urmeaza sa fie lansat in luna noiembrie. Videoclipul piesei este regizat de Alex Ceausu si a fost filmat pe parcursul unei zile.
Anul trecut, directia 5 a lansat albumul “Love, Peace & Harmony”, odata cu sarbatorirea a 25 de ani de cariera. Alina si trupa au inceput colaborarea in 2015, cand au lansat numeroase piese impreuna. De atunci, Alina este o prezenta constanta la concertele si evenimentele la care participa trupa.
Format din Marian Ionescu, Cristi Enache, Nicu Damalan, Tony Seicarescu, Marius Keseri si Carmin Ionescu, grupul directia 5 s-a infiintat in 1991, la Bucuresti. In 1992, trupa lanseaza albumul „La vulturul de mare cu pestele in gheare”, apoi urmeaza o lunga istorie muzicala, ce face ca directia 5 sa fie recunoscuta si apreciata chiar si peste hotare.
In cei 26 de ani de activitate, directia 5 a lansat peste 20 de albume si zeci de piese, singuri sau alaturi de nume de referinta din muzica romaneasca – Lidia Buble, Andreea Banica, Loredana Groza, Paula Seling si multi altii.
In perioada 12-19 mai fa-ţi timp pentru tine si relaxeaza-te la EUROPAfest – Caffe Festival Ibis. Scapa de stresul de peste zi, uita de intalniri si deadline-uri si accepta invitaţia la jazz de calitate. Fara conventii, fara pretentii, Caffe Festival Ibis este un loc al relaxarii si bunei-dispozitii, destinat mai ales celor care vor sa incheie o zi de munca intr-un mod placut.
EUROPAfest – Caffe Festival inlocuieste rigurozitatea salilor de spectacol cu un spatiu relaxant si o atmosfera prieteneasca pentru a apropia publicul de muzica buna si a largi sfera consumatorilor de jazz si blues. Timp de 8 zile, de la ora 20:00, cafeneaua hotelului Ibis Nord va gazdui evolutii live extraordinare – concerte si jam sessions cu numele actuale ale scenei muzicale.
Editia 2017 promite concerte extraordinare si stiluri diferite, o sansa perfecta de a face cunostinta cu reprezentantii muzicii de peste hotare. Jazz proaspat, creativ prin evolutiile artistilor sositi din 19 tari. Sub sloganul „New Jazz Generation”, Caffe Festival Ibis promite sa ofere seri memorabile de jazz.
Si lucrurile bune nu se incheie aici. Pe langa starea de bine pe care reusesc sa ti-o contureze serile Caffe, spectatorii concertelor desfasurate la cafeneaua hotelului Ibis Nord beneficiaza de un pachet special care include intrarea la concert, o bautura si o gustare la alegere, la pretul special de 39 de lei / persoana.
Rezervarile se fac la Ibis Nord: 0374.130.045, email H3302-FB@accor.com.
Programul de rezervari: 10:00 – 18:30.
Caffe Festival este o stare de spirit. Intra in atmosfera de la Caffe Festival Ibis si traieste o experienta unica. Concertele tinute pana tarziu in noapte, farmecul unui spatiu in care muzica intalneste mici placeri precum un pahar de vin sau o conversatie cu prietenii, vor asigura cateva ore de rasfat celor care au ales sa evadeze din cotidian.
Gusta aroma acordurilor de jazz la Caffe Festival Ibis.
Doar la EUROPAfest redescoperi esentele tari ale muzicii de calitate !
Sub sloganul It’s all about live quality music!, EUROPAfest, singurul festival din Europa care reuneste 4 genuri muzicale – jazz | blues | pop | clasic prezinta in perioada 11 – 20 mai, peste 300 de artisti din 42 de tari. Pe langa Caffe Festival Ibis agenda EUROPAfest mai cuprinde Opening Concert – Bucuresti | Sibiu, concerte live de jazz, blues, pop si muzica clasica, Bucharest International Jazz Competition, Jeunesses International Music Competition Dinu Lipatti, master-classes si workshopuri, Festival’s corner si Gala EUROPAfest.
Agenda completa si informatii despre bilete pot fi gasite pe site-ul festivalului www.europafest.ro, site-ul organizatorului www.jmevents.ro sau pe pagina de facebook EUROPAfest.
Agenda Caffe Festival Ibis – EUROPAfest 2017 12 – 19 mai / 20:00 / Cafeneaua – Hotel Ibis Nord
12 mai – jazz & blues
FAR FROM CAROLINA / UK, SUA
TRIISM / SUA
Sold out.
