Home Blog Page 21

Seri de Jazz, Canzonete Napoletane și Muzică Interbelică la Palatul Bragadiru – Evenimente de Neratat în Stagiunea Muzicală Estivală

Palatul Bragadiru continuă să ofere publicului momente de excepție în cadrul stagiunii muzicale estivale, aducând în luna august o diversitate de concerte remarcabile ce promit să încânte și să inspire. Atmosfera elegantă și istoria locului se vor îmbina cu ritmurile captivante ale jazz-ului, farmecul canzonetelor italiene și nostalgia muzicii interbelice, oferind o experiență culturală de neuitat.

Konstantin Mirea Quintet

Data: 16 august, ora 20:00

Pe 16 august, Konstantin Mirea Quintet va aduce pe scena Palatului Bragadiru un spectacol de jazz care îmbină tradiția europeană și americană cu inovația. Quintetul, compus din muzicieni de elită – Konstantin Mirea (vioară), Toma Dimitriu (pian), Titi Dinescu (chitară), Marian Mirea (bass) și Ionel Tănase (baterie) – promite un amestec vibrant de stiluri, de la jazz-ul manouche la jazz-ul modern, într-o seară plină de energie și pasiune.

Din Napoli în Micul Paris – ȘTEFAN von KORCH

Data: 22 August, ora 20:00

Joi, 22 august, Grădina Urbană a Palatului Bragadiru va fi învăluită în farmecul canzonetelor napoletane și al cântecelor tradiționale italiene, interpretate de tenorul Ștefan von Korch și acordeonistul Emy Drăgoi. Secvențe muzicale pline de vivacitate și culoare vor transpune publicul în atmosfera autentică a Italiei, oferind o seară de neuitat, plină de bună-dispoziție și bucurie.

THQ Jazz Concert

Data: 23 august, ora 20:00

THQ, un band de jazz tânăr și plin de entuziasm, va urca pe scena Grădinii Urbane a Palatului Bragadiru pentru a oferi un concert memorabil. Alături de invitatul special Sebastian Mihai, un vocalist extrem de talentat, formația promite un spectacol de jazz autentic, plin de spontaneitate și pasiune. Publicul va avea ocazia să se bucure de interpretări de standarde jazz și compoziții proprii, într-o atmosferă relaxată și prietenoasă.

 

Concert Corina Sîrghi

Data: 25 august, ora 20:00

Pe 25 august, publicul va fi încântat de vocea inconfundabilă a Corinei Sîrghi. Concertul aduce o selecție eclectică de cântece românești, italienești și englezești, de la folclor la jazz, toate interpretate cu pasiune și sensibilitate. Fiecare melodie va spune o poveste, invitând audiența într-o călătorie aproape nostalgică, unde ritmurile readuse la viață îndeamnă la un pahar cu vin și voie bună.

„La fereastra cu pisică” – Daniela Nane | Octavian Ene | Alexandru Burcă

Data: 29 august, ora 20:00

Trei artiști talentați – actrița Daniela Nane, tenorul Octavian Ene și pianistul Alexandru Burcă – vă propun să retrăiți atmosfera boemă interbelică printr-un concert de muzică veche și poeme de dragoste, intitulat „La fereastra cu pisică”. Spectacolul va include refrene celebre precum „Zaraza”, „Mână, birjar”, „Vrei să ne-ntâlnim sâmbătă seara” și multe altele, alături de poeme semnate de autori apreciați precum Eminescu, Coșbuc, Prevert și Rilke.

Pentru informații și rezervări, vă rugăm să vizitați site-ul oficial al Teatrului Godot: www.teatrulgodot.ro

ROCKSTADT 2024- ZIUA 2 – 31 IULIE

Rockstadt 2024, ediția a 10-a, ziua 2. Prima zi lungă din festival și prima zi cu scena 3. Ne așteaptă trupe mari: Amon Amarth, Testament, Dragonforce, The Dillinger Escape Plan. Multe trupe noi. Distracție la Gutalax.

Bineînțeles că am fost foarte curioși cum arată scena trei. Dar mai ales cum ne vom descurca între atâtea trupe intercalate.

Am ajuns ceva mai târziu. Concertele în ziua doi au început la ora 14.30, iar noi am ajuns la festival abia pe la 16.00. Așa că n-avem cum să vă povestim cum au fost primele trupe ale zile, adică:

  • SVALBARD, formație de post-hardcore, postmetal din UK
  • BIPOLAR ARCHITECTURE, trupă de post-metal germano-turcă
  • CANCER BATS din Canada care aborează stiluri precum groove metal, metalcore, hardcore punk
  • TAKE OFFENSE, trupa de Crossover/Thrash Metal din USA

TOXIC HOLOCAUST

Toxic Holocaust la Rockstadt 2024

Toxic Holocaust are o istorie interesantă. A fost inițial o trupă formată dintr-un singur om, Joel Grind. Acesta interpreta toate instrumentele și angaja diverse trupe live să îl susțină în turnee. Treptat a cooptat membri permanenți și a ajuns ceea ce este azi.

TOXIC HOLOCAUST si-au început show-ul la Rockstadt 2024 în fața unui public mai puțin numeros. Soarele puternic și oboseala acumulată din seara precedentă a făcut ca mulți dintre cei sosiți la festival să prefere să asculte prestația americanilor din zona de food si bar aflată la adăpostul corturilor.

Dacă cumva eram încă puțin amorțiți sau încă eram în acomodare cu pulsul festivalului, TOXIC HOLOCAUST ne-a băgat în priză cu piese de speed, thrash și black metal. Nimic mai potrivit pentru pregătirea întâlnirii cu următoarea trupă a zilei.

GUTALAX – Cehia

Gutalax la Rockstadt 2024

Gutalax este o trupă de grindcore. Bine cunoscuți publicului de la Rockstadt, fiind prezenți pe scena festivalului de nenumărate ori. Și de fiecare dată cu același succes.

Gutalax înseamnă distracție maximă, relaxare, un adevărat party.

Distracție maximă în ziua 2 de Rockstadt 2024

Publicul vine pregătit cu combinezoane, hartie igienică, tot felul de obiecte gonflabile. Și party-ul se dezlanțuie. Dacă n-ai simțul umorului și chef de distracție, greu să înțelegi ce se petrece.

Un dus binevenit la Gutalax – Rockstadt 2024

Ca să fie amuzamentul complet, pompierii au participat și ei, răcorind mulțimea dezlanțuită cu furtunul cu apă.

Rockstadt 2024

Ne-am îndreptat apoi spre scena mică unde ar fi trebuit să cânte Arkona. Aflăm de aici că Arkona nu mai vine, întrucît nu au obținut viză. Păcat. Tot de la scena mică aflăm că programul a fost modificat și noi nu am știut. Așa că i-am pierdut pe italienii de la UFOMAMMUT, pe care am fi vrut să îi vedem. Am fost puțin supărați, în primul rând din cauza faptului că în zona festivalului, pe măsură ce publicul apare dispare net-ul și chiar semnalul. Asta ne încurcă puțin socotelile.

Pauza aceasta ne-a creat un respiro binevenit, în care am savurat atmosfera oferită de scena trei. La scena trei ești ca și în pădure. Pe stânga și pe dreapta arealului scenei este padure. Aici e umbră, răcoare, și un miros aparte, de conifere. Bine, și ceva viespii, necazul acestei ediții a festivalului.

Drumul spre scena mica – Rockstadt 2024

Acesta este culoarul care duce spre cea de-a treia scenă a festivalului. În spate tronează cetatea Râșnovului, iar de o parte și de alta a spațiului rezervat scenei mici este pădure. Culoarul de trecere pe care îl vedeți mai sus este o galerie foto a publicului Rockstadt 2023. Faină idee!

Anul acesta auzi vorbindu-se în public toate limbile pământului. Exagerez, dar este evidentă infuzia de public venit din afara României. Din cele mai diverse zone: Mexic, Brazilia, Columbia, SUA, Grecia, Finlanda, Germania, Olanda, s.a.m.d. Asta face socializarea foarte interesantă. Sperăm ca și edițiile următoare să prezinte interes pentru publicul străin!

KVELERTAK – NORVEGIA

Kvelertak – Rockstadt 2024

Revenim la scena mare pentru a-i urmări pe norvegienii Kvertalak. Aceștia cântă black n roll, hardcore punk și heavy metal.

Încă pitiți de soarele puternic, mulți au urmărit show-ul de la mesele aflate la umbră. Nu numai umbra este cea care atrăgea oamenii la mese, ci și mâncarea care a fost delicioasă anul acesta și la prețuri decente. Dar o să revenim asupra acestui aspect la timpul potrivit.

