Home Blog Page 251

Concert #dinBasarabia – Centenar 24 martie, Arenele Romane, București

Zdob și Zdub, Gândul Mâței, Alex Calancea band & Guz, Cuibul și Siaj vor încinge atmosfera la ediția de Centenar a Concertului #dinBasarabia.

Evenimentul se va desfășura la Arenele Romane (cort încălzit) din București, pe 24 martie 2018.

Evenimentul este organizat de Centrul pentru Integrare și Dezvoltare Prut și susținut de  Institutul Cultural Român și Institutul “Eudoxiu Hurmuzachi” pentru Românii de Pretutindeni, cu ocazia aniversării a 100 de ani de la Unirea Basarabiei cu Țara (27 martie 1918).

Formația etno-rock din Republica Moldova, Zdob și Zdub, din 1994 combină diferite stiluri muzicale și promovează folclorul autentic, susținând concerte în peste 20 de țări europene. Trupa a obținut locul 6 la concursul Eurovision în 2005 și a cântat pe aceeași scenă cu mari artiști și trupe precum Emir Kusturica & No Smoking Orchestra, Red Hot Chilli Peppers, Linkin Park, etc.

Gândul Mâței este o trupă de Rock alternativ din Chişinău, înfiinţată în 1996, ce combină rock-ul melodic, punk, hardcore, blues, post-punk, cu influenţe din folclorul autohton românesc, punând accent pe trompetă. Printre piesele ce i-au consacrat pe cei de la Gândul Mâţei, se numără “La Ciocana”, “Liberty”, “Numai Tu”, “Proba Credinţei”, “Semafor”, “Dragostea Mea” şi “Nae”. În cei peste 20 de ani de activitate, trupa a lansat cinci albume, ultimul fiind “Generaţia în Blugi”.

 

Alex Calancea band & Guz – Lupii

Lupii este un nou proiect lansat de renumitul basist și producător muzical din Chișinău, Alex Calancea. Stilul muzical abordat este o fuziune dintre rock, trap și folclor autentic și cel urban. Proiectul Lupii este format din Alex Calancea – chitară bas și producător, Guz – voce, Andrei Glavan – voce, Nickel Russu – tobe, Saric Vatavu – chitară și Serghei Ivanov – clape, Dumitru Neculișeanu – trompetă.

Cuibul, formație acoustic funk din Basarabia, a fost înființată în 1991 de către Igor Dînga, producătorul Zdob și Zdub, și reactivată în 2013, cu participarea unor instrumentiști de seamă și a tinerei soliste Lidia Scarlat. Trupa colaborează cu o casă de discuri și diverși artiști consacrați de la București și în ultimii ani a cântat în deschidere pentru The Cardigans și Morcheeba.

În deschiderea concertului va urca pe scenă o trupă tânără din Chișinău, Siaj. Trupa a luat ființă în 2016 și de atunci a reușit să susțină mai multe concerte pe ambele maluri ale Prutului. În acest an tinerii de la Siaj vor lansa primul EP.

Biletele pentru Concertul #dinBasarabia, ediţia a IV-a Centenar, sunt disponibile pe iabilet.ro și în rețeaua Iabilet, cu următoarele preţuri: Normal Circle – 50 lei, până pe 23 martie 2018; 60 lei – în ziua evenimentului și la intrare. Golden Circle – 60 lei, până pe 23 martie; 80 lei – în ziua evenimentului și la intrare.

 

Eveniment recomandat de Rock FM

Organizator: Centrul pentru Integrare și Dezvoltare PRUT

Parteneri: Institutul Cultural Român; Institutul “Eudoxiu Hurmuzachi” pentru Românii de Pretutindeni – Ministerul pentru Românii de Pretutindeni; Biroul Relații cu Diaspora – Guvernul Republicii Moldova; Organizația Studenților Basarabeni din București, Unitatea – Sindicatul Liber Metrou (USLM) din Metrorex S.A.

www.dinbasarabia.ro

Facebook Event: https://www.facebook.com/events/344000656100762/

Bilete: https://www.iabilet.ro/bilete-concert-dinbasarabia-editia-centenar-32659/

 

 

Gray Matters lansează “BIPOLAR”

Pe 14 martie, Club Control va fi gazda unui eveniment ce marcheaza evolutia si maturitatea muzicala a celor de la Gray Matters. Alaturi de ei, in calitate de invitat special, va fi Low freq (Dream DIggers DJ set).

