Home Stiri Interviuri INTERVIU Marius Bugeac: “MOX înseamnă 4 zile în care să uiți de toate problemele!”

INTERVIU Marius Bugeac: “MOX înseamnă 4 zile în care să uiți de toate problemele!”

1
INTERVIU Marius Bugeac: “MOX înseamnă 4 zile în care să uiți de toate problemele!”

2Același nume, altă semnificație, locație nouă și multe surprize. Pentru că ne-am îndrăgostit irecuperabil de MOX în 2014, am decis să aflăm povestea din spatele hamacelor, a muzicii, a experienței și a aerului curat de munte.

Andreea Popescu|DISPERSIE: Ce semnifică MOX pentru voi, echipa de organizatori? Cum a luat naștere festivalul?

Marius Bugeac|PR MOX: Povestea MOX a început în 2011 sus pe dealurile din comuna Măguri-Răcătău. O zi de naștere la cabana unchiului, 23 de persoane. Așa a început totul! Zona era superbă, locația perfectă, o cabană, un colț de deal, copaci, soare, briza de vară și priveliștea. Festivalul Music Outdoor Experience e ca un copil pentru noi, l-am crescut de mic, de la an la an. În anul 2012 a avut loc prima ediție oficială a festivalului de care s-au bucurat 150 de persoane. Doi ani mai târziu, 2014, am avut surpriza unui public de 1200 de persoane. E exact cum spune numele, o experiență.

Andreea Popescu|DISPERSIE: Ce ați dori voi să însemne pentru oamenii care vi se alătură an de an?

Marius Bugeac|PR MOX: Ce ne-am dori să însemne pentru participanți MOX-ul? Exact ceea ce înseamnă pentru noi, o evadare din jungla urbană, din rutina de oraș, departe de aglomerație. O vacanța de 4 zile în care să uiți de toate problemele, în care să-ți lași toate bagajele acasă și să te relaxezi alături de prieteni și oameni frumoși. Festivalul a crescut ca o comunitate și a devenit un loc din care nu ai cum să pleci fără să cunoști oameni noi, poate chiar să îți faci prieteni noi. Timp de calitate alături de oameni de calitate.

Andreea Popescu|DISPERSIE: Locatie nouă! De ce această schimbare?

Marius Bugeac|PR MOX: Să schimbăm locația a fost o decizie dificilă deoarece MOX a luat naștere pe dealurile din comuna Măguri-Răcătău și lumea e obișnuită cu locația care este foarte frumoasă. Festivalul a crescut, iar odată cu acesta și ideile și aspirațiile noastre. Dorim ca MOX să fie primul festival cu obiectiv turistic din România. Odată la câțiva ani vom schimba locația festivalului pentru a promova zone montane din județul Cluj, și cine știe, poate mai încolo și din alte județe.

Andreea Popescu|DISPERSIE: Ce alte noutăți aduceți odată cu schimbarea locației? Dezvăluiți o parte din surprizele ediției de anul acesta?

Marius Bugeac|PR MOX: Am anunțat deja 3 surprize: anul acesta vom avea 4 swing-uri față de unu anul trecut. Pentru cei care caută senzații tari recomandăm să își aducă bicicletele pentru că de anul acesta am început colaborarea cu ”Buscat Air DH”, concurs de downhill, care se află la ediția a 3-a. Traseul va fi deschis și pentru amatori/începători atunci când nu vor avea loc competiții. Iar recent am anunțat colaborarea cu prietenii noștri de la Bubble Fun printr-un video ce a facut peste 3000 de vizualizări în doar 4 zile. Cu siguranță ne vom distra! Vom avea o bibliotecă în aer liber, ateliere de creație, un tobogan de apă lung de 30 de metri pe deal și multe altele. Participanții vor putea lua parte la o multitudine de activități pe timp de zi și desigur, noaptea vor petrece.