SUFFOCATION – USA

Suffocation – Rockstadt 2024

Suffocation sunt prieteni vechi ai festivalului. Ei au mai participat și la ediții anterioare.

I-am privit și ascultat cu aceeași bucurie ca da fiecare dată. Și ei nu au dezmințit. ne-au oferit un spectacol de brutal/technical death metal plin de forță.

Dirty Rotten Imbeciles (D.R.I.) – USA

A venit din nou rândul scenei mici. Am parcursul drumul răcoros, prin spatele scenelor mari, la umbra pădurii, către cea de-a treia scenă.

Public scena 3 – ziua 2 Rockstadt 2024

După cum se poate vedea fanii îi așteptau să își înceapă concertul.

D.R.I. – Rockstadt 2024

Astăzi este ziua cu trupe majoritar venind din SUA. D.R.I. (aka Dirty Rotten Imbeciles) vin și ei tot din State.

Sunt una dintre primele trupe care au îmbinat Hardcore Punk cu Heavy Metal.

Noi n-am putut să stăm să-i urmărim prea mult, pentru că la una din scenele mari începuse deja trupa următoare.

BRUTUS – BELGIA

Brutus – Rockstadt 2024

Belgienii abordează stiluri precum heavy metal, post-hardcore, post-rock, alternative metal. Nu îi mai asultasem până acum. Mi-a plăcut ce auzem și am fost impresionată de prestația solistei și toboșarei trupei, Stefanie Mannaerts.

Din păcate nu s-a auzit atât de bine, în sensul ca probabil pe scenă (în căști) volumul instrumentelor era foarte tare, astfel că solista suprasolicita și nu ieșea ce trebuie. Mi-ar plăcea să îi mai văd (aud) fără aceste neconcordanțe tehnice.

DRAGONFORCE – UK

Dragonforce – Rockstadt 2024

Dragonforce este o forță inovatoare în domeniul power metalului.

Sunt cunoscuți pentru solo-urile lor lungi și rapide la chitară, versurile cu tematică fantasy și sunetul influențat de jocuri video retro. Trupa în sine se referă la muzica lor drept „extreme power metal”

În fiecare colț al globului, DragonForce a câștigat o armată de fani dedicați, datorită spectacolelor lor live electrizante și distractive, infuzate cu energie molipsitoare. În România au fost ultima dată în 2016.

Nu au lipsit si celebrele piese Through the Fire and Flames (cel mai rapid și complex solo de chitară), Valley of the Damned și piesa nouă, Power of the Triforce (Zelda). Totuși dacă la Rockstadt 2024, ceva în prestația trupei nu fost tocmai la nivelul așteptat, energia și entuziasmul au fost suplinite de public, care în seara aceasta a fost membrul cel mai activ al trupei!

TERROR – USA

Terror – Rockstadt 2024

O influentă trupă de beatdown hardcore din Los Angeles, al cărei sound îmbină punk rock-ul cu thrash metal-ul.

Curată adrenalină reprezentația celor de la Terror! Deși greu de ales, show-ul lor fiind în paralel cu cele de la scenele mari, spațiul de la scena trei a fost plin de public.

Atmosferă incendiară creată de Terror la Rockstadt 2024! Cu regret a trebuit să ne despărțim de scena mică și de show-ul absolut spectaculos, pentru a merge din nou la scenele mari.

Terror este una dintre trupele pe care am dori să o revedem!

TESTAMENT (USA) pe scena ROCKSTADT 2024

Chuck Billy – Testament – Rockstadt 2024

Una dintre cele mai influente trupe thrash, care pentru mine înseamnă nostalgia anilor de liceu.

Testament – Rockstadt 2024

Am cântat împreună ”The Preacher”, ”The Haunting”, ”Do or Die”, ”First Strike Is Deadly”…

S-a facut crowd surfing, barca gonflabilă a celor de la securitate s-a plimbat prin public, mingiile gonflabile nu au stat nici ele locului.

O formație veche ce încă scrie istorie în muzica trash metalului. O mare plăcere și bucurie a constituit reîntâlnirea dintre fanii vechi și formație.

Senzațional acest Chuck Billy, pentru care vârsta (62 de ani) este numai un număr.

THE BLACK DAHLIA MURDER

The Black Dahlia Murder – Rockstadt 2024

Din nou la scena mică, de data asta pentru ceva melodic death metal. E vorba despre americanii de la The Black Dahlia Murder.

Dăm o sută zece la sută de fiecare dată și ne epuizăm până când nu mai avem nimic de dat”, cam asta spun despre ei membri trupei și asta s-a văzut și in seara aceasta. Foarte interesante trupele de la scena mică. Mai că te tentează să rămâi numai aici.

Au cântat piese precum ”Aftermath”, ”What a Horrible Night to Have a Curse”, ”Statutory Ape”, ”Nightbringers”.

THE DILLINGER ESCAPE PLAN – USA

The Dillinger Escape Plan – Rockstadt 2024

Cum am mai zis, ziua a doua a Rockstadt 2024 a fost categoric ziua trupelor americane. Așa că iata-i și pe cei de la THE DILLINGER ESCAPE PLAN.

Ei creează compoziții în care se regăsesc experimental rock, heavy metal, progressive metal, post-hardcore, alternative metal, alternative/indie rock.

Adâncimea extremă și provocarea mentală prezentate de muzica lor practic nu pot fi descrise. Cum a spus un prieten: ”Băi, n-am înțeles nimic din muzica celor de la Dillinger!”.

Mie mi-a plăcut energia și nebunia lor (a se citi curajul de amesteca lucruri și ritmuri și de a depași limite).

JESUS PIECE – USA

Jesus Piece – Rockstadt 2024

După ce ne-am întâlnit de câteva ori în cursul zilei de astăzi cu solistul Aaron Heard, mergând agale prin festival (ăsta este unul dintre lucrurile frumoase la festivaluri, că vezi artiștii asistând la concertele altor trupe sau pur și simplu plimbându-se prin festival), și ne-am salutat politicos, iată că a venit timpul să-l și admirăm cum cântă.

Stilul abordat de formație este hardcore punk, heavy metal, death metal, doom metal, post-hardcore. Pe gustul meu 

Plin de energie, de vitalitate, trupa a antrenat publicul prezent, destul de numeros la acea oră la scena mică.

Un adevărat privilegiu ziua aceasta de festival. Multe trupe americane, multe dintre ele prezente pentru prima dată în România.

AMON AMARTH – SUEDIA LA ROCKSTADT 2024

Amon Amarth – Rockstadt 2024

Raise you Horns! Pe creasta cetății Râsnovului, la ultimele trupe de la scenele mari, adică când se întunecă, laserele festivalului proiectează numele trupei și numele unia dintre melodii sau ceva semnificativ penru trupă. Astăzi la Amon Amarth este proiectat Raise your Horns, ceea ce sperăm să și auzim.

Amon Amarth abordează stilul melodic death metal și viking metal.

Johan Hegg – Amon Amarth – Rockstadt 2024

Show-ul lor este foarte vizual, are multe decoruri, scenete, efecte cu fum și foc. Mi-a fost foarte greu să selectez doar câteva fotografii.

S-a auzit impecabil la Rockstadt 2024. Mie îmi place să mă învârt în spațiul de concert, în căutarea celui mai bun sunet. De obicei mă duc în față, să văd cu ochii mei ce se întâmplă pe scenă, apoi mă retrag într-un loc de unde să văd decent, dar să se audă bine.

Amon Amarth au cântat ”Raven`s Flight”, ”Gardian of Asgaard”, ”Deceiver of the Gods”, ”Heidrun”, ”War of the Gods”, ”The Way of Vikings” și, bineînțeles, la sfarșit ”Raise your Horns”. Lasăm aici o mică parte din show.

Confetti în timpul show-ului Amon Amarth – Rockstadt 2024

Ca să fie bucuria mai mare au fost și tunuri cu confetti.

Publicul foarte numeros a fost captivat atât de muzică, de atmosfera creată de trupă, cât și de efectele vizuale și pirotehnice utilizate în timpul spectacolului.

Abia am așteptat să mă transform în viking și să vâslesc. E unul dintre momentele emblematice ale concertelor Amon Amarth. La Rockstadt, ediția 10, publicul a fost nerăbdător ca mine să vâslească.

De multe ori la Rockstadt am trăit sentimentul că nu putea exista un decor istoric și natural mai favorabil pentru anumite concerte. Vegheați cu discreție de bătrâna cetate Râșnov, aducem omagiu prin muzică unei civilizații vechi. De dârzenie au dat dovadă și vikingii și vechea noastră cetate! Ce poate fi mai potrivit!

CONVERGE – USA

Converge – Rockstadt 2024

Și iată că am ajuns și la ultima trupă a serii. Impropriu spus, e 01.35 dimineața.