De 3 ani, trupa ne-a dovedit ca nu doar albul si negrul sunt relevante, ci si toate nuantele de gri care reprezinta puntea dintre cele doua extreme: muzica electronica si cea rock.

14 Martie este seara premierelor, o seara in care Gray Matters, aflata pentru prima oara in rol principal, va acapara scena si isi va pune amprenta 100% asupra acestui eveniment. Cu ocazia acestui concert vom putea urmari pentru prima data videoclipul piesei “BIPOLAR” si ne vom putea bucura alaturi de invitatii lor.

 

Despre “BIPOLAR”

“Menit sa scoata la lumina, sa scuture, sa sparga si sa distruga ca mai apoi sa reconstruiasca, videoclipul descompune vizual latura schizoida a personalitatii tulburate de paradoxuri, angoase si frici irationale.

Incapabili sa repereze o demarcatie fixa intre realitate si propriile constructii mentale, intre stabil si fluctuant, intre cine vorbeste si cine asculta, Gray Matters ne ofera o serie de imagini aparent disfunctionale dar care, regenerandu-se perpetuu, intr-un mod paradoxal, reusesc sa obtina o imagine clara a unei minti indefinite.” Gray Matters

Gray Matters e imbinarea a 4 materii gri, fiecare cu un stil si un caracter propriu, care se incapataneaza sa aducă mereu ceva nou pe scena, in sala de repetitii sau in studio. Muzica lor poate fi definita drept o cautare permanenta de modalitati de expresie a starilor de spirit prin muzica. Motiv pentru care, rezultatul final e mereu in schimbare, mereu definit printr-o alta imbinare fina de sunete, ca pe o paleta cromatică muzicala care acopera un spectru larg de elemente sonore si de emotii.

Bilete: https://eventbook.ro/music/bilete-gray-matters-lansare-bipolar-at-control-club

RSVP: https://www.facebook.com/events/210410516363680/

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC2d-rFypvASj6Sy7wdFkjgw

FB: https://www.facebook.com/graymattersband

BC: https://graymatters.bandcamp.com/releases

SCARLET AURA pleacă în turneu în America de Nord la toamnă!

Ajunsă la jumătatea turneului European cu Rhapsody Reunion, Scarlet Aura are o veste fabuloasă: trupa tocmai a fost confirmată pentru o serie de 30 de show-uri, alături de brazilienii de la Angra, în Statele Unite şi Canada, în perioada septembrie-octombrie 2018!

“Suntem gata să ne deschidem aripile şi să ducem muzica şi mesajul nostru dincolo de ocean” spune Aura D, solista trupei.  Iar Tatyana Shubina, manager şi reprezentant Outlanders Productions completează: “Lumea devine mică, dacă ai vise mari.

 

Datele confirmate sunt:

06/Set/18 Atlanta Prog Power Festival United States

07/Set/18 Orlando The Haven United States

08/Set/18 Fort Lauderdale  O´Malley´s United States

09/Set/18 Tampa United States

11/Set/18 Baltimore – Baltimore Soundstage United States

12/Set/18 New York City United States

13/Set/18 Worcester United States

14/Set/18 Philadelphia United States

15/Set/18 Quebec Salle Multi de Méduse Canada

16/Set/18 Montreal Canada

17/Set/18 Toronto Canada

18/Set/18 Detroit United States

20/Set/18 Illinois The Forge United States

21/Set/18 Milwaukee United States

22/Set/18 Minneapolis United States

25/Set/18 Vancouver Rickshaw Theatre Canada

26/Set/18 Seattle United States

28/Set/18 Sacramento United States

29/Set/18 Anaheim United States

30/Set/18 San Diego Brick By Brick United States

01/Oct/18 Los Angeles United States

02/Oct/18 Phoenix United States

03/Oct/18 Las Vegas United States

05/Oct/18 Salt Lake City United States

06/Oct/18 Denver Globe Hall United States

07/Oct/18 Kansas City United States

08/Oct/18 Dallas United States

09/Oct/18 San Antonio United States

10/Oct/18 Houston United States

12/Oct/18 Louisville United States

13/Oct/18 Fort Wayne United States

14/Oct/18 Cleveland Cleveland Agora United States

 

Scarlet Aura se află în al patrulea turneu internațional și al doilea de mare anvergură europeană.

