Eclectic şi rafinat, Palatul Bragadiru îşi deschide porţile pentru o varietate de concerte, găzuite atât în aer liber, în Grădina Urbană şi în binecunscuta sală Godot în decursul lunii August.
Prima Dragoste te invită într-o lume a libertății în care emoțiile dansează pe ritmul captivant al versurilor pieselor sale. Cu o voce puternică și romantică, Prima Dragoste, talentata și inovatoarea artistă din Republica Moldova, reușește să transforme experiențele și emoțiile sale într-o artă muzicală autentică.
Artista a avut colaborări cu Satoshi pentru „I Love You”, piesă ce a avut un succes real în platformele digitale, dar și cu Amedeo, pentru melodia „Fosta”, unde stilul eteric pe care îl are artista se împletește cu vocea puternică a lui Amedeo, creând o avalanșă de emoții. Ea a lansat în toamnă videoclipul piesei „Mohor” – un cântec cu inspirații folclorice ce se bucură în continuare de un real succes.
Explorând ritmicitatea muzicii braziliene, jovialitatea stilului samba si sunetele delicate ale bossa novei BREEZE vine la Palatul Bragadiru într-o formulă de quartet, ce promite să transpună auditoriul intr-o atmosferă şi emoţionantă.
Ioana Siia – voce,
Florin Siia – bass/babybass,
Filip Siia – percuții
Alexandru Cismaru – chitară
Breeze a fost fondat in anul 2011 de catre Florin Siia (bass) si Ioana Siia (vocalista) cu intenţia de a împărtăţii bucuria şi dragostea prin muzică, hipnotizând publicul prin naturaleţe (caracteristica principala a stilului muzical aparut in Brazilia in anii 60: Bossa Nova).
Pe 9 August felurite EMOŢII se vor întrupa în Grădina Urbană în interpretarea Alexandrei Ungureanu, într-o serată acustică.
Alexandra Ungureanu este un artist care și-a depășit toate limitele, ieșind din zona ei de confort și demonstrând în orice proiect nou.
În 2021, începe un proiect nou – emisiunea online “Duet cu Alexandra” unde are ca invitați artiști, colegi de breaslă, alături de care povestește întâmplări legate de carieră sau din viața personală, și interpretează live piese din repertoriul acestora, trecând astfel prin toate genurile muzicale.
Desi e cunoscuta pentru hiturile pop-dance, artista iubeste in egala masura concertele acustice, in care interactiunea cu publicul este mai calda, intima, astfel incat acesta devine un alt membru al trupei.
Vă așteptăm la concert vineri, pe 9 August, de la ora 20:00!
Pe 22 August, Grădina Urbană va fi învăluită în farmecul canzonetelor napoletane şi a cântecelor tradiţionale italiene în interpretarea deosebită a tenorului Ştefan von Korch, însoţită de armoniile profunde ale acordeonului lui Emy Drăgoi. Secvenţe muzicale celebre pline de vivacitate, pasiune şi culoare vor transpune publicul în însorita Sicilia, evocând atmosfera autentic italiană dar şi şarmul Bucureştiului interbelic, pentru o seară ce va aduce în suflete bună-dispoziţie şi bucurie.
Cu o carieră în ascensiune, tenorul Ştefan von Korch a debutat în această vară în Carmina Burana pe scena prestigiosului Festival Palermo Classica, a concert alături de Orchestra Reino de Aragon în Spania, a fost invitat în recital la Lipova Symphonic City Maria Radna open air, este amfitrionul seriei de concerte Musical Extravaganza , iar de la începutul anului, a avut apariţii la Opera din Iaşi, Opera din Tmişoara, Filarmonica din Târgu-Mureş.
Toate concertele de la Palatul Bragadiru încep la ora 20.00, iar bilete şi detalii se găsesc pe IaBilet.ro şi Teatrul Godot.ro
Tenorul român Ștefan von Korch a deschis Festivalul Palermo Classica, debutând pe scena italiană in Carmina Burana – cea mai celebră cantată din lume, pe care a interpretat-o deja de peste 35 de ori și pentru care mulți specialiști consideră vocea sa drept una de referință pentru partitura de tenor.
Ștefan von Korch – tenor: “linia muzicală care îmi revine în Carmina Burana este o partitură deosebit de înaltă și intensă, în fapt scrisă pentru voce de contratenor, dar pe care eu aleg să o cânte pe voce plină”
Această manieră personală foarte penetrantă și expresivă face ca solistul să fie rechemat pentru noi interpretări ale lucrării în locurile în care vocea i s-a făcut deja auzită.
Pentru că spectacolul s-a derulat cu casa închisă, Ștefan von Korch a interpretat încă o dată celebra Carmina Burana pe 1 August la Agrigento, revenind apoi în România, pentru întâlnirea cu publicul bucureștean, în concertul Ave Maria programat pe 7 August la Sala Dalles.
Cele două concerte Carmina Burana s-au derulat sub bagheta dirijorală a luiLinhan Cui şi i-a reunit alături deStefan von Korch – tenor, pe Celin Mun – soprană, Stepan Drobit – bariton,Kristina Miller – pian, Alexander Yakovlev – pian, Palermo Classica Ensemble – percuţie, Corul Polifonico del Balzo – Maestrul de CorVincenzo Pillitteri. Evenimentele au făcut parte din Festivalul Palermo Classica, ajuns anul acesta la a XXIV a ediţie.
Rockstadt Extreme Fest a ajuns la cea de-a 10 ediție. Ediția aniversară s-a vrut a fi una specială. Asta înseamnă 6 zile de festival pentru anul acesta. În plus, REF 2024 va avea 3 scene. Un spațiu extins dedicat festivalului. Și cel mai important va fi un Line-up special. Pe scena festivalului vor urca nume precum: Behemoth, Amon Amarth, Kreator, Dimmu Borgir, Opeth, Pendullum. În total aproape 104 trupe de heavy metal vor cânta de-a lungul festivalului.