Converge abordeză stilurile hardcore, metalcore, punk metal, metal. Nimic mai potrivit pentru a încheia seara în forță.

Dacă vă puteți închipui că la două dimineața, după o zi întreagă de alergat de la o scenă la alta, ceva muzică vă poate da forța să mai parcurgeti și drumul pe jos până la cazare, ei să știți că acești sunt Converge!

Converge  Rockstadt 2024

Energia lor a fost molipsitoare. Am avut emoții de fiecare dată când vocalul, Jacob Bannon, a aruncat în aer microfonul. Dar l-a prins de fiecare dată!

Publicul prezent a fost numeros și activ, captivat de energia emisă dinspre scenă.

Când pleci ziua de acasă (am vrut să zic cazare, dar când vii de mulți ani în același loc, ajungi să îl simți ca acasă) ai impresia că va fi o zi lungă și nu-ti dorești decât să-i faci față cât mai bine. Când se termină, te întrebi când s-au întâmplat lucrurile atât de repede… Gata și a doua zi de festival! Noapte bună! Să ne vedem cu bine mâine!

P.S.: Dacă ați ratat prima zi de festival, o regăsiți povestită pe pagina noastră.

Galerie Foto: Valentin Diaconescu

Voievodul Ţiganilor şi Meşterul Manole la Ziua Timişoarei – Galerie Foto

Spectacolele Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian s-au bucurat de o primire plină de entuziasm  în cadrul Zilei Timişoarei. Opereta în concert “Voievodul Țiganilor” de J. Strauss- fiul a deschis seria de festivități dedicate celebrării zilelor orașului şi a delectate publicul cu o experienţă sonoră şi vizuală vibrantă şi plină de culoare. Spectatorii au savurat povestea, a cărei acţiune este amplasată chiar pe malurile Begăi, iar la final i-a răsplătit pe artişti cu ovaţii şi aplauze furtunoase.

Cei care au cucerit publicul au fost:

Dirijor: Constantin Grigore

Dirijor cor: Vasile Bădescu

Soliști:

Barinkay: Mihai Urzicana

Saffi: Patricia Seymour

Czipra: Cristina Trandafir

Arsena: Gabriela Daha

Ottokar: Daniel Andrei Găină-Cojuharov

Zsupan: Florin Ganea

Mirabella: Gladiola Nițulescu-Lamatic

Carnero: Anton Zidaru

Homonay: Marius Mitrofan

În ziua a doua de festivități Teatrul Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian i-a impresionat pe cei prezenţi în Parcul Rozelor cu legenda Meșterului Manole într-o prezentare de o mare bogăţie muzicală şi forţă dramatică. Opera rock pe muzica lui Josef Kappl a emoţionat şi încânat deopotrivă şi s-a încheiat cu aplauze îndelungate. Echipa acestui spectacol – emblemă al Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian i-a inclus pe:

Compoziție și aranjament muzical: Josef Kappl

Libret: Victor Cârcu

Conducere muzicală: Constantin Grigore

Dirijor cor: Vasile Bădescu

Concept: Radu Petrovici și Rebecca Diaconu

Coregrafia: Relu Dobrin

Scenografie: Vladimir Turturica

Asistent regie: Sorina Micșunescu

Soliști:

Manole: Florin Budnaru

Miruna: Daniela Bucșan

Povestitorul: Florin Ganea

Trupă rock:

Josef Kappl: chitară bas

Robert Magheți: tobe

Nicu Patoi: chitară

Credit foto: Florin Gherasim – Photographer

CONCERTUL “HANS ZIMMER’S MUSIC IN BUCHAREST BY LA CHAPELLE SAUVAGE ORCHESTRA” DIN DATA DE 9 NOIEMBRIE, ORA 20.00, ESTE SOLD OUT

Seri de neuitat în zilele de 9 şi 10 noiembrie la Ateneul Român, când publicul iubitor de muzică de film va avea prilejul deosebit de a se bucura de celebrele compoziţii semnate HANS ZIMMER, în interpretarea avangardistă a orchestrei LA CHAPELLE SAUVAGE, sub îndrumarea dirijorului KAREL DE WILDE!

Pe această cale, vă anunţăm că reprezentaţia extraordinară “Hans Zimmer’s Music in Bucharest by La Chapelle Sauvage Orchestra” din data de 9 noiembrie, ora 20.00, este in acest moment SOLD OUT! Aproape de epuizare este si concertul de la ora 16.30, din aceeasi zi!

Asadar, daca vă doriti să savuraţi la cotele cele mai înalte muzica inegalabilului compozitor german, nu rataţi biletele pentru reprezentaţiile din ziua de 10 noiembrie, orele 16.30 şi 20.00!

Acces public de la ora 15.30 pentru reprezentaţia de la 16.30 şi ora 19.00 pentru concertul de la ora 20.00!

Bilete sunt disponibile la următoarele categorii de preţuri via iabilet.ro si eventim.ro:

  • VIP – 629 lei
  • Categoria I – 529 lei
  • Categoria II – 429 lei
  • Categoria III – 329 lei
https://www.iabilet.ro/bilete-hans-zimmer-s-music-in-bucharest-by-la-chapelle-sauvage-orchestra-99503/?utm_source=HpTopWeb
https://www.eventim.ro/ro/bilete/hans-zimmer-s-music-in-bucharest-bucuresti-ateneul-roman-638092/event.html

Sunetul absolut divin al coloanelor sonore de neuitat din filme premiate la Oscar, precum: Interstellar, Inception, Pirații din Caraibe, The King Lion, Gladiator va răsuna în minunata sală de concerte a Ateneului Român din Capitală vreme de 90 de minute (pentru fiecare concert), fără pauză!

Nouăzeci de minute de muzică oferite publicului de importanţi muzicieni din toate colţurile lumii, reuniţi pentru acest eveniment cu totul deosebit, devenind partenerul de vis al acestei călătoriii muzicale desăvârşite şi al emoţiilor intense!

LA CHAPELLE SAUVAGE, orchestră din Belgia, a luat naştere sub impulsul creator al dirijorului Karel De Wilde, fiind, la inceput, o inițiativă de mare succes formată din tineri muzicieni profesioniști! De câţiva ani vorbim despre aceeaşi formulă minunată, dar cu evenimente de mare succes la nivel internaţional.

Ceea ce i-a adus împreună este acea ambiție muzicală de neîmblânzit, de aici si denumirea conceptuală a orchestrei, combinată cu acea atitudine contemporană, critică, extrem de sensibilă și reflexivă. Pe lângă un vast repertoriu clasic, muzicienii orchestrei La Chapelle Sauvage se aventurează, cu multă plăcere si graţie, în diverse proiecte care abordează stiluri muzicale total diferite, ceea ce îi face nişte artişti excepţionali!

Instrumentatia lor se modifică continuu în funcție de repertoriul ales pentru concerte şi este conținut de o mare varietate de muzică de cameră, precum și lucrări pentru orchestră simfonică și colaborează în mod regulat cu soliști şi coruri internaționale. Întotdeauna în căutarea unei performanțe creative, extraordinare și responsabile, La Chapelle Sauvage pune pe tavă, spre deliciul audienţei, toate cunoștințele dobândite de-alungul anilor și tehnicile cele mai noi si sofisticate!

HANS ZIMMER, COLOANE SONORE, VIA YOUTUBE:

https://www.youtube.com/watch?v=LQA8kCu1xEQ
https://www.youtube.com/watch?v=UDVtMYqUAyw
https://www.youtube.com/watch?v=zZ0foU-CBAk&list=OLAK5uy_lzaX6A0jFUQjfkVcDVuKlzruFz2ZSQu9U
https://www.youtube.com/watch?v=BdtiYwSP9ko
https://www.youtube.com/watch?v=rdB13lFexNk
https://www.youtube.com/watch?v=c56t7upa8Bk
https://www.youtube.com/watch?v=udBLIulzITo
https://www.youtube.com/watch?v=RakhywpkY-k
https://www.youtube.com/watch?v=94TAFSMdkvk

DESPRE HANS ZIMMER

Compozitorul de origine germană, Hans Zimmer este recunoscut ca unul dintre cele mai inovatoare talente muzicale de la Hollywood.  Puţin ştiu ca acesta a apărut în videoclipul single-ului „Video Killed the Radio Star”, semnat de The Buggles, piesă care a devenit un hit mondial și a propulsat noua eră a divertismentului global, fiind primul videoclip muzical difuzat la MTV (1 august 1981).

A câștigat două premii Oscar și patru Grammy și a fost nominalizat la trei premii Emmy și un Tony.  Zimmer a fost, de asemenea, inclus pe lista Top 100  genii in viaţă, un clasament publicat de The Daily Telegraph în anul 2007.