13 mai – jazz
BOSTON SWING TRIO | SUA, Japonia, Coreea de Sud, Nepal
BIG | Israel
14 mai – jazz
LORENZO VITOLO TRIO | Italia
COCOON | Italia, Germania
THREEAMISU | Germania, Israel, Elvetia
15 mai – jazz
ALEKS FADINI GROUP | Italia, SUA, Germania
DANIEL ARTHUR TRIO | SUA, Canada
16 mai – jazz
ARON GUNST QUINTET | Brazilia, Italia, Grecia, Ungaria, Irlanda, Olanda
SOFT WEST | Australia
17 mai – jazz
AST/GUTIERREZ DUO | Germania, Spania, UK
SAMUEL EAGLES – SPIRIT | UK
FACES OF ALEX TRIO | Italia
18 mai – jazz
PURPLE IS THE COLOR | Austria, Cehia
AKAKAZE QUARTET | SUA
Fara repetitii, fara partituri. Pura inspiratie
JAM SESSION – muzicieni din festival
19 mai – jazz
BEST OF JAZZ – cele mai apreciate trupe din festival
JAM SESSION – muzicieni din festival
Bilete si Rezervari: Hotel Ibis Nord
Calea Grivitei 143
tel: 0374.130.045
email: H3302-FB@accor.com
Programul de rezervari: 10:00 – 18:30.
Cea de-a doua ediţie a Festivalului Internaţional de Film BUZZ CEE se va desfăşura la Buzău, între 4 şi 9 iulie.
Iubitorii de film din Buzău şi din ţară sunt aşteptaţi să se bucure, timp de şase zile, de proiecţii de film din Europa Centrală şi de Sud-Est, filme româneşti şi de multe alte surprize pregătite de organizatori.
Anul acesta, în competiţiile oficiale BUZZ CEE au fost înscrise peste 1500 de filme din regiune şi au fost selectate 25 de titluri care vor concura în cadrul celor patru secţiuni competiţionale: lungmetraj, scurtmetraj, scurtmetraj studenţesc şi documentar.
Selecția filmelor intrate în competiție a fost realizată de o echipă alcătuită din criticii de film Florin Barbu, Cristi Mărculescu şi Bogdan Beşliu.
Proiectele câștigătoare vor fi alese de jurii alcătuite din profesioniști ai industriei cinematografice din România și din țările regiunii, iar publicul va fi invitat să își voteze filmul preferat, care va fi premiat cu trofeul Pop BUZZ.
Filmele din festival vor fi proiectate în locații centrale din orașul Buzău: sala Teatrului George Ciprian și Sala Consiliului Județean Buzău.
La fel ca şi la prima ediţie, intrarea la toate filmele din cadrul festivalului va fi liberă.
BUZZ CEE este un festival internațional de film dedicat regiunii Europa Centrală și de Sud-Est, inclusiv Grecia și Turcia. Festivalul își propune să promoveze producții de calitate din țările din regiune și să aducă la Buzău filme care ajung rareori pe marile ecrane din România, oferind publicului posibilitatea să intre în contact cu cinematografia central și sud-est europeană.
BUZZ CEE este un festival realizat cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei.
CulturaALL este o asociație dedicată promovării culturii românești și europene, prin intermediul organizării de evenimente dedicate publicului larg, cu scopul de a dezvolta relațiile culturale între România și țările din Europa.
Sub titlul L’Om GiGi: Linii_Trasee_Semne_Sensuri, Teatrul Național “I.L. Caragiale” București are deosebita plăcere de a vă invita într-o incursiune în laboratorul de creație al artistului de talie internațională Gigi Căciuleanu, la aniversarea a 70 de ani.
Astfel, Teatrul Național a programat două evenimente axate în jurul personalității artistice de excepție a artistului Gigi Căciuleanu: joi, 11 mai 2017, ora 20:00, Sala Studio – spectacolul ★ D’ale noastre ★, probabil cel mai atipic spectacol inspirat din opera lui Caragiale; o producţie artistică complexă, un carousel coregrafic a cărui ilustrație muzicală eterogenă trece prin Mozart, Vivaldi, Bethoven și ajunge până la DJ Vasile și Vlaicu Golcea.
Duminică, 14 mai 2017, ora 11:00, la Sala Pictura, Gigi Căciuleanu va putea fi văzut într-o ipostază mai puțin obișnuită, aceea de conferențiar, în cadrul evenimentului L’Om GiGi: Linii_Trasee_Semne_Sensuri. O întâlnire prin care publicul va putea intra în laboratorul artistului Căciuleanu.