Pentru noi, așteptarea a luat sfârșit! Urcăm voinicește, plini de entuziasm, panta blândă care urcă spre REF. Ne simțim acasă. Fraternizăm cu frații și surorile noastre care au umplut Râșnovul.
Am luat startul devreme. Ne-am dus cu vreo două ore înainte să înceapă concertele propriu-zise. Să nu stăm la coadă la intrare. Să ne încărcăm cardurile de plată. Să socializăm. Să vedem cu ochii noștri amplasarea scenelor. Standul de merch a fost și el printre țintele noastre.
Welcome at Rockstadt 2024!
Nu eram singurii entuziaști. Am găsit arealul festivalului mai plin decât ne-am fi așteptat. Așa că timpul s-a scurs foarte repede. Entuziasmul revederii și (re)descoperirii a fost mare. Așa că iată-ne chemați pentru prima dată în cea de-a zecea ediție a Rocsktadt Extreme Fest 2024 la Scena Brașov. De aici începe aventura noastră anul acesta! Haideți să vedem cum a fost!
Eihwar – Franța
Eihwar – Rockstadt 2024
Rockstadt 2024 a fost deschis de trupa franceză Eihwar, compusă din doi membri. Aceasta a debutat în februarie 2023 prin postarea pe YouTube a șapte melodii. Printre ele: „Ragnarök”, „Fenrir” și „Skjaldmö. Stilul trupei este descris ca fiind „Viking War Trance”. Auzindu-i, este o combinație de Nordic Folk și Pagan Folk. Specifice muzicii lor sunt combinația de percuție tribală, incantații și sunete electronice. Amestecul dintre trecut și viitor se reflectă nu numai în muzica lor, ci și în vestimentație. Toată prestația artistică a solistei ne-a trimis cu gândul la originile istoriei. El este mai curând proiectat în viitor, la fel ca și contribuția sa muzicală. Interesant pentru deschiderea de festival. Poate timpul alocat ar fi putut să fie un pic mai scurt. Pentru că a devenit un pic cam repetitiv și monoton.
Inceput de festival Rockstadt 2024
Asta ne-a dat răgazul să ne uităm în jur. Foarte mult lume încă de la acest debut. Și foarte variată. Plajă largă de vârstă, copii foarte mici alături de veterani ai genului.
Cu bucurie și cu admirație pentru organizatori am remarcat extraordinar de multe limbi vorbite în jur.
Public Rockstadt 2024 – ziua 1
Ținute dintre cele mai diverse. Și, cel mai important, extrem de multă veselie. Un vibe extraordinar de început de fest!
Rockstadt 2024 – ziua 1
Dacă cumva ne-am pierdut din entuziasm spre sfârșitul reprezentației francezilor, l-am recâștigat îndreptându-ne spre Scena Adrian Rugină, pentru trupa care va deschide festivalul pentru această scenă:
Combichrist – USA
Combichrist – Rockstadt 2024
Noi abia am așteptat să îi vedem pe norvegiano-americanii Combichrist. Se pare ca nu am fost singurii. Aveau mulți fani în public. Stilul lor se numește Corrosive Aggrotech. Nu știu dacă asta creează vreo imagine (sau vreun sunet) în mintea voastră. O să încerc să vă explic. Fondatorul și vocalistul Combichrist, Andy LaPlegua, a început să cânte în trupele norvegiene de hardcore My Right Choice și Lash Out. Apoi a activat în trupa Icon of Coil. Asta înseamnă muzică electronică, futurepop. Faceți un shake din cele două la care adăugați enormă energie. Rezultatul: Combichrist.
Combichrist – Rockstadt 2024
Un stil energic și intruziv, care mie mi-a plăcut foarte mult. Remarcabil este faptul că toți membri (5 la număr) au fost foarte implicați în comunicarea cu publicul. Nu prea sunt cuvinte potrivite să vă descriu cum s-a dansat și s-a cântat la băieții aștia. Cât de bine s-a auzit și ce vibe au imprimat atmosferei Rockstadt 2024. O mică umbră de regret ne-au lăsat prin faptul că n-au cântat piesa lor: ”What The Fuck Is Wrong With You”.
Rockstadt 2024 – ziua 1
CULT OF FIRE– Cehia
Cult of Fire – Rockstadt 2024
Cu mult înainte să venim la festival am așteptat (re)întâlnirea cu Cult of Fire. Cehii cântă Epic Black Metal pe teme hinduse și budiste. Spectacolele lor live sunt ca o ceremonie consacrată zeităților hinduse și budiste. Impactul apariției lor pe scena de la Rockstadt 2024 a fost magic. Combinația dintre black metal și ritualuri străvechi nu poate fi decât captivantă. Măcar pentru ineditul actului artistic și tot trezește interesul spectatorului.
Cult of Fire – Rockstadt 2024
Cu toate acestea, pentru scena mare a Rockstadt 2024, experiența oferită de cei de la Cult of Fire a fost foarte statică. Pe toată durata show-ului, bassistul și chitaristul stau nemișcați, în poziție lotus (fapt pentru care au, sincer, toată admirația mea!). Bateristul, singurul activ este mascat de prestația solistului. Acesta din urmă este singurul care procesează ceremonia sacră, folosindu-se de diverse obiecte de cult. Într-un spațiu mai intim, sunt convinsă că ritualurile săvârșite de solist ar fi fost mai impactante. Însă, într-un spațiu atât de mare, detaliile s-au pierdut și prestația a devenit anostă. Atmosfera creată de cehi incita si invita imaginația fiecăruia dintre noi la lucruri mult mai spectaculoase decât ceea ce se derula pe scena.
Nu-i nimic! Că dacă am acumulat un pic de frustrare asistând la show-ul celor de la Cult of Fire, am avut unde să defulăm împreună cu britanicii care au urmat.