Lucrările sale se remarcă prin integrarea sunetelor muzicii electronice cu aranjamente orchestrale tradiționale. De la începutul anilor 80, Zimmer a compus muzică pentru peste 150 de filme. A câștigat două premii Oscar pentru Cea mai bună muzică originală pentru The Lion King (1994) şi Dune (2021).
Printre lucrările sale excepţionale se numără: Gladiator, The Last Samurai, seria Pirații din Caraibe, trilogia The Dark Knight, Inception, Man of Steel, Interstellar, Dunkirk și No Time to Die.

Zimmer și-a petrecut prima parte a carierei în Regatul Unit înainte de a se muta în Statele Unite. Este directorul diviziei de muzică de film al studiourilor DreamWorks Pictures și DreamWorks Animation și lucrează cu alți compozitori prin compania pe care a fondat-o, Remote Control Productions, cunoscută anterior ca Media Ventures.

Studioul său din Santa Monica, California, are o gamă largă de echipamente informatice, permițând crearea rapidă a versiunilor demo ale partiturii de film.

Zimmer a colaborat la mai multe proiecte cu regizori, precum: Christopher Nolan, Ridley Scott, Ron Howard, Gore Verbinski, Michael Bay, Guy Ritchie și Denis Villeneuve.

Hans Florian Zimmer s-a născut în Frankfurt am Main, Germania, fiul lui Brigitte (Weil) și al lui Hans Joachim Zimmer. A intrat în lumea muzicii de film la Londra în timpul unei lungi colaborări cu renumitul compozitor și mentor Stanley Myers, care a inclus filmul My Beautiful Laundrette (1985).

După aceasta, Zimmer a început să lucreze la mai multe proiecte solo de succes, inclusiv aclamatul “A World Apart” iar în acești ani Zimmer a fost un adevarat pionier în combinărea tehnologiilor muzicale vechi cu cele noi. Astăzi, aceast fapt i-a câștigat reputația de a fi Părintele integrării lumii muzicale electronice cu aranjamentele orchestrale tradiționale.

Un moment de maximă importanţă  în cariera lui Zimmer a venit în 1988, când i s-a cerut să compună muzica filmului “Rain Man” pentru regizorul Barry Levinson. Filmul a câștigat premiul Oscar pentru Cel mai bun film al anului și i-a adus lui Zimmer prima nominalizare la Oscar pentru Cea mai bună muzică originală.

Anul următor, Zimmer a compus partitura pentru un alt laureat al Oscarului pentru Cel mai bun film, “Driving Miss Daisy” (1989) cu Jessica Tandy și Morgan Freeman.

Zimmer și-a consolidat poziția de talent preeminent cu coloanal sonoră pentru The Lion King (1994). Coloana sonoră s-a vândut în peste 15 milioane de copii până în prezent și i-a adus un premiu Oscar pentru cea mai bună muzică originală, un Glob de Aur, un premiu pentru muzică americană, un Tony și două premii Grammy.

Alte coloane sonore impresionante ale compozitorului includ: Pearl Harbor (2001), The Ring (2002), patru filme regizate de Ridley Scott; Matchstick Men (2003), Hannibal (2001), Black Hawk Down (2001) și Thelma & Louise (1991), Penny Marshall’s Riding in Cars with Boys (2001) și A League of Their Own (1992), Tony Scott’s True Romantism (1993), Tears of the Sun (2003), Ron Howard’s Backdraft (1991), Days of Thunder (1990), Smilla’s Sense of Snow (1997) și animația Spirit: Stallion of the Cimarron (2002) pentru care, de asemenea, a co-scris patru dintre melodii, printre care şi “Here I Am”, alături de Bryan Adams.

Printre onorurile și premiile suplimentare ale lui Zimmer se numără prestigiosul premiu pentru Întreaga carieră muzicală, oferit de National Board of Review, și premiul Frederick Loewe în 2003 la Festivalul Internațional de Film de la Palm Springs. De asemenea, a primit premiul ASCAP Henry Mancini Award pentru Realizările sale muzicale! Hans Zimmer și soția sa locuiesc în Los Angeles și este tatăl a patru copii.

Concerte Palatul Bragadiru – luna August

Eclectic şi rafinat, Palatul Bragadiru îşi deschide porţile pentru o varietate de concerte, găzuite atât în aer liber, în Grădina Urbană şi în binecunscuta sală Godot în decursul lunii August.

7 August – Prima Dragoste – Live in the Garden – Grădina Urbană

Prima Dragoste te invită într-o lume a libertății în care emoțiile dansează pe ritmul captivant al versurilor pieselor sale. Cu o voce puternică și romantică, Prima Dragoste, talentata și inovatoarea artistă din Republica Moldova, reușește să transforme experiențele și emoțiile sale într-o artă muzicală autentică.

Artista a avut colaborări cu Satoshi pentru „I Love You”, piesă ce a avut un succes real în platformele digitale, dar și cu Amedeo, pentru melodia „Fosta”, unde stilul eteric pe care îl are artista se împletește cu vocea puternică a lui Amedeo, creând o avalanșă de emoții. Ea a lansat în toamnă videoclipul piesei „Mohor” – un cântec cu inspirații folclorice ce se bucură în continuare de un real succes.

8 August – BREEZE | The Flavour of Brazil – Sala Godot

Explorând ritmicitatea muzicii braziliene, jovialitatea stilului samba si sunetele delicate ale bossa novei BREEZE vine la Palatul Bragadiru într-o formulă de quartet, ce promite să transpună auditoriul intr-o atmosferă şi emoţionantă.

Ioana Siia – voce,
Florin Siia – bass/babybass,
Filip Siia – percuții
Alexandru Cismaru – chitară

Breeze a fost fondat in anul 2011 de catre Florin Siia (bass) si Ioana Siia (vocalista) cu intenţia de a împărtăţii bucuria şi dragostea prin muzică, hipnotizând publicul prin naturaleţe (caracteristica principala a stilului muzical aparut in Brazilia in anii 60: Bossa Nova).

9 August – EMOŢII cu Alexandra Ungureanu – Grădina Urbană (terasă)

Pe 9 August felurite EMOŢII se vor întrupa în Grădina Urbană în interpretarea Alexandrei Ungureanu, într-o serată acustică.

Alexandra Ungureanu este un artist care și-a depășit toate limitele, ieșind din zona ei de confort și demonstrând în orice proiect nou.

În 2021, începe un proiect nou – emisiunea online “Duet cu Alexandra” unde are ca invitați artiști, colegi de breaslă, alături de care povestește întâmplări legate de carieră sau din viața personală, și interpretează live piese din repertoriul acestora, trecând astfel prin toate genurile muzicale.

Desi e cunoscuta pentru hiturile pop-dance, artista iubeste in egala masura concertele acustice, in care interactiunea cu publicul este mai calda, intima, astfel incat acesta devine un alt membru al trupei.
Vă așteptăm la concert vineri, pe 9 August, de la ora 20:00!

22 August – Din Napoli în Micul Paris cu tenorul Ştefan von Korch şi acordeonistul Emy Drăgoi

Pe 22 August, Grădina Urbană va fi învăluită în farmecul canzonetelor napoletane şi a cântecelor tradiţionale italiene în interpretarea deosebită a tenorului Ştefan von Korch, însoţită de armoniile profunde ale acordeonului lui Emy Drăgoi. Secvenţe muzicale celebre pline de vivacitate, pasiune şi culoare vor transpune publicul în însorita Sicilia, evocând atmosfera autentic italiană dar şi şarmul Bucureştiului interbelic, pentru o seară ce va aduce în suflete bună-dispoziţie şi bucurie.

https://youtu.be/baNCRkeWIqE?feature=shared

Cu o carieră în ascensiune, tenorul Ştefan von Korch a debutat în această vară în Carmina Burana pe scena prestigiosului Festival Palermo Classica, a concert alături de Orchestra Reino de Aragon în Spania, a fost invitat în recital la Lipova Symphonic City Maria Radna open air, este amfitrionul seriei de concerte Musical Extravaganza , iar de la începutul anului, a avut apariţii la Opera din Iaşi, Opera din Tmişoara, Filarmonica din Târgu-Mureş.

 

Toate concertele de la Palatul Bragadiru încep la ora 20.00, iar bilete şi detalii se găsesc pe IaBilet.ro şi Teatrul Godot.ro

Debut de succes în Carmina Burana la Palermo Classica pentru tenorul Ştefan von Korch

Tenorul român Ștefan von Korch a deschis Festivalul Palermo Classica, debutând pe scena italiană in Carmina Burana – cea mai celebră cantată din lume, pe care a interpretat-o deja de peste 35 de ori și pentru care mulți specialiști consideră vocea sa drept una de referință pentru partitura de tenor. 