“Liniile pot fi trasate, pe hârtie, pe un ecran, pe o tablă de școală, adică pe orice suprafață plană transformându-se astfel în litere, în cuvinte sau desene. Dar pot fi trasate și în cele patru dimensiuni, ale continuumului spațiu-timp. Devenind atunci dinamică și vitalitate.
Pașii noștri desenează trasee pe podele și străzi; roțile le desenează pe planurile zbuciumate ale geografiei. Avioanele lasă urme tridimensionale pe cer.
Toate acestea reprezintă semne vizibile și descifrabile pentru cine posedă cheia necesară ca să o facă. Devenind niște ustensile ale comunicării între ființe observatoare și gânditoare.
Iar pentru cei care doresc, îi oferă și sensuri (mai mult sau mai puțin ascunse!), lectura cărora depinde de pregătirea celui care dorește să sape și să găsească… Metafore.
Dansul este, pe lângă atâtea altele, și linie, și traseu, și semn, și sens. Toate acestea legând între ele niste puncte/clipe.
Dacă ar fi să dau o definiție conceptului de Coregrafie, atunci aș numi-o: drumul cel mai frumos și interesant dintre două puncte imaginate.
Așa se face că Poezia se privește în oglinzile Dansului.”
Gigi Căciuleanu
“Tot ce este legat de viața și arta lui Gigi Căciuleanu înseamnă spectacol. Dansul lui a sărutat teatrul, apoi cele două arte s-au îmbrățișat și trec prin timp când cadențat, când programat haotic, dar mustind de frumusețe.” Maria Sârbu
Gigi Căciuleanu (n. 13 mai 1947) este un nume cu o carte de vizită impresionantă: cariera sa începe la 14 ani; după Școala Națională de Coregrafie, studiază la Teatrul Bolshoi din Moscova iar la începutul anilor 70, câștigă primele premii internaționale.
În 1972, la 25 de ani, este angajat la compania Folkwang Ballet din Essen – Germania, iar în 1973 creează, în Franța, Studioul de Dans Contemporan la Grand Theatre Nancy. În anii următori, conduce Baletul la Teatrul de la Nancy.
Între 1978 și 1993 colaborează cu celebrități ale dansului și muzicii, printre care: Astor Piazzola, Marius Constant, Pina Bausch, Maïa Plissetskaïa, Jeanine Richer, Jean-Michel Jarre, Guy Tudy, François Rabbath, Claude Lefevre, Santiago Sempere, Jean Le Poulain, Henri Ronse.
Coregrafiile sale intră în repertoriul Operelor din Paris, Lyon şi Avignon, al companiei lui Pina Bausch: Wuppertaler Tanztheater, al Operei din Hamburg, Roma, al Teatrului La Fenice din Veneţia, Welsh National Opera din Cardiff, la SODRE din Montevideo, la Teatrul Municipal din Sao Paolo unde colaborează cu compania braziliană de dans Cisne Negro, în Israel compania Bat-Dor. Organizează turnee cu spectacolele sale de la Paris la New York, la Berlin la Buenos Aires, Tokyo, Bruxelles.
Este decorat Franţa cu titlul de Chevalier în Ordinului de Arte şi Litere. În 1994, se stabilește la Paris, unde fondează Compania Gigi Căciuleanu. Dansează la Paris, dar și la Santiago, la Buenos Aires, Sao Paolo și Torino. La începutul anilor 2000, conduce Direcția Artisitică a Baletului Național din Chile.
Gigi Căciuleanu predă dans contemporan, în ateliere și master class la instituții precum Conservatoriul Naţional Superior La Villette, l’ Ecole de l’ Opéra de Paris, Conservatoarele Naţionale franceze: Boulogne -Billancourt, Annecy, Chambéry, Rennes.
În repertoriul Teatrului Național “I.L. Caragiale” București are trei spectacole – D’ale noastre (un spectacol pornind de la opera lui Caragiale), Folia, Shakespeare & Co și L’Om Dada.
Între 11 și 14 mai 2017, Gigi Căciuleanu va fi aniversat la Teatrul Național “I. L. Caragiale” București, la împlinirea a 70 de ani.
Biletele pentru cele două evenimente se pot achiziționa de pe www.mystage.ro dar și de la casa de bilete a teatrului la prețuri cuprinse între 16 lei și 50 lei.