Discografie Scarlet Aura:

-“The Rock Chick” album – lansat de Universal Music în 2014 (RO)

-“Tomboy” digital single – lansat de Universal Music în 2014 (RO)

-“Falling Sky” album – lansat de Pure Rock Records în 2016 (DE)

-“The Beast Within Me” single – lansat de Outlanders Productions Oy în 2017 (FIN)

-“Memories” album – lansat de Outlanders Productions Oy în 2017 (FIN)

 

Despre Scarlet Aura:

Trupa Scarlet Aura și-a început aventură sub numele de AURA în 2014 când a lansat primul album “The Rock Chick” prin casă de discuri Universal. Redenumirea trupei a venit în 2015 cu o identitate mult mai bine definită care spune totul despre personalitatea lor electrică.

Scarlet Aura a devenit cunoscută la nivel internațional după câștigarea concursului “The Black Sea Battle of the Bands” în Kavarna Rock Fest 2014 din Bulgaria dar și după turneul susținut alături de Tarja Turunen în 2016 în Germania, Elveția și Austria.

Atunci, Scarlet Aura a lansat albumul “Falling Sky”, un album produs de faimosul Roy Z că a lucrat cu artiști că Helloween, Rob Halford, Skid Row. Toate acestea au avut că rezultat turneul “Falling Sky” din câteva țări Europene în 2016-2017.

Astăzi, Noul Single da numele unui turneu inedit – “The Beast Within Me Tour” programat să se întindă până în aprilie 2018. Show-urile prezintă noile materiale – single-ul “The Beast Within Me” , albumul “Memories” dar și melodii surpriză de pe albumele anterioare.

 

Turneul european Scarlet Aura continuă astfel:

09/03/2018 – Zlin, Masters of Rock Café, Cehia

10/03/2018 – Zvolen, Rates Sports Hall, Slovacia

11/03/2018 – Regensburg,Eventhall Airport, Germania

13/03/2018 – Munich, Backstage, Germania

14/03/2018 – Mannheim, MS Connexion Complex, Germania

15/03/2018 – Pratteln, Z7, Elveţia

16/03/2018 – Paris, Trabendo, Franţa

17/03/2018 – Toulouse, METRONUM, Franţa

18/03/2018 – Barcelona, Razzmatazz 2, Spania

20/03/2018 – Madrid, La Riviera, Spania

 

Povestea turneului, în episoade, o puteţi urmări pe canalul de You Tube al trupei:

 

LUNA AMARĂ la Brașov, București și Iași

În compozițiile originale se pune accentul pe solourile de trompetă, riffurile de chitară și îmbinarea contrastantă a duetului de voci, cvintetul fiind apreciat și pentru secția ritmică solidă care stă la baza pieselor.

Lansată în 2000, Luna Amară este formația fanion pentru mai multe generații de consumatori de muzică live care apreciază mesajele sociale dar și de dragoste, ale poeziilor care abordează diverse stări.

Luna Amară este formația românească rock care a înregistrat cea mai mare cifră de vânzare a unui album de debut în anii 2000 (este vorba de albumul “Asfalt”, produs de Rebel Music în colaborare cu Roton, 2004).

În următoarele două weekenduri ne pregătim pentru un traseu al Capitalelor: Capitala țării, Capitala regiunii istorice Moldova și Kronstadt, orașul coroană din Siebenburgen

 

BRAȘOV

Sâmbătă 10 martie, 21.00

Kruhnen Musik Halle

https://www.facebook.com/events/331237464031563/

Pentru prima data in Brasov, intr-un duo memorabil, Robin And The Backstabbers si Luna Amara vor concerta pe 10 martie la Kruhnen Musik Halle. Da, in aceeasi seara si pe aceeasi scena.

Biletele sunt disponibile via Iabilet.ro si local la Rockstadt si Kruhnen Musik Halle. Presale – 45 lei / At doors – 55 lei

LINK> https://www.iabilet.ro/bilete-concert-robin-and-the-backstabbers-si-luna-amara-32809/

 

BUCUREȘTI

Vineri 16 martie, 22.00

Club Mojo

https://www.facebook.com/events/2006918072881190/

Luna martie vine cu un eveniment de marcă a rock-ului underground din România. Într-o locație complet renovată, cu un sound și un design nou, club Mojo revine pe harta evenimentelor memorabile.

Luna Amară take over the stage

Special Guests: Fameless / Aeon Blank

Early bird – 30 ron – First 150 tickets

Door fee – 50 ron

Reservations can be made by calling 0737 220 220

or online at www.mojomusic.ro/reservations

 

IAȘI

Sâmbătă 17 martie, 21.30

Underground Pub

https://www.iabilet.ro/bilete-concert-luna-amara-32861/

Luna Amară revine în Iași să-și prezintă piese noi de pe viitorul album (și amintim faptul că s-au lansat deja videoclipurile: „Nu știu, nu iau, nu sunt” și “Om”).