Ștefan von Korch – tenor: “linia muzicală care îmi revine în Carmina Burana este o partitură deosebit de înaltă și intensă, în fapt scrisă pentru voce de contratenor, dar pe care eu aleg să o cânte pe voce plină”

Această manieră personală foarte penetrantă și expresivă face ca solistul să fie rechemat pentru noi interpretări ale lucrării în locurile în care vocea i s-a făcut deja auzită.

Pentru că spectacolul s-a derulat cu casa închisă, Ștefan von Korch a interpretat încă o dată celebra Carmina Burana pe 1 August la Agrigento, revenind apoi în România, pentru întâlnirea cu publicul bucureștean, în concertul Ave Maria programat pe 7 August la Sala Dalles.

Cele două concerte Carmina Burana s-au derulat sub bagheta dirijorală a lui Linhan Cui şi i-a reunit alături de Stefan von Korch – tenor, pe Celin Mun – soprană, Stepan Drobit – bariton, Kristina Miller – pian, Alexander Yakovlev – pian, Palermo Classica Ensemble – percuţie, Corul Polifonico del Balzo – Maestrul de Cor Vincenzo Pillitteri.  Evenimentele au făcut parte din Festivalul Palermo Classica, ajuns anul acesta la a XXIV a ediţie.

Rockstadt 2024 – Ziua 1 – 30 iulie

De către

Adina Iliescu

Behemoth Rockstadt 2024

Rockstadt Extreme Fest a ajuns la cea de-a 10 ediție. Ediția aniversară s-a vrut a fi una specială. Asta înseamnă 6 zile de festival pentru anul acesta. În plus, REF 2024 va avea 3 scene. Un spațiu extins dedicat festivalului. Și cel mai important va fi un Line-up special. Pe scena festivalului vor urca nume precum: Behemoth, Amon Amarth, Kreator, Dimmu Borgir, Opeth, Pendullum. În total aproape 104 trupe de heavy metal vor cânta de-a lungul festivalului.

Pentru noi, așteptarea a luat sfârșit! Urcăm voinicește, plini de entuziasm, panta blândă care urcă spre REF. Ne simțim acasă. Fraternizăm cu frații și surorile noastre care au umplut Râșnovul.

Am luat startul devreme. Ne-am dus cu vreo două ore înainte să înceapă concertele propriu-zise. Să nu stăm la coadă la intrare. Să ne încărcăm cardurile de plată. Să socializăm. Să vedem cu ochii noștri amplasarea scenelor. Standul de merch a fost și el printre țintele noastre.

Welcome at Rockstadt 2024!

Nu eram singurii entuziaști. Am găsit arealul festivalului mai plin decât ne-am fi așteptat. Așa că timpul s-a scurs foarte repede. Entuziasmul revederii și (re)descoperirii a fost mare. Așa că iată-ne chemați pentru prima dată în cea de-a zecea ediție a Rocsktadt Extreme Fest 2024 la Scena Brașov. De aici începe aventura noastră anul acesta! Haideți să vedem cum a fost!

Eihwar – Franța

Eihwar – Rockstadt 2024

Rockstadt 2024 a fost deschis de trupa franceză Eihwar, compusă din doi membri. Aceasta a debutat în februarie 2023 prin postarea pe YouTube a șapte melodii. Printre ele: „Ragnarök”, „Fenrir” și „Skjaldmö. Stilul trupei este descris ca fiind „Viking War Trance”. Auzindu-i, este o combinație de Nordic Folk și Pagan Folk. Specifice muzicii lor sunt combinația de percuție tribală, incantații și sunete electronice. Amestecul dintre trecut și viitor se reflectă nu numai în muzica lor, ci și în vestimentație. Toată prestația artistică a solistei ne-a trimis cu gândul la originile istoriei. El este mai curând proiectat în viitor, la fel ca și contribuția sa muzicală. Interesant pentru deschiderea de festival. Poate timpul alocat ar fi putut să fie un pic mai scurt. Pentru că a devenit un pic cam repetitiv și monoton.

Inceput de festival Rockstadt 2024

Asta ne-a dat răgazul să ne uităm în jur. Foarte mult lume încă de la acest debut. Și foarte variată. Plajă largă de vârstă, copii foarte mici alături de veterani ai genului.

Cu bucurie și cu admirație pentru organizatori am remarcat extraordinar de multe limbi vorbite în jur.

Public Rockstadt 2024 – ziua 1

Ținute dintre cele mai diverse. Și, cel mai important, extrem de multă veselie. Un vibe extraordinar de început de fest!

Rockstadt 2024 – ziua 1

Dacă cumva ne-am pierdut din entuziasm spre sfârșitul reprezentației francezilor, l-am recâștigat îndreptându-ne spre Scena Adrian Rugină, pentru trupa care va deschide festivalul pentru această scenă:

Combichrist – USA

Combichrist – Rockstadt 2024

Noi abia am așteptat să îi vedem pe norvegiano-americanii Combichrist. Se pare ca nu am fost singurii. Aveau mulți fani în public. Stilul lor se numește Corrosive Aggrotech. Nu știu dacă asta creează vreo imagine (sau vreun sunet) în mintea voastră. O să încerc să vă explic. Fondatorul și vocalistul Combichrist, Andy LaPlegua, a început să cânte în trupele norvegiene de hardcore My Right Choice și Lash Out. Apoi a activat în trupa Icon of Coil. Asta înseamnă muzică electronică, futurepop. Faceți un shake din cele două la care adăugați enormă energie. Rezultatul: Combichrist.

Combichrist – Rockstadt 2024

Un stil energic și intruziv, care mie mi-a plăcut foarte mult. Remarcabil este faptul că toți membri (5 la număr) au fost foarte implicați în comunicarea cu publicul. Nu prea sunt cuvinte potrivite să vă descriu cum s-a dansat și s-a cântat la băieții aștia. Cât de bine s-a auzit și ce vibe au imprimat atmosferei Rockstadt 2024. O mică umbră de regret ne-au lăsat prin faptul că n-au cântat piesa lor: ”What The Fuck Is Wrong With You”.

Rockstadt 2024 – ziua 1

CULT OF FIRE – Cehia

Cult of Fire – Rockstadt 2024

Cu mult înainte să venim la festival am așteptat (re)întâlnirea cu Cult of Fire. Cehii cântă Epic Black Metal pe teme hinduse și budiste. Spectacolele lor live sunt ca o ceremonie consacrată zeităților hinduse și budiste. Impactul apariției lor pe scena de la Rockstadt 2024 a fost magic. Combinația dintre black metal și ritualuri străvechi nu poate fi decât captivantă. Măcar pentru ineditul actului artistic și tot trezește interesul spectatorului.

Cult of Fire – Rockstadt 2024

Cu toate acestea, pentru scena mare a Rockstadt 2024, experiența oferită de cei de la Cult of Fire a fost foarte statică. Pe toată durata show-ului, bassistul și chitaristul stau nemișcați, în poziție lotus (fapt pentru care au, sincer, toată admirația mea!). Bateristul, singurul activ este mascat de prestația solistului. Acesta din urmă este singurul care procesează ceremonia sacră, folosindu-se de diverse obiecte de cult. Într-un spațiu mai intim, sunt convinsă că ritualurile săvârșite de solist ar fi fost mai impactante. Însă, într-un spațiu atât de mare, detaliile s-au pierdut și prestația a devenit anostă. Atmosfera creată de cehi incita si invita imaginația fiecăruia dintre noi la lucruri mult mai spectaculoase decât ceea ce se derula pe scena.

Nu-i nimic! Că dacă am acumulat un pic de frustrare asistând la show-ul celor de la Cult of Fire, am avut unde să defulăm împreună cu britanicii care au urmat.

LOATHE – UK

Loathe – Rockstadt 2024

O porție generoasă de Metalcore, Progressive Metal, Alternative Metal, Heavy Metal oferită cu multă bucurie de cei de la Loathe a fost mai mult decât binevenită! Dinamismul și pasiunea vocalistul Kadeem France a fost molipsitoare! Combinația dintre vigoarea acestuia și serenitatea și căldura vocalistul/chitaristul Erik Bickerstaffe a fost remarcabilă! Constant revolta și pasiunea nestăvilită a metalcore-ului erau îmblânzite și echilibrate de intervenția progressive și alternative metal-ului. Pentru mine a fost o experinență inedită întâlnirea cu cei de la Loathe și mărturisesc că mi-au plăcut foarte mult. Regăsindu-mă în muzica metalcore, abordarea diferită, îmblânzită, ca să zic așa, a celor de la Loathe m-a intrigat.