Arhitectură acustică la Club Control din București
Sunetele străvechi ale Maramureșului, găsite de un antropolog și reinventate electro în cel mai pur sound contemporan, variind de la ambiental la trance, sunt răstălmăcite vizual de un cercetător taiwanez, doctor în designul architectural interactiv, faimos, printre altele, pentru o remarcabilă prezentare din cadrul Mercedes Benz Amsterdam Fashion Week 2016.
Bătăi de demult, misterioase, purtând prin timp mesajele lor pline de forță, alunecă în reprize de trance progresiv sau psy, pentru a se pierde într-un ambiental cu secvențe de pian acustic sau în zone electro-dance experimental.
Două concepte de cercetare, traduse într-un limbaj estetic contemporan, doi cercetători care explorează noi limbaje de expresie într-un performance care va fi prezentat în premieră la București miercuri, 10 mai, începând de la ora 21.00, în Club Control.
Evenimentul este organizat de AsCult – Asociația pentru Cultură și Civilizatie din Baia Mare, în colaborare cu Asociația Vasile Tomoiagă, Helios, Institutul Cultural Român și Universitatea de Științe Agronomice din București.
Cei care doresc să știe mai multe despre structura academică și de cercetare a proiectului “The Deep Sound of Maramures” sunt așteptați marți, 9 mai, începând de la ora 17.00, de ARCUB, la Hanul Gabroveni, Sala Cafenea . Proiectul va fi prezentat în cadrul unei conferințe la care vor participa: antropologul Petru Pap – inițiatorul proiectului Deep Sound of Maramureș, Jia-Rey (Gary) Chang – doctor în arhitectură și design urban, dr. Anuța Pop –coordonatorul Ansamblului Maramureșul și Andreea Ciortea, manager cultural – inițiator al proiectului IA Sibiu.
Proiectul artistic, concert și instalație vizuală, va fi prezentat o zi mai târziu, pe 10 mai, în Club Control. https://vimeo.com/211642381 ! Trăiește emoția la Club Control! Oriunde ai fi în lumea asta, poți fi alături de noi live, într-o transmisiune internațională, care va fi disponibilă online pe LiveStream, la adresa….
Club Control. Sunet prelucrat și lumină, arhitectură acustică inspirată de bio-arhitectură, tradiții străvechi și tehnologii de ultimă generație, într-un performance artistic care va fi găzduit, în premieră la București, de Club Control.
The Deep Sound of Maramureș, un proiect care integrează, în structuri artistice contemporane, cercetări antropologice din aria acustică tradițională, întâlnește viziunea estetică a lui Jia-Rey (Gary) Chang, doctor în arhitectură interactivă, pasionat de estetici transdisciplinare, de design sau codificare creativă și tocmai de aceea colaborator al artiștilor internaționali, muzicieni, artiști plastici sau creatori de modă.
Pentru a doua oară în România, Jia-Rey (Gary) Chang a venit special pentru a experimenta acest nou concept de performance transdisciplinar alături de antropologul Peter Gate, compozitor și muzician experimentalist, autor al unui proiect muzical unic, care și-a asumat misiunea de a promova conceptul de cultură experimentală.
Li se adaugă Ștefan Andreica, instrumentist născut în Vișeu, un virtuoz al muzicii tradiționale curate, specialist în câteva instrumentele de suflat, de la taragot și fluier, până la flaut sau saxofon. Faimos pentru valoarea autentică a muzicii sale, Ștefan Andreica este, totodată, un artist cu o uriașă deschidere către muzică contemporană, adaugând un viguros filon etno celor mai sofisticate acorduri de jazz european sau experimentând cu succes cele mai pure secvețe ale muzicii de avangardă.
“Această colaborare mă fascinează în primul rând pentru că reprezintă o extraordinară punte între tradiție și inovație. Sunetele, pornite de la instrumentele tradiționale, sunt prelucrate și transformate, conduse către corespondenții lor contemporani, creați cu ajutorul celor mai noi tehnologii, toate acestea într-un performance avangardist, inovator și interactiv.
Chimia care se crează între toate aceste componente este hipnotizantă. Iar Peter Gate are o abordare artistică insolită și creativă, care m-a inspirat pentru propriile mele construcții vizuale. Sperăm că publicul să le aprecieze pe amândouă: sunet și vizual ” – Jia-Rey Chang.
Vă așteptăm miercuri, 10 mai, de la ora 21.00, în Club Control din București. Strada Constantin Mille, numărul 4. La Universitate.
Intrarea este liberă!
The Deep Sound of Maramureș
The Deep Sound of Maramures, proiect prezentat în premieră la Haga, apreciat la Paris sau în transmisii duplex către universități din Londra și New York, propune o abordare hibridă interdisciplinară, fiind un mod insolit de prezentare a unor studii academice: selectate dintr-o infinită plajă a posibilelor zgomote naturale, sunetele capătă înțelesuri noi, găsindu-și un loc inedit în cea mai accesibilă zonă a ariei acustice, muzica.
Proiect de promovare regională prin cultură, The Deep Sound of Maramures propune un concept nou, interdisciplinar, care combină multiple elemente, de la spectacolul audiovizual, la secvențe de film documentar, muzică electro experimentală şi o cercetare etno-antropologică despre cultura veche maramureşeană, include intervenții ale unor iluștri artiști etnologi, printre care ilustrul instrumentist Ștefan Andreica, din Vișeul de sus, și dansatorii “Ansamblul Maramureșului”, condus de doctor Anuța Pop.
Jia-Rey (Gary) Chang. Născut în Taiwan, a studiat designul urban la UCLA, îndrumat de faimosul architect american Neil Denari, înainte de a-și urma fascinația pentru arhitectură interactivă și parametrică sau pentru cercetările privind așa numita „HyperCell” – o componentă arhitecturală de inspirație biologică.
A cercetat capacitățile de auto-asamblare și auto-adaptare bazate pe dezvoltarea biologică evolutivă sau principiile comportamentale ale roiului, mediile interactive în relație cu mișcările corpului sau diverse tipuri de programare digital de inspirație biologică.
Extrem de interesat de teme transdisciplinare dezvoltate în colaborare cu comunitățile artistice, în special cu zona de design sau modă, Jia-Rey Chang a dezvoltat în Europa proiecte privind codificarea creativă, vizualizare 2D sau 3D, design interactiv, realitate virtuală sau augumentată și a pus la punct diverse tehnologii de urmărire a mișcării.
The Deep Sound of Maramures – curs universitar la New York. Antropologia sunetului, un proiect amplu de cercetare condus de Petru Pap, a fost lansat în urmă cu cinci ani și, între timp, a atras atenția lumii academice, atât celei românești, cât și celei internaționale.
Cercetarea a pornit de la studiul sunetului în general, în forma cea mai evoluată a plajei auditive, o bătaie într-un lemn, o crenguță care se rupe și alte structuri acustice considerate identitare, în măsura în care devin mentale dacă o comunitate este expusă la ele într-un interval considerabil de timp.
Acest proiect de cercetare academică are nevoie și de un vehicul de popularizare, o zonă care să se numească muzică și să fie accesibil unui public larg, spune Petru Pap, prin urmare conferințele care prezintă partea academică a proiectului sunt urmate de concerte. Ideea a fost suficient de apreciată încât să atragă atenția comunității științifice internaționale.
Printre cei care s-au implicat în cercetările lui Petru Pap se numără profesorul Lee Blackstone, de la catedra de antropologie a Sociology State University din New York, care a inclus aceste cercetări în propriul studiu tematic și, totodată, a lansat un curs cu acest nume, The Deep Sound of Maramures, la Universitatea din New York.
“Scriu despre munca lui Petru Pap, care este în egală măsură antropolog și muzician experimentalist. L-am contactat pentru proiectul meu academic, intitulat “Viitorul trecutului este azi: O examinare sociologică a muzicii și a identității românești”, iar Petru mi-a oferit o perspectivă unică asupra muzicii contemporane românești.
Proiectul The Deep Sound of Maramures mi-a atras atenția inițial prin prezentările video disponibile online, care combină o estetică actuală, plină de geometrii neobișnuite generate pe calculator, cu secvențe ale ruralului maramureșean. Misterul acestora a fost accentuat de muzică: atmosfera audio creată de Petru este însuflețită în ritmuri pulsante și calme în același timp, elementele electronice se avântă în spațiu și în afara lui. Pianul acustic și vocile din mediul rural maramureșean înnobilează o muzică menită să evoce un spirit particular: acela al legendarei regiuni a Maramureșului.
Prof. Lee Blackstone,
Sociology State University New York
Parteneri : Institutul Cultural Roman, Arcub, Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară, Primăria Municipiului București, IA – La Blouse Roumaine, IA SIBIU, Quick Mobile, Zetea Transilvania, Helios și Club Control.
Partener media principal: Agerpres
Parteneri media: Radio Guerilla, Modernism, Radio Romania Cultural, Ziarul Metropolis, IQAds, Market Watch, ArtOut, Webcultura, Arts United, Zile și Nopți, BestMusic, IConcert, Iabilet.ro, Metalhead, Hyperlitaratura, Graiul Maramuresului.