LOATHE – UK
Loathe – Rockstadt 2024
O porție generoasă de Metalcore, Progressive Metal, Alternative Metal, Heavy Metal oferită cu multă bucurie de cei de la Loathe a fost mai mult decât binevenită! Dinamismul și pasiunea vocalistul Kadeem France a fost molipsitoare! Combinația dintre vigoarea acestuia și serenitatea și căldura vocalistul/chitaristul Erik Bickerstaffe a fost remarcabilă! Constant revolta și pasiunea nestăvilită a metalcore-ului erau îmblânzite și echilibrate de intervenția progressive și alternative metal-ului. Pentru mine a fost o experinență inedită întâlnirea cu cei de la Loathe și mărturisesc că mi-au plăcut foarte mult. Regăsindu-mă în muzica metalcore, abordarea diferită, îmblânzită, ca să zic așa, a celor de la Loathe m-a intrigat.
Public – Rockstadt 2024 – ziua 1
CATTLE DECAPITATION – USA
Cattle Decapitation – Rockstadt 2024
Americanii au fost foarte așteptați. Foarte greu să te mai strecori până în față când au cântat cei de la Cattle Decapitation. Multă dorință și agitație a fost și pentu procurarea tricourilor lor chiar de la deschiderea Rockstadt 2024. Detașati, au dat ce au știut ei mai bine în fața mulțimii. Chiar foarte multă lume s-a înghesuit să îi vadă și să îi audă! Au sunat foarte bine și au impregnat atmosfera cu mult testosteron.
Cattle Decapitation Rockstadt 2024
Ca și la celalte trupe energice prezente până acum la Rockstadt 2024, spectatorii s-au bucurat din plin de atmosfera. S-au facut wall of death, crowd surfing, circle pit. Senzațională atmosferă! Sprijinită, ca în fiecare an, de personalul de securitate al festivalului, pregătit întotdeauna să preia în siguranță aventuroșii surferi.
Rockstadt 2024 ziua 1
Extraordinar de multă lume în prima seară. Accesul la scena a treia a festivalului a fost închis, prima seară derulându-se numai pe cele două scene mari. Asta a creat un pic de îmbulzeală. Și în spațiul de concerte, dar și în zonele auxiliare: zona de food, bar, toalete. Ne-am bucurat pentru succesul festivalului, cu atâta lume prezentă și sperăm ca începânde de mâine, când se deschide și scena trei, lucrurile să fie mai rarefiate.
BEHEMOTH – Polonia
Headliner-ul serii a fost Behemoth. Ei au închis REF 2022 și au revenit anul acesta pentru a deschide prima seara. Așa cum amintea si Nergal în adresarea sa către public, Behemoth sunt a treia sau a patra oară pe scena festivalului. Asta n-a împiedicat publicul să îî aștepte cu sufletul la gură și să se bucure din plin de show-ul lor.
Behemoth Rockstadt 2024
Deosebit a fost faptul că au început concertul la adăpostul unei pânze albe, cu ajutorul căreia au creat un spectacol de teatru de umbre. Dincolo de frumusețea actului artistic, momentul a prelungit suspansul întâlnirii directe dintre fani, public și trupa mult așteptată. Cu atât mai mare a fost entuziasmul spectatorilor la momentul căderii pânzei!
Nergal – Behemoth – Rockstadt 2024
Nergal a schimbat ținuta scenică de câteva ori. Fiind noaptea tîrziu, combinația de foc și tunuri de fum utilizată a fost spectaculoasă.
Iubit și apreciat de public, Nergal a oferit înapoi la rândul său publicului respectul și dedicarea sa. A fost un show plin de impetuozitate. S-a creat un un cerc magic și un flux continuu de schimb de energie între public și artiști. Cam ceea ce face diferența între un show bun, corect și unul extraordinar, pe care ți-l aduci aminte toată viața și despre care te trezești mereu povestind.
Așa s-a încheiat prima zi a festivlului. În curând o să apară o galerie foto completă a acestei zile care va cuprinde și pozele cu publicul. Abia așteptăm să vedem ce se întâmplă în cea de-a doua zi și să vă povestim!
Daca anul trecut nu am ajuns la nici un festival rock in vara, anul acesta am reusit sa ajung macar la Artmania. De 10 ani incoace, traditia era sa mergem intai aici si apoi la Rockstadt Extreme Fest, sa ne intalnim cu totii si sa petrecem mai bine de o saptamana pe ritmuri din cele mai diverse. Am ajuns de joi seara in Sibiu. Am vrut sa fiu odihnita vineri cand incepea nebunia din Piata Mare si deabea asteptam sa imi revad prietenii.
26 si 27 iulie au reprezentat doua doze serioase de rock, bere si voie buna.Vineri, prima zi de Artmania a inceput in jur de ora 19 si am avut pe cele doua scene trupe pentru toate gusturile. Am avut merch mult si pentru toti, zona de relaxare si bere rece cata vroiai. Mai era ceva de citit de la carturesti si de mancat niste burgeri, tot ce aveam nevoie sa ne simtim bine in orele de concerte din Piata Mare a Sibiului.
Pe langa muzica am avut si arta, intrari la muzee pe baza bratarii Artmania si o multime de activitati pentru toate varstele si gusturile. Anul acesta am ales sa vizitez Muzeul Satului Astra si sa ma mai plimb prin imprejurimi.
Startul Artmania 2024 a fost dat pe scena mare de catre The Flower Kings , o trupa suedeza de rock progresiv aflata pentru prima data in Romania. Stiu pe cineva care a venit aici, la Sibiu special pentru ei si care se plimba mult dupa trupe atunci cand ii plac cu adevarat. Mi-au placut si mie. Mi-a placut muzica lor calda, calma, vocea clara si ritmul crescendo. Vizual au fost altfel. Cu vesminte ce ne aduc aminte de anii 70, sound si aspect old school au fost foarte buni si potriviti in deschiderea festivalului Artmania.