Acesta este unicul concert Luna Amară la IAȘI din această primăvară!

Pre-Sale: 30 lei / Door fee: 35 lei

Bilete online pe www.iabilet.ro, in magazinele Flanco si in reteaua iabilet.ro/retea

“ANONIMA”: Vozniuc lanseaza impreuna cu Viorel Grecu single-ul de debut

Vozniuc lanseaza prima piesa din cariera: “ANONIMA”, alaturi de Viorel Grecu. Muzica si textul au fost scrise de catre Dan Vozniuc si Viorel Grecu, iar clipul, o poezie vizuala, a fost redat in imagini de Dumitru Dall’aqua Rosca.

Filmarile au durat aproape 4 zile, timp in care actorii Cristian Perepeliuc si Yana au interpretat rolurile celor doi indragostiti.

“«ANONIMA» a aparut in urma emotiilor traite in trecut de fiecare dintre noi, sentimente care ne-au «daruit» starea piesei. Experienta avuta m-a ajutat sa gasesc un mod de a interpreta aceasta melodie.

Am lucrat alaturi de cativa oameni, dar, in scurt timp, mi-am luat inima in dinti si mi-am zis: «Chiar sunt atat de absent de sentiment sa nu imi pot alinia gandurile si trairile pe o foaie?» Prin urmare, dupa aproximativ o luna de nopti pline de muza, a iesit textul «ANONIMA»”, declara Viorel Grecu.

Piesa este descrisa de Viorel Grecu ca “amalgamul de sentimente pe care il traieste eroul, o emotie pe care nu a mai trait-o si care este straina. «ANONIMA» nu e nici pe departe o Ea, ci este emotia pe care omul nu a trait-o niciodata”.

“O despartire care mi-a frant inima mi-a dat imboldul de a scrie «ANONIMA». Am simtit atat de intens momentul, incat in trei zile aveam deja gata partea instrumentala. In gand, aveam doar cateva cuvinte: «Nu ma uita», apoi Viorel a fost persoana care i-a dat voce si care a scris versurile. «ANONIMA» reprezinta pentru noi un inceput. Speram ca multi ascultatori se vor regasi in piesa noastra“, adauga Dan Vozniuc.

Dan Vozniuc s-a indragostit de chitara la 15 ani, instrument la care a invat singur sa cante. A facut parte din 2 band-uri in anii de liceu, iar prima aparitie solo a avut-o ca producator si chitarist in cadrul Eurovision Moldova 2016, unde a facut cunostinta cu Viorel.

Viorel Grecu, in varsta de 23 de ani, si-a descoperit pasiunea la un concurs intre licee, “Mister Gaudeamus”, la care a participat cand avea 16 ani. Acolo a cantat pentru prima data, iar in 2016 participa la Vocea Romaniei. In 2017, urca pe scena X Factor, iar in acelasi an, impreuna cu Dan Vozniuc, intra in semifinala Eurovision Moldova cu piesa “Don’t Lie”.

Alex & The Fat Penguins au lansat o nouă piesă pe care o vor cânta live, în premieră, diseară în clubul Control

După trei luni de la lansarea sensibilei „Amiral”, Alex & The Fat Penguins revin cu o nouă piesă, “Grind My Will”, dar și cu un concert de zile mari pe care îl vor susține astăzi, 6 martie, în clubul Control, începând cu ora 21:00.

Grind My Will” este un mesaj motivațional pe note muzicale, în care voința este cea mai neprețuită armă în lupta cu obstacolele și ea trebuie să rămână de nestăvilit în ciuda oricăror dificultăți.

„Mi-am imaginat că lamele morii care ne macină voința sunt trecerea timpului, dezamăgirile, disperarea. Însă, după toate astea, voința tot solidă rămâne”, a rezumat Alex Coțofan inspirația care l-a făcut să scrie piesa.

„Ne-a fost dor teribil să cântăm împreună. Abia așteptam să vină mai repede această dată de 6 martie. Sper să ne vedem diseară în număr cât mai mare în Control. Promitem că nu o să vă pară rău”, au adăugat Alex & The Fat Penguins.

Alex & The Fat Penguins este o trupă de rock alternativ care s-a făcut remarcată în zona indie pentru versurile inteligente, dar și pentru umorul și versatilitatea videoclipurilor.