Public – Rockstadt 2024 – ziua 1

CATTLE DECAPITATION – USA

Cattle Decapitation – Rockstadt 2024

Americanii au fost foarte așteptați. Foarte greu să te mai strecori până în față când au cântat cei de la Cattle Decapitation. Multă dorință și agitație a fost și pentu procurarea tricourilor lor chiar de la deschiderea Rockstadt 2024. Detașati, au dat ce au știut ei mai bine în fața mulțimii. Chiar foarte multă lume s-a înghesuit să îi vadă și să îi audă! Au sunat foarte bine și au impregnat atmosfera cu mult testosteron.

Cattle Decapitation Rockstadt 2024

Ca și la celalte trupe energice prezente până acum la Rockstadt 2024, spectatorii s-au bucurat din plin de atmosfera. S-au facut wall of death, crowd surfing, circle pit. Senzațională atmosferă! Sprijinită, ca în fiecare an, de personalul de securitate al festivalului, pregătit întotdeauna să preia în siguranță aventuroșii surferi.

Rockstadt 2024 ziua 1

Extraordinar de multă lume în prima seară. Accesul la scena a treia a festivalului a fost închis, prima seară derulându-se numai pe cele două scene mari. Asta a creat un pic de îmbulzeală. Și în spațiul de concerte, dar și în zonele auxiliare: zona de food, bar, toalete. Ne-am bucurat pentru succesul festivalului, cu atâta lume prezentă și sperăm ca începânde de mâine, când se deschide și scena trei, lucrurile să fie mai rarefiate.

BEHEMOTH – Polonia

Headliner-ul serii a fost Behemoth. Ei au închis REF 2022 și au revenit anul acesta pentru a deschide prima seara. Așa cum amintea si Nergal în adresarea sa către public, Behemoth sunt a treia sau a patra oară pe scena festivalului. Asta n-a împiedicat publicul să îî aștepte cu sufletul la gură și să se bucure din plin de show-ul lor.

Behemoth Rockstadt 2024

Deosebit a fost faptul că au început concertul la adăpostul unei pânze albe, cu ajutorul căreia au creat un spectacol de teatru de umbre. Dincolo de frumusețea actului artistic, momentul a prelungit suspansul întâlnirii directe dintre fani, public și trupa mult așteptată. Cu atât mai mare a fost entuziasmul spectatorilor la momentul căderii pânzei!

Nergal – Behemoth – Rockstadt 2024

Nergal a schimbat ținuta scenică de câteva ori. Fiind noaptea tîrziu, combinația de foc și tunuri de fum utilizată a fost spectaculoasă.

Iubit și apreciat de public, Nergal a oferit înapoi la rândul său publicului respectul și dedicarea sa. A fost un show plin de impetuozitate. S-a creat un un cerc magic și un flux continuu de schimb de energie între public și artiști. Cam ceea ce face diferența între un show bun, corect și unul extraordinar, pe care ți-l aduci aminte toată viața și despre care te trezești mereu povestind.

Așa s-a încheiat prima zi a festivlului. În curând o să apară o galerie foto completă a acestei zile care va cuprinde și pozele cu publicul. Abia așteptăm să vedem ce se întâmplă în cea de-a doua zi și să vă povestim!

Artmania Festival 2024 2 zile de muzica, veselie si bere rece

Daca anul trecut nu am ajuns la nici un festival rock in vara, anul acesta am reusit sa ajung macar la Artmania. De 10 ani incoace, traditia era sa mergem intai aici si apoi la Rockstadt Extreme Fest, sa ne intalnim cu totii si sa petrecem mai bine de o saptamana pe ritmuri din cele mai diverse. Am ajuns de joi seara in Sibiu. Am vrut sa fiu odihnita vineri cand incepea nebunia din Piata Mare si deabea asteptam sa imi revad prietenii.

26 si 27 iulie au reprezentat doua doze serioase de rock, bere si voie buna.Vineri, prima zi de Artmania a inceput in  jur de ora 19 si am avut pe cele doua scene trupe pentru toate gusturile. Am avut merch mult si pentru toti, zona de relaxare si bere rece cata vroiai. Mai era ceva de citit de la carturesti si de mancat niste burgeri, tot ce aveam nevoie sa ne simtim bine in orele de concerte din Piata Mare a Sibiului.

Pe langa muzica am avut si arta, intrari la muzee pe baza bratarii Artmania si o multime de activitati pentru toate varstele si gusturile. Anul acesta am ales sa vizitez Muzeul Satului  Astra si sa ma mai plimb prin imprejurimi.

Startul  Artmania 2024 a fost dat pe scena mare de catre The Flower Kings , o trupa suedeza de rock progresiv aflata pentru prima data in Romania. Stiu pe cineva care a venit aici, la Sibiu special pentru ei si care se plimba mult dupa trupe atunci cand ii plac cu adevarat. Mi-au placut si mie. Mi-a placut muzica lor calda, calma, vocea clara si ritmul crescendo. Vizual au fost altfel. Cu vesminte ce ne aduc aminte de anii 70, sound si aspect old school  au fost foarte buni si potriviti in deschiderea festivalului Artmania.

Ne mutam la scena mica, denumita Voice of People unde sibienii de la Alpha Q ,pe care i-am mai vazut pe scena si in Bucuresti, se pregatesc sa faca ce stiu ei mai bine..sa cante. Abordeaza un gen clasic de metal alternativ, modern, un alternative Multi-Metal cum zic ei, o dovada a diversitatii influentelor si stilurilor muzicale. Desi experimenteaza si isi cauta stilul, suna promitator. Vocea e clara si puternica, riffuri avem, ritm avem. Bafta.

Igorrr urmeaza pe scena mare. Si de aici incepe de fapt seara cu nebunia de sunete ce inseamna Igorrr, o combinatie interesanta de  black metal, electronic, baroc si breakcore, o voce care duce atat clean cat si growl , o muzica mult prea grea pentru urechile mele, dar care dupa lumea adunata in fata scenei, place. Francezii au facut atmosfera si partea teatrala a lor, costumele si jocurile de lumini au intregit foarte bine conceptul lor muzical.

Lavina este o trupa de metal progresiv din Serbia de care nu am auzit pana acum. O trupa tanara, infiintata in 2020, energica dar care nu a avut foarte mult lipici la publicul de la Artmania. Poate data viitoare, sau poate toti asteptau cu nerabdare trupa ce avea sa urce in curand pe scena mare, ultima trupa a serii, Satirycon.

Norvegienii sunt cunoscuti pe la noi, iubiti, asteptati. Marea de oameni adunata in fata scenei, cu mainile ridicate in aer si oamenii care le scandau numele..o nebunie.

Si am avut black metal cu influențe medievale, dark si atmosferic, forta si energie la superlativ. Mult mai melodici decat te-ai astepta la o astfel de trupa, cu un sound clar si riffuri puternice de black metal, cu treceri bruste de la un ton melodios la unul brutal, cu o prezenta scenica extrem de activa. Sunt pentru a doua in Romania iar Satyr a comunicat foarte bine cu publicul de la Artmania, a cantat cu ei, a povestit iar noi am itrat in atmosfera muzicii lor.

Prima seara sa incheiat frumos, in forta.

A doua zi am fugit devreme in locatie sa prind un tricou cu Korn. Trupa pentru care probabil au venit majoritatea celor aflati in cea de-a doua seara in Piata Mare din Sibiu, trupa care a adunat aici aproximativ  8500 de oameni fara ai mai pune la socoteala pe cei care au stat in afara gardului si au privit si ascultat de departe.

Si ne-am plimbat un pic, am respirat aerul acestui oras superb si am asteptat sa se deschida oficial portile celei de-a doua zi de festival. In jur de ora 17 prima trupa a urcat pe scena mica, Awake The Demons., cu un metal destul de melodic si foarte energici in mare parte datorita tineretii membrilor trupei. Sunt la inceput dar suna promitator iar vocea solistei pare ca se regaseste mai mult in genul clasic, curat, decat in cel growl dar cine stie cum va suna data viitoare.

Tot pe scena Voice Of The People au urmat bucurestenii de la Taine, o trupa cu multi ani de experienta si cu care am cochetat inca de prin facultate. Sunetul a fost excelent, Andi a comunicat bine cu publicul destul de numeros iar piesa „Dark Days Of Our Lives”,a fost si de data aceasta in playlist si dedicata prietenilor care si-au pierdut viata in incendiul din clubul Colectiv de acum 9 ani.. O trupa cu un sound mereu actual, energie si schimnari impresionante de ritm ce ramane mult timp undeva in suflet.

Pe Scena mare seara a inceput cu  Borknagar, vikingi  pe care i-am mai vazut live la Rockstadt in 2016 si de atunci mi-au ramas in suflet. Din pacate primele cuvinte adresate publicului au fost Hello you gipsy fucks ! si multi am crezut ca nu am auzit bine dar asa a fost. A doua zi s-au cerut oficial scuze dar tot nu intelegem de ce au ales se ne salute asa.