Ne mutam la scena mica, denumita Voice of People unde sibienii de la Alpha Q ,pe care i-am mai vazut pe scena si in Bucuresti, se pregatesc sa faca ce stiu ei mai bine..sa cante. Abordeaza un gen clasic de metal alternativ, modern, un alternative Multi-Metal cum zic ei, o dovada a diversitatii influentelor si stilurilor muzicale. Desi experimenteaza si isi cauta stilul, suna promitator. Vocea e clara si puternica, riffuri avem, ritm avem. Bafta.
Igorrr urmeaza pe scena mare. Si de aici incepe de fapt seara cu nebunia de sunete ce inseamna Igorrr, o combinatie interesanta de black metal, electronic, baroc si breakcore, o voce care duce atat clean cat si growl , o muzica mult prea grea pentru urechile mele, dar care dupa lumea adunata in fata scenei, place. Francezii au facut atmosfera si partea teatrala a lor, costumele si jocurile de lumini au intregit foarte bine conceptul lor muzical.
Lavina este o trupa de metal progresiv din Serbia de care nu am auzit pana acum. O trupa tanara, infiintata in 2020, energica dar care nu a avut foarte mult lipici la publicul de la Artmania. Poate data viitoare, sau poate toti asteptau cu nerabdare trupa ce avea sa urce in curand pe scena mare, ultima trupa a serii, Satirycon.
Norvegienii sunt cunoscuti pe la noi, iubiti, asteptati. Marea de oameni adunata in fata scenei, cu mainile ridicate in aer si oamenii care le scandau numele..o nebunie.
Si am avut black metal cu influențe medievale, dark si atmosferic, forta si energie la superlativ. Mult mai melodici decat te-ai astepta la o astfel de trupa, cu un sound clar si riffuri puternice de black metal, cu treceri bruste de la un ton melodios la unul brutal, cu o prezenta scenica extrem de activa. Sunt pentru a doua in Romania iar Satyr a comunicat foarte bine cu publicul de la Artmania, a cantat cu ei, a povestit iar noi am itrat in atmosfera muzicii lor.
Prima seara sa incheiat frumos, in forta.
A doua zi am fugit devreme in locatie sa prind un tricou cu Korn. Trupa pentru care probabil au venit majoritatea celor aflati in cea de-a doua seara in Piata Mare din Sibiu, trupa care a adunat aici aproximativ 8500 de oameni fara ai mai pune la socoteala pe cei care au stat in afara gardului si au privit si ascultat de departe.
Si ne-am plimbat un pic, am respirat aerul acestui oras superb si am asteptat sa se deschida oficial portile celei de-a doua zi de festival. In jur de ora 17 prima trupa a urcat pe scena mica, Awake The Demons., cu un metal destul de melodic si foarte energici in mare parte datorita tineretii membrilor trupei. Sunt la inceput dar suna promitator iar vocea solistei pare ca se regaseste mai mult in genul clasic, curat, decat in cel growl dar cine stie cum va suna data viitoare.
Tot pe scena Voice Of The People au urmat bucurestenii de la Taine, o trupa cu multi ani de experienta si cu care am cochetat inca de prin facultate. Sunetul a fost excelent, Andi a comunicat bine cu publicul destul de numeros iar piesa „Dark Days Of Our Lives”,a fost si de data aceasta in playlist si dedicata prietenilor care si-au pierdut viata in incendiul din clubul Colectiv de acum 9 ani.. O trupa cu un sound mereu actual, energie si schimnari impresionante de ritm ce ramane mult timp undeva in suflet.
Pe Scena mare seara a inceput cu Borknagar, vikingi pe care i-am mai vazut live la Rockstadt in 2016 si de atunci mi-au ramas in suflet. Din pacate primele cuvinte adresate publicului au fost Hello you gipsy fucks ! si multi am crezut ca nu am auzit bine dar asa a fost. A doua zi s-au cerut oficial scuze dar tot nu intelegem de ce au ales se ne salute asa.
Sunt una din cele mai de succes exponente muzicale ale Norvegiei, cu un sound ce face parca legatura intre muzica si natura, black metal cu ingrediente folk metal, pasaje progresive, totul intr-o nota aparte. Energia lor este molipsitoare si lasand la o parte inceputul si faptul ca sunetul nu a fost la ei foarte bun, piesele si ritmul a inundat publicul trimitandu-l la visare printre zei, vikingi si lupte. Sunt mereu pusi pe glume si vorbesc cu publicul incercand sa faca o conexiune cat mai buna cu ei. Muzica a fost vibranta, ne-au cantat atat piese vechi cat si piese mai noi si sincer nu ma mai satur sa ii ascult live.
Spiritbox au parut plictisiti inca de la inceput. Sincer nu ii stiam si nici nu le-am inteles muzica dar asta nu inseamna ca poate data vitoare cand vin nu am sa le mai dau o sansa. Sunetul le-a cam jucat feste iar solista Courtney LaPlante cu un amestec de voci growl, clean, opera pe mine nu m-a prins in mreje. Publicul tanar in schimb parea entuziasmat, stiau verusile pieselor si agitatia a fost maxima in fata scenei. Trupa promovează cel mai recent album: The Fear of Fear, cel de-al patrulea album ce a fost lansat la sfarsitul anului 2023.
Si finalul a fost dat de catre trupa californiana Korn, trupa pe care am mai avut placerea sa o vad la Bucuresti in 2015 si pe care imi doresc sa ii revad iar si iar…pana cena ma intoxic de Korn si imi iese muzica lor prin toti porii.
O mare de maini ridicate in aer, mii de suflete scandau numele unei formatii legenda atunci cand, dupa o mica pauza, pe scena mare a aparut Jonathan Davis si a lui trupa pe acordurile piesei Rotting in Vain.
Deoarece sunetul in fata scenei era cam tare si distorsiona cuvintele, am preferat sa ma retrag spre mijlocul pietei si sa vad show-ul de mai departe. Si a fost minunat.
Eu nu ii stiu de aproape 30 de ani dar de vreo 20 tot ii ascult. I-am descoperit dintr-o intamplare asa cum am mai descoperit cateva trupe, citind o carte si urmarind apoi filmul facut dupa aceasta si anume ‘’Regina Damnatilor’’ in care Davis a fost vocea vampirului Lestat. De atunci au ramas printre preferatii mei.