Piesele lansate până acum abordează diverse teme sociale, inspirate din contemporaneitate, din micile și marile revolte, din stradă și din suflet, în care suntem și actori și spectactori: „Just A Fool”, „The Anatomy of My Soul”, „Regele si Dragonul”, „Broken Heart In A Motel” sau „Amiral”.

Alex & The Fat Penguins înseamnă Alex (voce, chitară), Mihai (bass, voce), Andrei (chitară, voce) și Gămanu (tobe).

Facebook – www.facebook.com/alexandthefatpenguins/

YouTube – www.youtube.com/channel/UCWlYDI-xmho66t8r99hiMwA/featured

Soundcloud – https://soundcloud.com/alexandthefatpenguins

Jazz la The Ark – “Pân’ la Rai”, cu Adrian Naidin Quartet

După o vreme de liniște, The Ark își redeschide porțile. Vineri, 16 martie, Adrian Naidin Quartet va susține concertul “Pân la rai”, un experiment acustic inedit, găzduit de The Ark – Depozit de viitor, un spațiu care îmbină tradiția în muzică, design și gastronomie. Accesul se va face începând cu ora 19:30.

Concertul “Pân’ la Rai” aduce contururile delicate ale cântecelor Mariei Tănase în 2018, rafinându-le prin jazz și oferindu-le, astfel, o viață nouă.

Amestec de tradițional și avangardă, tehnic și non-conformist, violoncelistul Adrian Naidin își testează imaginația într-o impresionantă armonie acustică, alături de alți trei muzicieni cu personalități și cariere deosebite: pianistul Sorin Zlat, percuționistul Gabriel Bălașa și de Eugen Amarandei la contrabas.

Repertoriul este alcătuit din piesele: “Pân’ la Rai“, “Am iubit și-am să iubesc”, “Ciuleandra”, “Până când nu te iubeam”, “De-ar ști omul ce e viața”, “Aruncă-m-aș pan’ la stele”, “Ai huri huratul”.

„Am ales să deschidem seria de evenimente culturale din 2018 cu un band de jazz care urmărește aceeași filosofie ca și noi: reinterpretarea tradiției într-o manieră actuală, creativă, care poate să ofere noi valențe elementelor de patrimoniu cultural”, a declarat Teodor Frolu, Managing partner la DC Communication.

Atmosfera va fi întregită de ambientul și oferta restaurantului Ivan Pescar & Scrumbia Bar, care va fi accesibil pe toată durata evenimentului.

Biletele pot fi achiziționate online, de pe platforma Eventim.ro, începând de astăzi. Prețul unui bilet variază între 40 și 60 de lei. Mai multe detalii pot fi găsite aici.

Concertul este organizat de The Ark – Depozit de viitor în parteneriat cu DC Communication, Headvertising, Ivan Pescar & Scrumbia Bar și este susținut de Radio România București fm, Agerpres, Europa FM, Cărturești, Citatepedia.ro, Modernism.ro, Igloo, Zeppelin și Munteanu.

Despre Adrian Naidin

Violoncelistul Adrian Naidin este revelația ultimilor ani în spațiul cultural românesc, după o serie de succese care l-au purtat pe cele mai prestigioase scene, începând cu Teatrul Național din București și continuând cu teatrele și filarmonicile importante din țară.

Și-a consolidat locul privilegiat în seria muzicienilor de elită prin recitalurile oferite la reuniuni culturale exclusiviste, printre care Gala UNITER, statut confirmat apoi în colaborări cu artiști de prim rang, printre care Horațiu Mălăele, Ion Caramitru sau Daniela Nane.

Despre The Ark – Depozit de viitor

Situat în Uranus 150, vis a vis de piața de flori George Coșbuc, The Ark – Depozit de viitor este un un spațiu tânăr, deschis la noi experiențe remarcabile, un hot-spot al proiectelor culturale și artistice care reinterpretează tradiția pentru a o aduce în actualitate.

 

A 28-a editie a FESTIVALULUI NATIONAL DE TEATRU, dedicata regizoarei Catalina Buzoianu

Cea de-a 28-a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru va avea loc la Bucureşti, în perioada 19 – 28 octombrie 2018.

În anul în care celebrăm Centenarul Marii Uniri a românilor, activitățile și evenimentele dedicate Festivalului se vor desfăşura sub simbolul: #fnt100 – Festivalul Naţional de Teatru 2018 – în 100 de evenimente.