Sunt una din cele mai de succes exponente muzicale ale Norvegiei, cu un sound ce face parca legatura intre muzica si natura, black metal cu ingrediente folk metal, pasaje progresive, totul intr-o nota aparte. Energia lor este molipsitoare si lasand la o parte inceputul si faptul ca sunetul nu a fost la ei foarte bun, piesele si ritmul a inundat publicul trimitandu-l la visare printre zei, vikingi si lupte. Sunt mereu pusi pe glume si vorbesc cu publicul incercand sa faca o conexiune cat mai buna cu ei. Muzica a fost vibranta, ne-au cantat atat piese vechi cat si piese mai noi  si sincer nu ma mai satur sa ii ascult live.

Spiritbox au parut plictisiti inca de la inceput. Sincer nu ii stiam si nici nu le-am inteles muzica dar asta nu inseamna ca poate data vitoare cand vin nu am sa le mai dau o sansa. Sunetul le-a cam jucat feste iar solista Courtney LaPlante cu un amestec de voci   growl, clean, opera pe mine nu m-a prins in mreje. Publicul tanar in schimb parea entuziasmat, stiau verusile pieselor si agitatia a fost maxima in fata scenei. Trupa promovează cel mai recent album: The Fear of Fear, cel de-al patrulea album ce a fost lansat la sfarsitul anului 2023.

Si finalul a fost dat de catre trupa californiana Korn, trupa pe care am mai avut placerea sa o vad la Bucuresti in  2015 si pe care imi doresc sa ii revad iar si iar…pana cena ma intoxic de Korn si imi iese muzica lor prin toti porii.

O mare de maini ridicate in aer, mii de suflete scandau numele unei formatii legenda atunci cand, dupa o mica pauza, pe scena mare a aparut Jonathan Davis si a lui trupa pe acordurile piesei  Rotting in Vain.

Deoarece sunetul in fata scenei era cam tare si distorsiona cuvintele, am preferat sa ma retrag spre mijlocul pietei si sa vad show-ul de mai departe. Si a fost minunat.

Eu nu ii stiu de aproape 30 de ani dar de vreo 20 tot ii ascult. I-am descoperit dintr-o intamplare asa cum am mai descoperit cateva trupe, citind o carte si urmarind apoi filmul facut dupa aceasta si anume ‘’Regina Damnatilor’’ in care Davis a fost vocea vampirului Lestat. De atunci au ramas printre preferatii mei.

In 1994 cand lua fiinta trupa Korn iar Kurt Cobain ne parasea, sfarsitul grunge-ului a insemnat inceputul numetalului. Korn scot in 1994 primul lor albumul ‘’Korn’’, un album de metal cu un pic de funk, hip-hop si ceva thrash metal. Totusi cel mai de success a fost ‘’Follow the Leader’’ din 1998. Acum, dupa 30 de ani, Korn si ‘’Korn’’ au ajuns si la Sibiu.

Nu au lipsit celebrele piese Falling Away From Me , Twist , Right now si bineînțeles Freak on a Leash , single cu care trupa a încheiat concertul din Piața Mare. Am avut parte si de A.D.I.D.A.S. dupa care a inceput nebunia, de drum solo inainte de Blind  dar si de 4 piese la encore.

Jonathan Davis a fost un semi-zeu in pantaloni Adidas si voce de tunet iar restul trupei au fost intr-o uniune perfecta, compacta, complexa, adevarati instumentisti cu experienta iar James “Munky” Shaffer a dat din dreaduri cat a putut de tare. Bassul si atitudinea de bad-ass a lui Fieldy m-a facut sa uit o perioada de Davis si sa urmaresc fascinata cum se misca acest om mic de stat dar cu o forta si o energie greu egalabila, poate doar de Ray care a batut demential la tobe iar la un moment dat am crezut ca ii vor zbura cinelele.

The Bitch”, celebrul stativ a lui Davis a fost si el prezent pe scena in a doua parte a show-lui iar aparitia lui a fost urmata de un nou val de urale din partea publicului.

Am cantat la unison cam toate piesele, le-am demonstrat ca stim Korn, ca iubim Korn, ca stim cum sa facem fata unui astfel de concert, unei astfel de trupe. Am sarit impreuna cu ei, am scandat si am aplaudat si bineinteles am ramas fara voce dar oboseala de peste zi s-a evaporat ca prin farmec iar energia baietilor din California s-a propagat in multime inca de la primele acorduri. Singurul regret este sa nu au avut parte de mai mult spatiu. Puteau lejer sa umple un stadion si asta si merita.

Toata lumea era Korn, simtea Korn, canta Korn. De la public la staff la agenti de paza si la oamenii din Sibiu adunati in afara zonei de festival..toti simteau muzica Korn curgand prin vene. , Iar spre surpriza publicului au existat doua piese din repertoriul Queen si Metallica , We will rock you si One .Ecranul paravan din spatele scenei acre la un moment dat s-a transformat in cusca in jurul trupei a fost deasemenea de un mare efect.

Piesa cu piesa, refren cu refren , timpul a trecut repede si ne-am trezit ca show-ul Korn s-a terminat, ca seara s-a terminat, sa Artmania 2024 a luat sfarsit.

A fost si ziua 3 undeva in curtea muzeului, intr-un spatiu mic, intim, unde trupe precum Alternosfera,  Denorm sau Revolter au cantat publicului ramas la Sibiu.

A fost o editie mai altfel dar nu neaparat in sensul rau. A fost un nou prilej de a vedea trupe bune si de a descoperi muzica noua. A fost o noua ocazie sa ne intalnim la o vorba si o bere intr-un oras deosebit. Ne revedem la anul.

Galerie Foto: Theodor Tudose – day 1

day 2

 

 

 

 

Placebo la Arenele Romane, un concert pe fast forward

Dupa 7 ani de la ultimul concert Placebo de la Bucuresti , pandemie, amanari ,anulari si relocari, trupa britanica de rock alternativ, Placebo a revenit la Bucuresti pentru a ne incanta din nou cu piese noi si vechi., in parca al 7-lea concert pe meleaguri mioritice, intr-o zi fierbinte de 30 iulie.

Elisabeth Elektra, artista scotiana invitata sa cante in deschderea concertului Placebo, nu a mai ajuns, din pacate, iar organizatorii l-au adus pe Dj Jiji sa ne dezmorteasca un pic in timp ce asteptam ca Placebo sa intre pe scena. Arenele Romane au fost pline. O mare de oameni au venit sa isi intampine artistii preferati, sa cante alaturi de ei, sa le simta emotiile si intradevar au avut parte de un concert minunat.

Dorinta lor, exprimata inca de la inceput si respectata in mare parte de spectatori, a fost ca oamenii sa priveasca si sa simta concertul fara a face prea multe poze, fara a filma si a privi show-ul doar prin camera telefonului. In prima parte a concertului chiar, Brian Molko s-a aratat nemultumit ca oamenii inca pozau si se parea chiar ca vrea sa paraseasca scena daca se va mai intampla dar spre incantarea noastra nu a facut-o iar lumea a incercat sa nu stea atat de mult cu telefoanele pe sus.

Muzica Placebo s-a auzit timp de mai bine de o ora si jumatate, s-a cantat, s-a dansat pe unde sa putut si publicul a fost minunat. Berea rece a curs, ca de..caldura mare si ce poate sa mearga mai bine la un concert cu prietenii. Sunetul bun, desi la inceput bass.ul era cam prea tare iar jocurile de lumini au intregit atmosfera vibranta.

Una peste alta concertul a fost intens. Dupa 30 de ani de activitate, Placebo au un numar impresionant de fani iar muzica lor va mai face mult timp istorie. Numarul mare de oameni de la Arene ne-a demonstrat asta ca si vocile publicului care s-au impletit armonios cu ale artistilor pe aproape toate refrenele.

Muzica transmite trairi, idei, concepte. Ne place o trupa pentru ca rezonam cu ea si cu ceea ce transmite prin versuri , tonuri . Placebo canta si povesteste prin muzica despre emotii, trairi si dorinte. Riffuri vibrante de chitara si stilul lor vocal inconfundabil transmit atat de mult si ne fac sa ne simtim atat de aproape de ei si ceea ce au vrut sa transmita incat vrem mai mult de fiecare data si de fiecare data asteptam sa fie data viitoare.

Omenii care au venit asteptau hiturile vechi Placebo si nu au fost dezamagiti. Am avut parte de “Every You Every Me”, “Song to Say Goodbye,, Soulmates’’ sau “Too Many Friends. Iar “Nancy Boy”,pe  care nu au mai inclus-o in set-listul lor de ceva vreme “.Nancy Boy” este inclusa chiar  pe primul album, mult mai alternativ decat restul.