In 1994 cand lua fiinta trupa Korn iar Kurt Cobain ne parasea, sfarsitul grunge-ului a insemnat inceputul numetalului. Korn scot in 1994 primul lor albumul ‘’Korn’’, un album de metal cu un pic de funk, hip-hop si ceva thrash metal. Totusi cel mai de success a fost ‘’Follow the Leader’’ din 1998. Acum, dupa 30 de ani, Korn si ‘’Korn’’ au ajuns si la Sibiu.
Nu au lipsit celebrele piese Falling Away From Me , Twist , Right now si bineînțeles Freak on a Leash , single cu care trupa a încheiat concertul din Piața Mare. Am avut parte si de A.D.I.D.A.S. dupa care a inceput nebunia, de drum solo inainte de Blind dar si de 4 piese la encore.
Jonathan Davis a fost un semi-zeu in pantaloni Adidas si voce de tunet iar restul trupei au fost intr-o uniune perfecta, compacta, complexa, adevarati instumentisti cu experienta iar James “Munky” Shaffer a dat din dreaduri cat a putut de tare. Bassul si atitudinea de bad-ass a lui Fieldy m-a facut sa uit o perioada de Davis si sa urmaresc fascinata cum se misca acest om mic de stat dar cu o forta si o energie greu egalabila, poate doar de Ray care a batut demential la tobe iar la un moment dat am crezut ca ii vor zbura cinelele.
”The Bitch”, celebrul stativ a lui Davis a fost si el prezent pe scena in a doua parte a show-lui iar aparitia lui a fost urmata de un nou val de urale din partea publicului.
Am cantat la unison cam toate piesele, le-am demonstrat ca stim Korn, ca iubim Korn, ca stim cum sa facem fata unui astfel de concert, unei astfel de trupe. Am sarit impreuna cu ei, am scandat si am aplaudat si bineinteles am ramas fara voce dar oboseala de peste zi s-a evaporat ca prin farmec iar energia baietilor din California s-a propagat in multime inca de la primele acorduri. Singurul regret este sa nu au avut parte de mai mult spatiu. Puteau lejer sa umple un stadion si asta si merita.
Toata lumea era Korn, simtea Korn, canta Korn. De la public la staff la agenti de paza si la oamenii din Sibiu adunati in afara zonei de festival..toti simteau muzica Korn curgand prin vene. , Iar spre surpriza publicului au existat doua piese din repertoriul Queen si Metallica , We will rock you si One .Ecranul paravan din spatele scenei acre la un moment dat s-a transformat in cusca in jurul trupei a fost deasemenea de un mare efect.
Piesa cu piesa, refren cu refren , timpul a trecut repede si ne-am trezit ca show-ul Korn s-a terminat, ca seara s-a terminat, sa Artmania 2024 a luat sfarsit.
A fost si ziua 3 undeva in curtea muzeului, intr-un spatiu mic, intim, unde trupe precum Alternosfera, Denorm sau Revolter au cantat publicului ramas la Sibiu.
A fost o editie mai altfel dar nu neaparat in sensul rau. A fost un nou prilej de a vedea trupe bune si de a descoperi muzica noua. A fost o noua ocazie sa ne intalnim la o vorba si o bere intr-un oras deosebit. Ne revedem la anul.
Dupa 7 ani de la ultimul concert Placebo de la Bucuresti , pandemie, amanari ,anulari si relocari, trupa britanica de rock alternativ, Placebo a revenit la Bucuresti pentru a ne incanta din nou cu piese noi si vechi., in parca al 7-lea concert pe meleaguri mioritice, intr-o zi fierbinte de 30 iulie.
Elisabeth Elektra, artista scotiana invitata sa cante in deschderea concertului Placebo, nu a mai ajuns, din pacate, iar organizatorii l-au adus pe Dj Jiji sa ne dezmorteasca un pic in timp ce asteptam ca Placebo sa intre pe scena. Arenele Romane au fost pline. O mare de oameni au venit sa isi intampine artistii preferati, sa cante alaturi de ei, sa le simta emotiile si intradevar au avut parte de un concert minunat.
Dorinta lor, exprimata inca de la inceput si respectata in mare parte de spectatori, a fost ca oamenii sa priveasca si sa simta concertul fara a face prea multe poze, fara a filma si a privi show-ul doar prin camera telefonului. In prima parte a concertului chiar, Brian Molko s-a aratat nemultumit ca oamenii inca pozau si se parea chiar ca vrea sa paraseasca scena daca se va mai intampla dar spre incantarea noastra nu a facut-o iar lumea a incercat sa nu stea atat de mult cu telefoanele pe sus.
Muzica Placebo s-a auzit timp de mai bine de o ora si jumatate, s-a cantat, s-a dansat pe unde sa putut si publicul a fost minunat. Berea rece a curs, ca de..caldura mare si ce poate sa mearga mai bine la un concert cu prietenii. Sunetul bun, desi la inceput bass.ul era cam prea tare iar jocurile de lumini au intregit atmosfera vibranta.
Una peste alta concertul a fost intens. Dupa 30 de ani de activitate, Placebo au un numar impresionant de fani iar muzica lor va mai face mult timp istorie. Numarul mare de oameni de la Arene ne-a demonstrat asta ca si vocile publicului care s-au impletit armonios cu ale artistilor pe aproape toate refrenele.
Muzica transmite trairi, idei, concepte. Ne place o trupa pentru ca rezonam cu ea si cu ceea ce transmite prin versuri , tonuri . Placebo canta si povesteste prin muzica despre emotii, trairi si dorinte. Riffuri vibrante de chitara si stilul lor vocal inconfundabil transmit atat de mult si ne fac sa ne simtim atat de aproape de ei si ceea ce au vrut sa transmita incat vrem mai mult de fiecare data si de fiecare data asteptam sa fie data viitoare.