Director artistic şi selecţioner al Festivalului va fi şi în acest an criticul de teatru Marina Constantinescu. Selecţia oficială a spectacolelor din ţară care vor fi parte din FNT 2018 va fi anunţată la începutul lunii iulie.

Continuând tradiția inițiată acum patru ani, ediţia cu numărul 28 a Festivalului Naţional de Teatru îi este dedicată unui artist extrem de special cu care avem șansa să fim contemporani: regizoarea Cătălina Buzoianu – o mare personalitate a culturii române care, prin propunerile sale artistice și prin activitatea susținută dedicată învățământului teatral și scenei, în integralitatea ei, a influențat profund teatrul românesc în ultimii 50 de ani.

 

CĂTĂLINA BUZOIANU – itinerarii teatrale

A cucerit culmi pe tărâmul artei teatrale, suport fiindu-i credința în profesiunea pe care și-a ales-o și căreia i s-a dedicat zeci de ani. A creat spectacole mari – amprente pe memoria publicului. A cugetat asupra teatrului prin comunicări, conferințe, ateliere, dialoguri, susținute aici și în diverse țări, dar și lăsând în volum bucăți de „file îngălbenite” din caietele sale de regie, de „file albe pentru viitor”, descriind totodată „itinerarii teatrale” sau aducând „omagii” oamenilor din viața sa.

A scris fascinant despre teatru, despre zeii lui, despre muze. A descoperit artiști – fie că i-a căutat, fie că i-a găsit întâmplător; pe mulți i-a format, cu mulți a mers până la răscruci de drumuri. A învățat de la unii și i-a învățat pe alții. Erudiția ei înmagazinează tezaure ce țin de această artă considerată efemeră…

Cătălinei Buzoianu i se dedică ediția cu numărul 28 a Festivalului Național de Teatru. E o dovadă în plus că ceea ce a creat de-a lungul anilor se cheamă valoare. A montat frumoase spectacole în diverse teatre. Multe și variate spectacole – peste o sută!

După absolvirea Facultății de Teatru a ajuns la Iași, la Național, unde, după cum mărturisea, a fost foarte fericită, căci „am făcut multe spectacole, unele incredibile, printre care şi «Bolnavul închipuit» sau «Istoria ieroglifică»”. În acea perioadă, 1970-1975, a pus în scenă texte și la Teatrul Tineretului din Piatra Neamț. Apoi a plecat de la Iași la București, unde a montat la Teatrul Bulandra, la Teatrul Mic, dedicându-se și pedagogiei la Institutul de Teatru și Film, școala în care a rămas vreo trei decenii.

A lăsat urme frumoase şi la Studioul Casandra: în 1979, a pus în scenă, cu studenţii, „Romeo şi Julieta” de Shakespere, cu Adrian Pintea. Acel spectacol s-a jucat în Anglia la un festival, iar după reprezentație Pintea a fost dus de public pe braţe, de la teatru până la hotel.

Cu totul specială pentru Cătălina Buzoianu a fost „epoca” Teatrul Mic. Între 1979 și 1985, în calitate de prim-regizor permanent, a înregistrat aici succese remarcabile.
Publicul își amintește de „Să-i îmbrăcăm pe cei goi” de Pirandello, „Maestrul şi Margareta” de Mihail Bulgakov, „Yvona, principesa Burgundiei” de Witolt Gombrowicz, „Dama cu camelii” de Alexandre Dumas ș.a.

A revenit la Teatrul Bulandra (din 1985, regizor permanent). Dacă în 1975 aici făcuse „Hedda Gabler” de Ibsen, când a revenit a montat „O dimineaţă pierdută”, după romanul Gabrielei Adameșteanu, un succes teatral despre care se vorbește și astăzi. Au urmat, mai târziu, „Uriașii munților” de Pirandello, „Merlin” de Tankred Dorst, „Patul lui Procust”, după Camil Petrescu, „Copilul îngropat” de Sam Shepard, „Petru” de Vlad Zografi; „Mutter Courage” de Bertolt Brecht.

A continuat și la Mic – unde înainte făcuse istorie – cu alte titluri, printre care „Pescărușul” de Cehov, „Spirit” de Margaret Edson, „Lolita” de Vladimir Nabokov, „Cum gândește Amy” de David Hare, „Furtuna” de Shakespeare.