Un concert Placebo este întodeauna o sarbatoare , asa ca publicul a fost agitat pe toata durata lui , artatandu-si admiratia si iubirea pentru o trupa care de 30 de ani cucereste prin emotia şi energia transmise de versurile pieselor, printr-un sound curat si inaltator. Placebo este una din trupele care incearca sa exprime prin muzica defectele dar si calitatile societatii in care traim, senzatiile, trairile, emotiile. Nonconformismul trupei isi spune cuvantul în multe piese care fac referire la subiecte sensibile şi chiar tabu şi care analizeaza subconstientul uman.

Singurul minus a fost comunicarea trupei cu publicul carea  fost aproape inexistenta. In afara de cateva…multumesc..nimic. Nici la final nu au vorbit, doar ca am avut fata de alte locatii unde au cantat, parte de 3 piese la bis. totul a parut un pic artificial, ei un pic plictisiti. a fost un Placebo nu un medicament real de suflet ca acum 7 sau 10 ani cand am simtit Placebo pana in maduva oaselor. Muzica a fost intensa dar a lipsit liantul dintre public si scena. Cumva parca nu eram acolo ci priveam o inregistrare sau acultam un cd. Cu toate astea inca imi plac, inca imi doresc sa revina. poate datat viitoare va fi altfel, va fi ca alta data.

Concertul a parut mai scurt, poate datorita lipsei de comunicare, poate ca ne doream noi mai mult de la ei, Acel CEVA a lipsit.

Muzica, organizare, totul ok dar desi afara era cald cumva mi-sa parut..rece…

Setlist concert Placebo la Arenele Romane

  1. Taste In Men
  2. Beautiful James
  3. Scene of the Crime
  4. Happy Birthday in the Sky
  5. Bionic
  6. Surrounded by Spies
  7. Soulmates
  8. Too Many Friends
  9. Every You Every Me
  10. Sad White Reggae
  11. Try Better Next Time
  12. Went Missing
  13. For What It’s Worth
  14. Slave to the Wage
  15. Song to Say Goodbye
  16. The Bitter End
  17. Nancy Boy

 

E ncore:

  1. Infra-red
  2. Fix Yourself
  3. Running Up That Hill (A Deal With God)

 

 

 

 

Tenorul ALIN STOICA este invitat special în concertul AVE MARIA alături de tenorul ŞTEFAN von KORCH şi pianistul ALEXANDRU BURCĂ pe 7 August la Sala Dalles

Tenorul ALIN STOICA este invitat special în concertul AVE MARIA programat pe 7 August la Sala Dalles. Vocea sa se alătură celei a tenorului Ştefan von Korch într-un recital înălţător, ce va mângâia suflete prin imnuri închinate Sfintei Fecioare Maria. Secvenţe din opere, mise şi oratorii celebre, dar şi alte piese ce au rămas în istorie pentru modul în care o evocă pe Sfânta Fecioară Maria, îşi vor găsi drumul spre inima publicului, în acest concert special ce îl include la pian pe Maestrul Alexandru Burcă.

Tenorul Ştefan von Korch detaliază: «Veţi asculta, “Ave Maria,” de Schubert, Caccini sau Gounod, “Salve Regina,” sau “Pieta, Signore,” secvenţe din lucrări de o bogăţie spirituală şi muzicală extraordinară, pe care vă invit să le descoperiţi sau redescoperiţi într-un cadru restrâns şi deosebit»

Concertul, parte din seria Musical Extravaganza, va avea loc la Sala Dalles şi va fi o călătorie emoţionantă pentru minte şi suflet, prin capodoperele muzicii clasice dedicate de-a lungul veacurilor momentelor însemnate din istoria creştinătăţii. Fie că sunteți un cunoscător al repertoriului sau un explorator ce doreşte şi îi cunoască frumusețea, acest concert vă oferi o experiență profundă.

Biletele se găsesc pe Ticketstore.ro şi la anticariatul Sălii Dalles.

 

Despre protagonişti

 

** ŞTEFAN VON KORCH (Tenor)** (www.stefanvonkorch.com)

 

Cu o carieră în ascensiune, națională şi internaţională, Ştefan von Korch a debutat recent în Carmina Burana la Palermo Classica, a concertat în această vară în Spania alături de Orchestra Reino de Aragon a cântat în pemieră la Lipova Symphonic City Maria Radna open air şi în Opereta Lounge din Cadrul Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian.

De la începutul anului a interpretat pe scena Filarmonicii din Târgu-Mureş lucrarea vocal simfonică Stabat Mater, una din bijuteriile repertoriului lui G. Rossini considerată o demonstraţie de virtuozitate pentru orice tenor, a performat la Opera din Iaşi, în spumosul rol Camille de Jolidon, din Văduva veselă 2.0 regizată de Andrei Șerban şi la Opera Română din Timişoara în montarea Văduvei Vesele semnate de Mario Di Carlo.

În decursul anului 2023 tenorul a făcut să vibreze inimile spectatorilor cu interpretări magistrale ale partiturii specifice vocii sale din Carmina Burana, pentru care este considerat un etalon şi a fost singurul solist român într-un turneu de 27 de oraşe în China. Alte repere din cariera sa includ roluri de marcă în opere şi operete prezentate pe cele mai mari scene din România: “Bărbierul din Sevilla”, “Elixirul dragostei” şi “Falstaff” (Opera Naţională Bucureşti), “Rigoletto,” “Văduva veselă” şi “Văduva veselă 2.0” (Opera Naţională din Iaşi), “I Puritani” (premieră naţională) “Rigoletto” şi “Bărbierul din Sevilla” (Opera Română Cluj-Napoca) şi altele.

În anul 2022 şi-a completat repertoriul cu rolul titular din premiera europeană a spectacolului “Traiano in Dacia,” de Giuseppe Nicolini, pusă în scenă la Opera Română din Cluj-Napoca, iar palmaresul său mai include roluri în 3 premiere naţionale absolute: opera “I Puritani” la Opera Română din Cluj-Napoca (2016) unde a interpretat cea mai înaltă partitură scrisă pentru voce masculină, opera “La Sonnambula,” de Vicenzo Bellini (2018) şi prezenţa pe scena Sălii Radio din Bucureşti în premiera natională absolută a lucrării vocal-simfonice “Messa di Gloria” de Rossini (2019).

**ALEXANDRU BURCĂ (Pianist) **

Alexandru Burcă dă strălucire partiturilor de pian din numeroase spectacole ale Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian din Bucureşti, a fost partenerul de scenă al actriţei Oana Pellea în spectacolul “Callas,” prezentat pe scena Operei Naţionale din Bucureşti, a încântat publicul cu atingeri magice ale clapelor pianului în musicaluri ca “Mamma Mia” sau “Shrek” şi a semnat muzica pentru producţia “Ileana cea vitează.”

A susținut concerte și recitaluri la Ateneul Român, Festivalul Internațional ‘George Enescu’, Televiziunea Română, Societațea Română de Radiodifuziune,  Muzeul Municipiului București – Palatul Șuțu, Filarmonica ‘George Cavadia’Filarmonica din Bacau,Muzeului Național de Artă , Kazakhstan , Rusia, Moldova, Franţa, Germania, Portugalia, Norvegia, Italia, Canada.

ALIN STOICA – Tenor

Alin Stoica este singurul tenor român care, la finalul anului trecut, a performat în cadrul concertului de Crăciun de la Vatican şi a fost invitatul Papei într-o întrevedere privată. Solistul este şi unicul deţinător din România al premiului Luciano Pavarotti. Pe scena Operei Naţionale din Bucureşti se remarcă în “La Traviata”,”Carmen” sau ”La Boheme.”

Premiul “Luciano Pavarotti” dobândit în 2017 i-a fost înmânat de însăși soția celebrului tenor, Nicoletta Mantovani alături de premiul al II-lea și premiul publicului “ Vota la voce “ ambele obținute în cadrul festivalului de la Sarzana, Italia. Datorită acestei reușite, tenorul Alin Stoica a primit invitația de a cânta la Concertul omagial cu ocazia împlinirii a zece ani de la dispariţia lui Luciano Pavarotti la Arena di Verona alături de nume sonore din lumea muzicii cum ar fi: Placido Domingo, Jose Carreras, Andrea Bocelli, Il Volo, Eros Ramazzotti, soprana Angela Gheorghiu și alții.

În decursul timpului, artistul şi-a desăvârşit pregătirea vocală cu tenorul Ionel Voineag și cu tenorul Marius Budoiu, a participat la Masterclass-urile lui Rockwell Blake și Liora Maurer (Metropolitan Opera, New York), ale Marianei Nicolesco și altor specialişti.