Omenii care au venit asteptau hiturile vechi Placebo si nu au fost dezamagiti. Am avut parte de “Every You Every Me”, “Song to Say Goodbye,, Soulmates’’ sau “Too Many Friends. Iar “Nancy Boy”,pe care nu au mai inclus-o in set-listul lor de ceva vreme “.Nancy Boy” este inclusa chiar pe primul album, mult mai alternativ decat restul.
Un concert Placebo este întodeauna o sarbatoare , asa ca publicul a fost agitat pe toata durata lui , artatandu-si admiratia si iubirea pentru o trupa care de 30 de ani cucereste prin emotia şi energia transmise de versurile pieselor, printr-un sound curat si inaltator. Placebo este una din trupele care incearca sa exprime prin muzica defectele dar si calitatile societatii in care traim, senzatiile, trairile, emotiile. Nonconformismul trupei isi spune cuvantul în multe piese care fac referire la subiecte sensibile şi chiar tabu şi care analizeaza subconstientul uman.
Singurul minus a fost comunicarea trupei cu publicul carea fost aproape inexistenta. In afara de cateva…multumesc..nimic. Nici la final nu au vorbit, doar ca am avut fata de alte locatii unde au cantat, parte de 3 piese la bis. totul a parut un pic artificial, ei un pic plictisiti. a fost un Placebo nu un medicament real de suflet ca acum 7 sau 10 ani cand am simtit Placebo pana in maduva oaselor. Muzica a fost intensa dar a lipsit liantul dintre public si scena. Cumva parca nu eram acolo ci priveam o inregistrare sau acultam un cd. Cu toate astea inca imi plac, inca imi doresc sa revina. poate datat viitoare va fi altfel, va fi ca alta data.
Concertul a parut mai scurt, poate datorita lipsei de comunicare, poate ca ne doream noi mai mult de la ei, Acel CEVA a lipsit.
Muzica, organizare, totul ok dar desi afara era cald cumva mi-sa parut..rece…
Tenorul ALIN STOICA este invitat special în concertul AVE MARIA programat pe 7 August la Sala Dalles. Vocea sa se alătură celei a tenorului Ştefan von Korch într-un recital înălţător, ce va mângâia suflete prin imnuri închinate Sfintei Fecioare Maria. Secvenţe din opere, mise şi oratorii celebre, dar şi alte piese ce au rămas în istorie pentru modul în care o evocă pe Sfânta Fecioară Maria, îşi vor găsi drumul spre inima publicului, în acest concert special ce îl include la pian pe Maestrul Alexandru Burcă.
Tenorul Ştefan von Korch detaliază: «Veţi asculta, “Ave Maria,” de Schubert, Caccini sau Gounod, “Salve Regina,” sau “Pieta, Signore,” secvenţe din lucrări de o bogăţie spirituală şi muzicală extraordinară, pe care vă invit să le descoperiţi sau redescoperiţi într-un cadru restrâns şi deosebit»
Concertul, parte din seria Musical Extravaganza, va avea loc la Sala Dalles şi va fi o călătorie emoţionantă pentru minte şi suflet, prin capodoperele muzicii clasice dedicate de-a lungul veacurilor momentelor însemnate din istoria creştinătăţii. Fie că sunteți un cunoscător al repertoriului sau un explorator ce doreşte şi îi cunoască frumusețea, acest concert vă oferi o experiență profundă.
Biletele se găsesc pe Ticketstore.ro şi la anticariatul Sălii Dalles.
Cu o carieră în ascensiune, națională şi internaţională, Ştefan von Korch a debutat recent în Carmina Burana la Palermo Classica, a concertat în această vară în Spania alături de Orchestra Reino de Aragon a cântat în pemieră la Lipova Symphonic City Maria Radna open air şi în Opereta Lounge din Cadrul Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian.
De la începutul anului a interpretat pe scena Filarmonicii din Târgu-Mureş lucrarea vocal simfonică Stabat Mater, una din bijuteriile repertoriului lui G. Rossini considerată o demonstraţie de virtuozitate pentru orice tenor, a performat la Opera din Iaşi, în spumosul rol Camille de Jolidon, din Văduva veselă 2.0 regizată de Andrei Șerban şi la Opera Română din Timişoara în montarea Văduvei Vesele semnate de Mario Di Carlo.
În decursul anului 2023 tenorul a făcut să vibreze inimile spectatorilor cu interpretări magistrale ale partiturii specifice vocii sale din Carmina Burana, pentru care este considerat un etalon şi a fost singurul solist român într-un turneu de 27 de oraşe în China. Alte repere din cariera sa includ roluri de marcă în opere şi operete prezentate pe cele mai mari scene din România: “Bărbierul din Sevilla”, “Elixirul dragostei” şi “Falstaff” (Opera Naţională Bucureşti), “Rigoletto,” “Văduva veselă” şi “Văduva veselă 2.0” (Opera Naţională din Iaşi), “I Puritani” (premieră naţională) “Rigoletto” şi “Bărbierul din Sevilla” (Opera Română Cluj-Napoca) şi altele.
În anul 2022 şi-a completat repertoriul cu rolul titular din premiera europeană a spectacolului “Traiano in Dacia,” de Giuseppe Nicolini, pusă în scenă la Opera Română din Cluj-Napoca, iar palmaresul său mai include roluri în 3 premiere naţionale absolute: opera “I Puritani” la Opera Română din Cluj-Napoca (2016) unde a interpretat cea mai înaltă partitură scrisă pentru voce masculină, opera “La Sonnambula,” de Vicenzo Bellini (2018) şi prezenţa pe scena Sălii Radio din Bucureşti în premiera natională absolută a lucrării vocal-simfonice “Messa di Gloria” de Rossini (2019).