Dar în 1990 i s-au deschis ușile și în alte teatre: la Teatrum Mundi a regizat „Teatrul descompus” de Matei Vișniec, „Levantul”, după Mircea Cărtărescu; la Comedie – „Fuga” de Mihail Bulgakov; la Teatrul Levant – „Pelicanul” de August Strindberg; la Teatrul „Maria Filotti” din Brăila – „Chira Chiralina” și „Mediterana”, după Panait Istrati; la Teatrul Evreiesc de Stat – „Golem” de Leivik; la Teatrul Dramatic din Constanța – „Penthesyleea”, după Kleist. A montat și în Polonia, Israel, Franţa.

A fost premiată, înainte de 1989, în ţară – Premiul Academiei Române, dar şi în străinătate – în Anglia, Polonia. După 1990 a obținut mai multe premii UNITER, precum și premii la Festivalul Național de Teatru, unde i s-au jucat mai multe spectacole.
Cătălina Buzoianu a scris trei cărți: „Novele teatrale”, „Vaporul interior” și „Mnemosina, bunica lui Orfeu”. Minunate texte!

A educat regizori, printre ei Mihai Maniuțiu și Alexandru Dabija. De adăugat că acestui minunat om, care este Cătălina Buzoianu, i se datorează venirea în România a regizorului Yuri Kordonsky, cel care a creat atâtea spectacole minunate în București și în teatre din țară.

Într-un interviu acordat revistei Teatrul azi, întrebat cum a ajuns să monteze „Unchiul Vanea” la Teatrul Bulandra (cu premiera în 2001), Kordonsky a răspuns: „Am cunoscut-o pe Cătălina Buzoianu în Germania, unde conducea un seminar al tinerilor artişti din teatre-membre ale Uniunii Teatrelor din Europa.

La final, am făcut schimb de impresii, că ar fi bine dacă cei prezenţi ar merge în diverse ţări să monteze. Peste un an am primit o scrisoare de la directorul Teatrului Bulandra, care mi-a spus că doamna Buzoianu i-a vorbit despre mine şi că el doreşte să mă invite să realizez un spectacol”.

Distinsa doamnă Cătălina Buzoianu, deosebit regizor, pedagog și om, va împlini în data de 13 aprilie 80 de ani!

Muzeul Național al Literaturii Române vă prezintă spectacolul “Fugato labile: Camille Claudel”

Miercuri, 7 martie 2018, ora 19.00, în sediul din Str. Nicolae Crețulescu nr. 8 (în spatele Bisericii Albe), în cadrul proiectului ”Femei celebre”, Muzeul Național al Literaturii Române vă prezintă un spectacol-eveniment cu piesa “Fugato labile: Camille Claudel”, după textul “Fugato labile pour Camille Claudel” de Georgette Garbes Putzel.

În distribuție: Liana Ceterchi, Teodora Toader, Cezara Munteanu.
Regia: Liana Ceterchi.
Coregrafia: Georgiana Dobre.
Costume: Alina Nica Gurguţă – Ellida Toma.
Efecte video, sunet, lumină: Luca Achim.

Camille Claudel a avut un destin remarcabil, atât prin forța cu care a pătruns și a reușit în lumea artistică, cât și prin tragismul care i-a marcat sfârșitul. Genială, inteligentă, cultivată, de o frumusețe izbitoare, Camille Claudel a adus sculptura într-un punct în care echilibrul sfida zborul. Camille Claudel a luptat cu fiecare NU al timpului ei, devenind ea însăși un NU, refuzând să mai lucreze, să mai existe.

A trebuit să treacă aproape un secol pentru a i se recunoaște geniul. Camille este simbolul Artistului cu mult înaintea vremurilor lui, simbolul deschizătorului de drumuri. Piesa prezintă publicului român o perspectivă actuală asupra biografiei și creației sculptoriței, într-o perioadă în care opera ei este recuperată la nivel internațional prin expoziții temporare și cataloage dedicate, evenimente care au culminat cu deschiderea unui muzeu închinat lui Camille Claudel la Paris.

Piesa Georgettei Garbès Putzel înşiră bucurii şi tristeţi, într-o limbă de mare frumuseţe şi muzicalitate, text tradus de Edith Negulici. Camille s-a născut la 8 decembrie 1864, în minuscula aşezare din Fère-en-Tardenois, în celebra regiune medievală numită Hauts-de-France, în zodia Săgetătorului.

A murit la 19 octombrie 1943, la Montdevergues, Avignon, într-un ospiciu. Muzeul Naţional de Artă al României deține două lucrări ale artistei Camille Claudel: Sculptorul Rodin (gips patinat) şi Tors de femeie (bronz), în Sala de artă franceză din secolele XVIII-XIX, alături de pictorii Claude Monet, Paul Signac, Alfred Sisley şi de sculptorii Auguste Rodin şi Antoine Bourdelle.