Andreea Popescu|DISPERSIE: Cum a evoluat în ochii voștri festivalul de la început și până acum? Ce așteptări aveți pe viitor ? 6

Marius Bugeac|PR MOX: Festivalul a evoluat foarte bine. MOX nu a fost și nici nu este gândit ca un festival de mase. Primele două ediții festivalul a fost promovat doar WOM (Word Of Mouth) și am reușit să strângem 150 de persoane în primul an și respectiv 400 în al doilea. Anul trecut am început să promovăm evenimentul online și s-a simțit considerabil diferența, 1200 de persoane. Anul acesta ne așteptăm la un public de 2000 de persoane. Planul nostru este să creștem de la an la an, dar în același timp să păstrăm acest spirit de comunitate ce s-a dezvoltat. Punem foarte mult accent pe activitățile din timpul zilei, dar și pe line-up. Dacă în primele două ediții atmosfera a fost întreținută de dj care atunci își făceau debutul precum Greenblack, N-Ser, Alex One, Ciakar, anul acesta îi avem pe afiș pe Argatu’, Silent Strike, Blanilla, Sauce, Missile, Dex, Dodo și mulți alții.

Andreea Popescu|DISPERSIE: Sustineți idei noi și inedite. Asta cu siguranță este un pas mare înainte și cred că și iubitorii festivalului ar vrea să știe mai multe detalii.

Marius Bugeac|PR MOX: În fiecare an punem pe foaie idei noi pentru ediția următoare. Anul acesta încercăm să promovăm cultura prin biblioteca în aer liber, arta prin ateliere de creație și sportul prin campionatul de downhill în parteneriat cu Buscat Air Dh și încă două activități. În 2012 am început programul PANAP (promovarea artiștilor nou apăruți pe piață) și ținem de el în conținuare. Anul acesta 1/4 din line-up este alcătuit din artiști noi. Am avut 57 de înscrieri. Foarte mulți dintre acești artiști își au locul pe scena noastră, dar din păcate timpul nu ne permite să îi luăm pe toți. În schimb i-am notat deja pentru anul viitor.

afis---MOX-2015Andreea Popescu|DISPERSIE: De la un grup de prieteni cu o idee trăznită ați ajuns aici. Cu siguranță organizarea unui festival nu e numai lapte și miere și bănuiesc că ați avut de înfruntat și greutăți de-a lungul drumului parcurs până acum. Cum v-a afectat acest lucru prietenia?

Marius Bugeac|PR MOX: Într-adevăr nu e o joacă organizarea unui festival. Sunt luni de zile de muncă în spatele unui asemenea proiect și da, ne-am confruntat și cu dificultăți, mai ales financiare. MOX este un festival organizat din buzunarele noastre, dar acesta cred că e și unul din atuurile noastre. Suntem implicați din toate punctele de vedere în organizarea și crearea acestui eveniment, e copilul nostru. Nu aș putea spune că ne-a afectat prietenia, ba chiar dimpotrivă, ne-a apropiat. Am ajuns să lucrăm și să dezvoltăm împreună idei la care nu ne-am fi gândit cu câțiva ani în urmă și ne place la nebunie acest lucru. Aș putea spune că visăm cu ochii deschiși și că ce ne propunem facem.

Andreea Popescu|DISPERSIE:  Un mesaj pentru publicul MOX 2015?

Marius Bugeac|PR MOX: MOX a început ca un eveniment de relaxare, departe de oraș și de rutina de acasă. Un loc în care să cunoști oameni noi, să schimbi idei, povești, să împărtășești experiențe, poate chiar să îți faci prieteni noi. Un loc în care să te lași purtat de vânt, să adormi în hamac sub briza de munte, să te plimbi aiurea, să dansezi în ploaie, să aștepți apusul, să te pierzi sub stele, să încerci lucruri noi, să stai la foc, să uiți de somn, să continui să dansezi până dimineața, să prinzi răsăritul și să nu vrei ca ziua să se termine, să strigi, să râzi, să petreci, să fii liber, să zâmbești.

Comments are closed.