Alexandru Burcă dă strălucire partiturilor de pian din numeroase spectacole ale Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian din Bucureşti, a fost partenerul de scenă al actriţei Oana Pellea în spectacolul “Callas,” prezentat pe scena Operei Naţionale din Bucureşti, a încântat publicul cu atingeri magice ale clapelor pianului în musicaluri ca “Mamma Mia” sau “Shrek” şi a semnat muzica pentru producţia “Ileana cea vitează.”
A susținut concerte și recitaluri la Ateneul Român, Festivalul Internațional ‘George Enescu’, Televiziunea Română, Societațea Română de Radiodifuziune, Muzeul Municipiului București – Palatul Șuțu, Filarmonica ‘George Cavadia’Filarmonica din Bacau,Muzeului Național de Artă , Kazakhstan , Rusia, Moldova, Franţa, Germania, Portugalia, Norvegia, Italia, Canada.
Alin Stoica este singurul tenor român care, la finalul anului trecut, a performat în cadrul concertului de Crăciun de la Vatican şi a fost invitatul Papei într-o întrevedere privată. Solistul este şi unicul deţinător din România al premiului Luciano Pavarotti. Pe scena Operei Naţionale din Bucureşti se remarcă în “La Traviata”,”Carmen” sau ”La Boheme.”
Premiul “Luciano Pavarotti” dobândit în 2017 i-a fost înmânat de însăși soția celebrului tenor, Nicoletta Mantovani alături de premiul al II-lea și premiul publicului “ Vota la voce “ ambele obținute în cadrul festivalului de la Sarzana, Italia. Datorită acestei reușite, tenorul Alin Stoica a primit invitația de a cânta la Concertul omagial cu ocazia împlinirii a zece ani de la dispariţia lui Luciano Pavarotti la Arena di Verona alături de nume sonore din lumea muzicii cum ar fi: Placido Domingo, Jose Carreras, Andrea Bocelli, Il Volo, Eros Ramazzotti, soprana Angela Gheorghiu și alții.
În decursul timpului, artistul şi-a desăvârşit pregătirea vocală cu tenorul Ionel Voineag și cu tenorul Marius Budoiu, a participat la Masterclass-urile lui Rockwell Blake și Liora Maurer (Metropolitan Opera, New York), ale Marianei Nicolesco și altor specialişti.
Una dintre cele mai iubite trupe pop rock din România, Taxi, vine în Grădina Urbană a Palatului Bragadiru pe 2 August de la ora 20.00. Îndrăgită pentru că oferă nu doar pentru simple concerte, ci adevărate spectacole, Taxi promite un show cu hituri care au bucurat generații, dar și cu piese noi, toate asezonate cu o doză de umor în stilul bine-cunoscut al solistului Dan Teodorescu.
Prin cântecele pe care le creează, Dan Teodorescu își exprimă crezurile, emoțiile și varietatea preocupărilor: de la mesaje sociale („Criogenia salvează România”, „Aici sunt banii dumneavoastră”, „Oamenii politici”, „Ca ei”), până la balade cântate de generații întregi.
Un concert Taxi este o călătorie printre cântece mai noi sau mai vechi, printre povești și întrebări despre viață, iubire și alte lucruri care ne dor. Fie că e vorba despre viața socială și politică, fie că e vorba despre dragoste, abordarea Taxi este întotdeauna originală, umorul și ironia devenind marca trupei.
Trupa TAXI în concert pe 2 August în Grădina Urbană a Palatului Bragadiru
Una dintre cele mai iubite trupe pop rock din România, Taxi, vine în Grădina Urbană a Palatului Bragadiru pe 2 August de la ora 20.00. Îndrăgită pentru că oferă nu doar pentru simple concerte, ci adevărate spectacole, Taxi promite un show cu hituri care au bucurat generații, dar și cu piese noi, toate asezonate cu o doză de umor în stilul bine-cunoscut al solistului Dan Teodorescu.
Prin cântecele pe care le creează, Dan Teodorescu își exprimă crezurile, emoțiile și varietatea preocupărilor: de la mesaje sociale („Criogenia salvează România”, „Aici sunt banii dumneavoastră”, „Oamenii politici”, „Ca ei”), până la balade cântate de generații întregi.
Un concert Taxi este o călătorie printre cântece mai noi sau mai vechi, printre povești și întrebări despre viață, iubire și alte lucruri care ne dor. Fie că e vorba despre viața socială și politică, fie că e vorba despre dragoste, abordarea Taxi este întotdeauna originală, umorul și ironia devenind marca trupei.
Cea de-a 17-a ediție a festivalului ARTmania a adus la Sibiu, în cele 3 zile de festival, 25.000 de pasionați de muzică și de arte, record de participare față de edițiile din anii anteriori, care s-au bucurat de concertele oferite de 14 trupe internaționale și din România, de activități conexe, activări creative și de concursuri cu premii. Alături de echipa festivalului și de parteneri, 100 de voluntari au transformat în realitate ediția din acest an.
În ceea ce privește show-urile, ARTmania Festival 2024 a surprins fanii aducând în ziua de sâmbătă, care a fost sold out, o trupă ce influențează industria muzicală internațională de peste 30 de ani: KORN, care a ales acest festival pentru concertul pe care l-a susținut la aproape zece ani de la ultima întâlnire cu publicul din România. Show-ul trupei de pe scena ARTmania a făcut parte din turneul european de promovare al celui mai recent album, „Requiem”.
Alături de această formație legendară, ediția cu numărul 17 a fost locul unor alte premiere pentru România:
The Flower Kings (SE) o trupă suedeză de rock progresiv cu o carieră bogată, condusă de legendarul chitarist și compozitor Roine Stolt, s-a făcut remarcată prin sensibilitatea melodică, versurile complexe și diversitatea influențelor muzicale, ce variază de la elemente de rock’n’roll până la note clasice și acorduri de jazz.
Spiritbox (CA), una dintre noile senzații metal ale momentului, considerată singura trupă din ultimii ani care a cunoscut o ascensiune atât de rapidă, de la Slipknot încoace, a concertat la ARTmania pentru prima dată la noi în țară. Formație a obținut anul acesta (2024) prima nominalizare la Grammy la categoria „best metal performance” pentru piesa „ Jaded ”, o performanță fără precedent până acum pentru o tânără trupă metal.
Line-up-ul ARTmania Festival 2024 a fost îmbogățit vineri și sâmbătă (26 și 27 iulie) de o serie de nume faimoase la nivel internațional care au urcat pe scenele din Piața Mare din vechea cetate a Sibiului (a-z): Borknagar (NO), Igorrr (FR), Satyricon (NO), Lavina (SRB), Alpha Q (RO), Awake the Demons (RO) și TAINE (RO).
Ziua a treia de festival (duminică, 28 iulie), a stat sub semnul “ARTmania in Context” și a reunit muzica și colaborările interdisciplinare. Această zi de festival a adus în fața fanilor pe scena Casei Altemberger – Muzeul de Istorie a Muzeului Național Brukenthal, pe: Alternosfera (MD), REVOLTER (RO), Denorm (MD) și SPD (MD).
Show-urile de pe Scena Mare, scena “Voice of People” și scena din Casa Altemberger au fost completate de o varietate de evenimente culturale la care participanții la ARTmania Festival au avut intrare gratuită sau redusă la jumătate de preț în baza brățării de festival:
Expoziții de artă cu 50% reducere pentru participanți în baza brățării de festival de către Muzeul Naţional Brukenthal pentru pentru ca festivalierii să poată vizita muzeele sau expozițiile disponibile la muzeele aflate în subordinea sa:Muzeul de Artă Contemporană, Galeria de Artă Europeană (Palatul Brukenthal), Galeria de Artă Românească, Muzeul de Istorie (Casa Altemberger), Muzeul de Istorie Naturală, Muzeul de Istoria Farmaciei sau Muzeul Cinegetic August Von Spiess.
Vizite la muzee. Între concerte, persoanele cu brățară de festival au avut acces gratuit în spațiile expoziționale ale Complexului Național Muzeal ASTRA și la seminariile, activitățile și evenimentele desfășurate de muzeu în perioada festivalului, evenimente precum ateliere pentru copii de confecționat măști tradiționale sau semne de carte din piele sau la ediția a IX-a a festivalului ASTRA Multicultural.
Activități creative și jocuri interactive sau concursuri cu premii pentru copii și adulți – oferite în Piața Mare în colaborare cu partenerii festivalului;
Proiecția documentarului Music Ambassadors Tour – pasionații de cinema au putut viziona gratuit la Casa Artelor, parte din muzeul ASTRA, documentarul „Music Ambassadors”, oferit de echipa Music Saves Ukraine, un materialemoționant ce surprinde realitatea actuală, vizitele în zonele de conflict din Ucraina și impresii de la fața locului oferite de unii dintre fondatorii celor mai importante festivaluri europene și ale unora dintre figurile marcante ale industriei muzicale internaționale, alături de informații actuale din zona de conflict și despre viața profesioniștilor din zona culturală și muzicală oferite chiar de reprezentanți ai industriilor creative din Ucraina
Un spectacol de dans contemporan cu proiecții inedite special create pentru această ocazie cu ajutorul unei instalații multimedia, moment aflat sub umbrela „ARTmania in Context”, care s-a desfășurat înaintea show-ul KORN. Echipa coordonată de Bobi Pricop – din care aufăcut parte Oana Micu (scenografie și art direction), Alexei Turcan (muzică), Cătălina Stanislav și Paul Breazu (scenariu), Filip Stoica (coregrafie), Nichita Teodorescu (lighting design), Philip Goron (percuție), Emitter (efecte vizuale), Iustin Surpanelu (imagine), Costi Simion și Florin Boicescu (video mapping și regie video), Bogdan Zamfir, Alexandru Snopovschi, Dima Roșca (dans, acrobație) – a propus o reprezentare a „ARTmania in Context” printr-o intervenție care a mixat tehnicile și suporturile multimedia și performance-ul contemporan, apelând la ideea de comunitate deschisă și parcursul cultural al acesteia. Artwork-ul pentru imaginea acestei noi componente, „ARTmania in Context”, a fost realizat de artistul Dan Perjovschi.
Cea de-a 18-a ediție a ARTmania Festival va avea loc în perioada 25 – 26 iulie 2025, abonamente pentru ediția 2025 a Festivalului ARTmaniafiind deja disponibile, pentru vânzare, la preț special, peartmaniafestival.ro.
Despre ARTmania Festival:
ARTmania Festival, primul festival românesc care a dezvoltat în România ideea de îmbinare dintre artă și divertisment, reprezintă o platformă dedicată promovării tuturor formelor de expresie artistică inspirate din cultura rock.
Începând cu 2006, ARTmania s-a consacrat drept principal promotor regional al proiectelor muzicale contemporane. Muzica este componenta de bază, dar reprezintă doar o parte din experiența pe care ARTmania Festival a dorit să o ofere iubitorilor de artă din România și din străinătate.
Încă de la început, ARTmania a fost gândită ca o platformă culturală care să ofere publicului diverse evenimente și moduri de a experimenta forme variate de expresie artistică, precum concerte, expoziții, lansări de carte și proiecții de film.
Fiind cel mai longeviv festival rock din România și una dintre mărcile cu cea mai îndelungată tradiție de pe scena culturală regională, ARTmania și-a conturat propria identitate prin intermediul unui concept îndrăzneț și al unui ambient special: Piața Mare a uneia dintre cele mai frumoase cetăți medievale din Estul Europei.
ARTmania explorează mereu drumuri noi, capitalizând experiența edițiilor anterioare, la care au concertat, între alții, Meshuggah, Porcupine Tree, Steven Wilson, Serj Tankian, Emperor, Devin Townsend, Dream Theater, Opeth, Wardruna, Die Toten Hosen, Nightwish, Within Temptation, Apocalyptica, HIM, Gathering, The Sisters of Mercy, Lacuna Coil, Helloween, Lacrimosa, Poets of the Fall și Deine Lakaien.