Fugato labile pour Camille Claudel înseamnă revenirea pe scenă (ca actriță) după 20 de ani a Lianei Ceterchi și este un omagiu adus artistei Camille Claudel, femeie de geniu, elevă, prietenă şi iubită a sculptorului Auguste Rodin, ale cărei lucrări au depășit faima ilustrului său profesor. „E ca atunci când reînveți să mergi după ce ai stat cu picioarele în ghips.

Se refac mușchii și vrei să mergi din ce în ce mai bine, mai repede, vrei să zbori. E ca întâlnirea cu un prieten drag, vechi și credincios, de care ai uitat, întâlnirea cu o parte din tine care ți-a lipsit, dar nu știai că-ți lipsește. Afli abia acum”, spune Liana Ceterchi, regizoarea spectacolului în care cuvântul este expresiv precum gestul.

Accesul la eveniment este gratuit și se face în ordinea sosirii participanților, în limita locurilor disponibile, acest lucru realizându-se între orele 18.30-19.00.

După începerea spectacolului, accesul este interzis.

Microistoria. Povești adevărate spuse pe viu. Ediția a doua

Cum am supraviețuit in tranziție

De aproape 30 de ani ne aflăm pe drumul de la un regim la altul, dinspre comunism înspre capitalism, sau înspre ce a mai rămas din el. Am trecut cu toții prin etapele tranziției: momentul Revoluției din 1989, tulburii ani ’90, schimbările percepute după intrarea României în Europa, în anul 2007, prin momente bune și prin momente de declin ale societății.

Ne amintim cu toții etapele macro, dar ce se întâmplă cu cele micro? Cum am parcurs fiecare dintre noi acest drum și ce impact a avut el asupra vieții noastre personale și asupra familiei din care facem parte?

La cea de a doua ediție a Microistoria. Povești adevărate spuse pe viu vrem să aflăm care au fost experiențele cele mai puternice de după 1989 ale oamenilor obișnuiți din România. Am trimis invitații către 100 de persoane cu rugămintea de a ne povesti “Cum au supraviețuit tranziției (de la comunism la capitalism)?” și suntem în curs de selectare a celor mai interesante dintre acestea.

Vom alege poveștile care aduc un punct de vedere personal, unic și semnificativ pentru traseul unei persoane, având credința că fiecare dintre noi este relevant pentru tabloul mai mare din care facem cu toții parte.

Vă invităm pe 5 martie 2018, ora 20:00, la ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București, strada Lipscani nr. 84-90, la o seară specială (cu intrare liberă) în care confesiunile unor oameni obișnuiți vă vor da energie pentru reimaginarea propriei existențe.

 

Proiectul Microistoria

Povești adevărate spuse pe viu își propune să arhiveze povești ale oamenilor obișnuiți, spuse live chiar de ei, și capabile să-i inspire și pe alții. Oameni din toate categoriile sociale, etnice, de vârstă și de gen care trăiesc azi în România povestesc live pe scenă o întâmplare din timpul perioadei de tranziție care le-a marcat viața.

Fiecare poveste e adevărată și fiecare voce care o spune este autentică, deci spectacolele se plasează între documentar și teatru. Rezultă o imagine a României, așa cum arată ea astăzi, după 100 de ani de existență. Poveștile spuse în finala primei etape a proiectului pot fi vizionate online la www.microistoria.ro. După încheierea celei de a doua ediții, poveștile finaliste vor fi adăugate și ele în aceeași arhivă online.

Proiectul Microistoria este produs de Asociația Română pentru Promovarea Artelor Spectacolului, în parteneriat cu Teatrul Național Radiofonic, cu sprijinul ARCUB și unteatru. Proiect finanțat de AFCN.

Concept și curatoriere: Cristina Modreanu/ Echipă: Florentina Bratfanof (directoare de casting), Lucian Iordan (video), Peter Kerek (regie), Paul Dunca (MC), Ioana Gonțea (coordonatoare de proiect), Oana Cristea-Grigorescu (coordonatoare echipa radio), Bianca Boitan-Rusu (coordonatoare PR), Alexandra Pascu (asistentă producție), Adi Bulboacă (foto).

 

Website: www.microistoria.ro

Facebook: www.facebook.com/Microistoria

Facebook event: www.facebook.com/events/2024546814459497/

Youtube: